Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

RvD

Jefften heeft contact met mij opgenomen en heeft plannen om te gaan luisteren bij CM.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Jefften

Ik ben inderdaad zeer benieuwd naar deze upgrade's;D

Wellicht dat er meer mensen oren naar hebben om een keer heen te gaan?
:P
Projector: JVC NZ8 | Proj.Scherm: 152" Screen Excellence Enlightor NEO 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 Cinemike | Amp: Mark Levinson 533H, 535H & 2x 532h, Dynacord L3600FD Cinemike | Speakers Front: 3x JBL Synthesis 4367 Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 | Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2021 Cinemike

clockwork

Citaat van: vik op mei 13, 2014, 11:26:24
  Je moet op een gegeven moment een streep trekken.

jammer genoeg is dat voor velen van ons een 'wijkende horizon'..... :embarassed:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: LuPo op mei 12, 2014, 10:28:39
Ik denk dat je altijd wel weer een upgrade weet te vinden Philip. ;D ;D ;D
;D Ik denk het dit keer niet ;)

Citaat van: Christiaan S op mei 12, 2014, 14:17:25
De enige twee "echte" veranderingen die ik realistisch zou vinden (maar dat is slechts mijn eigen mening  :tounge:) is de luidsprekers ooit nog eens 1 stapje hoger, of in het geval de 9600 het eens moest begeven is andere versterking. Maarja. In het ene geval zal het een relatief kleine stap voorwaarts zijn voor vrij veel geld, en in het andere geval zal het eerder een stap zijwaarts worden als ik Philip mag geloven. En ook dat is een kostbare aangelegenheid.
Volgens mij zit je set onderhand op zo'n niveau dat echt "upgraden" erg moeilijk begint te worden zonder er bijzonder veel geld tegen aan te moeten gooien?
Denk dat je gelijk hebt. De investering die ik moet doen om hierna een nóg hoger niveau te bereiken wegen niet meer op tegen de kwaliteitswinst. Dat zouden mensen overigens nu al kunnen denken als je kijkt naar de totale uitgaven van de speler, de XLR-kabel en de netkabels ;)

De SR9600 vervangen is niet makkelijk en vrij kostbaar, dus ik hoop dat die het nog lang mag volhouden. Wat de speakers betreft, ik had bijna een niveau hoger kunnen hebben voor een hele mooie prijs. Echter toen ik had besloten ervoor te gaan, waren ze net verkocht. Misschien maar goed ook, want dan had ik de speler niet kunnen upgraden.

Citaat van: Jefften op mei 12, 2014, 15:49:56
Zou een AV8801 & MM8077 een upgrade zijn?  En eventueel voor in de toekomst een Cinemike upgrade  ;)
Zou het zeker zijn, maar de versterker is overkill vanwege mijn stereoversterker. Denk dat ik met mijn huidige setup voor een nieuwe receiver zou gaan, eventueel gemodificeerd door Cinemike.

Citaat van: RvD op mei 12, 2014, 17:06:23
Dat is zeker een upgrade.

Zowel Vik als ik zelf zijn bij CM met een speler begonnen, de voor/eind combi volgt van zelf.  ;D

De PM11S3 laten upgraden door CM is ook nog een optie, kunnen ze vast wel iets mee.  ;)

Probeer ook zeker de CM hdmi kabel eens uit als je de speler hebt, denk dat dit nog een mooie toevoeging is en haal je echt alles uit de speler.
De PM-11S3 laten upgraden is zeker nog een mogelijkheid, maar met 40 Opamps (!) wordt dat een dure aangelegenheid. Even los van de voeding ;) De CM-HDMI-kabel had vik bij zich toen hij hier was. We hebben geen tijd gehad om het verschil met mijn inakustik Referenz te kunnen testen.

Citaat van: vik op mei 13, 2014, 11:26:24
Alles kan altijd beter daar kunnen we niet omheen...  :angel: maar 1 van Philip zijn mooiste upgrades is toch wel zijn ruimte en daarbij een mooie balans voor stereo en HT met de integratie van de  PM11S3. Straks heeft hij voor stereo de XLR gemodificeerde UD 7007 erbij en dan is het helemaal genieten.  Je moet op een gegeven moment een streep trekken.
Dank je vik, voor de mooie woorden. Genieten doe ik nu al, dus dat wordt alleen maar meer :music:
En je hebt helemaal gelijk, je moet op een gegeven moment een streep trekken ;)

Citaat van: clockwork op mei 13, 2014, 15:44:22
jammer genoeg is dat voor velen van ons een 'wijkende horizon'..... :embarassed:
So true! Zoals al eerder gezegd, mijn eindstation heb ik bij vele componenten bereikt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

CiteerMisschien maar goed ook, want dan had ik de speler niet kunnen upgraden.
Vervelend, zo'n leven waarin je keuzes moet maken :P

VlisChris

Is er overigens niet een MOD mogelijk voor je 9600? Niet zozeer voor dit jaar, maar uberhaupt. Ik kan me voorstellen dat het voor CM een leuke uitdaging kan zijn daar een passende upgrade voor te verzinnen? En je bent zeker niet de enige die razend enthousiast is over die specifieke receiver.

HTip

Citaat van: Christiaan S op mei 13, 2014, 22:36:32
Vervelend, zo'n leven waarin je keuzes moet maken :P
Gelukkig maar. Als ik alles wat ik wilde meteen zou kunnen kopen geeft het voor mij veel minder voldoening... ;)

Citaat van: Christiaan S op mei 13, 2014, 22:38:01
Is er overigens niet een MOD mogelijk voor je 9600? Niet zozeer voor dit jaar, maar uberhaupt. Ik kan me voorstellen dat het voor CM een leuke uitdaging kan zijn daar een passende upgrade voor te verzinnen? En je bent zeker niet de enige die razend enthousiast is over die specifieke receiver.
Geen idee. In principe zou een modificatie voor elk apparaat mogelijk kunnen zijn. Echter als ik de enige ben, dan wordt het een kostbare upgrade. Wellicht is er een markt voor het upgraden van "oude" apparatuur. En ik ben zeker niet de enige die razend enthousiast is over de SR9600. Je ziet ze ook niet veel in de 2e handsmarkt, wat eigenlijk altijd een goed teken is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Alles is mogelijk natuurlijk maar het probleem is tijd  :sigh:

Ik heb een gesprek gehad over het uitbrengen van een mod voor een receiver, en voor dit moment is de Denon AVR-4520 de meest gangbare. Dit omdat het voor versterker gedeelte overeenkomsten heeft met de Marantz AV 8801 waar al een modificatie voor bestaat. Gek genoeg heeft hij bijna geen klanten voor receivers want al zijn klanten werken met pre-pro's met eindversterkers. In Nederland is dit toch anders en ik probeer dat toch een beetje op gang te krijgen.

Ik ben ook bezig om hem zo ver te krijgen voor een goede streamer maar er komen hele mooie dingen aan waar ik nog niks over mag .....  :-X   ::)  :angel:

Citaat van: Christiaan S op mei 13, 2014, 22:38:01

::)

Citaat van: clockwork op mei 13, 2014, 15:44:22
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op mei 14, 2014, 07:55:27
Alles is mogelijk natuurlijk maar het probleem is tijd  :sigh:

Ik heb een gesprek gehad over het uitbrengen van een mod voor een receiver, en voor dit moment is de Denon AVR-4520 de meest gangbare. Dit omdat het voor versterker gedeelte overeenkomsten heeft met de Marantz AV 8801 waar al een modificatie voor bestaat. Gek genoeg heeft hij bijna geen klanten voor receivers want al zijn klanten werken met pre-pro's met eindversterkers. In Nederland is dit toch anders en ik probeer dat toch een beetje op gang te krijgen.

Ik ben ook bezig om hem zo ver te krijgen voor een goede streamer maar er komen hele mooie dingen aan waar ik nog niks over mag .....  :-X   ::)  :angel:

::)

Spannend vik! Iets voor na de beurs in München?

Ik heb ook veel goeds gelezen over de Denon AVR-4520. Jammer dat Marantz niet meer zo'n topreceiver bouwt, maar de Denon zou een goede kandidaat zijn mocht de SR9600 het ooit opgeven, wat ik hoop dat ie nog lang niet zal doen ;)
Showcase - Topic

clockwork

Ik vraag me soms wel eens af of dit toch niet nog wat extra's in jouw set zou opleveren. (Een moderne receiver/ processor bedoel ik).  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

HTip

Citaat van: clockwork op mei 15, 2014, 22:27:24
Ik vraag me soms wel eens af of dit toch niet nog wat extra's in jouw set zou opleveren. (Een moderne receiver/ processor bedoel ik).  ;D
Of een nieuwe receiver iets extra's zou brengen weet ik eerlijk gezegd niet en heb me ook niet afgevraagd.

Op surroundgebied was ik sowieso altijd al erg tevreden en door de akoestiek kan ik waarschijnlijk ook niet zoveel winst boeken met roomcorrection. Even los van de power die de SR9600 nu heeft. En de extra features heb ik ook niet echt nodig. Misschien een beter bassmanagement met aparte x-over voor de afzonderlijke kanalen. En bitstream HD-audio en DSD over HDMI, maar met een speler die bitstream goed omzet in PCM over HDMI, zoals o.a. de Oppo en de Marantz, heb ik dat nog niet gemist. Bovendien is met de komst van een stereoversterker de noodzaak voor een goed stereo van de receiver ook van ondergeschikt belang.

Als ik het zo allemaal neerpen, lijkt me de winst van een nieuwe receiver minimaal.
Showcase - Topic

HTip

Gisteren van Antoine bericht gekregen dat mijn netkabels gemaakt zijn en dit weekend worden ingespeeld. Dus heel waarschijnlijk begin volgende week kan ik weer luisteren ;)

En volgende week als alles goed gaat ook nog iets anders. Laten we zeggen dat een aantal van jullie gelijk hadden ;D
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op mei 17, 2014, 19:26:58
Gisteren van Antoine bericht gekregen dat mijn netkabels gemaakt zijn en dit weekend worden ingespeeld. Dus heel waarschijnlijk begin volgende week kan ik weer luisteren ;)

En volgende week als alles goed gaat ook nog iets anders. Laten we zeggen dat een aantal van jullie gelijk hadden ;D
Het houd niet op bij jou, zeg.
Vergeet niet om af en toe voor de lol gewoon een filmpje/muziekje op te zetten!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

clockwork

Citaat van: HTip op mei 15, 2014, 22:49:09

Als ik het zo allemaal neerpen, lijkt me de winst van een nieuwe receiver minimaal.

Ik denk dat je gelijk hebt.  :colgate:

Citaat van: HTip op mei 17, 2014, 19:26:58

Eindelijk een platenspeler?  :pompom:

HTip

Citaat van: Eddye op mei 17, 2014, 19:31:49
Het houd niet op bij jou, zeg.
Vergeet niet om af en toe voor de lol gewoon een filmpje/muziekje op te zetten!
Op een gegeven moment houd het zeker op. Of geld is op of het kost teveel om te upgraden.
En don't worry, afgezien van de afgelopen week, luisteren we vaak muziek, kijken regelmatig een film of concert. Alleen kijken en luisteren is tegenwoordig beleven en daar doen we het allemaal voor. Om het gevoel te hebben erbij te zijn :music:

Citaat van: clockwork op mei 17, 2014, 19:32:25
Eindelijk een platenspeler?  :pompom:
Net zoals streaming staat een platenspeler helemaal niet op mijn verlanglijstje. Ik heb geen twijfel dat het allemaal prachtig zou zijn, maar een platenspeler lijkt mij een hobby op zich, met verschillende elementen, armen, plateau's, versterkers, platenwassers, pucks, etc. Even los van de LP's waar je ook een hele verzameling van kan aanleggen ;)
Showcase - Topic

lynch1979

Citaat van: HTip op mei 17, 2014, 20:24:43

Net zoals streaming staat een platenspeler helemaal niet op mijn verlanglijstje. Ik heb geen twijfel dat het allemaal prachtig zou zijn, maar een platenspeler lijkt mij een hobby op zich, met verschillende elementen, armen, plateau's, versterkers, platenwassers, pucks, etc. Even los van de LP's waar je ook een hele verzameling van kan aanleggen ;)

Een platenspeler loopt al gauw uit de klauwen  ;)

Weet er alles van  :D

clockwork

Was ook niet serieus hoor!  ;) Je hebt inderdaad gelijk. Als je daar eenmaal aan gaat beginnen is het hek van de dam.  :wacko:

Ben wel benieuwd wat het dan wel is..... :coffee:

HTip

Citaat van: lynch1979 op mei 17, 2014, 20:30:25
Een platenspeler loopt al gauw uit de klauwen  ;)

Weet er alles van  :D
:D Je hebt er wel iets heel moois voor gekregen 8)

Citaat van: clockwork op mei 17, 2014, 20:31:42
Was ook niet serieus hoor!  ;) Je hebt inderdaad gelijk. Als je daar eenmaal aan gaat beginnen is het hek van de dam.  :wacko:

Ben wel benieuwd wat het dan wel is..... :coffee:
Een platenspeler is wel vaker geopperd als een aanwinst voor de Chamber of Dreams, maar ik houd het bij schijfjes van een iets ander formaat ;)

Het is iets wat niet erg voor de hand ligt, of misschien toch wel? ;D
Showcase - Topic

lynch1979

Citaat van: HTip op mei 17, 2014, 20:35:04
:D Je hebt er wel iets heel moois voor gekregen 8)
Een platenspeler is wel vaker geopperd als een aanwinst voor de Chamber of Dreams, maar ik houd het bij schijfjes van een iets ander formaat ;)

Het is iets wat niet erg voor de hand ligt, of misschien toch wel? ;D

Heeft er al aardig wat uurtjes opzitten de afgelopen week  :inlove:

Ik draai ook nog vaak cd's en dat blijf ik ook doen, streamen doe ik ook alleen voor het gemak.....maar als ik zou moeten kiezen dan heeft mijn voorkeur de Lp.

HTip

Citaat van: lynch1979 op mei 17, 2014, 20:49:25
Heeft er al aardig wat uurtjes opzitten de afgelopen week  :inlove:

Ik draai ook nog vaak cd's en dat blijf ik ook doen, streamen doe ik ook alleen voor het gemak.....maar als ik zou moeten kiezen dan heeft mijn voorkeur de Lp.
Kan ik me goed voorstellen. Zou ik ook doen met zo'n mooie platenspeler. Ik doe normaal hetzelfde met CD's, e.d. Echter sinds de demokabels weer retour zijn heb ik niet meer geluisterd. Ga ik volgende week inhalen. En zeker met dat andere iets ;D
Showcase - Topic

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op mei 18, 2014, 01:08:05
Heeft CineMike de Marantz al klaar voor je dan?  :thumbs-up:
Dat gaat nog even duren. Hij staat nu op de HighEnd beurs in München. En ik ben niet de enige die een bestelling heeft geplaatst ;) Is ook niet erg, heb totaal geen haast. Zoals eerder gezegd klinkt het nu ook al heel lekker. Zeker met de nieuwe stroomkabels en dat andere ;D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb de poll trouwens verwijderd, de keuze is bekend ;)

Uitslag van de poll:

Welke twee Furutech FP Alpha-3 kabels gaan door naar de volgende test?

• met IeGo koper op IEC en Schuko 4 (40%)
  • met Furutech FI-E11-N1 (G) / FI-E11-N1 (G) 0 (0%)
  • met Furutech FI-E35 (G) / FI-15 (G) 4 (40%)
  • met Furutech FI-E35 (R) / FI-25 (R) 2 (20%)
Totaal aantal stemmen: 6

De uiteindelijke keuze is dus gevallen op optie 3, maar dan met FI-E25 (G)

Showcase - Topic

HTip

Nog geen bericht van Antoine gehad, dus waarschijnlijk nog een dagje later. Maar een dagje meer of minder maakt natuurlijk helemaal niet uit.

Zoals het er nu uitziet heb ik woensdag nieuws over dat andere...
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond laat (was nog net geen 12 uur :o) een bericht van Antoine gehad. En net gechecked en de kabels liggen in mijn postbus op mij te wachten. Tenminste dat hoop ik, want vorige keer was dat ook het geval, echter was het pakket toch nog vertraagd. Ik neem aan dat PostNL niet 2 keer dezelfde fout maakt ;)

Al met al, vanavond weer wat te doen :music:
Showcase - Topic