VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

Vorige topic - Volgende topic

dre73

dat lijkt me voorlopig genoeg! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mtissink

Ook al snap ik maar de helft van wat hier genoemd wordt.., wel een erg mooi topic en ontzettend leuk om te volgen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

m9

http://glass-ware.stores.yahoo.net/tcj-stepped-attenuator.html

weer zo`n vernuftig design van john, ladder en serie zodat er nooit meer dan 7 weerstanden in de signaalweg zitten.
superkwaliteit voor een fatsoenlijke prijs.

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari  8, 2012, 12:40:45
De essentie is dat om alle componenten even veel druk wordt gemaakt...geen keuze die lager is dan het voor het ontwerp optimale

Uit de praktijk weet ik dat daar maar bar weinig van terecht komt. Het heeft ook veel te maken dat veel mensen geen enkele notie hebben van wat men nu eigenlijk koopt. De 300B buis is daar een perfect voorbeeld van. Wat maakt een 300B anders dan een KT88? Op zich makkelijk te beantwoorden maar waarom kost een KT88 dan zoveel minder terwijl die moeilijker is om te maken? Hier komt het kleren van de keizer verhaal.....

Arno P

Citaat van: paarslicht op februari  8, 2012, 17:32:22
Het heeft ook veel te maken dat veel mensen geen enkele notie hebben van wat men nu eigenlijk koopt.

Ze weten wat voor hun ontwerp/toepassing naar hun bevinding en tevredenheid de meest optimale keuze is...en dat telt.  ;)

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari  8, 2012, 17:45:27
Ze weten wat voor hun ontwerp/toepassing naar hun bevinding en tevredenheid de meest optimale keuze is...en dat telt.  ;)

Ach wat zit de wereld toch eenvoudig in elkaar  O0

Arno P

Citaat van: paarslicht op februari  8, 2012, 18:05:19
Ach wat zit de wereld toch eenvoudig in elkaar  O0

Waar een wil is is een weg  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Arno P op februari  8, 2012, 20:20:27
Waar een wil is is een weg  ;)

Yepp, deze uitspraak kwam vandaag weer van pas...kreeg te horen dat de Grennan teflon draadbruggen waren uitverkocht bij PARTS ..... grrrrrrr >:(

Ik heb ze meteen besteld bij Percy waar ik ook al meer dan 25 jaar klant ben.... :D

Deja vu...mooie materialen willen is ...een...maar weten te vinden is een tweede  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op februari  9, 2012, 19:19:46
Deja vu...mooie materialen willen is ...een...maar weten te vinden is een tweede  ;)
Dan maar zelf maken is een derde  :D

paarslicht

Citaat van: Kjelt op februari  9, 2012, 19:46:17
Dan maar zelf maken is een derde  :D

Precies, daarom maak ik ook m'n eigen trafo's en smoorspoelen.

Gisterenavond eens zelf "geproefd" wat verschillende gelijkrichtbuizen uitrichten in mijn huidige schakeling  ;D
Het ging tussen de 5R4 ( verschillende brands) de GZ37 en de U52 (vintage).
De onderlinge verschillen waren opmerkelijk en als winnaar kwam toch echt de U52 made in the united kingdom eruit.

Het verschil was dermate groot met deze buis dat het door mijn twee audiobuddies meteen unaniem werd bevestigd.
eigenlijk waren we het steeds met elkaar eens .......wat niet altijd voorkomt  ;D :-X

Het leuke en objectieve van het verhaal ......vaak alleen de derde van ons drieen wist welke buis erin gezet werd
toch een soort blindtest zonder de individuele prestatie drang/spanning  :angel:

Op enig moment zeiden we zelfs Alle drie...nou dat klinkt net als die 5R4 van daarstraks.....bleek dat hij er per ongeluk weer in zat  ;D

Maar de echte magie kwam van de U52  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

U52....even gecheckt...is dat dan dezelfde als de 5U4G?...volgens mij had ik op mijn russische 5u4G "54" staan ...kan mij vergissen

jowi

Toch mooi dat je je jarenlang bezig kunt houden met een object wat wezenlijk niet veranderd, maar alleen de invalshoek waarmee je er naar kijkt ;) alsof je elke keer weer blij bent met de veranderende schittering van een perfect geslepen, maar niet veranderende diamant, door hem vanuit een iets andere hoek te bekijken, of omdat het licht er om wat voor redenen iets anders opvalt :D ;) ;) ;)

Arno P

Citaat van: jowi op februari 10, 2012, 09:45:21
Toch mooi dat je je jarenlang bezig kunt houden met een object wat wezenlijk niet veranderd, maar alleen de invalshoek waarmee je er naar kijkt ;) alsof je elke keer weer blij bent met de veranderende schittering van een perfect geslepen, maar niet veranderende diamant, door hem vanuit een iets andere hoek te bekijken, of omdat het licht er om wat voor redenen iets anders opvalt :D ;) ;) ;)

Mooie verwoording ;)

Hoi Jowi,

Inderdaad mooi verwoord....ik zie het inderdaad zo...maar dan wel als een groeibrilliant.... 8)

Hoi Arno,
Je obbbligatootjes zijn gister op de bus gegaan...if I am correct... ;D

inderdaad de 5U4 maar een nadeel die buis U52 welke ik het mooist vind gaat van hand tot hand tegen zo een 250/300 euro...NOS...dus wat de gek er voor geeft  ???   :(

Phy vond hem volgens mij van al zijn gelijkrichters ook het mooist... ;)

Arno P

De caps waren gisteren zelfs al binnen...mooie oliekannen  ;) en ook de vette groene kathodeweerstanden

Oja hij zei "gisteren" tegen mij gisteren nog VOOR twaalf uur s avonds.....das dus nu eergisteren  :D

Als ik het zo eens goed bestudeer kan een mooie audiobuis samen met een Smoking Islay gewoon geen toeval zijn (zelfs fysiek!!)...... ;D

De Blackadder en de U52 hebben veel overeenkomsten voor mij....termen als gloedvol en krachtig schieten mij als eerste te binnen....mind you deze Islay is 62.5 Procent....dus net als een buis, keep away from children....  :hehe:

Er staat trouwens nu even een dagje een GZ37 Mullard te spelen en dat gaat ook errug lekker...hiervoor zat een aanzienlijk goedkopere Japanse broer G37 maar die is hard, dun en koud...die is alleen leuk om als nachtlampje te gebruiken  :yawnee:

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari 10, 2012, 09:41:31
U52....even gecheckt...is dat dan dezelfde als de 5U4G?...volgens mij had ik op mijn russische 5u4G "54" staan ...kan mij vergissen

Volgens de specs zijn die buizen niet gelijk aan elkaar.

Volgens mij krijg je nog steeds de beste voeding met goede halfgeleider diodes  :laugh:

Arno P

Citaat van: paarslicht op februari 11, 2012, 00:20:08

Volgens mij krijg je nog steeds de beste voeding met goede halfgeleider diodes  :laugh:

Foei! De mond spoelen jij!  :D

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari 10, 2012, 16:33:58
Als ik het zo eens goed bestudeer kan een mooie audiobuis samen met een Smoking Islay gewoon geen toeval zijn (zelfs fysiek!!)...... ;D

De Blackadder en de U52 hebben veel overeenkomsten voor mij....termen als gloedvol en krachtig schieten mij als eerste te binnen....mind you deze Islay is 62.5 Procent....dus net als een buis, keep away from children....  :hehe:

Blackadder....heb ik als single malt drinker nog nooit van gehoord...Hm ::)...wel black bottle (ook een aanrader...geen single volgens mij)...
Maar eh...blackadder...met een gepast aantal druppels schots bronwater of de cask strength straigth in de strot?

kermy

Citaat van: Erik van Voorst op februari 10, 2012, 16:33:58

De Blackadder en de U52 hebben veel overeenkomsten voor mij....termen als gloedvol en krachtig schieten mij als eerste te binnen....mind you deze Islay is 62.5 Procent....dus net als een buis, keep away from children....  :hehe:

Er staat trouwens nu even een dagje een GZ37 Mullard te spelen en dat gaat ook errug lekker...hiervoor zat een aanzienlijk goedkopere Japanse broer G37 maar die is hard, dun en koud...die is alleen leuk om als nachtlampje te gebruiken  :yawnee:

Even off topic, die Black adder staat hier ook, ik ben wel jaloers op Erik, zijn peil in de fles staat ruimschoots boven dat van mij. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

Citaat van: kermy op februari 11, 2012, 08:58:54
Even off topic, die Black adder staat hier ook, ik ben wel jaloers op Erik, zijn peil in de fles staat ruimschoots boven dat van mij. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

Ik heb twee glasbakken....buizen en flessen.. :-X
Ik drink zelf met een paar druppies uit een pipetje maar ook straight...ik vind straight lekkerder bij deze  8)

Binnenkort het zelfde truukje met mijn voorversterker....buizenstabilisatie (EL84 en EL86) of.....straight.... ;D

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari 11, 2012, 08:51:36
Foei! De mond spoelen jij!  :D

Ik was er al bang voor dat je niet veel verder dan dat zou komen.
Tja, goed ontwerpen is een vak en kennelijk kunnen de meesten niet goed om gaan met de diode.

Arno P

Citaat van: paarslicht op februari 11, 2012, 16:43:10
Ik was er al bang voor dat je niet veel verder dan dat zou komen.
Tja, goed ontwerpen is een vak en kennelijk kunnen de meesten niet goed om gaan met de diode.

Helaas is maar een enkele uitverkorene die gave gegeven... :D