Met je Harmony ook de verlichting bedienen

Gestart door mrrepel, juli 3, 2007, 19:53:25

Vorige topic - Volgende topic

mrrepel

Hoi allemaal,

sinds kort heb ik een logitech harmony 785. Best een leuk ding, maar ik mis alleen wat dingen in de software. Zo kan ik bijvoorbeeld geen RAW codes ingeven :(

Nu heb ik het volgende :
Ik heb van die trust klik aan/uit dingetjes ( huis 1, ID 1 ) en een powermid. Maar welk apparaat kan ik gebruiken als afstandsbediening zodat ik mn lampen ook kan bedienen ?

Aangezien ik de code's niet kan wisselen kan ik zelf ook geen raw codes invoeren. Wie weet welk type IR afstandsbediening de code uitstuurt zodat ik met mijn powermid met klik aan/uit kan schakelen ?

P.S. helaas werkt de barco niet met deze remote :( :(

HAL

Citaat van: mrrepel op juli  3, 2007, 19:53:25
Hoi allemaal,

sinds kort heb ik een logitech harmony 785. Best een leuk ding, maar ik mis alleen wat dingen in de software. Zo kan ik bijvoorbeeld geen RAW codes ingeven :(

Nu heb ik het volgende :
Ik heb van die trust klik aan/uit dingetjes ( huis 1, ID 1 ) en een powermid. Maar welk apparaat kan ik gebruiken als afstandsbediening zodat ik mn lampen ook kan bedienen ?

Aangezien ik de code's niet kan wisselen kan ik zelf ook geen raw codes invoeren. Wie weet welk type IR afstandsbediening de code uitstuurt zodat ik met mijn powermid met klik aan/uit kan schakelen ?

P.S. helaas werkt de barco niet met deze remote :( :(

Volgens mij kunnen de Harmony 895 en de 1000 je lampen bedienen. En voor je Barco-probleem: heb je de helpdesk (liefst 2e lijn) al gebeld? Super!

mrrepel

Volgens mij zijn  er configuraties met pronto's welke de powermid als IR > RF omvormer gebruiken. Zo een configuratie wil ik ook instellen.

Wat betreft de Barco, zal morgen eens bellen, maar ik denk dat het helaas is. Als ik de code wil inleren zegt ie BAD IR SIGNAL ( wat kan, omdat een barco een kromme fequentie gebruikt )

HAL

Citaat van: mrrepel op juli  3, 2007, 20:10:12
Volgens mij zijn  er configuraties met pronto's welke de powermid als IR > RF omvormer gebruiken. Zo een configuratie wil ik ook instellen.

Wat betreft de Barco, zal morgen eens bellen, maar ik denk dat het helaas is. Als ik de code wil inleren zegt ie BAD IR SIGNAL ( wat kan, omdat een barco een kromme fequentie gebruikt )

Klinkt bekend. Heeft de helpdesk opgelost bij mij. Zeker bellen!

mrrepel

Net gebeld met een service lijn in india volgens mij :) , ze bellen mij vrijdag terug over een mogenlijke oplossing.

Ook gevraagd of er een mogenlijkheid is om HEX RAW codes zelf in te voeren, helaas niet :(, dus als iemand een hack weet :D

mrrepel

Update, na zeer goed geholpen te zijn door de helpdesk !!!! werkt de AB ook 100% op mijn barco. En als het goed is kan ik binnenkort ook al mijn verlichting bedienen.

Geen spijt van deze afstandsbediening, deze werkt echt universeel, met alle functies :)

HAL

Citaat van: mrrepel op juli  6, 2007, 18:46:42
Update, na zeer goed geholpen te zijn door de helpdesk !!!! werkt de AB ook 100% op mijn barco. En als het goed is kan ik binnenkort ook al mijn verlichting bedienen.

Geen spijt van deze afstandsbediening, deze werkt echt universeel, met alle functies :)

Ik wist het wel.... :)

mrrepel

Nog bedankt voor de tip, normaal ben ik niet zo van de helpdesks :P

Deleted member

Ik heb ze zelf nog niet nodig gehad maar ik hoor alleen maar zeeeeer positieve verhalen over deze helpdesk! Ze hebben het dus Klasse voor mekaar!  :)

mrrepel

Net een mailtje gekregen, ik had de codegenerator voor klikaan/uit opgestuurd ( pronto ) en nu hebben ze deze codes verwerkt in een codeset voor de harmony. Kan niet wachten tot ik het vanavond uit kan gaan proberen :)

Als het goed is kan ik mijn klik aan/uit spullen met een powermid ( achtig apparaat ) bedienen.

mrrepel

YESSSSSSSSS, het werkt !! de code van de codegenerator komen trouwens overeen met de volgende controller : Intertechno YCT-100

H B

Dit apparaat werkt ook met de logitech http://cms.jbmedia.de/index.php als je met dit apparaat een activiteit aanmaakt kun je daarmee klik aan klik uit spullen bedienen

edit: volgens mij is dit dus de Intertechno YCT-100 tenminste zo moet je hem instellen op de harmony volgens dit forum http://harmony.multiforum.nl/viewtopic.php?t=6&start=0&mforum=harmony

PjotrrrNL

Interessant...Maar waar koop ik dit apparaat voor welke prijs?

H B

PjotrrrNL

69 euro + 10 euro verzendkosten, nette prijs!  ;D

mrrepel

een marmitek powermid doet het zelfde ;)

PjotrrrNL

Dus met een Powermid XL zender:
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=124170

Die kost minder dan de helft!  ;D

...werkt het ook?
En dan gewoon de Harmony instellen op Intertechno YCT-100?

H B

Citaat van: PjotrrrNL op juli 14, 2007, 13:59:15
Dus met een Powermid XL zender:
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=124170

Die kost minder dan de helft!  ;D

...werkt het ook?
En dan gewoon de Harmony instellen op Intertechno YCT-100?

En dan kun je dus ook klik aan klik uit spullen bedienen?
Als dat zo is vind ik dit ook een goede oplossing alleen vind ik dat ding er niet zo fraai uitzien

PjotrrrNL

Maar die heb je wel voor slechts 27,25 euro thuisbezorgd....

H B

Een vraag over de werking van de powermid heb ik op het Harmony forum neergelegd en ik kreeg daar als antwoord dat er zich nog al wat problemen kunnen voordoen omdat de powermid de signalen alleen maar doorgeeft (versterkt) en dus ook alles wat niet relevant is voor klik aan klik uit.
De Light-Manager is microprocessor gestuurd en gaat dus eerst na of het om de juiste signalen gaat en maakt dat het geschikte signaal aan.
Je kunt het altijd even nalezen op het Harmony forum het is wel in het duits maar ik kon er redelijk uitkomen http://harmony.multiforum.nl/viewtopic.php?t=126&mforum=harmony ik weet verder niet wat de bron van het verhaal is maar daar wil ik nog achter zien te komen.

mrrepel

Citaat van: H B op juli 14, 2007, 14:40:04
En dan kun je dus ook klik aan klik uit spullen bedienen?
Als dat zo is vind ik dit ook een goede oplossing alleen vind ik dat ding er niet zo fraai uitzien

Zo werkt het bij mij in ieder geval wel ( marmitek video zender set met IR retour kanaal ). Dit is hetzelfde als een powermid , maar ik kan er ook nog video signalen mee versturen.

PjotrrrNL

Ik ga het gewoon even proberen met die Powermid... ;D

mrrepel

moet goedkomen :) welke remote ga je gebruiken ?

PjotrrrNL

Net die Powermid besteld voor een kleine 30 euro.
Logitech Harmony 525, bevalt super, maar ik zag dat de 785 nog maar 120 euro is bij bol.com dus er komt wellicht nog een upgrade aan...  ;D
En er hangt hier al veel aan KAKU dimmers en schakelaars dus dat wordt dikke pret!

mrrepel

Ik heb hem ook bij bol vandaan, en geen spijt van ! Vooral die paar extra buttons bij het lcd scherm, en het kleurenscherm is helemaal  O0

P.S. vandaag besteld, morgen in huis ;)