Atmoz Home Control Systeem

Gestart door Atmoz, juni 6, 2007, 19:24:23

Vorige topic - Volgende topic

spotmatic

Citaat van: atmoz op juni 15, 2007, 13:32:46
"schat, kun jij even blazen"  ;D
*dubbel* hahahaha

Voor alleenstaanden werkt het prima hoor!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Atmoz

Citaat van: spotmatic op juni 15, 2007, 13:34:36
Voor alleenstaanden werkt het prima hoor!  ;D

;D

[ontopic]

Waarschijnlijk (lees: hopelijk) komt vandaag de bestelde zwarte gordijn binnen :D
Geeft het geheel een totaal ander plaatje: "totally blackness" 8)

Straks dus nieuwe foto's + screenshots van een hopelijk wat beter afgestelde 1292.
Hadden laatst een 2 uur durende convergentie gedaan op INPUT B. Toen ik de pc op INPUT A dus aanzette was alles weer naar de klote :-\ Toen dus maar weer een snelle convergentie gedaan (op INPUT A) van een half uur (geen tijd/geen zin) wat dus weer resulteerde in een niet echt WOW beeld...

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

spotmatic

Citaat van: atmoz op juni 22, 2007, 09:30:43
;D

[ontopic]

Waarschijnlijk (lees: hopelijk) komt vandaag de bestelde zwarte gordijn binnen :D
Geeft het geheel een totaal ander plaatje: "totally blackness" 8)

Straks dus nieuwe foto's + screenshots van een hopelijk wat beter afgestelde 1292.
Hadden laatst een 2 uur durende convergentie gedaan op INPUT B. Toen ik de pc op INPUT A dus aanzette was alles weer naar de klote :-\ Toen dus maar weer een snelle convergentie gedaan (op INPUT A) van een half uur (geen tijd/geen zin) wat dus weer resulteerde in een niet echt WOW beeld...

Atmoz

Typisch weer des Sony: je moet op de Memory knop drukken voordat de instellingen worden opgeslagen. Bij Barco gebeurt dat automatisch zodra je ook maar 1 instelling verandert. Zelf ben ik op deze manier ook instellingen kwijtgeraakt (op mijn toenmalige 1252). Maar je went eraan om altijd als een bezetene op de Memory knop te drukken ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Atmoz

Citaat van: spotmatic op juni 22, 2007, 09:36:01
Typisch weer des Sony: je moet op de Memory knop drukken voordat de instellingen worden opgeslagen. Bij Barco gebeurt dat automatisch zodra je ook maar 1 instelling verandert. Zelf ben ik op deze manier ook instellingen kwijtgeraakt (op mijn toenmalige 1252). Maar je went eraan om altijd als een bezetene op de Memory knop te drukken ;D

Hehe ja idd.

Maar als ik hem convergeer op INPUT B, dan krijg ik die instellingen toch onmogelijk ook voor INPUT A right?

Of kan ik die op de 1 of andere manier "overhevelen" ?
Zoiezo moet je iedere resolutie opnieuw instellen he? Als ik 1920x1080 werkend heb, dan ziet 1280x720 er nog niet uit...

spotmatic

Citaat van: atmoz op juni 22, 2007, 09:56:09
Hehe ja idd.

Maar als ik hem convergeer op INPUT B, dan krijg ik die instellingen toch onmogelijk ook voor INPUT A right?

Of kan ik die op de 1 of andere manier "overhevelen" ?
Zoiezo moet je iedere resolutie opnieuw instellen he? Als ik 1920x1080 werkend heb, dan ziet 1280x720 er nog niet uit...

De instellingen zijn per input anders en worden ook per input, en dan per inputfrequentie, opgeslagen. De instellingen voor 1920 x 1080 zijn dus niet bruikbaar voor 1280 x 720. Vandaar dat veel CRT bezitters een scaler nemen: ze laten alles opschalen naar 1 resolutie, die je dus ook maar 1x hoeft in te stellen. Al ben ik zelf ook een cheap ass en wil ik het voorlopig zonder scaler doen. De 909 was al duur genoeg. Ik wacht wel tot een VP50 minder dan 750 euro kost.

Dergert

Niet helemaal waar hoor  ;D Als je iets veranderd en daarna het ding uitzet slaat hij het wel degelijk op. Teminste die van mij wel. Dacht eerst ook van niet, maar Ruben wist me dat te vertellen, zelf ook getest.

spotmatic

Citaat van: dergert op juni 22, 2007, 12:42:16
Niet helemaal waar hoor  ;D Als je iets veranderd en daarna het ding uitzet slaat hij het wel degelijk op. Teminste die van mij wel. Dacht eerst ook van niet, maar Ruben wist me dat te vertellen, zelf ook getest.

Geldt dat dan ook voor de convergentie en de geometrie, of alleen voor zaken als brightness en contrast?

Dergert

Citaat van: spotmatic op juni 22, 2007, 12:48:00
Geldt dat dan ook voor de convergentie en de geometrie, of alleen voor zaken als brightness en contrast?

Heb 2 weken geleden hem helemaal opnieuw opgezet, alleen toen ik helemaal klaar was heb ik 1 maal op de mem toest gedrukt. De dagen erna met de kleine correcties helemaal geen mem toets ingedrukt. Er zitten wel onderdelen in van 1272 dus ik weet niet of dat ermee te maken heeft omdat hij wel de 21 punts convergentie heeft van een 1272.

rwijnhov

Ook voor de convergentie en geomitry. maar dus alleen als je een bestaand memory block aanpast.

Atmoz

Straks nog maar eens proberen met "INPUT A" ;)
Maar ik snap alleen niet hoe ik dat moet doen eigenlijk. In de beschrijving staat dat je "No Input" in het beeld moet hebben. Dat krijg je toch niet voor elkaar als de PC eraan hangt en aan staat? Of moet de PC uit staan als je convergeerd?

Ondertussen is ook het zwarte gordijn er:

Moet alleen nog een koof worden gemaakt zodat je het scherm (de koker) niet ziet...
En natuurlijk om een plek te geven aan de SPOT's ;D

G7B

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen in dit prachtige project?

Godtoh

Zag het topic vandaag voor het eerst.
Dat doe je heel erg netjes.

Hoe staat het ervoor?
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Atmoz

Citaat van: G7B op augustus 30, 2007, 17:55:39
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen in dit prachtige project?

Ja. Ben vanalles aan uitbreiden aan het Touch-screen-paneel. Bijvoorbeeld de lampen in de koof bedienbaar maken via 't menu. En nog vele andere dingen zoals timings van het scherm (op de milliseconde nauwkeurig zodat het scherm PRECIES goed hangt). Ook ben ik bezig met RF erin te verwerken zodat ik al m'n (draadloze) verlichting ermee kan bedienen. En wat marco-functies zodat alles in 1x (achter mekaar, is leuker :)) wordt bestuurd.

Nog een hoop te doen. Ook aan de koof zelf. Zie deze foto:

Citaat van: Godtoh op augustus 30, 2007, 21:06:21
Zag het topic vandaag voor het eerst.
Dat doe je heel erg netjes.

Hoe staat het ervoor?

Citaat van: molle op augustus 31, 2007, 14:44:36
Vet gedaan Atmoz 8)

Idem :)

donaldk

Ik zal het onthouden. Tot nu toe nog geen instelling veranderd. Mijn broer was gisteravond hier dus toen het donker was nog even naar de garage geweest en hij vondt het toch wel een mooi iets :).

"Als je dit eenmaal gewend bent lijkt het me wel moeilijk terug gaan naar een klein tv-tje". Hij heeft een 55 cm tv-tje, maar inmiddels wel een hd/dvd recorder en UPC Digital, dus daarmee is ie verder dan ik.

Hij zou dan ook wel een mooi kamertje willen hebben, het probleem is zoals hij zei dat we hier weinig geschikte ruimte hebben (anders had die modded 1600 van Jantje wel iets geweest) en hij heeft eenzelfde probleempje. Zijn tweede slaapkamertje is nu in gebruik als een studiootje en staat dus al proppievol. En ja zonder studio kan ie echt niet, als radiofreak.

Atmoz

Heb deze week nog wat "leuks" gemaakt voor m'n project:

Met dit apparaatje kun je alle RF apparaten in het huis bedienen.
Hij kan echt alle codes genereren wat je maar kunt bedenken aangezien hij door de computer wordt aangestuurd.

Via het (touchscreen) menu kunnen alle lampen dus heel makkelijk (dimbaar) worden geschakeld.
Maar ook het aansturen vanuit andere computers binnen het netwerk is geen probleem. Ik kan dus bijvoorbeeld als ik bij m'n buurman op bezoek ben thuis alles besturen.

En vanavond heb ik nog een tooltje geprogrammeerd waarmee je overal te wereld mee kunt inloggen om zo hier alles te bedienen (dit gaat via Telnet). Klein programmatje, maar wel SUPER handig :D

Later meer van dit...

Mvg,

Atmoz

Sjors

Werkelijk subliem !  8) 8) ik zal t.z.t. ook nog wel bij je-/jullie  aankloppen voor een 'bestelling'  ;)

Groet, Sjors

Atmoz

Citaat van: Sjors op september 18, 2007, 00:14:17
Werkelijk subliem !  8) 8) ik zal t.z.t. ook nog wel bij je-/jullie  aankloppen voor een 'bestelling'  ;)

Groet, Sjors

Thanks!!

Ik ben toevallig met zoiets bezig inderdaad.

Iets wat snel en easy bij mensen thuis te implementeren is.
Eventueel met touchscreen en alles erbij. Hoeft allemaal niet zo heel duur te zijn!!

Mensen die toch al het huis hebben volhangen met "Klik aan, Klik uit" die kunnen het heel makkelijk uitbreiden met iets wat ik gemaakt heb.

Zijn er bijvoorbeeld mensen die thuis ook zo'n touchscreen zouden willen hebben?
En dan daarmee alles kunnen bedienen, evenuteel ook via internet of via je GSM.

Alles is mogelijk. Als je andere ideeën hebt hoor ik die ook graag ;)

Met vr gr,

Atmoz

Criterionlover

Citaat van: atmoz op september 18, 2007, 00:28:02

Zijn er bijvoorbeeld mensen die thuis ook zo'n touchscreen zouden willen hebben?

Ben zeker geinteresseerd !! Als je wat verder met je plannen bent hierover hoor ik het graag !
T+A ; Sonos

Sjors

Thanks!!

Ik ben toevallig met zoiets bezig inderdaad.

Iets wat snel en easy bij mensen thuis te implementeren is.
Eventueel met touchscreen en alles erbij. Hoeft allemaal niet zo heel duur te zijn!!

Mensen die toch al het huis hebben volhangen met "Klik aan, Klik uit" die kunnen het heel makkelijk uitbreiden met iets wat ik gemaakt heb.

Alles is mogelijk. Als je andere ideeën hebt hoor ik die ook graag ;)

Met vr gr,

Atmoz

Stephan,

Gaaf !  :D

Ja, ik zou het een erg leuke gadget vinden om alles via een touchscreen (in de wand)  te kunnen bedienen.
Al mijn verlichting, gordijnen en rolluik zijn elektrisch bedienbaar.. alleen nog via een doodgewone afstandsbediening, ik zou het erg gaaf vinden om dit bijvoorbeeld ook via een touchscreen te kunnen bedienen  O0

Ik heb af het begin modules van 'klik aan klik uit' ik wilde deze altijd eens vervangen door X10 modules.. mede door de vele slechte verhalen die ik altijd van dit systeem hoor, echter is er bij mij nog nooit iets kapot gegaan aan het systeem  ;D dus dan twijfel ik weer.

Maar in ieder geval lijkt het mij erg leuk om dit alles via een screen te bedienen, als het zover komt dat ik een bestelling kan geven, hoor ik het wel ;)

Groet, Sjors

LittleNinja

Atmoz

Dat is echt super cool!!! Hahaha!!!

Het zou al leuk zijn als je vriendin in de kamer wacht en jij zet op afstand een toepasselijke film op... zoals The Ring ofzo.. Kijken hoelang het duurt voordat ze gillend de ruimte uit rennen..  >:D
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Atmoz

Zo! ;D Ben gisteren weer even bezig geweest met wat nieuws...

Ik wilde graag wat speciaals/leuks om door de verschillende menu's op het touchscreen te "navigeren".
Samen met m'n neefje heb ik wat liggen brainstormen. Al snel hadden we wat bedacht: Als je op de zijkant van het touchscreen paneel (houten muurtje) slaat dan verschijnen er diverse menu's.

Als "test" (in die fase zit ik nu) heb ik maar 1 menu genomen, maar straks moeten er 3 verschillende menu's komen:

- Lights (menu waar alle lampen te schakelen zijn. Dimmen, aan, uit, etc)
- Sound (menu waar alles te regelen is wat muziek betreft. Volume, tracks, playlists, etc)
- Other (menu voor alle andere dingen. Scherm, gordijn, CRT, marco-functies, voordeur, appartement deur, etc)

Deze menu's moeten een beetje gaan lijken op de Xbox360 menu's. Beetje in dezelfde stijl/kleuren. Hierdoor zijn ze makkelijk te onderscheiden en maakt het geheel een beetje "fancy" ;)

Het hele systeem zal onzichtbaar worden gemaakt zodat je er dus niets van gaat zien. Mensen die het niet weten zullen er dus ook niet achterkomen dat het zo werkt. Hier een foto van hoe het er uitziet:

Nu nog een simpel testmenu, maar straks dus wat mooier...

En hier natuurlijk een FILMPJE van de werking: KLIK HIER VOOR FILMPJE!!!!

Wat denkt men hiervan?

Mvg,

Atmoz

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjors

Atmoz

Citaat van: mikeske op september 20, 2007, 10:25:04
Niiiiiice  O0

Citaat van: Sjors op september 20, 2007, 10:57:03
Gaaf !  O0

Groet, Sjors

Thanks ;)

Ik denk dat ik ook zo'n touch-slammer O0 aan de linkerkant ga maken.
Dan kun je de 3 menu's dus heen en weer "slammen" ;D
Is ook nog erg leuk om te doen. Sta ik voor het bedieningspaneel wat te flipperen hahaha