Shootout CEC CD-loopwerk versus PC-based Sonos luistersessie bij phurmie

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2007, 21:21:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: pburmie op juni 26, 2007, 13:56:39
In die context worden het 4 DAC's, want ook in de ZP80 zelf zit een DAC.

Terwijl er uiteindelijk aan het eind van je signaalpad maar 1 nodig is. NOGMAALS, waarom niet gewoon de digital out van je PC direct op de digital in van je processor aansluiten?
JBL PRX Power!

Rody


)p(

Citaat van: reMC op juni 26, 2007, 13:46:10
Nee, hij heeft geprobeerd om de modificaties na te bouwen, maar dat lukte 'm niet. De originele modificatie was van iemand anders ;)

Maar ik kan het topic niet meer vinden waarin die gemodde versie werd getest :(

Bedoel je de vergelijking van zijn gemodde met mijn standaard sb?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg906426#msg906426

Ik hoorde daar inderdaad meer vervorming met de gemodde sb, 1x ook blind gewisseld en het was zo ook eruit te pikken. Verder waren de verschillen erg erg klein tussen beide sb's.

peter

)p(

Citaat van: Rody op juni 26, 2007, 14:01:55
mmm, dat is jammer :(

Treur niet er komt een nieuwe grafische interface genaamd jive. Die je kunt gebruiken onder meer voor sonos achtige afstandsbedieningen.

peter

pburmie

Citaat van: pburmie op juni 26, 2007, 13:56:39
In die context worden het 4 DAC's, want ook in de ZP80 zelf zit een DAC.

Met zoveel DAC's en digitale bronnen wordt het wel erg snel ondoorzichtig en lastig om alle individuele verschillen in een mogelijke shootout te onderkennen en te beschrijven. Ik blijf dan ook bij het initiële uitgangspunt om loopwerken te vergelijken, waarbij het achterliggende gedeelte identiek wordt gehouden. Hetgeen uiteraard niet wegneemt dat een soortgelijke test waarbij feitelijk complete spelers (loopwerk+DAC) worden vergeleken ook erg interessant is. En misschien is deze laatste zelfs wel realistischer omdat (denk ik althans) de meesten een complete speler gebruiken en niet een los loopwerk/DAC combinatie.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

pburmie

Citaat van: Raphie op juni 26, 2007, 13:58:21
Terwijl er uiteindelijk aan het eind van je signaalpad maar 1 nodig is. NOGMAALS, waarom niet gewoon de digital out van je PC direct op de digital in van je processor aansluiten?

In mijn geval kan dat niet omdat ik 1) geen PC in de woonkamer heb staan tbv HT of wat ook en 2) mijn Burmester zo analoog is als maar wat. Dus ik MOET met een streaming client (Sonos) ofwel direct analoog naar de Burmester ofwel eerst door de Stello DAC.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Rody

Citaat van: pburmie op juni 26, 2007, 14:04:47
Hetgeen uiteraard niet wegneemt dat een soortgelijke test waarbij feitelijk complete spelers (loopwerk+DAC) worden vergeleken ook erg interessant is. En misschien is deze laatste zelfs wel realistischer omdat (denk ik althans) de meesten een complete speler gebruiken en niet een los loopwerk/DAC combinatie.

Mee eens, ik denk dat de meeste mensen een cd speler hebben en als alternatief als een Sonos, SB of Apple TV + losse DAC voor de hand ligt.

Ik hoop binnenkort een goede DAC in huis te hebben, dan zal ik zeker eens een vergelijk doen tussen een Apple TV + DAC en een cdspeler van €2k-€2.5k.



reMC

Citaat van: )p( op juni 26, 2007, 14:02:57
Bedoel je de vergelijking van zijn gemodde met mijn standaard sb?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg906426#msg906426

Nee, ik bedoel een beschrijving/shootout met de gemodificeerde SB die Sander heeft.

hifiman

Citaat van: reMC op juni 26, 2007, 13:46:10
Nee, hij heeft geprobeerd om de modificaties na te bouwen, maar dat lukte 'm niet. De originele modificatie was van iemand anders ;)
Ik was me er  niet van bewust dat anderen ook een externe tent clock en spdif reclocker voor zijn SB3 hadden gemaakt  ??? dus waar je dat nabouwen vandaan haalt  :-\

Je hebt gelijk dat het geen succes was en daarom heb ik de SB3 wer teruggebouwd en een andere route (goede DAC) bewandeld  ;D

reMC

Citaat van: Audioloog op juni 26, 2007, 14:19:31
Ik was me er  niet van bewust dat anderen ook een externe tent clock en spdif reclocker voor zijn SB3 hadden gemaakt  ??? dus waar je dat nabouwen vandaan haalt  :-\

Je zal wel gelijk hebben, maar ik dacht dat jij de versie van Wilco op zijn aanwijzingen ging nabouwen? Ik zoek de shootout met die 'originele' gemodificeerde SB.

)p(

Citaat van: reMC op juni 26, 2007, 14:22:57
Je zal wel gelijk hebben, maar ik dacht dat jij de versie van Wilco op zijn aanwijzingen ging nabouwen? Ik zoek de shootout met die 'originele' gemodificeerde SB.

Audioloog, ik denk dat Remco jouw bezoek met Garmt bij Sander bedoelt na de dac shootout bij Guido Tent.

peter

garmtz

Citaat van: )p( op juni 26, 2007, 14:32:09
Audioloog, ik denk dat Remco jouw bezoek met Garmt bij Sander bedoelt na de dac shootout bij Guido Tent.

peter

Inderdaad, da's die!

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 26, 2007, 11:37:47
pburnie, ik denk dat je met je conclusie behoorlijk zuiver bent. Ik denk dat alleen al dezelfde klok in de Sonos gebruiken als
in de CEC, ze behoorlijk dichter naar elkaar kan brengen.
Ik deel deze mening volledig. En daar laat ik het maar even bij (als me dat lukt) want alles wat ik er nu nog over zeg is toch maar een herhaling van wat ik al eerder gezegd heb vrees ik :P

pburmie

Citaat van: Audioloog op juni 26, 2007, 15:19:57
Ik deel deze mening volledig. En daar laat ik het maar even bij (als me dat lukt) want alles wat ik er nu nog over zeg is toch maar een herhaling van wat ik al eerder gezegd heb vrees ik :P

Thanks Audioloog, ik ga toch ook nog een keer proberen of ik ergens zo'n Apogee Mini DAC kan lenen om te proberen ipv de Stello. Je weet het maar nooit!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Audiofiel

Citaat van: Raphie op juni 26, 2007, 12:51:18
Lijkt me toch duidelijk: algemene consensus is dat een PC met DVD speler véél minder audiofiel klinkt dan een losse CD speler. het wit pianolack uiterlijk van een MAC veranderd daar niks aan.

Ik beluister een vorm van jalouzie... Los van dat, heeft die Mac er niets mee te maken... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juni 25, 2007, 17:32:31
Ik stel een cursus rekenen voor. :-X En nee, Antoine, reageer hier maar eens een keer niet op. ^-^

Je weet toch, Audiofiel, dat als jij zegt "rechts" dat ik dan links doe.  >:D Nee, je had beter zelf niet kunnen reageren...  :-*

Raphie

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2007, 16:28:19
Ik beluister een vorm van jalouzie... Los van dat, heeft die Mac er niets mee te maken... :P

Nou nee hoor, laat mij maar lekker m'n ding doen onder Vista 8)
JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: )p( op juni 26, 2007, 14:32:09
Audioloog, ik denk dat Remco jouw bezoek met Garmt bij Sander bedoelt na de dac shootout bij Guido Tent.

Yep, dank je.

Audiofiel

Citaat van: pburmie op juni 26, 2007, 12:51:00
Das dus geen voldongen feit naar mijn idee, simpelweg omdat je vooraf geen garantie hebt dat verschillen die er theoretisch MOETEN zijn, ook daadwerkelijk door de gehele set worden weergegeven. In mijn set hebben we de verschillen duidelijk en unaniem kunnen horen, maar vergeet daarbij niet dat die Burmester Acoustat extreem hoog oplossend is en ieder pietepeuterig detail genadeloos weergeeft. Niet iedere amp luidspreker of set doet dat, niets ten nadele daarvan overigens, ook dat is een kwestie van smaak.

Maar aangezien mijn Burmester Acoustat WEL in staat is om de extreem minieme verschillen daadwerkelijk hoorbaar te maken is een tweede shootout met meer combinatiemogelijkheden wellicht "beter" bij mij uitvoerbaar, omdat daarin de ervaring van de vorige shootout als "referentie" kan worden genomen. Anders moeten we ook weer de specifieke karakteristieken van een andere set erin gaan betrekken en dezelfde test van afgelopen week opnieuw doen op een nieuwe/andere set. Het is uiteraard maar een idee.

Even een kleine correctie doorgevoerd. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni 26, 2007, 13:12:51
Waarom probeer je me woorden in de mond te leggen?? ::) Ik denk dat een klok een grote invloed heeft op het geluid. De Tent-klok is technisch absoluut superieur aan veel andere klokken, maar ik zeg niet dat het daarmee een geweldig klinkend geheel wordt, alleen dat de Sonos dichter bij het ideaal van de CEC komt. Er kwam toch naar boven dat jullie de CEC mooier vonden dan de Sonos? Nou, dan zal dezelfde klok in de Sonos als in de CEC deze machines dichter bij elkaar brengen... Tjeez... ::)

rood + blauw = Wij hebben geluisterd naar een niet geweldig klinkend geheel...

groen = En als je de zelfde klok zou gebruiken in de Sonos klinkt die 'net zo' niet geweldig meer...

;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2007, 16:47:33
rood + blauw = Wij hebben geluisterd naar een niet geweldig klinkend geheel...

groen = En als je de zelfde klok zou gebruiken in de Sonos klinkt die 'net zo' niet geweldig meer...

;D

Wat voor de een "niet geweldig" klinkt hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk. Kwestie van smaak.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2007, 16:45:36
Even een kleine correctie doorgevoerd. :P ;D

Haha, grappig hoor, zonder de juiste versterking komen ook de Acoustats niet tot leven!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Audiofiel

Citaat van: pburmie op juni 26, 2007, 16:59:54
Haha, grappig hoor, zonder de juiste versterking komen ook de Acoustats niet tot leven!

Helemaal waar. :D Mijn reactie was enkel zodat niet alle credits alleen naar de Burmester zouden gaan. Want zelfs een goede versterker had niets uitgemaakt zonder goede weergevers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2007, 17:10:54
Helemaal waar. :D Mijn reactie was enkel zodat niet alle credits alleen naar de Burmester zouden gaan. Want zelfs een goede versterker had niets uitgemaakt zonder goede weergevers. ;)

Amen!  ;)
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost