Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Er zijn toch genoeg mooie films waarbij je eigenlijk geen sub nodig bent en die op laag volume heel goed te genieten zijn.

Voorbeeldje.. http://www.imdb.com/title/tt1259014/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Ik en een maatje hebben pas 6 weken zonder gepoorte filmsub gezeten.
Daarnaast heb ik 2 gesloten subs die nog wel speelde.
Als je eraan gewend ben mis je het toch wel.
En ik zat niet eens echt zonder subs.......

Hoelang blijft hij weg voor de modificaties?

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op september 17, 2016, 07:59:44
Dan heb je nog twee dagen om nog flink wat films te kijken, wordt flink afkicken dan.
Fronts zolang op large zetten geen tijdelijke oplossing, of gewoon half werk   :-X
Afkicken valt gelukkig wel mee, want de afgelopen weken meer buiten dan binnen geweest ;) Fronts op large zou een optie zijn, want de Note 9 kan tot 30Hz. Maar LFE gaat nog veel lager, dus geen idee of dat echt kan.

Citaat van: Maro op september 17, 2016, 08:32:18
Er zijn toch genoeg mooie films waarbij je eigenlijk geen sub nodig bent en die op laag volume heel goed te genieten zijn.

Voorbeeldje.. http://www.imdb.com/title/tt1259014/
Film ken ik niet, dus sowieso bedankt voor de tip! We hebben ook nog veel documentaires die ook geen sub nodig hebben. En niet te vergeten natuurlijk gewoon lekker muziek luisteren is ook geen straf :music: :wub:

Citaat van: morca op september 17, 2016, 08:51:11
Ik en een maatje hebben pas 6 weken zonder gepoorte filmsub gezeten.
Daarnaast heb ik 2 gesloten subs die nog wel speelde.
Als je eraan gewend ben mis je het toch wel.
En ik zat niet eens echt zonder subs.......

Hoelang blijft hij weg voor de modificaties?

Denk dat je wel eens gelijk kunt hebben, want als je iets weghaalt mis je het eerder dan als je iets toevoegt. Maar we zullen zien hoe het gemis is. Veel concerten hebben geen sublaag en luisteren we vaak in 2.0, dus nog een extra optie om de tijd door te komen.

Geen idee, eerlijk gezegd. De modificatie is niet zo ingrijpend, maar hoe die is opgenomen in de planning van CineMike weet ik natuurlijk niet. Maar Viktor houd me goed op de hoogte, dus als ik iets weet horen jullie het ook ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Morgen is de grote dag voor de DD-18 :headbanging:

De reden dat het niet eerder kon, was dat ik gisteravond terug ben gekomen van een heerlijke vakantie in de Oostenrijkse Alpen. Het weer kon niet beter zijn geweest en we hebben eindelijk ons hoogterecord lopend verbroken. Om dat te bereiken hebben we wel iets gedaan, waar menig een ons voor gek zal verklaren, maar het belangrijkste is dat we ons doel gehaald hebben. De tocht zou tussen de 11 en 12 uren duren, dus we moesten vroeg beginnen en dat betekende dus heel vroeg op! Afijn om 4.45 uur liep de wekker af en om 12 uur hadden we de top van 3235m bereikt! Die kan dus van onze bucket list af :D

Jullie zeggen altijd, zonder foto's is het niet gebeurd, maar die moeten we nog uitzoeken en dan posten. Tenminste als jullie daarin geïnteresseerd zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Citaat van: HTip op september 19, 2016, 10:28:36
Morgen is de grote dag voor de DD-18 :headbanging:

pff, nog beter ;D, ben benieuwd.

Citaat van: HTip op september 19, 2016, 10:28:36
Tenminste als jullie daarin geïnteresseerd zijn ;)

Altijd ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: RonG op september 19, 2016, 10:54:51
pff, nog beter ;D, ben benieuwd.
Volgens CineMike gaat niet alleen de sub beter spelen, maar door de eliminatie van HF-storing gaat het geluid in het algemeen vooruit. Natuurlijk alleen als de sub speelt, dus bij mij alleen in surround.

Citaat van: Bas Akkerman op september 19, 2016, 10:57:25
Gaaf, ben zeker benieuwd naar de foto's!
Citaat van: RonG op september 19, 2016, 10:54:51
Altijd ;D
Ik zal kijken wat ik voor jullie kan doen ;)
Showcase - Topic

HTip

De sub staat in de auto klaar voor transport naar CineMike. Viktor zou morgen speciaal naar mij komen om dat samen te doen, maar het blijkt dat mijn lieve vrouwtje (naast een heel goed gehoor te hebben) ook heel sterk is :clapping:. We hebben de sub samen op een transportplank geplaatst en zo naar de garage gereden, voorzichtig de plank over de waterkering getild en met een professioneel geleide systeem in mijn auto gekregen.

Ik ontmoet Viktor dus morgen bij CineMike 8)

Foto's van "Operatie DD-18 CineMike" volgen...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Gaaf!!! Veel plezier jullie.
Ik zie jullie al genieten. 😄
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

HTip

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2016, 20:50:01
Gaaf!!! Veel plezier jullie.
Ik zie jullie al genieten. 😄
Dank je Rens!! We gaan zeker genieten. Doen we nu natuurlijk ook al, maar we gaan weer een enorme stap zetten in de kwaliteit van het beeld en geluid.
Showcase - Topic

VlisChris

Succes en veel plezier met jullie spierpijn morgen :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op september 19, 2016, 20:55:08
Succes en veel plezier met jullie spierpijn morgen :P
Dank je Chris! Spierpijn zal wel meevallen na 2 weken bijna elka dag in de bergen te hebben gewandeld. We zijn nog niet eerder zo fit terug gekomen van vakantie. We hebben bijna elke keer sneller gelopen dan de richttijd. Behalve bij de beklimming van de Hoher Riffler. En wat ook bijzonder was, dat de afdaling even lang duurde als de beklimming. Meestal is dat 2/3 van de tijd. Geeft aan hoe moeilijk de berg was, maar het is gelukt en daar zijn we best wel trots op. We waren ook bijna de enige die de beklimming vanaf de parkeerplaats hadden gedaan. De meeste hadden overnacht op de hut op 750m onder de top. Scheelt toch 700m klimmen...
Showcase - Topic

VlisChris

Ik doe bij hellingen (dus ook de hellingbaan bij de winkel :devil:) meestal of veel langer over de afdaling. Of veel sneller. Dat laatste geeft dan weer schaafwonden :D
Heel keurig om omhoog en omlaag zo voor elkaar te krijgen. Kwestie van weer meer ervaring icm precies goed fit zijn?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op september 19, 2016, 21:18:28
Ik doe bij hellingen (dus ook de hellingbaan bij de winkel :devil:) meestal of veel langer over de afdaling. Of veel sneller. Dat laatste geeft dan weer schaafwonden :D
Heel keurig om omhoog en omlaag zo voor elkaar te krijgen. Kwestie van weer meer ervaring icm precies goed fit zijn?
Je moet inderdaad weten waar je mee bezig bent. In de regel doen wij de afdaling (veel) sneller dan de beklimming. Er was een moment dat er stond dat we nog 30 minuten moesten lopen naar de lift. Wij waren in 10 minuten beneden :blink: Ik heb nu een horloge dat precies bij houdt hoeveel ik beweeg. En dan schrik je nog wel eens van de pauzes die je hebt gemaakt voor eten, kleding en foto's, e.d. Kan zo bijna 2 uur verschil in zitten :o
Showcase - Topic

HTip

Zojuist nog een voorschot genomen op onze nieuwe beamer. Ik heb een JVC 3D-kit van THX-UltraII overgenomen. Ben benieuwd of de 3D-ervaring me gaat bevallen. Met de JVC X7000 heb ik in ieder geval genoeg licht, dus een ander doek (Stewart 5D) is niet nodig. Ik blijk zelfs een aantal BD's te hebben waarbij de 3D-versie is geïncludeerd.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op september 19, 2016, 20:38:50
De sub staat in de auto klaar voor transport naar CineMike. Viktor zou morgen speciaal naar mij komen om dat samen te doen, maar het blijkt dat mijn lieve vrouwtje (naast een heel goed gehoor te hebben) ook heel sterk is :clapping:. We hebben de sub samen op een transportplank geplaatst en zo naar de garage gereden, voorzichtig de plank over de waterkering getild en met een professioneel geleide systeem in mijn auto gekregen.

Ik ontmoet Viktor dus morgen bij CineMike 8)

Foto's van "Operatie DD-18 CineMike" volgen...
Een vrouw die helpt je loodzware sub klaar te zetten voor een upgrade.   .
Past bij de titel van je ht!!!

Ik kan ze zo niet vinden ,we moeten eens praten Philip waar je die gevonden hebt!

HTip

Citaat van: morca op september 19, 2016, 22:19:36
Een vrouw die helpt je loodzware sub klaar te zetten voor een upgrade.   .
Past bij de titel van je ht!!!

Ik kan ze zo niet vinden ,we moeten eens praten Philip waar je die gevonden hebt!
Middels een streng selectieproces :P ;D

Ze is gewoon lief :wub: en eigenlijk altijd zo geweest en is zoals ik wel vaker heb gezegd vaak nog kritischer dan ik. :music:
Showcase - Topic

morca

Dan moet je wel een selectie hebben  ;)

Ik was vandaag in het ziekenhuis,wat een zusters daar  ^^......
Misschien moet ik eens van baan veranderen,en daar in de TD aan de bak zien te komen.
Kom je nog eens wat leuke dames tegen pfffffffff

HTip

Operatie DD-18 CineMike 8)

De DD-18 staat rustig te wachten op de transportplank voor wat gaat komen

Het professionele transportsysteem ;D en de DD-18 op zijn plaats

Afdekken met een doek en een bagagenet. Handig zo'n railsysteem met verplaatsbare haken :thumbs-up:

En helemaal klaar voor transport naar CineMike. De stoelen konden zelfs weer teruggeklapt worden. Eén ding is zeker, die kan nergens heen! Nu voor de volgende uitdaging en dat is hem weer uit de auto krijgen bij CineMike, maar daar zijn we met z'n 3-en...
Showcase - Topic

luuk123456

ik zie aan de duim op de foto dat het laden volgens plan is gegaan :D
Ik wens zowel de sub alsook de eigenaren een goede reis!

Door zo`n foto`s ga ik automatisch 'auto raden', ik zeg; Saab?!

groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Citaat van: luuk123456 op september 20, 2016, 09:15:15
ik zie aan de duim op de foto dat het laden volgens plan is gegaan :D
Ik wens zowel de sub alsook de eigenaren een goede reis!
Dank je Luuk! Laden is inderdaad volgens plan gegaan. De duim op de foto is van de Hulkin, maar nadat de groene kleur weer was verdwenen ;D ;D ;D

Citeer
Door zo`n foto`s ga ik automatisch 'auto raden', ik zeg; Saab?!
Dat is een leuke quiz! :clapping: Voorheen was het 'raad de upgrade' als ik een tipje van de sluier oplichtte ;D
Maar nee, het is geen Saab...
Showcase - Topic

LuPo

HTip

Showcase - Topic

HTip

Ik ga zo weg, maar raad gerust verder over mijn auto ;D

Tot later...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op september 20, 2016, 10:34:45
Ik ga zo weg, maar raad gerust verder over mijn auto ;D

Tot later...

Heb je nog steeds je Japanner? 😁😄
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510