Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: skyfox op augustus 18, 2017, 18:11:00
Ik vind het anders erg leuk om te volgen, of het nou rocket science is of boerenverstand.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik ook hoor.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Het was gisteren nogal laat (of beter gezegd vroeg ;)) toen we uit de kelder kwamen, dus geen puf meer gehad om iets te posten.

Na het eten heeft het nog even geduurd voordat alles goed (timing, level, x-over, etc) was ingesteld. Toen was het tijd voor de eerste test, Tïesto in Auro-3D, niet echt mijn muziek, maar wat staan daar gave nummers op. Had ik niet gedacht :) En de surroundbubble was fantastisch! En middels de knoppen op de AB kan je makkelijk schakelen tussen PCM 2.0, DTS-HDMA en Auro-3D, allen in 96/24.

Op naar de volgende test, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Kort gezegd komt het er waarschijnlijk op neer dat er een bug in de Denon X7200 zit die een probleem veroorzaakt met de HDMI-handshake bij wisselen van audioformaat. Welke combinatie dit precies veroorzaakt weet ik niet, maar de Denon geeft dan geen beeld door naar de projector.

Samen met Viktor vele combinaties geprobeerd en ineens werkte het dan, maar wat we nu precies gedaan hadden wisten we niet meer. Het was ook al te laat geworden voor logisch nadenken.

Ga, misschien vandaag al, een paar dingen uitproberen op advies van Viktor en dan kijken we verder. Ik hoop dat ik erachter kom in welke situatie de bug optreedt.

Los daarvan, als het werkt is het wel heel erg gaaf hoe het nu klinkt. Nog samen met Annet de Auro-3D demo disk bekeken en met de scene van de passerende tractor zei ze dat ze direct de meerwaarde hoorde. Het klonk heel natuurlijk, alsof ze in de tuin zat en een tractor kwam voorbij op het pas naast ons huis. Dat gebeurt namelijk regelmatig ;)

Daarna nog de demostukjes film, e.d. bekeken en dan merk je hoe goed en natuurlijk Auro-3D is. Ik heb, ondanks de bug, geen enkele spijt dat ik voor de Auro-opstelling heb gekozen. Nu nog gaan kijken of we net zo enthousiast worden van Dolby Atmos...

Viktor, bedankt weer voor al je hulp, moeite en geduld bij het installeren en afstellen van de extra dimensie in de Chamber of Dreams. Het was weer gezellig en Nelson kent je uiteindelijk ook weer 🐾

Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Masterkale

Citaat van: HTip op augustus 19, 2017, 09:16:49
Het was gisteren nogal laat (of beter gezegd vroeg ;)) toen we uit de kelder kwamen, dus geen puf meer gehad om iets te posten.

Na het eten heeft het nog even geduurd voordat alles goed (timing, level, x-over, etc) was ingesteld. Toen was het tijd voor de eerste test, Tïesto in Auro-3D, niet echt mijn muziek, maar wat staan daar gave nummers op. Had ik niet gedacht :) En de surroundbubble was fantastisch! En middels de knoppen op de AB kan je makkelijk schakelen tussen PCM 2.0, DTS-HDMA en Auro-3D, allen in 96/24.

Op naar de volgende test, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Kort gezegd komt het er waarschijnlijk op neer dat er een bug in de Denon X7200 zit die een probleem veroorzaakt met de HDMI-handshake bij wisselen van audioformaat. Welke combinatie dit precies veroorzaakt weet ik niet, maar de Denon geeft dan geen beeld door naar de projector.

Samen met Viktor vele combinaties geprobeerd en ineens werkte het dan, maar wat we nu precies gedaan hadden wisten we niet meer. Het was ook al te laat geworden voor logisch nadenken.

Ga, misschien vandaag al, een paar dingen uitproberen op advies van Viktor en dan kijken we verder. Ik hoop dat ik erachter kom in welke situatie de bug optreedt.

Los daarvan, als het werkt is het wel heel erg gaaf hoe het nu klinkt. Nog samen met Annet de Auro-3D demo disk bekeken en met de scene van de passerende tractor zei ze dat ze direct de meerwaarde hoorde. Het klonk heel natuurlijk, alsof ze in de tuin zat en een tractor kwam voorbij op het pas naast ons huis. Dat gebeurt namelijk regelmatig ;)

Daarna nog de demostukjes film, e.d. bekeken en dan merk je hoe goed en natuurlijk Auro-3D is. Ik heb, ondanks de bug, geen enkele spijt dat ik voor de Auro-opstelling heb gekozen. Nu nog gaan kijken of we net zo enthousiast worden van Dolby Atmos...

Viktor, bedankt weer voor al je hulp, moeite en geduld bij het installeren en afstellen van de extra dimensie in de Chamber of Dreams. Het was weer gezellig en Nelson kent je uiteindelijk ook weer 🐾

Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen...

Geniet ervan!.. Dat stukje turbo op de auro disk en de passing tracktor zijn mijn favorieten :-). Zeker met het vliegtuig wat door de kamer heen knalt  O0 O0
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

pvd_66

Mooi  :clapping:
Goed te lezen dat zo bevalt  ;D
Jammer van die bug en herkenbaar niet meer weten wat je nou gedaan hebt om t goed te krijgen  ;)
Je gaat een mooie tijd tegemoet  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

denoontje

Mooi mooi man.

En dat terwijl je ooit aangaf niet verder te gaan naar 3d sound [emoji1303][emoji23][emoji85].

Juiste keuze he!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Citaat van: Masterkale op augustus 19, 2017, 09:22:27
Geniet ervan!.. Dat stukje turbo op de auro disk en de passing tracktor zijn mijn favorieten :-). Zeker met het vliegtuig wat door de kamer heen knalt  O0 O0
Dank je Tom! Turbo is ook erg leuk en indrukwekkend. Guardians of the Galaxy vonden wij ook erg goed.

Citaat van: pvd_66 op augustus 19, 2017, 09:48:41
Mooi  :clapping:
Goed te lezen dat zo bevalt  ;D
Jammer van die bug en herkenbaar niet meer weten wat je nou gedaan hebt om t goed te krijgen  ;)
Je gaat een mooie tijd tegemoet  ;D ;D
Dank je! Als je een bug wil opsporen moet je helder zijn, systematisch en precies. 3 dingen die ik niet meer was gisteravond. Dan wordt het een beetje trial-and-error :D

Nu staat Tiësto weer op in Auro-3D O0 Erg toepasselijk nummer ook, "Everything" (sounds better). En het werkt nu met de 9.1ch wat ik wil gaan gebruiken om niet voor elke schijf de Amp Assign aan het passen. En nu kijken in welke situatie de bug optreedt.

Maar nu eerst een backup van de instellingen en dan een factory reset en de instellingen weer terug plaatsen...

Citaat van: denoontje op augustus 19, 2017, 10:02:16
Mooi mooi man.

En dat terwijl je ooit aangaf niet verder te gaan naar 3d sound [emoji1303][emoji23][emoji85].

Juiste keuze he!
Absoluut de juiste keuze!

Je moet niet alles geloven wat ik zeg :D Was ook helemaal niet de bedoeling voor dit jaar, maar ja het kan snel gaan in de Chamber of Dreams. In 1 jaar naar 3D-video, 4K/HDR (ready) en 3D-audio met allemaal gemodificeerde apparatuur. Is wel even genoeg voor dit moment.

En jij gaat nu waarschijnlijk weer iets roepen over masking ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op augustus 19, 2017, 10:49:47
Maar nu eerst een backup van de instellingen en dan een factory reset en de instellingen weer terug plaatsen...
Dat klinkt makkelijker dan het is. Backup maken is eenvoudig middels LAN. Factory reset is ook niet moeilijk. Maar dan de backup weer terugplaatsen... Tja, hoe doe je dat zonder netwerk? Niet dus. Dus eerst Wifi/Wired LAN configureren. En dat is zonder TV is iets moeiijker. En voor dat even de projector aanzetten vond ik een beetje overdreven. Via iOS vind ik het makkelijkste. Zojuist de config teruggeplaatst en nagelopen, maar zowel de afstand, het level als x-over van de Rear Height kanalen was niet opgeslagen. Waarschijnlijk ook een bug in de software voor de backup.

Gelukkig wist ik die nog, dus straks kan ik verder met testen. Toch wel erg makkelijk die web-interface :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Gisteren veel getest en een workaround gevonden voor de bug. Als ik fysiek de HDMI-kabel uit de projector haal (de anderen zitten met een schroefje vast), even wacht en dan deze weer aansluit dan krijg ik weer beeld. Is niet ideaal, maar dan hoef ik in de receiver niets aan te passen aan mijn versterkertoewijzing.

Ik speel nu met 9.1ch, waarbij ik de 4 plafondspeakers configureer als front height en rear height. Daarmee kan ik alle formaten afspelen.

Gisteravond de vuurdoop gehad. We hebben Mission Impossible: Rogue Nation (Dolby Atmos) gekeken. Vanzelfsprekend de Denon op Atmos gezet. Tijdens de Opera-scene in Wenen (heel ruimtelijk) even gewisseld naar Auro-3D, dus Auro-Matic. Ik vond dat natuurlijker en ruimtelijker klinken. Daarna weer terug naar Atmos tot de helikopterlanding van Luther. Weer omgezet naar Auro-3D en we waren het er beide over eens dat Auro het beter deed zelfs met een Atmos-track. Dus de rest van de film met Auro gekeken. Ga dit natuurlijk nog vaker proberen, maar de eerste kennismaking met Auro-Matic smaakt naar meer.

Sowieso een heerlijk filmavondje gehad. De beleving is nog intenser geworden. Annet zei nog dat 3D-audio meer doet voor het in de film gezogen worden dan 3D-video. Vond ik opmerkelijk om dat van haar te horen. Ben het er overigens helemaal mee eens. Nog leuker wordt het waarschijnlijk met zowel 3D-video als 3D-audio. Everest komt daarvoor in aanmerking 8)
Showcase - Topic

luuk123456

Nog even en je zit met bevroren vingers en `n muts op 'Everest' te kijken :D Het moet niet gekker worden daar in Belgie in een kelder ergens ;)
Mooi om te horen dat het een geslaagde missie is geworden....

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Vandaag geen tijd gehad om te testen. Annet is ziek en samen met de hond uitlaten, entertainen, etc. kan je je de hele dag bezig houden... ;)

Citaat van: luuk123456 op augustus 20, 2017, 09:20:35
Nog even en je zit met bevroren vingers en `n muts op 'Everest' te kijken :D
Zou nog een extra dimensie zijn :D

Citeer
Het moet niet gekker worden daar in Belgie in een kelder ergens ;)
Wordt het ook niet... Maar ja, dat heb ik al eerder gezegd :-X :unsure:

Citeer
Absoluut! Was niet eenvoudig, maar nu het gelukt is, zijn we toch wel weer blij en trots op het resultaat :thumbs-up:
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op augustus 20, 2017, 21:04:13
Vandaag geen tijd gehad om te testen. Annet is ziek en samen met de hond uitlaten, entertainen, etc. kan je je de hele dag bezig houden... ;)
Zou nog een extra dimensie zijn :D
Wordt het ook niet... Maar ja, dat heb ik al eerder gezegd :-X :unsure:
Absoluut! Was niet eenvoudig, maar nu het gelukt is, zijn we toch wel weer blij en trots op het resultaat :thumbs-up:

Veel beterschap!!
Maartje is hier ook een week uit de running geweest vanwege een oorontsteking...
Was lastig luisteren... 😄
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Bas Akkerman

Citaat van: luuk123456 op augustus 20, 2017, 09:20:35
Nog even en je zit met bevroren vingers en `n muts op 'Everest' te kijken :D Het moet niet gekker worden daar in Belgie in een kelder ergens ;)
Ik zeg: D-box!

Beterschap voor Annet, Philip.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonG

Gaaf dat het "af" is en erg leuk om alles te volgen. Afgelopen tijd heeft de COD gave upgrades gekregen en ben erg benieuwd :).

maximus79

Ziet er weer allemaal super uit!

Word Atmos omgezet naar Auro-3d? Ben benieuwd naar wat je daar van vind als je heb kunnen luisteren.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

HTip

Rens en Bas, bedankt namens Annet. Ze vond het lief van jullie :wub:

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 21, 2017, 08:12:07
Ik zeg: D-box!
Haha, je doet je avatar eer aan Bas. Grapjas! Hier zeg ik echt volmondig NEE tegen voor de volgende redenen, 1) het systeem veel te duur, 2) we hebben geen plaats voor de stoelen (zouden we het podium moeten verbouwen), 3) ik vond de effecten niet altijd even prettig en 4) krijg ik nooit goedkeuring voor :D

Citaat van: RonG op augustus 21, 2017, 08:40:19
Gaaf dat het "af" is en erg leuk om alles te volgen. Afgelopen tijd heeft de COD gave upgrades gekregen en ben erg benieuwd :).
Wij zijn ook blij dat het af is. Het is zeker gaaf en een extra dimensie in het geluid. En ja, de CoD heeft in 1 jaar een grote verandering en verbetering ondergaan. Als het hier wat rustiger is moeten we een keer wat afspreken, ben ook benieuwd hoe het bij jou is :)

Citaat van: maximus79 op augustus 21, 2017, 09:57:44
Ziet er weer allemaal super uit!

Word Atmos omgezet naar Auro-3d? Ben benieuwd naar wat je daar van vind als je heb kunnen luisteren.
Dank je! Als Atmos wordt afgespeeld via Auro, bewerkt Auro-Matic (Auro-upmixer) de TrueHD 7.1 core om er 5.1.4 (in Aurotermen 9.1) van te maken. En onze ervaring (na 1 film) dat Auro beter klinkt dan Atmos. MI:5 klonk echt beter met Auro, terwijl de soundtrack Atmos was. We gaan hier natuurlijk nog meer mee testen, maar het ziet er goed uit voor Auro :thumbs-up:

Nog vergeten te vermelden dat we (Viktor en ik) afgelopen vrijdag de DTS-CD (5.1 20bit) van Alan Parsons - On Air kort hebben beluisterd. De Denon ging met DTS+Neural:X (DTS-upmixer) proberen de hoogtekanalen aan te spreken, maar dat was geen succes. Het geluid miste body en klonk vlak. Met Auro-Matic klonk het veel beter en voller. En ik was niet alleen met dit oordeel ;)
Showcase - Topic

VlisChris

Het feit dat je eindigt met de verantwoording voor de "nee" bij de ander neer te leggen zegt al genoeg :D

Stiekem wil je wel, maar zijn er gewoon een aantal praktische probleempjes die je eerst in in je hoofd moet oplossen :angel:

Skyfox

Wat gaaf dat het af is, Philip! Nu lekker luisteren en misschien hier en daar nog wat tunen. Mooie tijden  O0 Ik ben wel erg benieuwd of ik de Auro-matic ook zo positief ga ervaren als jij. Best gek dat een Atmos stream beter/natuurlijker klinkt als Auro. Zou er dan toch nog hoop zijn voor het formaat?

Beterschap voor Annet! Hopelijk is ze er snel weer bovenop.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Vik

Veel plezier met de nieuwe aanwinst Philip & Annet. Ik vond het leuk om er weer te zijn!  :thumbs-up:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: VlisChris op augustus 21, 2017, 23:16:22
Het feit dat je eindigt met de verantwoording voor de "nee" bij de ander neer te leggen zegt al genoeg :D

Stiekem wil je wel, maar zijn er gewoon een aantal praktische probleempjes die je eerst in in je hoofd moet oplossen :angel:
Nee hoor Chris. In dit geval heb je dat mis. Ik koop voor dat geld liever een 4K-speler en een hele hoop schijfjes :D

Citaat van: skyfox op augustus 22, 2017, 08:18:16
Wat gaaf dat het af is, Philip! Nu lekker luisteren en misschien hier en daar nog wat tunen. Mooie tijden  O0 Ik ben wel erg benieuwd of ik de Auro-matic ook zo positief ga ervaren als jij. Best gek dat een Atmos stream beter/natuurlijker klinkt als Auro. Zou er dan toch nog hoop zijn voor het formaat?

Beterschap voor Annet! Hopelijk is ze er snel weer bovenop.
Met Annet gaat het alweer iets beter... dank je namens Annet. Vind ze lief :wub:

Je bedoelt waarschijnlijk dat een Atmos-track beter klinkt met Auro. Het algoritme wat achter Auro staat is gewoonweg heel erg goed. Ze hebben natuurlijk ook ervaring sinds 2005, terwijl Dolby pas in 2013/2014 hun formaat introduceerde. Ik help je hopen dat de Auro-Matic in 1e instantie de opening naar de markt is en dat er dan veel native Auro-tracks mogen volgen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen... en hoop dat ze net zo positief zijn :thumbs-up:

Citaat van: vik op augustus 22, 2017, 10:52:41
Veel plezier met de nieuwe aanwinst Philip & Annet. Ik vond het leuk om er weer te zijn!  :thumbs-up:
Dank je Viktor. Wij vonden het leuk dat je er weer was. We wachten in spanning op een oplossing voor het handshake-probleem.
Showcase - Topic

RalphH

Top dat ie draait P, job well done!

Maar begrijp ik nou dat auro een niet emersive track (true hd core zonder hoogte info) beter laat klinken dan de native/full atmos track? Dat zou heel vreemd zijn naar mijn idee. De truehd track bevat toch helemaal geen location based info, auro gaat die dus verzinnen en er een ruimtelijk sausje van maken.....als ik het juist begrijp dan..kan leuk klinken wellicht, maar helemaal kloppen zal t niet, in iedergeval niet zoals de atmos-track maker het bedoeld heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: RalphH op augustus 22, 2017, 21:02:24
Top dat ie draait P, job well done!

Maar begrijp ik nou dat auro een niet emersive track (true hd core zonder hoogte info) beter laat klinken dan de native/full atmos track? Dat zou heel vreemd zijn naar mijn idee. De truehd track bevat toch helemaal geen location based info, auro gaat die dus verzinnen en er een ruimtelijk sausje van maken.....als ik het juist begrijp dan..kan leuk klinken wellicht, maar helemaal kloppen zal t niet, in iedergeval niet zoals de atmos-track maker het bedoeld heeft.
Thanks Ralph!

En ja, dat begrijp je goed. Natuurlijk moeten we nog meer "testen" om dit met enige zekerheid te zeggen, maar de voortekenen duiden erop. Je zou inderdaad verwachten dat een native track beter zou klinken dan de upmixer, maar dat lijkt niet het geval. DSU en DTS:Neural X hebben we overigens minder goede ervaring mee (hoewel kort natuurlijk).

Heb jij ook de Auro-upgrade aangeschaft? Nog steeds jammer dat D&M hier zo een hoge drempel voor heeft opgeworpen, want Auro krijgt hier niets van. Wij vinden het in ieder geval de €149 zeker waard. Misschien verplaats je je speakers wel naar de Auro-opstelling ;)
Showcase - Topic

RalphH

Maarmaarmaarmaar...  ;D
Wat is er anders/beter dan? Ik moet hier nog eens testen met een upmixer hoor, maar neem nou "Incredible beasts and where to find them". Daar zit in het begin een stukje in waarbij een scheur in de muur van rechts naar links gaat, op het doek eigenlijk van links naar rechts en over je heen via het plafond.
In de core gaat dit vooral hoog achter me langs (rear ear-level image heeft hier al vrij veel hoogte), de Atmos track gaat echt boven me langs. dat is nogal een verschil. Weet niet of ik hier de dts/dolby core kan upscalen zonder atmos in te schakelen, maar als dat kan, zal ik eens testen wat er gebeurt.

Upgrade naar Auro, ik weet het niet, kan een optie zijn. Vind nu het front height image nog niet helemaal ideaal. trekt nog iets teveel naar de zijkant, puur een plaatsingsbeperking denk ik. Maar zouden de speakers meer naar voor in de ruimte hangen, zou dit wel beter worden.
Los van Auro zou dit al wat kunnen brengen. Auro is dan weer een simpele upgrade als ik weer geld over heb voor een upgrade ;D.
Al zou ik eerst voor bass trapping gaan in de achterste hoeken denk ik. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Wat we sowieso mooier vonden was de natuurlijke overgang van de hoogtelaag naar de grondlaag. Hoe het algoritme werkt, geen idee, maar de landing van de helikopter met Luther in Londen en het wegvliegen naar rechtbovensachter vonden wij met Auro gewoon meer zoals het in het echt ook zou zijn geweest.

Jammer dat je (nog) geen Auro hebt, want anders had je het zelf kunnen proberen. De positie van de speakers bij Atmos helpt natuurlijk niet een natuurlijke overgang te creeëren. Bij Auro hangen de speakers recht boven elkaar waardoor er geen "gat" ontstaat in die overgang.

We gaan het zeker nog vaker testen. Het zijn natuurlijk onze bevindingen in onze ruimte (akoestisch bijna optimaal) met onze set (veel details en dynamiek) wat misschien wel bijdraagt aan deze beleving.

Wordt (zeker) vervolgd...
Showcase - Topic

Vik

We gaan aan de slag!  :angel:

Citaat van: HTip op augustus 22, 2017, 20:37:48
Dank je Viktor. Wij vonden het leuk dat je er weer was. We wachten in spanning op een oplossing voor het handshake-probleem.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op augustus 23, 2017, 08:32:59
We gaan aan de slag!  :angel:
Super! Ik heb je net de config.dat van dit moment gestuurd met een omschrijving van het probleem. Ben benieuwd naar het vervolg...

Is trouwens erg handig dat je een backup van je settings kunt maken en deze na bijvoorbeeld een factory reset weer kunt terugplaatsen. Ik weet niet of dit normaal is tegenwoordig, maar het scheelt een hoop foto's ;D
Showcase - Topic