Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op juli 25, 2014, 13:40:08
Kan wel eens tegenvallen denk ik. Als je ietwat stevige constructie maakt om geluid wat binnen te houden, vervolgens tegen het plafond geluidsisolatie hangt (dat ook in de basis thermische isolatie eigenschappen heeft) en de muren mischen van (geluids)isolatieplaten voorziet dan ga je helaas de warmte evengoed BINNEN houden ...

Zonder actieve koeling of geforceerde ventilatie denk ik dat een ruimte redelijk snel warm gaat worden.
Een PJ die staat te blazen, wat versterking (en voor de liefhebbers überinefficiente A-class relikwien) etc geeft aardig wat af....
Enkele mensen in een ruimte helpen ook nog een handje.
Ik heb actieve ventilatie die alleen teveel lawaai maakt om continu aan te laten staan. Die zet ik in de pauzes altijd aan en als je dan terugkomt is het een stuk koeler, soms zelfs koud ;) Afhankelijk van de temperatuur in de andere kelders en de volle grond. We zitten er het meest met zijn tweetjes en dan is koeling zelden een probleem. En met dit soort weersomstandigheden kijken we echt geen film ;D

En voor die paar keer per jaar dat ik een M&G organiseer... ach ja, ook dat is nooit echt een probleem geweest, behalve in de zomer en dat doe ik dus gewoon niet meer ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: HTip op juli 25, 2014, 14:08:57
Ik heb actieve ventilatie die alleen teveel lawaai maakt om continu aan te laten staan. Die zet ik in de pauzes altijd aan en als je dan terugkomt is het een stuk koeler, soms zelfs koud ;) Afhankelijk van de temperatuur in de andere kelders en de volle grond. We zitten er het meest met zijn tweetjes en dan is koeling zelden een probleem. En met dit soort weersomstandigheden kijken we echt geen film ;D

En voor die paar keer per jaar dat ik een M&G organiseer... ach ja, ook dat is nooit echt een probleem geweest, behalve in de zomer en dat doe ik dus gewoon niet meer ;D
Pauzes!!! Net een echte bioscoop!  :clapping:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Midcall op juli 25, 2014, 13:41:50
Je bent ernstig in de war met Audio Note denk ik, die worden namelijk veelvuldig gecombineerd met 47labs en Zanden. Nimmer een combi met ALR Jordan en deze genoemde merken gezien. Japan is meer dan andere landen het land van de hoog rendements speakers (zoals Audio Note dus).
ALR/Jordan heeft een vergelijkbaar rendement van AudioNote en wel 92 dB/m/W ;) Is even andere koek dan de 88 dB van bijv. B&W ;D

EDIT: Ik zie nu net dat ze ook speakers hebben van meer dan 95 en zelfs 98 dB/m/W. Dat is erg hoog voor een conventionele speaker.

Citaat van: Eddye op juli 25, 2014, 14:16:10
Pauzes!!! Net een echte bioscoop!  :clapping:
:clapping: Moeten we wel want zo'm M&G duurt soms wel 12 uren  of nog meer :o En de inwendige mens zal ook aandacht moeten krijgen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Midcall op juli 25, 2014, 13:41:50
Je bent ernstig in de war met Audio Note denk ik, die worden namelijk veelvuldig gecombineerd met 47labs en Zanden. Nimmer een combi met ALR Jordan en deze genoemde merken gezien. Japan is meer dan andere landen het land van de hoog rendements speakers (zoals Audio Note dus).

Pardon?Nee ben niet in de war ;).

Kwam ter sprake met de persoon die mijn Note overgenomen heeft wat dus een Japanner is en waarom wanneer hij dit zegt denk ik dat er toch iets van waar is en dat een Japanner die daar woont toch wat beter weet :d . Hij speelt met 47lab > Note 3 .
En ben ook zelf goed bekend met alr/Jordan Note serie en tevens de ontwerper die ik op workshops in Duitsland aantal keren gesproken heb en hij bevestigde ook dat de Note serie in Japan een erg populaire LS is die gecombineerd wordt met de bovengenoemde merken.
Hij zal het zeker weten waar zijn luidsprekers meest verkocht worden.
En zal ook weten met welke apparatuur er veelal op gezet wordt.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DVDmartinDVD

Hoi Philip,

op welke punten had jij nou de Marantz UD7007 laten modificeren?

Zit er hard over na te denken om de stufen1 en misschien de stufe 2 er op te laten zetten voor het digitale gedeelte.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Hoi Martin,

Mijn Marantz UD7007 heeft zowel Stufe 1 (voeding en moederboard), Stufe 2 (digitaal board) en XLR (analoog board). Tijdens een demonstratie vorig jaar bij Cinemike heb ik het verschil tussen niet gemodificeerd, alleen Stufe 1 en Stufe 2 (incl. Stufe 1) mogen ervaren en dat verschil was gewoon zowel zichtbaar als hoorbaar, dus voor mij was de keuze snel gemaakt. De XLR-tuning is op mijn verzoek door Cinemike ontwikkeld (wat hij nu overigens in zijn pakket heeft opgenomen) omdat ik ook dedicated stereo wilde kunnen luisteren.

Je zult er geen spijt van krijgen... 8)

Groet, Philip
Showcase - Topic

DVDmartinDVD

Citaat van: HTip op augustus 18, 2014, 07:23:20
Hoi Martin,

Je zult er geen spijt van krijgen... 8)

Groet, Philip

Hoi Philip,

Spijt krijg je alleen als je gaat luisteren, en dat je er achter komt dat het nog beter kan, er is dan geen weg meer terug ;)

Ik laat binnenkort Vik bij mij langskomen met een gepimpte speler van CM, dan weet ik ook gelijk wat hij doet tegen over m'n Primare BD-32.

Het schijnt dat het afspelen van gewone DVD's ook erg mooi is. Maar dat is alleen te behalen als je ook stufe 2 erbij neem?

Groet Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

Vik

De stufe 2 is een doorontwikkeling waarbij de performance Blu ray weer iets is toegenomen, maar voornamelijk bij dvd was er nog ruimte voor verbetering in beeld en geluid, en moest beter worden als de CM A1UD van Denon (Referentie).

Citaat van: DVDmartinDVD op augustus 18, 2014, 12:16:41
Hoi Philip,

Spijt krijg je alleen als je gaat luisteren, en dat je er achter komt dat het nog beter kan, er is dan geen weg meer terug ;)

Ik laat binnenkort Vik bij mij langskomen met een gepimpte speler van CM, dan weet ik ook gelijk wat hij doet tegen over m'n Primare BD-32.

Het schijnt dat het afspelen van gewone DVD's ook erg mooi is. Maar dat is alleen te behalen als je ook stufe 2 erbij neem?

Groet Martin
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op augustus 18, 2014, 15:10:16
De stufe 2 is een doorontwikkeling waarbij de performance Blu ray weer iets is toegenomen, maar voornamelijk bij dvd was er nog ruimte voor verbetering in beeld en geluid, en moest beter worden als de CM A1UD van Denon (Referentie).

Beter geworden dan de Denon UD-A1? in welk opzicht (beeld en geluid?) Dan ben ik wel héél erg benieuwd.

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op augustus 18, 2014, 12:16:41
Mooie uitspraak! Soms is het beter om niet te gaan luisteren, maar ik heb nog nergens spijt van gehad ;)

Citeer
Ben ik ook benieuwd naar, maar ben er vast op voorbereid dat de CM-referentiespeler heel erg goed is. Ik geniet er dagelijks van 8)

Citeer
Gewone DVD's zijn echt heel erg mooi. Laatst nog de concerten van Peter Gabriel - Growing up live, met Solisbury Hill op z'n fietsje ;D en Seal - A night to remember en dat was echt genieten. Je zou bijna niet zeggen dat je maar naar een DVD zat te kijken en te luisteren.

Citaat van: DVDmartinDVD op augustus 19, 2014, 18:13:05
Beter geworden dan de Denon UD-A1? in welk opzicht (beeld en geluid?) Dan ben ik wel héél erg benieuwd.
Dat was de uitdaging van Cinemike en dat is hem gelukt. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar hier is de test 1 op 1 uitgevoerd door een enthousiaste audiofiel:
http://www.heimkinoverein.de/forum/6-hifi-a-surroundanlagen/14488-cinemike-3313-stufe-2-fordert-den-a1-cm-heraus

Leuke is dat de Marantz UD7007 wel de stereo XLR-uitgang heeft en dat Cinemike ook hiervoor een tuning aanbiedt. En dan waarschijnlijk wel meer punten haalt (of gelijkwaardig)  is met de Denon UD-A1.
Showcase - Topic

clockwork

volgens mij ben je rond deze tijd jarig.

Van harte gefeliciteerd!  :pompom:

En ik zie dat je al een tijdje niet on line geweest bent. Hopelijk is dat alleen vanwege leuke redenen.  :lookaround:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

michel69

Van harte gefeliciteerd Philip en dat je nog maar vele jaren mag genieten van je schitterende ruimte.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

kermit

Vik

:nopompom:   Een dagje te laat maar alsnog van harte Philip!!  :pompom:   :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Peerless Monster

Oh Philip was ff afwezig van het fourm en mis ik die ene dag!
Gefeliciteerd alsnog en wij zien elkaar binnenkort!! ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

HTip

Bedankt allemaal voor de leuke felicitaties en reacties! :pompom:

Ik ben inderdaad de laatste tijd weinig tot niet op de verschillende forums te vinden. Er zit gewoon te weinig tijd in een dag ;D
Dat betekent overigens niet dat ik niet geniet van onze heerlijke ruimte. Ook dat is wel minder vaak, maar als ik daar zit... :wub:

@Rens: was alweer lang geleden ;D
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

MVG

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie