Met je Harmony ook de verlichting bedienen

Gestart door mrrepel, juli 3, 2007, 19:53:25

Vorige topic - Volgende topic

PjotrrrNL

mambo

Na alle positieve ervaringen van een aantal forumgenoten met de KAKU set heb ik mijn oude Philips Pronto RU-890, ja die in zwart/wit :-[ , maar eens uit de kast getrokken. Ik had nog ergens een Marmitek powermid setje liggen, ook al jaren niet meer in gebruik.
Vol goede moed maar weer eens een mooi menu in elkaar gedraaid voor mijn, ondertussen wat gewijzigde, apparatuur. Op zoek naar een mogelijkheid om de genoemde Intertechno YCT-100 te kunnen emuleren met de Pronto, ben ik na jaren weer eens op remotecentral beland. Waarempel er bestaat zelfs een HTML-tooltje om de ir-codes uit te rekenen voor de verschillende combinaties die dit apparaat kan genereren! Deze zijn dus te gebruiken in je ccf bestand voor de Pronto, waar je de code kan koppelen aan een button in je layout. Dit werkt dus ook goed!  :D

Morgen wat verder stoeien met het instellen van wat macro's om acties (zeg maar: activiteiten in de Harmony-taal) te kunnen combineren. Dit was weer zo'n zondag die zo voorbij vloog!

IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Rappie

Krijg net een mailtje dat de logitech remotes 30,- korting hebben bij de MM. Dus nu ga ik deze week toch maar eens langs om te kijken hoe duur ze nu uiteindelijk zijn om te gaan spelen met mijn verlichting.

Hopelijk kom ik binnenkort met een eigen remote verlichting tool op de pc, maar meer hierover als het product op de markt komt (binnen enkele weken) en ik mijn eerste resultaten geboekt heb qua aansturing. Maar hiervoor heb ik toch een universele remote nodig ... dus dat moet de logitech worden.
Eigenaar van Paulthé

Atmoz

Leuk topic :D

Maar even voor de duidelijkheid:

Die "remotes" van jullie, waar het hier over gaat, die werken toch alleen met IR?
En zo'n powermid/marmitek/etc ding zet het dan om naar RF ofwa?

En die codes (met die HTML tool wat trouwens verrektes veel op "codegen" lijkt) moeten dan gewoon in je afstandsbediening worden geprogrammeerd zodat hij die kan uitzenden via IR, om vervolgens te worden omgezet naar RF door zo'n powermid?

Klopt dit?

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

PjotrrrNL

Yep werkt perfekt en heel makkelijk te programmeren...

Atmoz

Citaat van: PjotrrrNL op september 17, 2007, 23:29:55
Yep werkt perfekt en heel makkelijk te programmeren...

Leuk spuk. Ga ik me nog eens aanschaffen zo'n Logitech alleskunner :)

Heb voor in de woonkamer een (kleuren) Philips Pronto RU970 die meteen RF doet (deze week werkend gekregen 8)), maar voor op de slaapkamer is zo'n Logitech echt wel kicks O0

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

bugsbunny

Mbt die Marmitek. Heb je een powermid xl ontvanger of zender nodig?

Edit: ff wat verder gelezen. Alleen zender nodig dus.
HT: Pioneer - B&W - QED - Audioquest - Panasonic - Lapp - v/d Hul - Siltech - WBT - Monster - Dreambox - REL -  Oehlbach - Supra - Optoma

Remco87

Na lang mee gelezen te hebben is dit toch de eerste post op dit forum  :)

Ik ben eigenlijk benieuwd of de harman kardon TC30 ook werkt met dat marmitek apparaat. Ik kon zo nergens vinden of de harman kardon ook van de database van harmony gebruik maakt (lijkt me eigenlijk wel aannemelijk maar toch vraag ik het maar even). Ik overweeg namelijk de aanschaf van een TC30, en ik heb nog zon marmitek zendertje hier liggen. Ik ben dus benieuwd of ik dit eventueel ook met een HK remote kan doen.

PjotrrrNL

Ik heb geen TC30, maar het lijkt me 99% zeker dat je daarmee met dezelfde database en ondersteuning werkt...

Remco87

Citaat van: PjotrrrNL op september 28, 2007, 17:22:00
Ik heb geen TC30, maar het lijkt me 99% zeker dat je daarmee met dezelfde database en ondersteuning werkt...
Ok, bedankt voor je reactie  :) Als er iemand is die ervaring mee heeft met de TC30 dan hoor ik het natuurlijk ook nog graag, maar dit geeft al goede hoop   :D

denoontje

Hoi

Ik ben proberen mijn harmony 895 te koppelen via een marmitec XL (net gekocht setje ontvanger/zender) aan mijn klik aan klik uit zet.

Ik heb de intertechno yct-100 geselecteerd en geupload in de harmony.

De led van de marmitec zender licht op (en ook die van de ontvanger), dus ik neem aan dat er een 433MHZ signaal wordt verzonden.

Echter reageert geen 1 kaku schakelaar.

Please help

mrrepel

Heb je al eens een andere huiscode op de ontvanger van kaku geprobeerd ( dat gaat het snelst ) ?

denoontje

ja,

iok heb nu af en toe "contact"maar echt smooth gaat het niet

mrrepel

Heb je al eens geprobeerd de marmitek zender dichterbij of op een andere locatie te zetten ?

celerontje

Da's een goeie tip, er kan altijd een stoorzender in de buurt zitten.
Ik denk niet dat HTip hier last van gaat hebben aangezien hij in een geisoleerde kelder zit.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

het niet smoothe contact is met een stopcontact kaku,
de mini's zien helemaal niets ??

Frank.V

Ook in ben al een tijdje aan het meelezen in dit topic, maar ik snap het nog niet helemaal...
Zelf heb ik een 5 delige set van Flamingo (ook een soort van Klik aan Klik uit set).
Als ik een Harmony heb (ben ik van plan om te kopen). wat heb ik dan nodig om al mijn 5 blokken 2 dimmers en 3 switchen te kunnen aansturen met de harmony. En waar haal ik eventuele benodigdheden ergens vandaan?

Gr. frank

celerontje

Dat lijkt erg op Klik Aan Klik Uit, 't zouden best dezelfde codes kunnen zijn.
Mijn oma heeft ook een Flamingo setje, dus ik kan misschien wel wat expirimenteren voor je.
Ik kan verder eigenlijk geen site van dit merk vinden, alleen wat webwinkels.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

denoontje

Nou ik geef het op, ik zet 'm op marktplaats en haal wel een kaku ab...

celerontje

Niet zo snel, ik heb het perfect werkend gekregen.
Dus waarom jij niet?

denoontje

celerontje

Jammer dat je niet in buurt woont, anders had je naar hartelust met mijn materiaal even mogen testen.
Het Elro zendertje werkte het bij mij vlekkeloos.
Zolang het IR bereik goed was, werkte het perfect, zonder uitval.

Mocht je er een reisje voor over hebben, je bent welkom.

denoontje

hutch

Ik heb inmiddels ook een harmony 885, een powermid transmitter en een setje klik aan uit stekkers met dim mogelijkheid.

Zoals aangegeven heb ik de boel geïnstalleerd en op de harmony de yct-100 intertechno lichtcontroller geselecteerd. De powermid ontvangt het signaal, maar de stekkers lijken weinig op te vangen...

Dienen deze nog op een specifieke instelling gezet te worden (A,B,C etc 1,2,3) of zou het probleem elders kunnen zitten...

PjotrrrNL