Mooiste Platenspeler ooit?

Gestart door LexiconLogan, mei 30, 2007, 11:31:50

Vorige topic - Volgende topic

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

B.J.

eddy135

Citaat van: Bas Janssen op juni 30, 2007, 12:55:22
Wat zijn dat? Ik ken wel heipalen  :D ;D
Je hebt ze in twee maten: lange en korte.
Vandaar het gebruik van een bijpassende 'y'.
;D  ;D  ;D

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

astrobart

Citaat van: scrutinizer op juni 29, 2007, 16:19:19

V.Y.G.E.R. Indian Signature
nu nog een paar zwenkwielen er onder ^-^

Alco

In deze goedkope prijsklasse (€250,- tot €300,-) vind ik dit de mooiste die ik tot nu gezien heb.

http://www.project-audio.com/bild.php?rpm1.jpg
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

eddy135

Qua prijs - kwaliteit verhouding kan daar niets tegenop, inderdaad.
:D

WickedGame

TransRotor Fatbob

Opzich wel mooi maar wat extreem de Transrotor Artus

Overigens qua design vind ik Transrotor mooie dingen hebben. Maar ja die prijzen brrrr.

pburmie

Citaat van: WickedGame op juli  2, 2007, 18:40:10
TransRotor Fatbob

Opzich wel mooi maar wat extreem de Transrotor Artus

Overigens qua design vind ik Transrotor mooie dingen hebben. Maar ja die prijzen brrrr.

Binnenkort in dit theater:

--> Transrotor ZET-3

Of het de mooiste platenspeler ooit is?.......Vast niet, maar ik vind hem ERG FRAAI en das het enige wat telt.  ;D

Nog een paar weekjes en dan staat ie er eindelijk.
Na bijna 20 jaar geen vinyl meer te hebben gedraaid bloeit een oude liefde weer op.
Sinds de bestelling wel alvast nieuw vinyl laten aanrukken hier en daar alsmede veel 2e hands (mint).
Ook de platenwasser (Clearaudio) is inmiddels binnen en de eerste schijven glimmen als nooit tevoren.

Waarom de ZET-3: omdat hij bijzonder goed uit diverse tests komt en HEEL goed bij mijn kerncentrale past:  ;D :D ;)

--> Burmester 032

Vandaar!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

scrutinizer

Hoi Pburmie,

Wat voor arm/element combinatie ga je gebruiken op deze Transrotor ZET-3?
Misschien neem je het jezelf nog wel kwalijk dat je 20 jaar analoog verloren heb laten gaan. >:D
Een clearaudio Matrix voor die zwart glimmende schijven?
Nice and have fun with them.

grt,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

pburmie

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2007, 19:51:17
Hoi Pburmie,

Wat voor arm/element combinatie ga je gebruiken op deze Transrotor ZET-3?
Misschien neem je het jezelf nog wel kwalijk dat je 20 jaar analoog verloren heb laten gaan. >:D
Een clearaudio Matrix voor die zwart glimmende schijven?
Nice and have fun with them.

grt,
Anton

Vooralsnog de standaardarm met Goldring 1042.
De eerstvolgende upgrade daarna is het Transrotor Netzteil Fein voor een absoluut perfecte motoraansturing. Daarna wellicht een SME arm met MC element (Benz Micro of iets soortgelijks). Ik heb BEWUST ervoor gekozen om niet direct alle opties en toeters en bellen mee te bestellen. Eerst maar weer eens lekker vinyl gaan draaien enzo. Weer genieten van die pure analoge sound. Heerlijk. En aangezien iedere systeem upgrade altijd weer een feestje is, heb ik de komende tijd nog een paar feestjes voor de boeg met mijn upgrade beleid.  ;D ;D

Maar het eerstvolgende feestje is al volgende week woensdag de 11e. Dan heb ik 5 forumleden op bezoek voor de vervolg shootout inzake CD loopwerk versus PC based audio streaming. Wordt vast weer heel gezellig en wellicht ook nog leerzaam.  ;D :D ;)

Kijk maar alvast bij "Meet & Greet". Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend daarvoor.

Raphie

Mooie speler man! wat kost die nou?
JBL PRX Power!

WickedGame

Vind het een superspeler die je gaat nemen. En Benz heb ik goede ervaringen mee. Draai zelf met een Glider H2, me pa met een Wood.

scrutinizer

Hoi Peter,

Zit zo te zien een Rega RB 250 op, dat is voorlopig niet afzien. ;)
Plezier er mee!!!!!

Anton

pburmie

Citaat van: Raphie op juli  2, 2007, 20:09:26
Mooie speler man! wat kost die nou?

Zo'n "recht voor zijn raap" vraag verdient een "recht voor zijn raap" antwoord: € 3.357,= exclusief phono amp en exclusief bekabeling van phono amp naar versterker.

Raphie

vanaf zo'n € 1.995 in Duitsland, mooi hoor!

http://www.phonophono.de/Yzet1.php3

of mis je dan nog wat?
JBL PRX Power!

pburmie

Citaat van: Raphie op juli  2, 2007, 20:23:32
vanaf zo'n € 1.995 in Duitsland, mooi hoor!

http://www.phonophono.de/Yzet1.php3

of mis je dan nog wat?

De serie begint bij de ZET-1 (rond de € 2.000,= inderdaad). De ZET-3 biedt maximale resonantiedemping door toepassing van verschillende materialen enzo. Alleen het plateau van de ZET-3 weegt al 14kg en het hele apparaat maar liefst 34kg of zoiets. Das maar een paar kilo lichter dan mijn Burmester. Waarschijnlijk moet ik ook maar naar een steviger rack gaan kijken ofzo.  ??? ::)

Hier een link naar de fabrikant: http://www.transrotor.de/code/de/produkte/plattenspieler/zet_3.html    (Duits)

Raphie

Ahh... ok jij ben voor de Z3 gegaan :D

Als meubel zou eens kunnen kijken naar de Creaktiv Reference, deze hebben speciale draaitafel plateaus 8)
JBL PRX Power!

MartijnR

Citaat van: pburmie op juli  2, 2007, 20:22:34
Zo'n "recht voor zijn raap" vraag verdient een "recht voor zijn raap" antwoord: € 3.357,= exclusief phono amp en exclusief bekabeling van phono amp naar versterker.

Mooie platenspeler. Als ik het aankoopbedrag relateer aan de Linn LP12 die nu in de "aanbieding" is, moet ik zeggen dat ik het eigenlijk nog wel vind meevallen. Geen idee hoe dat zich klankmatig tot elkaar verhoud. Jouw keuze vind ik esthetisch gezien een veel betere keuze. Je zult er in ieder geval ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

pburmie

Citaat van: MartijnR op juli  2, 2007, 20:33:12
Mooie platenspeler. Als ik het aankoopbedrag relateer aan de Linn LP12 die nu in de "aanbieding" is, moet ik zeggen dat ik het eigenlijk nog wel vind meevallen. Geen idee hoe dat zich klankmatig tot elkaar verhoud. Jouw keuze vind ik esthetisch gezien een veel betere keuze. Je zult er in ieder geval ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Martijn

Thanks Martijn, dat gaat ZEKER lukken!

Transrotor scoort eigenlijk vanaf de ZET-1 erg goed (google er maar eens op los). De ZET-3 gaat daarbij nog een hele stap verder (lees artikel maar in Music&Emotion van januari 2007). De vormgeving sluit daarnaast prima aan bij dat andere merk uit Duitsland wat mijn set siert. En het upgradepad met betere motoraansturing, SME arm en topklasse MC element spreekt mij erg aan. De basis moet solide en goed zijn en daarop kan ik met de ZET-3 met een gerust hart verder bouwen. Maar zoals al eerder gezegd, eerst maar weer eens lekker van vinyl gaan genieten.

MartijnR

Citaat van: pburmie op juli  2, 2007, 20:39:32
Thanks Martijn, dat gaat ZEKER lukken!

Transrotor scoort eigenlijk vanaf de ZET-1 erg goed (google er maar eens op los). De ZET-3 gaat daarbij nog een hele stap verder (lees artikel maar in Music&Emotion van enkele maanden geleden). De vormgeving sluit daarnaast prima aan bij dat andere merk uit Duitsland wat mijn set siert. En het upgradepad met betere motoraansturing, SME arm en topklasse MC element spreekt mij erg aan. De basis moet solide en goed zijn en daarop kan ik met de ZET-3 met een gerust hart verder bouwen. Maar zoals al eerder gezegd, eerst maar weer eens lekker van vinyl gaan genieten.

Goh, ik wist niet dat Sonos uit Duitsland afkomstig ik........ ;D. Ik geloof dat het beter voor mijn portemonnee is dat ik voorlopig even geen nieuwe zaken ga uitproberen. Voor ik het weet bevalt het me en dan moet ik weer gaan investeren.

Martijn

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

pburmie

Citaat van: MartijnR op juli  2, 2007, 20:46:28
Goh, ik wist niet dat Sonos uit Duitsland afkomstig ik........ ;D. Ik geloof dat het beter voor mijn portemonnee is dat ik voorlopig even geen nieuwe zaken ga uitproberen. Voor ik het weet bevalt het me en dan moet ik weer gaan investeren.

Martijn

;D ;D Sonos  ??? ::) ...... of toch ...... Burmester  ;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind deze....mooi ingetogen....maar ondertussen.... ;)

Zou het toeval zijn ebben plateautjes... ::) ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiopaul

Citaat van: pburmie op juli  2, 2007, 20:27:52
De serie begint bij de ZET-1 (rond de € 2.000,= inderdaad). De ZET-3 biedt maximale resonantiedemping door toepassing van verschillende materialen enzo. Alleen het plateau van de ZET-3 weegt al 14kg en het hele apparaat maar liefst 34kg of zoiets. Das maar een paar kilo lichter dan mijn Burmester. Waarschijnlijk moet ik ook maar naar een steviger rack gaan kijken ofzo.  ??? ::)

Hier een link naar de fabrikant: http://www.transrotor.de/code/de/produkte/plattenspieler/zet_3.html    (Duits)

Mooie draaitafel, die ZET-3.  ;) Je kunt ook eens kijken naar het Superclamprack van Callas audio. Ron Ploeger bouwt ze inmiddels weer en er is een extra breed bovenblad beschikbaar waar jouw ZET-3 én uitbreidingen zoals een externe voeding (fein of Constant) ruim op passen. Zo'n rack weegt, afhankelijk van het aantal schappen ca. 100 kilo en kan als extra tevens aan de achterwand worden gekoppeld d.m.v. extra steunen. Het geheel staat zo stabiel als een huis en ziet er, maar da's uiteraard persoonlijk, supergaaf uit.
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli  5, 2007, 13:03:54
Ik vind deze....mooi ingetogen....maar ondertussen.... ;)

Zou het toeval zijn ebben plateautjes... ::) ;D
:P 8)
Dit was hem ,Erik..