Shootout CD loopwerk vs. PC based audio streaming bij pburmie

Gestart door pburmie, juli 2, 2007, 15:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:44:44
Zie mijn vorige post. ;)

Een CD bevat niets anders dan een bitstream aan data, onderverdeeld in frames en sectoren, zie de documentatie van de Red Book standard. Het enige dat een CD-ROM drive hoeft te doen is de sectoren (daarbij geholpen door op de CD opgeslagen sector id's en eenvoudige SIRC error correction bytes) sequentieel uit te lezen. Er treedt pas jitter op als tijd een rol gaat spelen en dat is simpel gezegd pas op het moment dat de bitstream geconverteerd moet worden naar analoog.

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:57:53
Sorry, maar ik ga niet googlen. Je kunt immers een bevestiging vinden van iedere mening op internet. ::)

Suit yourself/Wat jij wil, in het nederlands. ;D Ik heb het echter niet over meningen maar feiten uit de specificaties opgegeven door de fabrikant.  ::)

Zee

Helemaal mee eens Antoine!

En wat betreft MIJN oren:  ik weet dat die heel onbetrouwbaar zijn!  Hooguit kunnen ze bevestigen wat theorie en meetresultaten al doen vermoeden (en gelukkig is dat ook altijd wel zo al komt het ook vaak voor dat ze niet goed genoeg zijn om iets te horen wat volgende theorie/meetresultaten beter is).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Audiofiel

Citaat van: Antoine op juli 12, 2007, 23:05:57
Suit yourself/Wat jij wil, in het nederlands. ;D Ik heb het echter niet over meningen maar feiten uit de specificaties opgegeven door de fabrikant.  ::)

Ik zie nog steeds jouw meningen in plaats van linkjes van de fabrikant, Antoine. ;) >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Zee op juli 12, 2007, 23:08:05
En wat betreft MIJN oren:  ik weet dat die heel onbetrouwbaar zijn!

Waarom zou je er dan in vredesnaam nog muziek mee willen luisteren? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Zee

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:10:04
Waarom zou je er dan in vredesnaam nog muziek mee willen luisteren? ::)

bij mij zijn die dingen het enige aan mijn lichaam waar dat mee kan  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:01:43
Ik was als beta-man een groot voorstander van deze logica. Daarom koos ik ook voor de HTS-Elektro. Maar sinds ik al 20 jaar serieus met audio bezig ben, verlies ik ieder jaar weer een beetje fedusie in die logica... :-[

Ik geloof tegenwoordig vooral mijn oren en juist minder de logica en dat voelt heel prettig. ;)

Gelijk heb je maar straks ga je nog beweren dat er geen stroom elektronen door een kabel loopt maar water. Moeten we die onzin dan ook maar gewoon om de door jou genoemde reden slikken?  ::)

Audiofiel

Citaat van: Zee op juli 12, 2007, 23:11:22
bij mij zijn die dingen het enige aan mijn lichaam waar dat mee kan  ;)

Dat moet je er niet teveel over mijmeren en nadenken , maar gewoon mee genieten. ;)

Audiofiel

Citaat van: Antoine op juli 12, 2007, 23:12:14
Gelijk heb je maar straks ga je nog beweren dat er geen stroom elektronen door een kabel loopt maar water. Moeten we die onzin dan ook maar gewoon om de door jou genoemde reden slikken?  ::)

Zou ik dat ooit beweren, Jomanda? ;D

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:09:17
Ik zie nog steeds jouw meningen in plaats van linkjes van de fabrikant, Antoine. ;) >:D

Ach, zit me niet uit te dagen. Ga lekker zelf zoeken!  >:D

Audiofiel

Citaat van: Antoine op juli 12, 2007, 23:13:40
Ach, zit me niet uit te dagen. Ga lekker zelf zoeken!  >:D

Ik heb niets te bewijzen, Antoine. ;)

Aurora13

Grappig, had deze discussie verwacht na de bij mij gehouden shoot-out, maar die kwam niet.

Gelukkig, komt die hier wel op gang  ;D :P
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:13:03
Zou ik dat ooit beweren, Jomanda? ;D

Om deze discussie maar op jouw manier voort te kunnen zetten zie ik jou in staat tot wel vreemdere dingen!  ;) >:D

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:15:20
Ik heb niets te bewijzen, Antoine. ;)

En al zou je het willen, je snapt er de ballen niet van!  :-*

Audiofiel

Deleted member

Citaat van: Aurora13 op juli 12, 2007, 23:15:54
Grappig, had deze discussie verwacht na de bij mij gehouden shoot-out, maar die kwam niet.

Gelukkig, komt die hier wel op gang  ;D :P

Het serieuze gedeelte er van mag ik hopen?  ;D

Aurora13

Citaat van: Antoine op juli 12, 2007, 23:20:03
Het serieuze gedeelte er van mag ik hopen?  ;D

Ik geniet van allebei de gedeeltes  O0
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Audiofiel

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:44:11
Hoe weet je dat, Zee? Is dat een aanname (zoals ik zei), of is er een gefundeerde reden voor de mening dat er bij het digitaal op harddisk opgeslaan van het bestand geen jitter-invloed sprake is geweest? ::)
Dan snap je vrees ik niet helemaal wat jitter is, in het bestand zitten alleen de ongewijzigde enen en nullen... Volgens mij is het al 100x gezegd, maar ik herhaal het nog even, jitter wordt pas relevant op het moment dat we gaan converteren naar analoog. Alle voorgaande stappen hebben geen enkele schade opgelopen door het fenomeen jitter. Het grootste bewijs hiervan is wel het feit dat een computer gewoon "werkt"  ;D

Sjettepet

Citaat van: Gerritv_be op juli 12, 2007, 11:29:57
Mag ik stellen dat de transporter heeft bewezen dat rip proces en transport van de bitjes over het netwerk geen  invloed hebben? Dat het probleem begint waar de bitjes geclocked worden en overgaan van pure data naar  een betekenis volle digitale muziek stream?

Wat mij betreft wel, en ik heb geen aandelen in Slim Devices (ook niet in Logitech, bij de weg).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Citaat van: )p( op juli 12, 2007, 12:25:49
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=713073

peter
Bedankt Peter, inderdaad wordt de Tact hier als referentie genoemd door de ontwikkelaar van de soundstack in Vista.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Raphie

Nou volgens mij zegt Amir gewoon dat vista het zelfde kan (en een beetje meer) als zijn TACT systeem van 10K wat hij thuis heeft.......
JBL PRX Power!

Sjettepet

Citaat van: )p( op juli 12, 2007, 12:53:43
Ik zou de Transporter hier ook graag een keer willen uitproberen. Met de Tact kan ik naadloos schakelen tussen de sb3 en transporter als transport in de Tact. Je kan de players namelijk syncen in slimserver en schakelen tussen digitale bronnen op de Tact is niet hoorbaar dat gaat zo snel...geen relais ;)

peter
Ik voel een nieuwe shootout aankomen, inclusief Webern. Reken maar dat ik dan wel een USB-kabeltje bij me heb. We moeten wel even wachten tot Durk zijn Sonos heeft ingeruild voor een Transporter  ;D of we moeten hem nog een keer lenen van Slim Devices.

pburmie

Citaat van: Sjettepet op juli 13, 2007, 08:36:23
Ik voel een nieuwe shootout aankomen, inclusief Webern. Reken maar dat ik dan wel een USB-kabeltje bij me heb. We moeten wel even wachten tot Durk zijn Sonos heeft ingeruild voor een Transporter  ;D of we moeten hem nog een keer lenen van Slim Devices.

Ik ga zo richting Arnhem om de Transporter zoals afgesproken met Wifimedia te retourneren.
Misschien zijn ze wel bereid deze nog een keer beschikbaar te stellen voor jouw shootout (als die er komt natuurlijk).
En anders is er wellicht een forumlid die de Transporter beschikbaar wil stellen.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Durk

haha..ik ga mijn sonos echt nog niet inleveren voor een transporter... eerst maar een sparen voor een nieuwe amp. en daarna kijken of er een zp90 uit is  ;D en daarna wellicht kijken naar een betere oplossing voor de sonos.. In de tussentijd heb ik altijd nog mijn cd spelertje..

p.s. lag ergens dat iemand had geprobeerd om de sonos dusdanig te hacken dat hij de transporter kon bedienen.. Dat zou uiteraard een mooie oplossing zijn..  ;)

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Deleted member

Citaat van: Raphie op juli 13, 2007, 08:36:15
Nou volgens mij zegt Amir gewoon dat vista het zelfde kan (en een beetje meer) als zijn TACT systeem van 10K wat hij thuis heeft.......

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=8463632&&#post8463632  ;)