Atmoz Home Control Systeem

Gestart door Atmoz, juni 6, 2007, 19:24:23

Vorige topic - Volgende topic

spotmatic

What's next? Als je een item moet selecteren dan geef je het scherm een kopstoot?  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Atmoz

Citaat van: spotmatic op september 20, 2007, 16:04:17
What's next? Als je een item moet selecteren dan geef je het scherm een kopstoot?  ;D

;D Dat kan nu al he. Of je 't met je vinger doet, of met je kop, of met.... ;D :P Dat maakt geen "zak" uit >:D

Maar het is wel een leuke gadget al zeg ik 't zelf. Iedere keer als ik er langs loop ---> "Baf" tegen de zijkant van het muurtje aan.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Mivvel

Hehe super vet! Waar haal je de tijd vandaan;) Volgende week kom ik es kijken, heb je het nu gemaakt met een touchpad of andere druksensors?

Grtz,

Michiel

Atmoz

Citaat van: Mivvel op september 20, 2007, 20:24:54
Hehe super vet! Waar haal je de tijd vandaan;) Volgende week kom ik es kijken, heb je het nu gemaakt met een touchpad of andere druksensors?

Grtz,

Michiel

Snel gemaakt he ;D Wanneer hadden we 't erover? Eergisteren volgens mij...
Tja, die 4 uurtjes per dag voor een baas doen 't hem niet he >:D

Vandaag in ieder geval ook tijd genoeg gehad om het een beetje door te ontwikkelen:

Het navigeren door deze 3 menu's is in ieder geval geen probleem. Loopt allemaal erg soepel en goed.
Nu de buttons nog allemaal "goed" maken zodat deze ook hun werk doen.

spotmatic

In welke taal schrijf je de software eigenlijk? Visual Basic?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Atmoz

Citaat van: spotmatic op september 20, 2007, 20:43:13
In welke taal schrijf je de software eigenlijk? Visual Basic?

Borland Delphi 6.0 (oude versie dus nog). Moet eigenlijk eens de nieuwe regelen.

Na een hoop geklooi met wat software problemen lopen de menu's lekker "smooth" en daar ben ik toch wel blij mee. Heeft de zowat de hele halve ;D dag gekost.

Maareh. Delphi is een ERG mooie taal (vind ik) ben er echt verlieft op. Misschien nog wel meer dan op m'n 9"er
Een programma maken wat erna precies doet wat ik wil is gewoon fantastisch. Vooral als het erna ook zichtbare consequenties heeft (c.q. hardware bedienen). Heerlijk gewoon :D

spotmatic

Ik ken het gevoel. Alleen ben ik totaal onbekend met het aansturen van externe apparaten. Ik ben meer iemand van de theorie  ;)

Puik stukje werk, trouwens! Ik denk erover een bestelling te plaatsen  :D

Atmoz

Haha mooi Peter!!
Echt serieus. Ik zou het echt heel erg sjiek vinden als iemand dit zou kopen.
Sjors gaf het ookal aan. Nu jij. Lijkt me erg leuk om dit eens bij jullie te komen inbouwen/maken.

Ben nog even een nieuw filmpje aan het uploaden.
Kunnen jullie de werking met de 3 menu's eens zien...

Atmoz

spotmatic

LOL, ik vind het wel geinig! En eigenlijk ook best intuïtief qua bediening, het doet inderdaad een beetje denken aan de Xbox 360 blades. Lijkt me ook wel wat voor een normaal computerscherm. Als je een Window wil minimizen dan geef je gewoon een klap aan de bovenkant. Wil je van applicatie wisselen, dan geef je klappen aan de rechter- of linkerkant. Nu ik erover nadenk: patenteren die hap!  :D

Atmoz

Waar ik werk (Vodafone) wil ik dit inderdaad ook eens gaan toepassen. Gewoon voor de lol
Ik moet vaak werken met 3 systemen. Als je dan zo snel kunt wisselen tussen die 3 is dat best makkelijk. En natuurlijk ook wel grappig.
Eens kijken wat m'n baas ervan gaat vinden :P

Maar volgens mij ben ik niet de eerste die dit heeft hoor.
We zijn namelijk op het idee gekomen omdat we het hadden over de laptops van Apple die een soort sensor in de harddisk hebben zodat die blokkeerd als de laptop valt. En volgens mij heb ik een vriend ooit horen zeggen dat ze die sensor ook gebruikten om door de menu's te bladeren. Kan ook zijn dat ik dat gedroomd heb ofzo, maar ik kan het me zeker voorstellen dat het zo werkt.

Sjors

Citaat van: atmoz op september 20, 2007, 20:53:24
Haha mooi Peter!!
Echt serieus. Ik zou het echt heel erg sjiek vinden als iemand dit zou kopen.
Sjors gaf het ookal aan. Nu jij. Lijkt me erg leuk om dit eens bij jullie te komen inbouwen/maken.

Absoluut ! ik hoor het wel als het zover komt  ;)

Citaat van: atmoz op september 20, 2007, 20:53:24
Ben nog even een nieuw filmpje aan het uploaden.
Kunnen jullie de werking met de 3 menu's eens zien...

Blijf het gaaf vinden  :D

Groet, Sjors

Jeroen V

Citaat van: atmoz op september 20, 2007, 20:46:40
Maareh. Delphi is een ERG mooie taal (vind ik) ben er echt verlieft op. Misschien nog wel meer dan op m'n 9"er
Een programma maken wat erna precies doet wat ik wil is gewoon fantastisch. Vooral als het erna ook zichtbare consequenties heeft (c.q. hardware bedienen). Heerlijk gewoon :D

Dan kan ik je aanraden toch eens naar C# te kijken. De overstap vanaf Delphi is in ieder geval erg gemakkelijk te doen. Ik ontwikkelde 'vroegah' bijna alleen in Delphi, maar sinds C# heb ik bijna een afkeer van Delphi gekregen..... Als ik je ergens mee zou kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Ik zit zelf ook nog te denken aan een leuke toepassing, een zooitje nutteloze gauges heeft ook niet zo heel erg veel zin :D

Atmoz

Citaat van: Jeroen V op september 20, 2007, 21:41:38
Dan kan ik je aanraden toch eens naar C# te kijken. De overstap vanaf Delphi is in ieder geval erg gemakkelijk te doen. Ik ontwikkelde 'vroegah' bijna alleen in Delphi, maar sinds C# heb ik bijna een afkeer van Delphi gekregen..... Als ik je ergens mee zou kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Ik zit zelf ook nog te denken aan een leuke toepassing, een zooitje nutteloze gauges heeft ook niet zo heel erg veel zin :D

Hmzzz. Tja ik zit niet meer op school, dus dan kan ik ook niets meer leren over C#
Met delphi ben ik aardig op weg geraakt door de leraren. Met C# zou ik het dan zelf moeten doen (met hulp van anderen via internet) en dat is denk ik niet zo makkelijk. Als ik echt eens niets doen doen heb wil ik zeker eens gaan kijken naar C#. Zeker nu je aangeeft dat de overstap niet zo heel moeilijk is....

Trouwens crosspost in mekaars topic in dezelfde minuut ;D

Jeroen V

Citaat van: atmoz op september 20, 2007, 21:45:12
Hmzzz. Tja ik zit niet meer op school, dus dan kan ik ook niets meer leren over C#
Met delphi ben ik aardig op weg geraakt door de leraren. Met C# zou ik het dan zelf moeten doen (met hulp van anderen via internet) en dat is denk ik niet zo makkelijk. Als ik echt eens niets doen doen heb wil ik zeker eens gaan kijken naar C#. Zeker nu je aangeeft dat de overstap niet zo heel moeilijk is....

De overstap van Delphi naar C# is juist heel gemakkelijk te maken. Delphi heb ik volledig zelf aangeleerd, C# was daarna heel erg vlot. En trouwens, het is alleen maar de syntax die anders is. De denkwijze (ik hoop dat je OO je software ontwikkeld) blijft hetzelfde. Maar bij vragen weet je me te vinden.....

Citaat van: atmoz op september 20, 2007, 21:45:12
Trouwens crosspost in mekaars topic in dezelfde minuut ;D

Ik had het gezien ja :)

Atmoz

Thanks Jeroen!!
Ik weet je te vinden ;)

Zal wel pas over een tijdje zijn, maarja dan ben je er ook nog he ;D

Zit alweer de hele middag lekker te prutsen in Delphi.
Weet je toevallig hoe het komt dat als de "WindowState" van m'n form op "WsMaximized" zet dat het ENORM traag wordt allemaal?
Wellicht dat je dit al eens bent tegengekomen in C#, en dat het hier hetzelfde is...

Mvg,

Atmoz

Jeroen V

Citaat van: atmoz op september 21, 2007, 18:02:41
Thanks Jeroen!!
Ik weet je te vinden ;)

Zal wel pas over een tijdje zijn, maarja dan ben je er ook nog he ;D

Veel te geinig dit forum, ben voorlopig nog niet weg :)

Citaat van: atmoz op september 21, 2007, 18:02:41
Zit alweer de hele middag lekker te prutsen in Delphi.
Weet je toevallig hoe het komt dat als de "WindowState" van m'n form op "WsMaximized" zet dat het ENORM traag wordt allemaal?
Wellicht dat je dit al eens bent tegengekomen in C#, en dat het hier hetzelfde is...

Zegt me eerlijk gezegd helemaal niets... Wat wordt er eigenlijk precies traag? En als je eerst normaal start, en dan handmatig maximized, is het dan ook traag?

Guus_Geluk

Ziet er super uit Atmoz....

Toch een klein vraagje (moet je maar kijken of je antwoord wilt geven i.v.m. eventueel op te starten bedrijfje) :

Is het bij jou ook zo dat je verschillende apparatuur aanstuurt via Infrarood? Zo ja, hoe doe je dat? Ik heb wel gezien dat er hardware is die je in je pc kunt stoppen om infrarood uit te zenden. Maar hoe doe je dat dan software-matig?

Kun je eventueel een tipje van de sluier oplichten?

Atmoz

Citaat van: Jeroen V op september 21, 2007, 22:36:28
Veel te geinig dit forum, ben voorlopig nog niet weg :)

Zegt me eerlijk gezegd helemaal niets... Wat wordt er eigenlijk precies traag? En als je eerst normaal start, en dan handmatig maximized, is het dan ook traag?

Het is al gelukt. Was omdat er een of andere (form) instelling niet goed stond...

Citaat van: Guus_Geluk op oktober  4, 2007, 14:31:42
Ziet er super uit Atmoz....

Toch een klein vraagje (moet je maar kijken of je antwoord wilt geven i.v.m. eventueel op te starten bedrijfje) :

Is het bij jou ook zo dat je verschillende apparatuur aanstuurt via Infrarood? Zo ja, hoe doe je dat? Ik heb wel gezien dat er hardware is die je in je pc kunt stoppen om infrarood uit te zenden. Maar hoe doe je dat dan software-matig?

Kun je eventueel een tipje van de sluier oplichten?

Thanks!
Zo ver ben ik eigenlijk nog niet.
Je kunt inderdaad zo'n IR zender op je computer aansluiten, maar dan moet je PC wel weten welke IR code er gestuurd moet worden.
Ik heb dit héél erg lang geleden eens geprobeerd maar is me toen niet gelukt. Het was een site met iets als ziplabel ofzo... Daar stond een schema + software op om dit te doen. Nu kan ik alle IR signalen "leren" aan de Pronto zodat die alles bestuurd. Via de PC hoeft dus eigenlijk niet meer. Al was het misschien toch handig geweest in sommige gevallen. Misschien dat ik het dus ooit wel nog ga maken. Maar tot nu toe kan ik dus weinig hulp hieromtrent bieden.

Mvg,

Atmoz

PjotrrrNL

Leuk topic!

Ik heb hier nog een oude Fujitsu Siemens Lifebook B series liggen in onderdelen met een touchscreen van 21,5x16,5 cm.
Wellicht kun je op basis van dit schermpje ooit eens wat voor me fabrieken?

Atmoz

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  7, 2007, 16:54:01
Leuk topic!

Ik heb hier nog een oude Fujitsu Siemens Lifebook B series liggen in onderdelen met een touchscreen van 21,5x16,5 cm.
Wellicht kun je op basis van dit schermpje ooit eens wat voor me fabrieken?

Is dat touchscreen in bezit van een COM poort? (of zelfs via USB?)
En werkt het dus gewoon als een normale muis? Dan kun je dit zonder meer gewoon gebruiken op dezelfde manier als ik doe.
Maar misschien dat er nog een controller moet worden gemaakt om hem met een normale PC te laten "praten".
In dat geval kost dat wat meer moeite/werk/tijd...

PjotrrrNL

Denk het niet, zit met zo'n platte strip op de onboard video aangesloten.
Je moest ook controltoets indrukken om iets aan te klikken op het touchscreen.
Werkte verder wel als muis.

Maar misschien kan jij er wat mee, is wel een mooi formaatje scherm.

De laptop draait met een P450, alles werkt nog wel, maar ligt uit elkaar.