Shootout CEC CD-loopwerk versus PC-based Sonos luistersessie bij phurmie

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2007, 21:21:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted member

Wow...er zijn leuke ontwikkelingen in dit topic! Goed bezig Peter, niet zeiken maar doen, zoals het hoort! 8)

Pieter-Jan

Net even gekeken in het profiel van Pburmie en mappy even laten reken, maar 260 km voor een shoot-out is er voor mij misshien wel over  :( Spijtig.
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Gerritv_be

Citaat van: pburmie op juni 27, 2007, 15:12:50
En dan hierbij de bevestiging per email (ook alweer zo snel):

Het is overigens GEEN MUST dat Bob erbij is, maar dat komt omdat hij eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig is geworden.  ;D ;D

Wordt vervolgd, in ieder geval zijn er thans voldoende interessante ingrediënten bij elkaar voor een nieuwe shootout!

Het gaat hier hard ...  8)
Zeer goed nieuws :D  go go Transporter
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

pburmie

Citaat van: Antoine op juni 27, 2007, 15:47:34
Wow...er zijn leuke ontwikkelingen in dit topic! Goed bezig Peter, niet zeiken maar doen, zoals het hoort! 8)

Thanks man, de resultaten van die vorige shootout zitten nu nog redelijk in mijn hoofd en aan de hand van de nieuwe shootout wil ik eigenlijk proberen meer gefundeerde conclusies te kunnen trekken, aangezien we meer combinatiemogelijkheden hebben. Want de Transporter zelf heeft ook een digitale ingang EN uitgang. Dus hij is ook als DAC te gebruiken voor een andere digitale bron. Oftewel, er staan ons dan 3 digitale bronnen en 3 DAC's ter beschikking. Het mooie van de digitale bronnen is dat ze ieder voor zich een eigen marktsegment vertegenwoordigen (althans op basis van aanschafprijs). Ben benieuwd of DIE verschillen ook een vergelijkbaar hoorbaar verschil opleveren. Wordt volgens mij (weer) heel erg leuk en bovenal zeer interessant.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Durk

aangezien ik de vorige shoot helaas verhinderd was zou ik deze graag willen meemaken!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

VDM

Lijkt mij leuk om er weer bij te zijn, zeker nu er een bron is die echt belooft te knallen :D

Zee

Gisteren was de Audioloog bij mij te gast om wat muziek te luisteren.
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

pburmie

Citaat van: Zee op juni 28, 2007, 12:23:57
Gisteren was de Audioloog bij mij te gast om wat muziek te luisteren.
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....

Zoals al eerder in dit topic gemeld: dat kan meerdere redenen hebben. Ik hoop dan ook dat de nieuwe shootout meer en/of beter vergelijkingsmateriaal oplevert dan tijdens de eerste shootout. Ik zal daartoe binnenkort een nieuw topic starten onder "Meet&Greet", waarin de details van de nieuwe shootout uiteen zullen worden gezet.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

reMC

Citaat van: Zee op juni 28, 2007, 12:23:57
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....

En Audioloog?

Audiofiel

Citaat van: Zee op juni 28, 2007, 12:23:57
Gisteren was de Audioloog bij mij te gast om wat muziek te luisteren.
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....

Weten we natuurlijk nog steeds niet wat daar de oorzaak van is:

Citaat van: Zee op juni 25, 2007, 09:57:46
Een ieder die wil horen dat een SB oplossing net zo goed kan klinken als een loopwerk is welkom een keer bij mij te komen luisteren. Ik laat daarbij in het midden of dit komt omdat de SB en Loopwerk inderdaad identiek klinken of omdat mijn set niet in staat is de verschillen te laten horen. Dit mag een ieder voor zich bepalen.

;D

Misschien dat Audioloog zijn eigen ervaringen van dat bezoek nog hier deelt?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 28, 2007, 13:11:49
Misschien dat Audioloog zijn eigen ervaringen van dat bezoek nog hier deelt?
Dat gaat hij zeker nog doen, maar nu effe geen tijd  :P

VDM

Citaat van: Zee op juni 28, 2007, 12:23:57
Gisteren was de Audioloog bij mij te gast om wat muziek te luisteren.
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....

Wat voor setje speel je mee? Sony miniset? ;D

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: Zee op juni 28, 2007, 12:23:57
Gisteren was de Audioloog bij mij te gast om wat muziek te luisteren.
We hebben ook nog even een stuk van Händel beluisterd via het cd loopwerk en via de SB3. Ik hoor in elk geval geen verschil....
Wat betreft het verschil tussen de SB3 en het loopwerk meende ik wel een verschil te horen. Echter we hebben slechts 2x gewisseld tussen SB3 en loopwerk en dat was voor mij te weinig om met zekerheid te kunnen zeggen of ik nou echt verschil hoorde en zoja wat dan beter klonk. Als er een verschil was dan was het in elk geval klein en wel vele malen kleiner als bijvoorbeeld het duidelijk hoorbare verschil tussen wel of geen room correction met de Beheringer Ultracurve Pro.

Verder was het ook niet het doel van het bezoek om een dergelijke vergelijking te doen en daarom hebben we er verder weinig aandacht aan besteed.

Wat betreft mijn verdere indrukken aan dit bezoek, daar zal ik zo een apart topic voor openen.

pburmie

Citaat van: Pieter-Jan op juni 27, 2007, 15:33:02
Wow ...  :o Dit topic blijf ik volgen met argusogen  8)

@Peter: Alvast bedankt om zoiets moois te regelen
@Bob van Wifisound: Heel tof dat jullie deze uitdaging mee willen verwezenlijken :)

Waar zou de uitdaging doorgaan? (Als het niet te ver is ...  :D )

Grtz,

Pieter-Jan

Ik ben zo vrij/brutaal geweest om namens het forum mijn/onze dank uit te spreken richting Wifisound ivm de medewerking voor de tweede shootout waar ook de Transporter deel van uit zal maken. Waarvan akte:

CitaatHallo Bob,

Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt om op 10 juli aanstaande de Transporter te komen ophalen. De luistersessie is gepland op woensdag 11 juli. Daarna wordt het allemaal wat lastiger in verband met vakanties enzo. Zelf ga ik 24 augustus verhuizen naar Amersfoort, en krijgen wij 19 juli aanstaande de sleutel van ons nieuwe huis en gaan de audiofiele behoeftes even in de koelkast.

Langs deze weg wil ik je in ieder geval, namens het voltallige HT Forum, heel erg hartelijk danken voor de uitermate spontane medewerking. Zoals gezegd, ook de mede forumleden zijn hierover bijzonder te spreken en de aanwezigen op 11 juli kunnen nu al niet wachten. Op voorhand zou ik zeggen: 1-0 voor Wifisound/Transporter!

Uiteraard zal ik de resultaten en ervaringen met je delen na de gehouden luistersessie. Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig inmiddels.

Prettig weekend en op voorhand alvast een plezierige vakantie,
Peter Kievits
Namens HT Forum.

Het gaat dus allemaal echt gebeuren op de 11e en binnen enkele dagen open ik een nieuw topic. Alvast wat voorpret melden enzo.

Peter

Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

Wil vanaf volgende week ook wel meedoen, heb dan m'n nieuwe XPS notebook met Intel Santa Rosa chipset en HD Audio, kan zowel via HDMI digitaal (HD) out, of analoog via de DAC van de notebook.
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: VDM op juni 28, 2007, 16:59:50
Wat voor setje speel je mee? Sony miniset? ;D

Zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61430.msg949838#msg949838

Een geweldige set zo te lezen in een akoestisch goed behandelde ruimte, petje af!  :)

peter

Gerritv_be

Citaat van: )p( op juni 29, 2007, 19:06:26
Zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61430.msg949838#msg949838

Een geweldige set zo te lezen in een akoestisch goed behandelde ruimte, petje af!  :)

peter

En dan nauwelijks verschil met de SB3 te bespeuren.  :D
Of zit daar de Behringer Ultracurve DEQ2496 voor iets tussen.
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

Canth

Citaat van: VDM op juni 27, 2007, 22:16:54
Lijkt mij leuk om er weer bij te zijn, zeker nu er een bron is die echt belooft te knallen :D


Ja, ook mij lijkt het leuk om dit mee te maken, alleen met de hoeveelheid apparaten/combinaties die je wil testen mag je er wel een dag voor uit trekken ipv een avondje...

Cornelis
Woonkamer: NAD C658, NAD C298, OPPO 105D, Focal Kanta voorzien van Isoacoustics Gaia II |  Slaapkamer: Sonos Amp, JM-Lab Focal Electra 906, SVS SB-1000

Audiofiel

Citaat van: Gerritv_be op juni 29, 2007, 21:01:37
En dan nauwelijks verschil met de SB3 te bespeuren.  :D
Of zit daar de Behringer Ultracurve DEQ2496 voor iets tussen.

Een Behringer doet in mijn ogen meestal meer kwaad dan goed voor de fijne details, dus die vind ik verdacht. De rest van zijn set is absoluut goed te noemen, en prima in staat om de verschillen te laten horen tussen loopwerken. Zij het dat ik - wat omvloerste - Avalon's nu niet bepaald de uitgelezen speaker vind om de kleine details en ruimtelijkheid op te kunnen beoordelen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 29, 2007, 23:37:25
Een Behringer doet in mijn ogen meestal meer kwaad dan goed voor de fijne details, dus die vind ik verdacht.
Waar baseer je dat op? Toch niet heel toevallig op ervaringen met analoog in - analoog uit met een Behringer? Zo ja dan is die ervaring totaal irrelevant in dit geval.

Citaat van: Audiofiel op juni 29, 2007, 23:37:25
Zij het dat ik - wat omvloerste - Avalon's nu niet bepaald de uitgelezen speaker vind om de kleine details en ruimtelijkheid op te kunnen beoordelen. ;)
:-X

garmtz



VDM

Citaat van: )p( op juni 29, 2007, 19:06:26
Zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61430.msg949838#msg949838

Een geweldige set zo te lezen in een akoestisch goed behandelde ruimte, petje af!  :)

peter

Ja ik zag het topic net al, geen kinderachtige set dus apart dat er geen verschil te horen is :)

hifiman

Citaat van: VDM op juni 30, 2007, 15:54:10
Ja ik zag het topic net al, geen kinderachtige set dus apart dat er geen verschil te horen is :)
Tsja vanuit het DAC met goede jitter rejectie standpunt bekeken is het juist weer logisch  :P