Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

RonG

Slaat helemaal nergens op die verschillende audioformaten op verschillende versies.
Logan bv, de 4K disc waar je ook de bluray bij krijgt, op de 4K disc staat een atmos track en op de BR disk enkel DTS- HD, zo zijn er wel meer.

HTip

Citaat van: RonG op augustus  5, 2017, 17:18:23
Slaat helemaal nergens op die verschillende audioformaten op verschillende versies.
Logan bv, de 4K disc waar je ook de bluray bij krijgt, op de 4K disc staat een atmos track en op de BR disk enkel DTS- HD, zo zijn er wel meer.
Is zelfs met 3D-Blurays, waarbij op de 3D-schijf een HD-audiotrack staat en de 2D-versie een SD-audiotrack. Het blijft onbegrijpelijk dat bluray-producenten hier mee wegkomen en dat wij, de consumenten, dit zomaar accepteren. Maar het probleem is dat als dit niet collectief wordt gedaan je weinig kans van slagen hebt.

Ik ben blij dat ik straks Auro-Matic kan gebruiken om er toch op een goede manier een 3D-audiotrack van te maken. Nog even geduld en dan kan ik het hier gaan ervaren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals beloofd de foto's van vanmiddag...

Het plankje in de stand om een afdruk te maken op de plafondplaat


De randjes voorzien van een laagje verf


De impressie van het plankje op de plaat. Helaas niet helemaal goed gegaan, dus we moeten voorzichtig zijn...


Plankje precies op de impressie


Snijden in progress ;)


En het stukje plaat er voorzichtig uit tikken


En daarna op naar het plafond en hopen dat alles past...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De plafondplaat op zijn plaats met de speakerkabel natuurlijk door de uitgesneden opening


Heel voorzichtig de schroeven geplaatst en nu is het een kwestie van gelijkmatig het plankje omhoog draaien met ook hier de speakerkabel bereikbaar


Weer een stukje verder


Nog een klein stukje...


En gelijk met de plafondplaat :pompom:


Al met al een proces van bijna 4 uur :o :o, maar we zijn blij dat het op deze manier gaat lukken. Nog 3 plankjes op dezelfde manier en ik kan Viktor laten weten dat hij Nelson mag komen knuffelen en van de kookkunst van Annet mag genieten en o ja, de speakers installeren en ophangen en de set afstellen... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

Mooi philip,  erg mooi!  Ik vind trouwens dat je een goede volgorde qua importantie  aanhoudt; Nelson, formule 1 en dan het HT gebeuren.  Die laatste twee zou je nog eventueel kunnen switchen wat mij betreft:)
We volgen de progressie weer op de voet!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

vik

Ziet er goed uit Philip!

Ik hoor het wel als het zover is.  :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maikel_audionerd

Top weer Philip, wow  :thumbs-up:
Gaaf ook met alle foto's. Erg leuk om te volgen
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: luuk123456 op augustus  5, 2017, 20:36:15
Mooi philip,  erg mooi! We volgen de progressie weer op de voet!
Dank je Luuk! En erg leuk dat mijn progressie nog steeds interessant is om te volgen :thumbs-up:

Citaat van: luuk123456 op augustus  5, 2017, 20:36:15
Ik vind trouwens dat je een goede volgorde qua importantie  aanhoudt; Nelson, formule 1 en dan het HT gebeuren.  Die laatste twee zou je nog eventueel kunnen switchen wat mij betreft :)
Haha, Formule 1 volg ik al sinds de 70-ties en in een raceweekend gaat er weinig boven, behalve Annet en Nelson natuurlijk. HT is iets van de laatste 15 jaar, maar staat tegenwoordig wel dicht achter F1 ;)

Citaat van: vik op augustus  5, 2017, 20:45:25
Ziet er goed uit Philip!

Ik hoor het wel als het zover is.  :music:
Dank je Vik! Jij hoort het als eerste :clapping:

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus  5, 2017, 21:15:19
Top weer Philip, wow  :thumbs-up:
Gaaf ook met alle foto's. Erg leuk om te volgen
Dank je Maikel! Ik probeer mijn reis zo te delen dat het ook te volgen is. Kost alleen maar iets meer tijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag nog een plankje kunnen ophangen op dezelfde manier. Foto's zouden hetzelfde zijn, maar dan in spiegelbeeld :D

Dus ik hou het bij een overzichtsfoto


We kwamen er tijdens de montage achter dat het andere plankje iets te veel naar het midden hangt. Kunnen we nog wel corrigeren met de plaats waar de voet komt en dan het zichtbare deel van het plankje afdekken met plakvilt.

Misschien deze week als we 's avonds nog puf hebben gaan we verder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

#17334
Donders netjes weer [emoji1360][emoji1360][emoji1360]
Edit: Ik zie dat je de hoogtelaag met de Io's al vermeld heb in de OP

Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus  7, 2017, 07:58:04
Donders netjes weer [emoji1360][emoji1360][emoji1360]
Edit: Ik zie dat je de hoogtelaag met de Io's al vermeld heb in de OP
Dank je Maikel! Scherp gezien. Ook mijn sig en showcase heb ik reeds aangepast toen de Io2's en Taga speakerkabel door Viktor was afgeleverd. In gebruik nemen is een heel ander verhaal gebleken 😃
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus  7, 2017, 22:19:16
Dank je Maikel! Scherp gezien. Ook mijn sig en showcase heb ik reeds aangepast toen de Io2's en Taga speakerkabel door Viktor was afgeleverd. In gebruik nemen is een heel ander verhaal gebleken [emoji2]
Komt goed Philip, met kleine stapjes kom je ook bij je doel. En soms is de reis zeker net zo leuk en interessant als het doel, hoewel ik denk dat in dit geval de balans een stukkie meer richting 'het ultieme doel' uitslaat [emoji13]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus  8, 2017, 07:23:25
Komt goed Philip, met kleine stapjes kom je ook bij je doel. En soms is de reis zeker net zo leuk en interessant als het doel, hoewel ik denk dat in dit geval de balans een stukkie meer richting 'het ultieme doel' uitslaat [emoji13]
Nee hoor, ik ben heel snel tevreden, echt heel snel... 😂😂😂

De reis is zeker ook erg leuk, vooral omdat dit reisdoel niet op de kaart voor dit jaar stond. En als het resultaat er dan ook nog eens naar mag zijn, dan is de reis het helemaal waard geweest. Is eigenlijk net als het beklimmen van een bergtop, het is een hele onderneming, maar als je op de top staat, dan... WOW!!

Je hebt gelijk dat de reis een beetje het oorspronkelijk doel voorbij is geschoten :unsure: Maar het nieuwe doel is wel een hele mooie plek waar je inmens van kunt genieten :music: :popcorn: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus  8, 2017, 20:01:31
Nee hoor, ik ben heel snel tevreden, echt heel snel... [emoji23][emoji23][emoji23]

De reis is zeker ook erg leuk, vooral omdat dit reisdoel niet op de kaart voor dit jaar stond. En als het resultaat er dan ook nog eens naar mag zijn, dan is de reis het helemaal waard geweest. Is eigenlijk net als het beklimmen van een bergtop, het is een hele onderneming, maar als je op de top staat, dan... WOW!!

Je hebt gelijk dat de reis een beetje het oorspronkelijk doel voorbij is geschoten :unsure: Maar het nieuwe doel is wel een hele mooie plek waar je inmens van kunt genieten :music: :popcorn: :pompom:
Dat heb je heel mooi gezegd. Mede door jouw nieuwe 'avonturen' heb ik vanavond besloten dat de film die we zojuist gezien hebben voorlopig de laatste zal zijn. Vanaf deze week ga ik voorzichtig beginnen met het afbouwen en opnieuw opbouwen van de nieuwe akoestische scherm-wand. Ik heb er erg veel zin in.
Dank je voor je inspiratie Philip :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus  8, 2017, 20:23:12
Dat heb je heel mooi gezegd. Mede door jouw nieuwe 'avonturen' heb ik vanavond besloten dat de film die we zojuist gezien hebben voorlopig de laatste zal zijn. Vanaf deze week ga ik voorzichtig beginnen met het afbouwen en opnieuw opbouwen van de nieuwe akoestische scherm-wand. Ik heb er erg veel zin in.
Dank je voor je inspiratie Philip :)
Mooi om te lezen dat mijn recente avontuur voor jou een inspiratie is om ook jouw reis naar een beter beeld en geluid te hervatten :worship:
En als je nog iets wil weten hoe ik onze projectiewand heb gemaakt, stel je vragen gerust. Succes met je reis!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus  9, 2017, 10:10:08
Mooi om te lezen dat mijn recente avontuur voor jou een inspiratie is om ook jouw reis naar een beter beeld en geluid te hervatten :worship:
En als je nog iets wil weten hoe ik onze projectiewand heb gemaakt, stel je vragen gerust. Succes met je reis!
Jazeker! Dat wist je toch al wel?  :P
Ga ik zeker nog doen, zullen al bouwend nog wel eea aan vragen opkomen verwacht ik.
Hoe vordert jouw 'uitdaging' met de Io's?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus  9, 2017, 14:03:36
Jazeker! Dat wist je toch al wel?  :P
Ga ik zeker nog doen, zullen al bouwend nog wel eea aan vragen opkomen verwacht ik.
Je hebt me idd al eerder verteld dat mijn reis voor jou een inspiratie is. De laatste tijd was je zo aan het genieten van films en dat je nu aan de kant zet om de bouw door mijn recente avonturen vind ik leuk.

Citaat
Hoe vordert jouw 'uitdaging' met de Io's?
Vandaag samen met Annet de plaats bepaald van de 2 achterste Io2's. En het plankje linksachter is al opgehangen en is klaar om geverfd te worden voor de afdruk op de plafondplaat. Maar het werd te laat om dit nog vanavond te doen. Het vordert achter sneller doordat we nu weten hoe het moet én ik minder boven mijn macht hoef te werken en dus meer kracht kan zetten.

Als alles meezit, dan zijn dit weekend de voorbereidingen voor het installeren van de Io2's afgerond...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Volgende week vrijdag worden de Io2's geïnstalleerd :pompom:

Heb ik een stok achter de deur om de voorbereidingen zo snel mogelijk af te ronden. En dat moet lukken met bolspeakers :blink:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Het is toch wat met de Cabasse'n hè  :D. Ze houden je van de straat zowel in de voorbereidingen als dadelijk zodra je kunt genieten  :D

Even wat anders Philip;).

Hoe gaat het nu met Nelson. Ik las dat hij een ingreep heeft gehad.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus 10, 2017, 12:11:20
Volgende week vrijdag worden de Io2's geïnstalleerd :pompom:

Heb ik een stok achter de deur om de voorbereidingen zo snel mogelijk af te ronden. En dat moet lukken met bolspeakers :blink:
:hehe:
Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 10, 2017, 12:19:58
Even wat anders Philip;).

Hoe gaat het nu met Nelson. Ik las dat hij een ingreep heeft gehad.
Castratie bij Nelson, Philip?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 10, 2017, 12:19:58
Het is toch wat met de Cabasse'n hè  :D. Ze houden je van de straat zowel in de voorbereidingen als dadelijk zodra je kunt genieten  :D
Leuk gezegd Nico! Het heeft me al wat hoofdbrekens gekost om een goede werkbare oplossing te bedenken met ons verlaagd plafond, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Zijn al wat uurtjes in gaan zitten ;)

En als ze straks hangen kunnen we weer een aantal films opnieuw gaan bekijken. Vooral die met 3D-audiotrack die we gewoon als 2D hebben gehoord, zoals John Wick, MI:5, Mad Max, e.d. Genieten wordt het zeker :popcorn:

Citaat
Even wat anders Philip;).

Hoe gaat het nu met Nelson. Ik las dat hij een ingreep heeft gehad.
Dank je voor het vragen! Gaat al beter met hem. Hij heeft vandaag zijn laatste medicijnen gehad en ligt nu lekker te slapen. Energie heeft ie wel, maar is wel snel moe. Hopelijk is hij volgende week weer de oude... jonge speelse hond.


Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 10, 2017, 12:55:39
Castratie bij Nelson, Philip?
Nee, dat mag pas na 2 jaar. Hij heeft een ontsteking in zijn wang gehad. Er had zich een grasaar genesteld onder zijn kaak.

Een tijdje geleden hebben we hem voor het eerst in het veld losgelaten en toen was hij helemaal door het dolle heen en rende hij van het pad het veld in en weer terug en dat vele malen achter elkaar. In de berm stond echter van dat harde gras wat lijkt op tarwe/rogge. We hebben toen wel 50 :o van die harde grasaren uit zijn vacht, poten en staart gehaald, maar waarschijnlijk 1 gemist. :unsure:

Die hebben ze vorige week vrijdag operatief verwijderd en nu loopt die met een kraag om te voorkomen dat hij de wond open krabt.

We zijn al sinds 12 juli hiermee bezig, dus we zijn blij dat het bijna voorbij is. Zeker ook voor onze arme Nelson 🐾
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Ooh jeetje zeg, daar kun je mooi druk mee zijn zeg. Nelson beterschap ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 10, 2017, 19:01:12
Ooh jeetje zeg, daar kun je mooi druk mee zijn zeg. Nelson beterschap ;)
Inderdaad en dan tussendoor ook nog bezig geweest met de Io2's ;)

Je krijgt een 🐾 van Nelson. Hij vond het heel lief!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op augustus 10, 2017, 19:14:28
Inderdaad en dan tussendoor ook nog bezig geweest met de Io2's ;)

Je krijgt een [emoji252] van Nelson. Hij vond het heel lief!
[emoji5][emoji190][emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

VlisChris

Citaat van: HTip op augustus 10, 2017, 17:50:55
Er had zich een grasaar genesteld onder zijn kaak.
...knip....maar waarschijnlijk 1 gemist. :unsure:

Niet om je bang te maken. Maar dat is vermoedelijk wel de eerste. Maar niet de laatste. Dat spul is ZO ontzettend venijnig.
Mijn hond is kortharig, en zelfs daar zie ik er soms wel eens een over het hoofd de eerste minuten....

Maar, fijn dat het er nu op zit. Kan nooit snel genoeg weer de oude zijn ;) (vreemde woordkeus, voor een jonge hond?)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.