Shootout CD loopwerk vs. PC based audio streaming bij pburmie

Gestart door pburmie, juli 2, 2007, 15:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 13, 2007, 09:05:53
Ik ga zo richting Arnhem om de Transporter zoals afgesproken met Wifimedia te retourneren.
Misschien zijn ze wel bereid deze nog een keer beschikbaar te stellen voor jouw shootout (als die er komt natuurlijk).
En anders is er wellicht een forumlid die de Transporter beschikbaar wil stellen.

Peter

Goede reis en nogmaals bedankt voor het regelen van de Transporter en de shootout!  :)

Raphie

Citaat van: Antoine op juli 13, 2007, 09:25:31
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=8463632&&#post8463632  ;)
Well, I recommend that you take a listen. The system works remarkably well. It is based on solid science. As I noted at the beg., my standard is quite high when I say this, as I own a $10K room correction from TacT.
JBL PRX Power!

Sjettepet

Aardig om nog eens te lezen wat TrustedReviews zegt over de Transporter:

It is clearly a country mile better than the Squeezebox 3 and Sonos' wireless music system. But it isn't, alas, as good as a traditional CD or SACD player of similar price. In back-to-back listening sessions against a Unison Research Unico CD player, which incidentally sells for £100 less than the Transporter, it lacked the punch, presence and sheer excitement on offer from the humble disc spinner. Where the Transporter was clinically accurate, and revealed as much detail, it simply didn't project the music into the room as much as the CD player did. The imaging wasn't quite as holographic; the presentation much more laid back. And although these sorts of listening tests are, inevitably, subjective, the difference was large enough that I'd find it hard to believe that, in a panel listening test, that the majority would do anything but plump for the CD player over the Transporter... every time.

http://www.trustedreviews.com/multimedia/review/2006/11/06/Slim-Devices-Transporter/p3

Die "holografische capaciteiten" van de Transporter hebben we naar mijn bescheiden mening op de set van pBurmie niet goed kunnen beoordelen. Tonale acuratesse en detail wel. Wat punch, presence en sheer excitement betreft deed hij het wat mij betreft beter dan de Burmester, maar die vond ik ook wel erg zachtaardig. pBurmie citeerde een recensie van de Burmester als "butterweich".

Conclusie: rip on, maar verder onderzoek nodig.  >:D
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

)p(

Citaat van: Sjettepet op juli 13, 2007, 08:36:23
Ik voel een nieuwe shootout aankomen, inclusief Webern. Reken maar dat ik dan wel een USB-kabeltje bij me heb. We moeten wel even wachten tot Durk zijn Sonos heeft ingeruild voor een Transporter  ;D of we moeten hem nog een keer lenen van Slim Devices.

Of wellicht bij Antoine, een meer highend verantwoorde set en met zijn Lyngdorf kun je nu zelfs direct heen en weer schakelen, met een Tact moet je cyclen door alle digitale inputs. Maar in dat geval geen Webern...kan ik Antoine niet voor de vierde keer aandoen  ;D

peter

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2007, 08:21:53
Dan snap je vrees ik niet helemaal wat jitter is, in het bestand zitten alleen de ongewijzigde enen en nullen... Volgens mij is het al 100x gezegd, maar ik herhaal het nog even, jitter wordt pas relevant op het moment dat we gaan converteren naar analoog. Alle voorgaande stappen hebben geen enkele schade opgelopen door het fenomeen jitter. Het grootste bewijs hiervan is wel het feit dat een computer gewoon "werkt"  ;D

Dat is nu juist het slapste bewijs dat je kunt aanvoeren, Ronald. Die computer werkt immers omdat hij zijn data asynchroon kan ophalen en een CD die je afdraait via de analoge uitgangen van die computer zal ook gewoon werken (spelen), ook al zit het signaal nokkievol met jitter. Of je nu 40ps of 4000ps aan jitter hebt, werken doet het wel. Je moet je alleen afvragen of het nog ergens naar klinkt. ::)

De vergelijking tussen een CD-speler en een computer gaat altijd mank, dit zijn twee totaal verschillende manieren van data ophalen van hetzelfde schijfje. Dat jitter geen rol speelt bij het bewaren als bestand is overigens alleen maar een aanname, zoals ik al zei. Ik heb er nog geen bewijs voor gezien. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Ik had me overigens vergist in de naam van de nieuwe grafische interface voor afstandbedieningen etc als de sonos voor de Transporter. Het is jive

meer screenshots:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=34943

documentatie:
http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?Jive

peter

Audiofiel

Citaat van: Sjettepet op juli 13, 2007, 09:56:35
Aardig om nog eens te lezen wat TrustedReviews zegt over de Transporter:

Ook die laatste alinea vond ik wel interessant:
CiteerBut I couldn't help but feel disappointed in it, notwithstanding all of its plus points – and that wonderful, force feedback knob.

If Slim Devices were selling this for half the price I wouldn't hesitate in recommending it. Even at £500 less it would be just about worth it for the sheer convenience factor. But, in my humble opinion, £1,300 is just too much to pay for an audio meal whose flavour doesn't quite cut the mustard.

Ze vinden de prijs/kwaliteitsverhouding dus duidelijk te laag. In plaats van 2000 euro zou hij maar 1000 mogen kosten, vind de reviewer. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: )p( op juli 13, 2007, 10:21:19
Ik had me overigens vergist in de naam van de nieuwe grafische interface voor afstandbedieningen etc als de sonos voor de Transporter. Het is jive

meer screenshots:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=34943

documentatie:
http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?Jive

peter

Lijkt wel erg op Windows Mobile ;D
slaat deze ook vast?  ;D
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: Raphie op juli 13, 2007, 10:23:01
Lijkt wel erg op Windows Mobile ;D
slaat deze ook vast?  ;D

Zal nooit zo foolproof worden als Sonos denk ik...dit is weer open source en zeer flexibel...dat neemt niet weg dat over het algemeen slimserver zelf zeer stabiel is. En omdat deze software embedded zal zijn in verschillende devices heeft men nu wel meer restricties opgelegd aan ontwikkelaars.

peter

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2007, 10:19:58
De vergelijking tussen een CD-speler en een computer gaat altijd mank, dit zijn twee totaal verschillende manieren van data ophalen van hetzelfde schijfje. Dat jitter geen rol speelt bij het bewaren als bestand is overigens alleen maar een aanname, zoals ik al zei. Ik heb er nog geen bewijs voor gezien. ;)
En ik heb nog geen argument gehoord dat het ook maar enigszins aannemelijk maakt  ::)

Raphie

ok, embedded, dan heb je in ieder geval nog wat "rigid testing" (not!)
We zullen zien, maar ik heb in niks meer vertrouwen wat er WinMobile PDA achtig uitziet.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2007, 10:29:11
En ik heb nog geen argument gehoord dat het ook maar enigszins aannemelijk maakt  ::)

Inderdaad. Dus moeten we die discussie verder maar laten denk ik. ;)

@)p(: goed nieuws dat er een betere interface aan zit te komen, want in de Sonos moeten ze vooralsnog duidelijk hun meerdere erkennen qua gebruiksvriendelijkheid. De Sonos ziet er écht super gelikt uit. :P

Gerritv_be

Citaat van: Sjettepet op juli 13, 2007, 08:36:23
Ik voel een nieuwe shootout aankomen, inclusief Webern. Reken maar dat ik dan wel een USB-kabeltje bij me heb. We moeten wel even wachten tot Durk zijn Sonos heeft ingeruild voor een Transporter  ;D of we moeten hem nog een keer lenen van Slim Devices.
Ja, een rechtstreeks vergelijk met sb3 en transporter op het digitale gedeelte.
Dit is dus de transporter met zijn dac en de sb3 met transporter dac.

HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

Raphie

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2007, 10:29:11

Maar ja, jij bent dat ook tevreden met Berhinger  ;D  ::) (doe die nou eens weg joh... echt zonde van de rest van je set)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Gerritv_be op juli 13, 2007, 10:31:16
Ja, een rechtstrees vergelijk met sb3 en transporter op het digitale gedeelte.
Dit is dus de transporter met zijn dac en de sb3 met transporter dac.

Dat lijkt mij een interessant vergelijk, want dan kom je te weten in hoeverre het digitale 'transport' verantwoordelijk is voor de klank. Ik denk zelf dat daar het grootste voordeel zit ten opzichte van de SB.

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 13, 2007, 10:31:29
Maar ja, jij bent dat ook tevreden met Berhinger  ;D  ::) (doe die nou eens weg joh... echt zonde van de rest van je set)
Als jij effe wat beters sponsort dan vind ik het best  :P

)p(

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2007, 10:31:08

@)p(: goed nieuws dat er een betere interface aan zit te komen, want in de Sonos moeten ze vooralsnog duidelijk hun meerdere erkennen qua gebruiksvriendelijkheid. De Sonos ziet er écht super gelikt uit. :P

Helemaal mee eens. Naast de geluidskwaliteit valt voor mij de Sonos echter af vanwege de beperkte geschiktheid van zijn interface voor een grote verzameling klassieke muziek. Ik heb domweg meer tagging, zoek en browsing functionaliteit nodig.

peter

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2007, 10:32:56
Dat lijkt mij een interessant vergelijk, want dan kom je te weten in hoeverre het digitale 'transport' verantwoordelijk is voor de klank. Ik denk zelf dat daar het grootste voordeel zit ten opzichte van de SB.
Wat mij erg interessant lijkt is twee digitale bronnen nemen waarvan iedereen het erover eens is dat er grote verschillen in zitten en dan vervolgens beide bronnen op verschillende DACs beluisteren en kijken wat er dan gebeurd met die verschillen.  :)

)p(

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2007, 10:32:56

Als je hem niet standalone gebruikt. Maar wat mij betreft is de test als transport op een Tact/Lyngdorf natuurlijk ook het meest interessant, want ik zal de Transporter nooit analoog gebruiken.

peter

Deleted member

Citaat van: )p( op juli 13, 2007, 10:15:35
Of wellicht bij Antoine, een meer highend verantwoorde set en met zijn Lyngdorf kun je nu zelfs direct heen en weer schakelen, met een Tact moet je cyclen door alle digitale inputs. Maar in dat geval geen Webern...kan ik Antoine niet voor de vierde keer aandoen  ;D

peter

Jullie zijn welkom hoor, inclusief Webern! ;D ;D Wellicht heeft Rudo ook interesse, hij zou dan z'n Transporter mee kunnen nemen. Jij hebt een Sqeezebox 3 en de Trends UD-10 USB DAC staat hier standaard al direct digitaal op de Lyngdorf aangesloten. Pburmie zou eventueel een Sonos mee kunnen nemen voor het vergelijk. Missen we dan nog een apparaat?

)p(

Citaat van: Antoine op juli 13, 2007, 10:46:03
Jullie zijn welkom hoor, inclusief Webern! ;D ;D Wellicht heeft Rudo ook interesse, hij zou dan z'n Transporter mee kunnen nemen. Jij hebt een Sqeezebox 3 en de Trends UD-10 USB DAC staat hier standaard al direct digitaal op de Lyngdorf aangesloten. Pburmie zou eventueel een Sonos mee kunnen nemen voor het vergelijk. Missen we dan nog een apparaat?

Klinkt goed  ;D

Voor audiofiel zou het waarschijnlijk het beste zijn als een Lyngdorf/Tact met een sb3  en transporter bij hem thuis aangesloten wordt op de Acoustats...maar ik heb geen idee of ze dat wel kunnen hebben ;)

peter

Deleted member

Citaat van: )p( op juli 13, 2007, 10:48:33
Voor audiofiel zou het waarschijnlijk het beste zijn als een Lyngdorf/Tact met een sb3  en transporter bij hem thuis aangesloten wordt op de Acoustats...maar ik heb geen idee of ze dat wel kunnen hebben ;)

peter

Los van of de Acoustats het aankunnen, Audiofiel zegt hoofdpijn te krijgen van Lyngdorf en Tact versterkers!  ;D

Deleted member

Antoine, scrutinizer, )p(, Audioloog en 26 gasten bekijken dit topic.  :o

)p(

Citaat van: Antoine op juli 13, 2007, 10:52:25
Los van of de Acoustats het aankunnen, Audiofiel zegt hoofdpijn te krijgen van Lyngdorf en Tact versterkers!  ;D

Ok bij jouw dan zonder Audiofiel...dat kunnen we hem niet aandoen, zeker niet met Webern op het programma  ;D  ;)

peter

)p(

Citaat van: Antoine op juli 13, 2007, 10:53:00
Antoine, scrutinizer, )p(, Audioloog en 26 gasten bekijken dit topic.  :o

Slimdevices en Sonos spionnen zeker  :D

peter