VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno P

Citaat van: paarslicht op februari 18, 2012, 21:36:28
Dat je niet alles kwijt wilt is begrijpelijk, doe ik ook niet.
Maar iedereen heeft zo zijn eigen idee hoe en wat te doen op een forum. Naar je eigen hand zetten kan dus niet, maar je kan een eigen website beginnen om in die behoefte te voorzien.


Nee hoor...een eigen topic is meer dan voldoende...website hoeft niet.
Start maar eens een topic en dan is het ook helemaal van jou en dan mag je sturen hoe je het zelf wilt...

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari 18, 2012, 21:56:52
Nee hoor...een eigen topic is meer dan voldoende...website hoeft niet.
Start maar eens een topic en dan is het ook helemaal van jou en dan mag je sturen hoe je het zelf wilt...

Nou, zoveel boter op m'n hoofd heb ik nou ook weer niet.

Anyway succes ermee.

renes

Dit is ook een versterker der versterkers, heel goed geluid.

paarslicht

Citaat van: renes op februari 19, 2012, 14:23:38
Dit is ook een versterker der versterkers, heel goed geluid.


Kijk, daar wordt ik een beetje vrolijk van. Open constructie zodat er ten alle tijd ruimte is voor verandering (wellicht een verbetering.

kermy

Citaat van: paarslicht op februari 19, 2012, 23:39:36
Kijk, daar wordt ik een beetje vrolijk van. Open constructie zodat er ten alle tijd ruimte is voor verandering (wellicht een verbetering.


Niet geschikt voor mensen met kinderen, of je moet er een hekel aan hebben. ;D


met vriendelijke groet,

Kermy

Erik van Voorst (in memoriam)

#1305
Vandaag begonnen met het krokodillenparcours op mijn kaasplank veilig en zo te maken dat er snel en makkelijk een elco (The First Cap) kan worden beluisterd.
Als 2e cap heb ik de Blackgate al in mijn schakeling.

De 4 caps waar uit gekozen gaat worden:

1. Anhui Tong Feng
2. General Electric (Z-serie)
3. Obbligato
4. ASC Blue Line

Eerst maar eens even een voor een laten inspelen...(de Tong Feng heeft al 3 weken achter zijn kiezen) ben je zomaar 2 weken verder...maar goed geen haast... ;D

Foto laat er 3 zien...nummer 4 de ASC staat NU te spelen ....while I mail....... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Ha, de mooie obbligato's met de vast draden...
Bij mijn projectje gaan ze er in ieder geval in..en ik kan niet meer terug want de trekponsen zijn voor die maten reeds besteld  :)

Arieson

Hallo Erik,

Mooi vergelijkingprojectje. Ik ben benieuwd hoe die ATF'jes het in vergelijk met de anderen bij jou doen. Is toch een interessante condensator.



Citaat van: Erik van Voorst op februari 20, 2012, 18:26:21
Vandaag begonnen met het krokodillenparcours op mijn kaasplank veilig en zo te maken dat er snel en makkelijk een elco (The First Cap) kan worden beluisterd.
Als 2e cap heb ik de Blackgate al in mijn schakeling.

De 4 caps waar uit gekozen gaat worden:

1. Anhui Tong Feng
2. General Electric (Z-serie)
3. Obbligato
4. ASC Blue Line

Eerst maar eens even een voor een laten inspelen...(de Tong Feng heeft al 3 weken achter zijn kiezen) ben je zomaar 2 weken verder...maar goed geen haast... ;D

Foto laat er 3 zien...nummer 4 de ASC staat NU te spelen ....while I mail....... 8)

phy

Dit zijn geen elco's Erik dit is veel mooier ,zeker als eerste condensator.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Robert,

Wat bedoel je precies, ik kan het even niet volgen .....
Bedoel je de kwaliteit van de keuze...of 1 specifieke eruit?

Die ASC moet echt inspelen zeg... :o......wat saai als er net een ingespeelde ATF uitkomt.... :-X
Maar goed....ben pas een paar uurtjes aan het luisteren... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Erik is dit de ASC cap de linker cap, zie foto?
Ik heb 4 van deze in mijn speakers 100uF ASC oil capacitors.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de Blue Line....blauw jasje.
Maar volgens mij is deze wel op jouw lees geschroeid.....ze noemen het nu "voor audio ".
Wat ik altijd interpreteer  als meer geld ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Je schrijft dat je elco's gaat vergelijken maar dit zijn geen elco's

Gun het zeker tijd koud erin zetten en er een oordeel over geven heeft geen zin
Het is ook best moeilijk maar je weet op een gegeven moment wel welke je gaat gebruiken..
Gewoon vergeten dat je iets aan het vergelijken bent, lekker muziek luisteren en het gaat vanzelf.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1313
okay ik snap nu wat je bedoeld technisch gezien...duidelijk. ;)

Ik weet wat je bedoeld met lekker luisteren maar het is altijd weer even moeilijk je nieuwsgierigheid in bedwang te houden...zeker toen die chokes erin gingen maar dat was meteen zo klaar als een klontje.....Parmeko Rules  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paarslicht

#1314
Citaat van: Erik van Voorst op februari 20, 2012, 22:08:02
Ik heb de Blue Line....blauw jasje.
Maar volgens mij is deze wel op jouw lees geschroeid.....ze noemen het nu "voor audio ".
Wat ik altijd interpreteer  als meer geld ;)

Ik associeer "voor audio" ook vaak met een mindere kwaliteit dan een "top industrieel" product.
De componenten voor audio hoeven nl aan maar weinig eisen te voldoen en echte heavy duty industrieële
producten moeten dat wel. Audio en andere mindere goden herken je ook altijd aan het ontbreken van
een goede datasheet en als die er wel zijn dan hebben ze vaak weinig of geen bijzondere kenmerken.
En dat geeft weer de mogelijkheid veel geld te vragen voor iets wat dat helemaal niet waard is.

phy

#1315
Citaat van: paarslicht op februari 21, 2012, 12:23:12
Ik associeer "voor audio" ook vaak met een mindere kwaliteit dan een "top industrieel" product.
De componenten voor audio hoeven nl aan maar weinig eisen te voldoen en echte heavy duty industrieële
producten moeten dat wel. Audio en andere mindere goden herken je ook altijd aan het ontbreken van
een goede datasheet en als die er wel zijn dan hebben ze vaak weinig of geen bijzondere kenmerken.
En dat geeft weer de mogelijkheid veel geld te vragen voor iets wat dat helemaal niet waard is.

Het gaat bij audio om het geluid, zo vind men kool weerstanden mooier dan metaalfilm die veel betere specs hebben en vind men papier in olie als koppelc vaak ook mooier dan een condensator met betere specs.
Black gates hebben helemaal niet zon geweldige specs als je ze vergelijkt me mooie industriele types .
Specs, meetgegevens of een datasheet zegt helemaal niets over klankbeleving in een audio toepassing.

Arno P

Citaat van: phy op februari 21, 2012, 13:05:23
Het gaat bij audio om het geluid, zo vind men kool weerstanden mooier dan metaalfilm die veel betere specs hebben en vind men papier in olie als koppelc vaak ook mooier dan een condensator met betere specs.
Black gates hebben helemaal niet zon geweldige specs als je ze vergelijkt me mooie industriele types .
Specs, meetgegevens of een datasheet zegt helemaal niets over klankbeleving in een audio toepassing.

Beleving! That's the word! (En dat zal elke discussie en spec overstijgen)  ;)

paarslicht

Citaat van: phy op februari 21, 2012, 13:05:23
Het gaat bij audio om het geluid, zo vind men kool weerstanden mooier dan metaalfilm die veel betere specs hebben en vind men papier in olie als koppelc vaak ook mooier dan een condensator met betere specs.
Black gates hebben helemaal niet zon geweldige specs als je ze vergelijkt me mooie industriele types .
Specs, meetgegevens of een datasheet zegt helemaal niets over klankbeleving in een audio toepassing.

Hoe kom je er bij dat metaalfilm betere specs hebben dan koolfilm. Ik denk dat je dan niet alle specs bekeken hebt.
Papier in olie, zeker de moderne, hebben excellente specs.

Kjelt

Blijft nog de vraag of als je iedere component individueel test en steeds de beste kiest of dan ook de combinatie van al deze componenten het beste is.  :D

Arno P

Citaat van: Kjelt op februari 21, 2012, 14:32:06
Blijft nog de vraag of als je iedere component individueel test en steeds de beste kiest of dan ook de combinatie van al deze componenten het beste is.  :D

Net als koken zeg maar  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Kjelt op februari 21, 2012, 14:32:06
Blijft nog de vraag of als je iedere component individueel test en steeds de beste kiest of dan ook de combinatie van al deze componenten het beste is.  :D

Mee eens ...maar voor mijn gevoel ben ik nu "trefzekerder" bezig dan zo maar een dure componentenlijst opstellen en alles in een keer aanschaffen.

Ik heb de kans om het nu eens op deze manier te doen en moet zeggen dat het comfortabel en leuk luisteren is... :hehe:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paarslicht

#1321
Citaat van: Kjelt op februari 21, 2012, 14:32:06
Blijft nog de vraag of als je iedere component individueel test en steeds de beste kiest of dan ook de combinatie van al deze componenten het beste is.  :D

Alleen als er een duidelijke fout is ga je dat merken.
Hier is onder anderen L' Audiophile destijds (1977-79?) mee bezig geweest met hun 300B versterkers.
Niet lineariteit bij buizen b.v. met andere woorden krom+krom kan recht opleveren.
Verder is het natuurlijk heel moeilijk om parameters te vinden die er toe doen. Zo heeft een lagere temperatuurcoëfficiënt
van metaalfilm weerstanden minder invloed dan andere eigenschappen van weerstanden.

paarslicht

#1322
Citaat van: Erik van Voorst op februari 21, 2012, 15:10:45
Mee eens ...maar voor mijn gevoel ben ik nu "trefzekerder" bezig dan zo maar een dure componentenlijst opstellen en alles in een keer aanschaffen.

Ik heb de kans om het nu eens op deze manier te doen en moet zeggen dat het comfortabel en leuk luisteren is... :hehe:

Je moet voor de juiste parameters kiezen en niet dure dingen kiezen omdat ze duur zijn.

Trefzeker ben je als je weet waar je graag naar luistert EN je weet waardoor dat nu eigenlijk komt.
En daarmee bedoel ik dat je de zaak grondig onderzocht hebt en wel vanuit meerdere invalshoeken.
Alleen luisteren helpt je* maar heel weinig verder.

* en is daarmee ook slechts persoonlijk en niet geschikt voor anderen.


Erik van Voorst (in memoriam)

Dat wordt even niet meer spelen....gisterenavond een doffe knal uit de linker speaker.....
Ik zag een PL519 buis roodgloeiend in mijn eindbakkie staan

Zojuist even een nieuwe PL519 buis erin....alles netjes opgestart en hoorde dat iets niet goed was...

Doek van de linkerspeaker eraf gehaald en jawel....een keramische C-95 letterlijk en figuurlijk aan diggelen....tja die heb ik dus niet op voorraad... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rock Solid

Klote zeg! Dat zal wel zeker een nieuw gematched paartje worden ...