Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 14, 2017, 23:11:22
Ze (moeder en dochter) leven echt voor de honden. De moeder is dierenarts geweest, dus weet ook medisch hoe het allemaal moet. We zijn net terug van puppieknuffelen en weten welke van ons wordt. Annet heeft altijd al aangevoeld dat deze het ging worden. Ik had in het begin mijn bedenkingen, maar ben sinds een paar weken anders tegen die pup gaan aankijken. Nu we de samenvatting van de karaktertest hebben gehoord is dat gewoon de pup die precies bij ons past. Nog 2 weken en dan gaan we hem halen...
Wat leuk zeg! Ik zou niet meer kunnen wachten.
Maar eh, this tread is worthless without pictures! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op maart 15, 2017, 17:36:12

Precies!! Een mega upgrade voor de ht: de waakhond!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Masterkale

Citaat van: HTip op maart  8, 2017, 20:03:11
Wij vinden dat het hier in 5.1 al 3D klinkt en we voelen niet de behoefte om te upgraden naar 3D-audio. Sinds zaterdag weet ik met dank aan Maximus Aurelius dat Cabasse een goede match zou zijn met zowel ALR/Jordan als met Marantz. Dus er zijn eventueel opties.

Overigens heeft iedereen het over Atmos als het over 3D-audio gaat, terwijl er nog 2 andere formaten zijn (DTS-X en Auro 3D). Goed gedaan van Dolby dat ze dat voor elkaar hebben. Wat ik wel jammer vind dat voor alle 3 de formaten eigenlijk andere speakerplaatsing wordt geadviseerd. Dus helaas is dat vanaf het begin een compromis.

Als er nog iets valt aan te passen aan de huidige set dan is het eventueel de stroomverzorging. Viktor komt nog een keer terug met een ander stekkerblok om te kijken en luisteren of dat onze PPP zou kunnen vervangen. Alle pogingen tot nu toe hebben niet een verbetering gebracht.

En op termijn een 4K-speler, maar dan denk ik eerder aan de Samsung CM dan aan de Oppo CM. De speler hoeft alleen maar 4K BD's te kunnen afspelen. Voor alle andere schijfjes is de UD7007CM4 sowieso superieur 8)

Over enige tijd zijn er alleen maar 4k schijfjes en dan erger jij je dood aan de samsung of panasonic :). Mijn oppo is klaar kan niet wachten om hem te testen :).
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Etiennevh

Jeetje, er is hier weer een hoop gebeurd! Upgrades, M&G, erg dynamisch topic dit, niet bij de houden :P Je zal vast weer met een big smile door je HT gaan Philip!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Wij ook niet, maar we moeten wel [emoji2] Is voor de hond ook veel beter. Ik zal even kijken naar wat foto's. De meeste zijn van de andere pups. Afgelopen dinsdag vergeten foto's te maken. Annet heeft een paar foto's van een slapende hond...

Citaat van: Peerless Monster op maart 15, 2017, 19:21:57
Precies!! Een mega upgrade voor de ht: de waakhond!
LOL [emoji2] Alarm kunnen we wel weg doen. Denk dat de hond eerder aanslaat dan het alarm [emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Masterkale op maart 16, 2017, 23:30:17
Over enige tijd zijn er alleen maar 4k schijfjes en dan erger jij je dood aan de samsung of panasonic :). Mijn oppo is klaar kan niet wachten om hem te testen :).
Ik hoorde van Viktor dat je vandaag je Oppo krijgt. Je bent dus naar de Hausmesse?

Tegen de tijd dat 4K echt doorbreekt zien we wel. Op dit moment ziet 2K zo ontzettend goed uit, dat we hier nog wel even mee vooruit kunnen.

Jij in ieder geval veel plezier met je Super Oppo [emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 18, 2017, 10:33:30
Jeetje, er is hier weer een hoop gebeurd! Upgrades, M&G, erg dynamisch topic dit, niet bij de houden :P Je zal vast weer met een big smile door je HT gaan Philip!
Ligt eraan hoe lang je sinds jouw laatste bezoek niet hier in mijn topic bent geweest [emoji6]

Er is inderdaad veel gebeurd en we zitten zeer zeker met een big smile in de HT! Of het nu muziek luisteren is of film kijken, alles is een feest!

Met name door de modificatie van de PM-11S3 heeft veel gebracht. In stereo veel kracht en controle en in surround homogeniteit. Het was al heel goed toen jij hier was, maar het is nu echt af! Annet zei het laatst nog dat dit het geluid is waar we naar op zoek zijn geweest [emoji106]

En als kritische en ervaren luisteraars zoals Jan en Nico zeggen dat ze hebben genoten en dat de set op hoog niveau speelt, dan is dat de bevestiging van wat we zelf beleven [emoji41]
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Masterkale op maart 16, 2017, 23:30:17

Dit zeiden ze ook exact toen Blu-Ray uitkwam dat er over enige tijd alleen naar blauwe schijfjes te koop zijn ;). En kijk nu, er komen nog steeds dvd's uit. Wordt zelfs nog dubbel uitgegeven. Nieuwste films op het blauwe schijfje en op dvd.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Skyfox

Ik had eigenlijk verwacht dat ze nu wel gestopt zouden zijn met bluray. Zeker nu 4K het nieuwste is. En dat nieuwe blurays zouden zakken naar het dvd prijsniveau en dat 4k op het huidige bluray prijsniveau zou binnenkomen. Ik vind 20 tot 23 euro al veel voor een schijfje, maar 30 vind ik echt too much. Het zal mij benieuwen hoe lang de drie formaten naast elkaar zullen bestaan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 18, 2017, 12:19:33
Dit zeiden ze ook exact toen Blu-Ray uitkwam dat er over enige tijd alleen naar blauwe schijfjes te koop zijn ;). En kijk nu, er komen nog steeds dvd's uit. Wordt zelfs nog dubbel uitgegeven. Nieuwste films op het blauwe schijfje en op dvd.
Er zijn zelfs nog DVD's die niet/nooit op BD uitkomen. Dan is het wel fijn om een speler te hebben die ook DVD op een mooie manier kan weergeven. Zoals Jarre in China tijdens de M&G.

Citaat van: skyfox op maart 18, 2017, 17:39:15
Ik had eigenlijk verwacht dat ze nu wel gestopt zouden zijn met bluray. Zeker nu 4K het nieuwste is. En dat nieuwe blurays zouden zakken naar het dvd prijsniveau en dat 4k op het huidige bluray prijsniveau zou binnenkomen. Ik vind 20 tot 23 euro al veel voor een schijfje, maar 30 vind ik echt too much. Het zal mij benieuwen hoe lang de drie formaten naast elkaar zullen bestaan.
Precies daarom heb ik nog niet voor 4K gekozen en de BD-speler op het referentieniveau van CineMike laten brengen. Even los van HDR denk ik niet dat veel mensen het verschil met 4K zullen zien. En bovendien wordt DVD ook fantastisch weergegeven.

En natuurlijk ook de dragers met alleen geluid. Zojuist War of the Worlds (SACD) geluisterd en het leek wel een andere uitgave zo anders klonk het. Allemaal van die kleine details die het geluid grootser weergeven. :pompom:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 18, 2017, 11:05:47
Ligt eraan hoe lang je sinds jouw laatste bezoek niet hier in mijn topic bent geweest [emoji6]

Er is inderdaad veel gebeurd en we zitten zeer zeker met een big smile in de HT! Of het nu muziek luisteren is of film kijken, alles is een feest!

Met name door de modificatie van de PM-11S3 heeft veel gebracht. In stereo veel kracht en controle en in surround homogeniteit. Het was al heel goed toen jij hier was, maar het is nu echt af! Annet zei het laatst nog dat dit het geluid is waar we naar op zoek zijn geweest [emoji106]

En als kritische en ervaren luisteraars zoals Jan en Nico zeggen dat ze hebben genoten en dat de set op hoog niveau speelt, dan is dat de bevestiging van wat we zelf beleven [emoji41]
Haha ik heb af en toe wel wat gelezen, maar niet helemaal terug gescrolled ;) Wel erg leuk om te lezen dat de PM11 onder handen is genomen en er een behoorlijke winst is behaald. Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, omdat het al zo goed klonk. Dan is die bevestiging van Jan en Nico wel een hele prettige bijkomstigheid ;) Geniet ervan!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 18, 2017, 22:48:05
Haha ik heb af en toe wel wat gelezen, maar niet helemaal terug gescrolled ;) Wel erg leuk om te lezen dat de PM11 onder handen is genomen en er een behoorlijke winst is behaald. Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, omdat het al zo goed klonk. Dan is die bevestiging van Jan en Nico wel een hele prettige bijkomstigheid ;) Geniet ervan!
Dank je Etienne! Het is moeilijk voor te stellen (en misschien nog moeilijker te beschrijven) wat de laatste modificaties nog brengen. De speler zorgt voor de absoluut fijnste details, ruimtelijkheid en de daarbij nodige dynamiek. Terwijl de versterker de controle en rust behoud om het allemaal prettig te laten klinken.

Zit nu naar Sailing to Philadelphia te luisteren en al die gitaarpingeltjes worden zo mooi weergegeven dat het lijkt of de HDCD is getransformeerd naar een SACD [emoji6]De stemmen zijn ook zo duidelijk dat je Mark Knopfler nu ook kunt verstaan en volgen [emoji2][emoji106]

Aangezien de modificatie van de PM-11S3 op verzoek was is dit een wereldprimeur 8)
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op maart 18, 2017, 21:38:10
Er zijn zelfs nog DVD's die niet/nooit op BD uitkomen. Dan is het wel fijn om een speler te hebben die ook DVD op een mooie manier kan weergeven. Zoals Jarre in China tijdens de M&G.
Precies daarom heb ik nog niet voor 4K gekozen en de BD-speler op het referentieniveau van CineMike laten brengen. Even los van HDR denk ik niet dat veel mensen het verschil met 4K zullen zien. En bovendien wordt DVD ook fantastisch weergegeven.
Kleine producties zoals Arthouse worden tegenwoordig (ook) nog steeds op DVD uitgebracht  :sigh:

Ik heb zelf bijna alle films in (BD) ISO en mkv formaat en speel maar af en toe vanaf m'n blu-ray speler (disc). Kun je een duidelijk verschil zien tussen een bestand of disc, afgespeeld met de UD7007CM4?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 19, 2017, 06:14:21
Kleine producties zoals Arthouse worden tegenwoordig (ook) nog steeds op DVD uitgebracht  :sigh:

Ik heb zelf bijna alle films in (BD) ISO en mkv formaat en speel maar af en toe vanaf m'n blu-ray speler (disc). Kun je een duidelijk verschil zien tussen een bestand of disc, afgespeeld met de UD7007CM4?
Anders dan muziek via USB heb ik nog nooit beeldmateriaal op een andere manier afgespeeld dan via originele schijf. Dus ik kan niet zeggen of je het verschil kan zien met een ISO-bestand. De vraag die je stelt is eigenlijk of er verschil is tussen een ISO-/MKV-bestand en een originele schijf. Dat is een gevaarlijke omdat ik denk dat het afhangt van de apparatuur en de software waarmee de originele schijf is geript.

Uit eigen ervaringen kan ik zeggen dat ik (aanzienlijke) verschillen heb gemerkt tussen een originele schijf en een door de Nespa behandelde schijf. Daarboven geldt hetzelfde voor de Acoustic Revive RD-3. Weet niet of deze processen ook verschil uitmaken tijdens het rippen, maar ik kan me voorstellen dat een BD-ROM speler hiervan ook kan profiteren.

Ik wil overigens hiermee niet een technische discussie starten, daar is een ander gedeelte van het forum voor ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 18, 2017, 23:22:51
Dank je Etienne! Het is moeilijk voor te stellen (en misschien nog moeilijker te beschrijven) wat de laatste modificaties nog brengen. De speler zorgt voor de absoluut fijnste details, ruimtelijkheid en de daarbij nodige dynamiek. Terwijl de versterker de controle en rust behoud om het allemaal prettig te laten klinken.

Zit nu naar Sailing to Philadelphia te luisteren en al die gitaarpingeltjes worden zo mooi weergegeven dat het lijkt of de HDCD is getransformeerd naar een SACD [emoji6]De stemmen zijn ook zo duidelijk dat je Mark Knopfler nu ook kunt verstaan en volgen [emoji2][emoji106]

Aangezien de modificatie van de PM-11S3 op verzoek was is dit een wereldprimeur 8)
Zeker omdat het een wereldprimeur is is het wel mooi om te horen dat het toch verbetering heeft gebracht. De verhalen van CineMike zijn natuurlijk goed, maar dat wil niet per definitie zeggen dat de PM11 er op vooruit zou gaan, best mooi dat het toch (weer) gelukt is :)

Ik moet die HDCD ook maar eens zien te scoren, dat is denk ik een van de weinige cd's die ik mis van de Dire Straits  ::)

Maximus_Aurelius

Klopt Jarre in China zag er werkelijk prachtig uit en dit voor een dvd.

En natuurlijk ook de dragers met alleen geluid. Zojuist War of the Worlds (SACD) geluisterd en het leek wel een andere uitgave zo anders klonk het. Allemaal van die kleine details die het geluid grootser weergeven. :pompom:

Nu praat je wel over een pareltje he ;). Grootse weergave maar ook met een enorm diepte.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op maart 19, 2017, 09:13:15
Anders dan muziek via USB heb ik nog nooit beeldmateriaal op een andere manier afgespeeld dan via originele schijf. Dus ik kan niet zeggen of je het verschil kan zien met een ISO-bestand. De vraag die je stelt is eigenlijk of er verschil is tussen een ISO-/MKV-bestand en een originele schijf. Dat is een gevaarlijke omdat ik denk dat het afhangt van de apparatuur en de software waarmee de originele schijf is geript.

Uit eigen ervaringen kan ik zeggen dat ik (aanzienlijke) verschillen heb gemerkt tussen een originele schijf en een door de Nespa behandelde schijf. Daarboven geldt hetzelfde voor de Acoustic Revive RD-3. Weet niet of deze processen ook verschil uitmaken tijdens het rippen, maar ik kan me voorstellen dat een BD-ROM speler hiervan ook kan profiteren.

Ik wil overigens hiermee niet een technische discussie starten, daar is een ander gedeelte van het forum voor ;)
Klopt dat is inderdaad de onderliggende vraag, maar dan specifiek voor jouw speler, ervanuit gaande dat ie ook bestanden via een netwerk zou kunnen afspelen. Ik vroeg me dat af omdat ik heel stiekem zit te denken aan een andere mediaplayer. Maar goed, dat is voor later. De wasmachine en t andere machientje geloof ik dat ze merkbaar verschil maken maar dat zijn de puntjes op de i. Gebruik je ze niet voor blurays en DVDs?
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 19, 2017, 10:08:11
Zeker omdat het een wereldprimeur is is het wel mooi om te horen dat het toch verbetering heeft gebracht. De verhalen van CineMike zijn natuurlijk goed, maar dat wil niet per definitie zeggen dat de PM11 er op vooruit zou gaan, best mooi dat het toch (weer) gelukt is :)
Het is ook moeilijk voor te stellen dat die modificaties zoveel opleveren qua beleving en kwaliteit van de weergave. Maar eenmaal 1-op-1 vergeleken en je bent verkocht. Natuurlijk als je het de investering waard vind ;)

Michael (CineMike) is een perfectionist en gaat zo lang door met modificeren, meten, modificeren, meten, etc. totdat hij tevreden is met het (eind)resultaat. Heb je de foto's van de aanpassing gezien?

Als het hier een beetje rustiger is met de hond, heb ik Xander32 aangeboden een keer naar hem toe te gaan om de standaard PM-11S3 van hem te vergelijken met mijn PM-11S3 CineMike. Lijkt me een leuke test 👍

Citeer
Ik moet die HDCD ook maar eens zien te scoren, dat is denk ik een van de weinige cd's die ik mis van de Dire Straits  ::)
Sailing to Philadelphia is 1 van de solo-projecten van Mark Knopfler, maar de gitaarsound van Dire Straits is wel herkenbaar. Wij vinden het echt een prachtige CD, zowel artistiek als technisch.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 19, 2017, 11:53:10
Klopt Jarre in China zag er werkelijk prachtig uit en dit voor een dvd.
DVD-weergave is 1 van de aandachtsgebieden van de modificaties van CineMike. Juist omdat er nogal wat muziekpareltjes alleen op DVD zijn uitgekomen. De DVD van Seal - One night to remember is zo'n voorbeeld. Met name de close-ups zijn erg mooi en je zou geloven dat het een Bluray is ;)

Citeer
Nu praat je wel over een pareltje he ;). Grootse weergave maar ook met een enorm diepte.
Absoluut een pareltje onder de SACD's. Vanaf de opening met de diepe rustige stem van Richard Burton is het meteen genieten en hoor je hoe goed de weergave is. Als dan de synthesizers van Jeff Wayne dan hun intrede doen zal menig set moeite hebben met de heldere en scherpe klanken. Zo ook onze set, dat wil zeggen tot voorkort, want met de laatste modificaties is dat geschiedenis :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 19, 2017, 15:33:45
Klopt dat is inderdaad de onderliggende vraag, maar dan specifiek voor jouw speler, ervanuit gaande dat ie ook bestanden via een netwerk zou kunnen afspelen. Ik vroeg me dat af omdat ik heel stiekem zit te denken aan een andere mediaplayer. Maar goed, dat is voor later. De wasmachine en t andere machientje geloof ik dat ze merkbaar verschil maken maar dat zijn de puntjes op de i. Gebruik je ze niet voor blurays en DVDs?
De UD7007CM4 kan ook als topklasse streamer worden gebruikt, mits je deze bedraad aan het netwerk hangt. De app van Marantz valt wel tegen, maar daar zijn dacht ik alternatieven voor. Maar de grote kracht ligt toch in de weergave van schijfjes. Of dat nu CD, SACD, DVD, DVD-A, BD of BD-A maakt eigenlijk niets uit.

Voor de laatste modificaties vonden we muziek via USB duidelijk minder dan via schijfje. Echter nu is dat verschil een stuk kleiner of zelfs nihil, maar hebben we nog altijd een voorkeur voor het schijfje.

Alle muziekschijfjes, ook met beeld, hebben de Nespa-behandeling ondergaan. Maakt niet uit of dat (SA)CD, DVD(-A) of BD(-A) is. En alle schijfjes (dus ook films) gaan voordat ze in de speler gelegd worden eerst in de "wasmachine" :D Daar knapt alles van op 👍
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op maart 19, 2017, 21:26:57
De UD7007CM4 kan ook als topklasse streamer worden gebruikt, mits je deze bedraad aan het netwerk hangt. De app van Marantz valt wel tegen, maar daar zijn dacht ik alternatieven voor. Maar de grote kracht ligt toch in de weergave van schijfjes. Of dat nu CD, SACD, DVD, DVD-A, BD of BD-A maakt eigenlijk niets uit.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar toch wel mooi dat ie ook netwerkbestanden streamt, maar zoals je zegt, volgens mij is ie wel in eerste instantie bedoeld als diskspeler.

CiteerVoor de laatste modificaties vonden we muziek via USB duidelijk minder dan via schijfje. Echter nu is dat verschil een stuk kleiner of zelfs nihil, maar hebben we nog altijd een voorkeur voor het schijfje.
Das dan toch wel weer bijzonder, maar ook fijn, want dan hoef je je ook geen zorgen te maken als je eens een film of muziek van usb wil luisteren.

CiteerAlle muziekschijfjes, ook met beeld, hebben de Nespa-behandeling ondergaan. Maakt niet uit of dat (SA)CD, DVD(-A) of BD(-A) is. En alle schijfjes (dus ook films) gaan voordat ze in de speler gelegd worden eerst in de "wasmachine" :D Daar knapt alles van op 👍
Het verbaasde me al dat je de machinetjes wellicht niet overal voor gebruikte haha. Prima

Veel plezier in de HT nog even en ook veel plezier met de nieuwe puppy. Dat is weer een heel ander soort beleving haha. Wij zijn net een uur aan t schoonmaken geweest omdat de katten de chocomelk ook wel wilden, en ik was even naar boven gelopen. Die hebben ze natuurlijk niet netjes met het rietje gedronken, maar helaas lag de inhoud (ca 0,5L) verspreid over ons dure vloerkleed.
Hoort er allemaal bij. Succes maar vooral ook veel plezier :D

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 19, 2017, 21:07:18
Het is ook moeilijk voor te stellen dat die modificaties zoveel opleveren qua beleving en kwaliteit van de weergave. Maar eenmaal 1-op-1 vergeleken en je bent verkocht. Natuurlijk als je het de investering waard vind ;)

Michael (CineMike) is een perfectionist en gaat zo lang door met modificeren, meten, modificeren, meten, etc. totdat hij tevreden is met het (eind)resultaat. Heb je de foto's van de aanpassing gezien?

Als het hier een beetje rustiger is met de hond, heb ik Xander32 aangeboden een keer naar hem toe te gaan om de standaard PM-11S3 van hem te vergelijken met mijn PM-11S3 CineMike. Lijkt me een leuke test 👍
Sailing to Philadelphia is 1 van de solo-projecten van Mark Knopfler, maar de gitaarsound van Dire Straits is wel herkenbaar. Wij vinden het echt een prachtige CD, zowel artistiek als technisch.
Zal ook ongetwijfeld een voldoeninggevend gevoel geven om hem zo nauwkeurig met zijn vak bezig te zien.

Daar vind ik Spotify nou zo handig voor :-) wat een heerlijk album!

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 20, 2017, 18:04:44
Ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar toch wel mooi dat ie ook netwerkbestanden streamt, maar zoals je zegt, volgens mij is ie wel in eerste instantie bedoeld als diskspeler.
In eerste instantie is de UD7007 bedoelt als diskspeler, maar streamen is zeker ook een mogelijkheid. Heb ook wel eens trailers van hd-trailers.net via usb gespeeld en dat was indrukwekkend te noemen 8)

Citeer
Das dan toch wel weer bijzonder, maar ook fijn, want dan hoef je je ook geen zorgen te maken als je eens een film of muziek van usb wil luisteren.
Met het opwarmen/inspelen van de set gebruik ik altijd usb om het loopwerk te sparen. Als we surround gaan luisteren dan zet ik de DSP op multi-channel stereo (vloeken in de kerk :-X) zodat alle kanalen evenredig worden gebruikt.

Citeer
Het verbaasde me al dat je de machinetjes wellicht niet overal voor gebruikte haha. Prima
Sinds ik weet dat het in de meeste gevallen een verbetering oplevert doen we al niet eens meer de test. Nieuwe muziekschijf, eerst in de Nespa. En gaan we iets luisteren of kijken? Dan altijd ook nog in de "wasmachine". Dat laatste duurt maar 20 seconden. Van CineMike kreeg ik een keer de tip voor een demo en dat is de schijf na 10 seconden uit de machine te halen. De theorie hierachter is dat de schijf eerst gemagnetiseerd wordt voordat deze gedemagnetiseerd wordt. Tenminste zo heb ik het begrepen. Moet dat nog altijd een keer proberen...

Citeer
Veel plezier in de HT nog even en ook veel plezier met de nieuwe puppy. Dat is weer een heel ander soort beleving haha. Wij zijn net een uur aan t schoonmaken geweest omdat de katten de chocomelk ook wel wilden, en ik was even naar boven gelopen. Die hebben ze natuurlijk niet netjes met het rietje gedronken, maar helaas lag de inhoud (ca 0,5L) verspreid over ons dure vloerkleed.
Hoort er allemaal bij. Succes maar vooral ook veel plezier :D
Dank je Maikel! Nog 5 dagen en dan is het zover. De pup krijgt in eerste instantie alleen toegang tot de bijkeuken. Daar krijgt hij zijn eten en drinken, staat de bench en mag hij spelen. we hebben ook een hek geplaatst tussen de keuken en de bijkeuken. Op termijn komt daar de keuken bij, maar niet meteen het hele huis ;) In de bijkeuken ligt een tegelvloer dus ongelukjes hebben niet zo'n groot gevolg als bij jullie.

Zelfde geldt overigens voor de tuin. Niet meteen de hele tuin, maar een afgebakend stuk. We gaan een eigen puppyren maken. Krijgt hij genoeg ruimte in om te spelen en waarschijnlijk ook veel te slapen :yawnee:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 20, 2017, 22:18:26
Zal ook ongetwijfeld een voldoeninggevend gevoel geven om hem zo nauwkeurig met zijn vak bezig te zien.
Niet alleen dat, maar ook een vertrouwd gevoel. Dat je met een gerust hart je dure apparatuur bij hem kan laten modificeren. Je krijgt er in alle gevallen een beter apparaat voor terug. Ook zaken die de fabrikant niet helemaal goed heeft gedaan worden gecorrigeerd. En wetende dat hij niet alleen op zijn ervaring afgaat, maar het ook allemaal meet om het beste resultaat te halen. In het topic van Masterkale, staan foto's van de metingen met de spectrum analyzer voor en na modificatie van de Oppo UDP-203.

Citeer
Daar vind ik Spotify nou zo handig voor :-) wat een heerlijk album!
Daar is Spotify inderdaad handig voor. Moet je altijd een abonnement hebben om de muziek te luisteren? Of kan je de offline muziek ook nog beluisteren na beëindigen van het abonnement?
Showcase - Topic

HTip

Het heeft even geduurd. We hadden wel foto's, maar niet veel van onze pup. Gisteren bij ons voorlaatste bezoek heb ik een paar geprobeerd te maken, maar hij is moeilijk vast te leggen met een iPhone. Autofocus is gewoon niet snel genoeg ;)

In chronologische volgorde

2 weken

4 weken

7 weken

8 weken

En tot slot nog 1 in zijn favoriete houding :D

Showcase - Topic