Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: VlisChris op augustus 10, 2017, 23:59:40
Niet om je bang te maken. Maar dat is vermoedelijk wel de eerste. Maar niet de laatste. Dat spul is ZO ontzettend venijnig.
Mijn hond is kortharig, en zelfs daar zie ik er soms wel eens een over het hoofd de eerste minuten....
Ik word niet zo snel bang :D We weten waar we op moeten letten en laten hem niet los op plaatsen waar dat gras groeit. We hebben achter ons huis een mooi gebied gevonden waar hij volledig los kan lopen en heerlijk kan rennen. Op de boerenwegen laten we hem niet meer loslopen. Probleem doet zich hopelijk niet meer voor. We zijn nu ook heel alert als hij overmatig krabt, wat dat is een eerste indicatie.

Citeer
Maar, fijn dat het er nu op zit. Kan nooit snel genoeg weer de oude zijn ;) (vreemde woordkeus, voor een jonge hond?)
:D Als je hem ziet denk je niet dat hij net 6 maanden is, maar met spelen zie je de pup nog in hem :wub:
Ik zal een foto maken en die plaatsen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Is een beetje off-topic maar dit is Nelson op dit moment (weer zonder kraag [emoji2])

Je zou toch niet zeggen dat hij pas 6 maanden is, hé. [emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op augustus 11, 2017, 12:41:50
Is een beetje off-topic maar dit is Nelson op dit moment (weer zonder kraag [emoji2])

Je zou toch niet zeggen dat hij pas 6 maanden is, hé. [emoji2]

Wat is de maximale grootte Philip? Ik neem aan dat hij behoorlijk uitgegroeid is?
Anders durf ik straks niet meer te komen luisteren 😁
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

RonG

Maikel_audionerd

Wat een fantastisch mooi beest zeg, wauw. Ik snap nu waarom jullie m 'gekozen' hebben [emoji7]

Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2017, 12:56:18
Wat is de maximale grootte Philip? Ik neem aan dat hij behoorlijk uitgegroeid is?
Anders durf ik straks niet meer te komen luisteren 😁
Haha, de maximale grootte is ca. 72cm, maar dan heb je een echt grote hond. Gemiddeld tussen de 60 en 65cm. Alleen die 65cm is die op dit moment al ;) en hij kan in de hoogte groeien tot 10-12 maanden. Zijn vader is 66cm, dus hij wordt sowieso groter dan zijn vader.

Ondanks dat hij groot is, is hij niet gevaarlijk en heel lief. Komt natuurlijk ook door de opvoeding :D Tenminste als wij de mensen binnen laten. Ik raad het niemand aan om te proberen zonder dat wij toestemming daarvoor hebben gegeven :D

Citaat van: RonG op augustus 11, 2017, 13:04:59
Hij is van Jon Snow :)
Mijn snapper staat waarschijnlijk niet aan, want dit zegt me niets.

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 11, 2017, 13:35:33
Wat een fantastisch mooi beest zeg, wauw. Ik snap nu waarom jullie m 'gekozen' hebben [emoji7]
Helemaal mee eens. :wub: We hebben gekozen voor het ras, maar de hond zelf is voor ons gekozen. We zijn Dan ook erg blij met Nelson. We vinden hem de mooiste reu van het nest en volgens zijn karaktertest paste hij het best bij ons en onze voorkeuren.
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op augustus 11, 2017, 14:34:45
Mijn snapper staat waarschijnlijk niet aan, want dit zegt me niets.

Ah, je volgt dan Game of Thrones niet :).

HTip

Citaat van: RonG op augustus 11, 2017, 14:37:47
Ah, je volgt dan Game of Thrones niet :).

Inderdaad :-X Prachtig beest, maar is geen Zwitserse/Canadese herder. Zijn snuit is smaller, oren zijn groter en heeft donkere ogen. Lijkt meer op een poolhond.
Showcase - Topic

RonG

Het is eigenlijk een fictieve Direwolf in de serie, vond je hond er wel op lijken, ook prachtig :)

HTip

Citaat van: RonG op augustus 11, 2017, 14:46:10
Het is eigenlijk een fictieve Direwolf in de serie, vond je hond er wel op lijken, ook prachtig :)
Ik zal je compliment aan Nelson doorgeven. Hoop alleen dat die met alle complimenten niet naast zijn poten gaat lopen [emoji23][emoji23][emoji23]
Showcase - Topic

HTip

Vanmiddag verder gegaan met de plankjes voor achteren. Linksachter is klaar, dus alleen nog rechtsachter en klaar. Helaas, het plafond wilde niet helemaal meewerken. Net de laatste 2 gaatjes gingen fout en stuitte ik op iets van metaal waar zelfs mijn titanium ijzerboor niet doorheen kwam. Dus moesten er 2 gaten in de plankjes worden bijgemaakt, maar weer niet te dichtbij de andere gaatjes. Lang verhaal kort maken ;) Het is gelukt om de 4 gaten goed te boren. Scheelde niet veel, maar dat maakt natuurlijk niet uit.

Net gegeten en nu het laatste deel doen en dan is het ruim op tijd klaar voor volgende week vrijdag.

Ook bij Erik van JouwHifi 4 setjes W&M 106 banaanstekkers besteld. Hij heeft ze al verstuurd en pas als ze passen hoef ik ze te betalen. Anders kan ik ze omruilen voor andere. Super service! :worship:

Foto's volgen uiteraard nog...
Showcase - Topic

HTip

Goed nieuws! De plankjes hangen en het plafond is volledig dicht :pompom:

Morgen naar de Hausmesse bij CineMike in Simmerath. Heb er zin in! :music: :popcorn: Is altijd gezellig en ik ken er steeds meer mensen. Ben benieuwd of John Thompson er ook is. Nu weet ik wel wie hij is :D
Showcase - Topic

HTip

Foto's van de werkzaamheden van vandaag.

Omdat we de speakerkabel door het plafond en het plankje te halen was de verleiding erg groot om te zien hoe een Io2 aan het plafond zou hangen.

Zonder kap ervoor is de tweeter goed zichtbaar

Met kap ervoor is de Io2 wel erg lastig te zien. Dan maar de flits gebruiken.

De extra gaten die gelukkig wel goed uitkwamen

Het mooie van de kleine platen is dat ze op de plaats geschoven kunnen worden

En het eindresultaat van de voorbereidingen

Zal de dagen aftellen tot volgende week vrijdag [emoji2]
Showcase - Topic

Skyfox

Wat een narigheid voor Nelson, Philip! Gelukkig is de operatie geslaagd en de patiënt weer een blije hond :) Hopelijk is de kap er snel af en gebeur doet niet nog een keer. Nare dingen, die grasaren :(

Je werkzaamheden verlopen vlot, gaaf! Het ziet er bijzonder strak uit, en zo zal het ook gaan klinken. Ben benieuwd naar je eerste verslag binnenkort. Bij mij is de bouw vertraagd, de profielen voor de voorzetwand zijn pas na de bouwvak op te halen. Dit stond nergens bij het bedrijf op de site, in de mail of op de voicemail. Erg vervelend, stond m'n schoonpa voor een dichte deur vanmorgen. Ach ja, nog twee weken vertraging overleg ik ook wel weer, alleen zit de agenda voor de rest van augustus en september tjokvol en gaat m'n schoonpa, die meehelpt met bouwen, in oktober een maand op vakantie. We gaan het meemaken...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Met Nelson gaat weer de goede kant op. Hij is gelukkig kaploos ;D

Jammer dat jouw verbouwing vertraging oploopt. Als je maar voor de winter klaar bent ;) En je hebt het dus goed voorspeld dat ik eerder plafondspeakers zou hebben :D

Gisteren was weer gezellig bij CineMike in Simmerath met een steeds groter wordende NL-groep. Leuk om weer een nieuw gezicht achter een avatar en nickname te zien. Als ik wat tijd over heb schrijf ik iets in het topic van Viktor.

Vandaag de kelder opruimen, zodat we vrijdag de ruimte hebben om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren. In de openingspost staat de welbekende timer, welke helaas niet op iOS zichtbaar is. Nog 5 dagen ;)
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Nelson groeit hoe kool  :D.

Wat een beauty  :inlove: :inlove:. Ware schoonheid  ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 13, 2017, 12:41:28

Dank je Nico! Gisteren bij CineMike heeft ie er weer een oaar fans bij gekregen ;D

Kelder is opgeruimd, dus we kunnen met een gerust hart alles installeren. Niets staat meer in de weg (letterlijk :D) voor vrijdag. Op elke speaker staat nu een Io2 rustig te wachten op wat komen gaat :D
Showcase - Topic

Valkyrie

Je gaat snel Philip! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
Erg leuk om te zien dat je het perfectioneren weer helemaal hebt opgepakt! :thumbs-up:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Citaat van: Valkyrie op augustus 13, 2017, 18:26:22
Je gaat snel Philip! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
Erg leuk om te zien dat je het perfectioneren weer helemaal hebt opgepakt! :thumbs-up:
Dank je Jurian! Het is nu een jaar geleden dat ik het plezier in de hobby weer heb hervonden. Was ik een beetje kwijtgeraakt.

Blijkbaar heb ik het perfectionisme nog steeds [emoji2] Goed is niet goed genoeg [emoji44][emoji5]
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 13, 2017, 12:41:28

Een prachtige bass absorber voor in de chamber 😁
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: Peerless Monster op augustus 13, 2017, 22:06:45
Een prachtige bass absorber voor in de chamber 😁
Haha, ik ga hem leren de dips in het geluid te lokaliseren en precies daar te gaan liggen/zitten/staan waar die opgeheven worden. Maar wel uit het beeld of ik moet hem een zwart kleed omdoen :D
Showcase - Topic

arjan1978

Ziet er mooi en strak uit,ook met die hoogte speakers.
Als je ze straks een keer per ongeluk niet aanzet, hoor je dat meteen.
Echt wel een meerwaarde  :clapping:
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus 14, 2017, 08:32:25
Haha, ik ga hem leren de dips in het geluid te lokaliseren en precies daar te gaan liggen/zitten/staan waar die opgeheven worden. Maar wel uit het beeld of ik moet hem een zwart kleed omdoen :D
Hahaha
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: arjan1978 op augustus 14, 2017, 11:37:19
Ziet er mooi en strak uit,ook met die hoogte speakers.
Als je ze straks een keer per ongeluk niet aanzet, hoor je dat meteen.
Echt wel een meerwaarde  :clapping:
Dank je Arjan. Je bedoelt waarschijnlijk als ik de codec (Auro/Atmos/DTS:X) niet kies, terwijl er wel een 3D-audio track op de schijf staat? Ik denk dat ik idd meteen hoor.

Ik ga ook experimenteren met de upmixers (Auro-Matic/DSU/DTS:Neural X). Ben benieuwd wat dat gaat brengen...

@Maikel: ik was een beetje melig :D
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op augustus 14, 2017, 08:32:25

😂😍