Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: HTip op maart 28, 2014, 09:40:50
Voor 2014 denk ik (in willekeurige volgorde) aan de volgende M&G's

- high-q, larzie, LuPo en Maro (North meets South ;D)
- EtienneVH, JeanSibelius, LittleNinja, Xander32
- denoontje, quattronl, RalphH, RubenV
- jamiev (DVD.nl), kermit, skyfox, WickedGame

Natuurlijk zijn er ook nog mini-M&G's met testen van apparatuur, platen, e.d., maar die tel ik nu even niet mee.

Datumvoorstellen volgen nog. Moet natuurlijk ook passen met Annet :wub:

:clapping:

... maarre, de review betreft de PM11s3, kijk ik daar nou overheen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

michel69

Citaat van: Xander32 op april 13, 2014, 09:07:11

Yup ;) maar hier kan je hem lezen......http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.15250 en het is weer heerlijk leesvoer zoals we gewend zijn van Philip ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

HTip

Citaat van: Madhouse op april  9, 2014, 18:56:19
Ik was wel van plan om bij Femke te blijven dus dat moet goed komen :wub:
Heel goed idee! :police:

Citeer
Dat het nu al fantastisch klinkt geloof ik graag, dat was het voor de PM11 al. Met de UD7007 gaat dat alleen maar beter worden al kan ik me er nog niets bij voorstellen want de Oppo is ook al een fantastische bron. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de PM11 in jouw ruimte samen met de nieuwe platen.
Dank je Roy. De Oppo BDP83 TUC is inderdaad al een fantastische bron. Dat is tijdens het vergelijk ook weer gebleken. De UD7007 in Cinemike-uitvoering gaat echter nog een stap verder, zeker met de analoge tuning die ik heb aangevraagd. En wat de PM11S3 betreft,  jouw beurt komt nog wel een keer ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: LuPo op april 10, 2014, 08:19:41
Van harte gefeliciteerd Philip en Annet!
Dank je Peter! Ik had jouw reactie even gemist :-X

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2014, 08:56:46
Haha heel goed van Annet! Straffe Hendrik Tripel is inderdaad heerlijk, mijn winterkratje is op  :blush: Moet nodig weer wat nieuws halen ;)
Haha, het was iets eenmaligs, want Annet drinkt eigenlijk zelden bier. Maar ach, wie weet...

Citeer
Dan zit je overigens in Brugge goed! Ik ben geen chocolade eter maar daar heb ik wel HEEL erg lekkere bonbons geproefd..En wafels met aardbeien en slagroom  :pompom:
Brugge zonder bier of chocolade is als een audiofiel zonder highend-apparatuur ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Xander32 op april 13, 2014, 09:07:11

Citaat van: michel69 op april 13, 2014, 12:00:33
Yup ;) maar hier kan je hem lezen......http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.15250 en het is weer heerlijk leesvoer zoals we gewend zijn van Philip ;D
Dank je Michel! :-[ Waar Xander32 op doelt is de review van de PM11S3 waarbij ik de vergelijking doe met mijn PM15S2LE. Daar was ik bijna mee klaar toen het ineens was verdwenen van mijn iPad. Dat doe ik dus niet meer. Ook onze waarnemingen stonden daar in en moet ik nu dus uit het hoofd opschrijven. Maar ik wil dit toch nog een keer, als het was rustiger is, dit oppakken. Maar je hebt gelijk, in de review van de Marantz UD7007 CM komt de PM11S3 er ook mooi uit ;)

Xander32 vraagt hier ook naar omdat hij zelf de PM15S2LE heeft en graag wil weten of de PM11S3 de upgrade waard is ;D
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op april 13, 2014, 16:33:26
Dank je Michel! :-[ Waar Xander32 op doelt is de review van de PM11S3 waarbij ik de vergelijking doe met mijn PM15S2LE. Daar was ik bijna mee klaar toen het ineens was verdwenen van mijn iPad. Dat doe ik dus niet meer. Ook onze waarnemingen stonden daar in en moet ik nu dus uit het hoofd opschrijven. Maar ik wil dit toch nog een keer, als het was rustiger is, dit oppakken. Maar je hebt gelijk, in de review van de Marantz UD7007 CM komt de PM11S3 er ook mooi uit ;)

Xander32 vraagt hier ook naar omdat hij zelf de PM15S2LE heeft en graag wil weten of de PM11S3 de upgrade waard is ;D

::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Ik was naast de nieuwe speler ook nog bezig met een andere upgrade... En wel van mijn speakers... Maar ik hoef me daar geen zorgen meer over te maken want ze zijn helaas verkocht. Ach ja, dan heeft het gewoon niet zo mogen zijn...

Nog iets anders... Ik was voorheen nooit zo bezig met statistieken van mijn topic, maar vorig jaar ten tijde van mijn test met de CA platen was ik gewoon benieuwd hoeveel mensen dit zouden lezen. Dus ik heb een screenshot gemaakt van het aantal reacties en aantal keer gelezen. Morgen om 11.30 is het precies een jaar geleden dus maak ik weer een screenshot... Ben benieuwd hoeveel de tellers dan staan... :unsure:
Showcase - Topic

denoontje

feil en nu mag je natuurlijk wel een kado uitzoeken van Annet zeker ;-)

HTip

Citaat van: denoontje op april 14, 2014, 21:43:46
feil en nu mag je natuurlijk wel een kado uitzoeken van Annet zeker ;-)
:clapping: Niet perse door dit, maar ze was akkoord met de upgrade :wub: Enige voorwaarde was dat ik wel een aantal spullen zou verkopen.
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: HTip op april 14, 2014, 22:22:23
:clapping: Niet perse door dit, maar ze was akkoord met de upgrade :wub: Enige voorwaarde was dat ik wel een aantal spullen zou verkopen.

Ik maak hieruit op dat er geen voorwaarden zijn gesteld aan de verkoop van de spullen. Dus als ze slaapt snel door d'er spullen gaan en verkopen wat nodig is om je volgende upgrade te bekostigen :angel:

HTip

Citaat van: Christiaan S op april 14, 2014, 23:56:42
Ik maak hieruit op dat er geen voorwaarden zijn gesteld aan de verkoop van de spullen. Dus als ze slaapt snel door d'er spullen gaan en verkopen wat nodig is om je volgende upgrade te bekostigen :angel:
Leuk gevonden, haha, maar je aanname is niet correct. Het moeten wel audiospullen zijn ;D Ik heb namelijk weinig verkocht in de loop der jaren.

Die voorwaarde stelt ze overigens ook als het gaat om de nieuwe speler ;)
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op april 14, 2014, 21:32:25
Ik was naast de nieuwe speler ook nog bezig met een andere upgrade... En wel van mijn speakers...

:o En ze klinken al :worship: :D.

Neem aan dat de velodyne niet vervangen wordt toch?

HTip

Citaat van: RonG op april 15, 2014, 08:14:27
:o En ze klinken al :worship: :D.

Neem aan dat de velodyne niet vervangen wordt toch?
Dank je Ron! Je hebt helemaal gelijk, zeker met de komst van de PM11S3 en de nieuwe CA platen. Daarom is het ook minder erg dat het niet doorgaat.

De Velodyne DD-18 is een blijvertje en zal niet vervangen worden. Is ook een eindstation, wat ons betreft. Nee, het ging om de mogelijkheid om een paar ALR/Jordan Note 9 te kunnen aanschaffen, het topmodel uit de Note-serie die uit een test werd verwijderd, omdat de andere speakers die 3x zo duur waren er in verhouding niet zo goed uitkwamen. Is toen in een andere uitgave separaat vermeld.

Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Philip toch   :D ging het toch een beetje kriebelen.
Persoonlijk vind het een een klein twijfel gevalletje hoor ;) qua grootte. Niet qua klank.
Je kunt ze wel goed aanpassen maar ze zijn toch aanzienlijk en hebben veel ruimte en lucht rondom zich heen nodig om maximale rendement te halen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Ja, ben jij schuld ;D Ruimte naar achteren toe zou die denk ik wel genoeg hebben, omdat de basstrap niet de eigenlijke wand en daarmee dus niet het 1e reflectiepunt is. Naar de zijwand zou ik het niet echt weten, maar dat is met de Note 7 ook geen probleem gebleken.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april 15, 2014, 19:40:58
Ja, ben jij schuld ;D Ruimte naar achteren toe zou die denk ik wel genoeg hebben, omdat de basstrap niet de eigenlijke wand en daarmee dus niet het 1e reflectiepunt is. Naar de zijwand zou ik het niet echt weten, maar dat is met de Note 7 ook geen probleem gebleken.

Geef maar andere(mij) maar de schuld  :tongue2: :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Showcase - Topic

Lex Groningen

Beetje (erg) laat, maar voor jullie beide nog gefeliciteerd uit het hoge noorden.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 15, 2014, 20:36:15
Beetje (erg) laat, maar voor jullie beide nog gefeliciteerd uit het hoge noorden.
Laat of niet, bedankt Alex! :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Even terugkomen op de statistiek... Ik ga er geen poll voor openen, want dan zijn we volgende week nog aan het raden. Dit raad namelijk niemand :o ;D

Aantal berichtenAantal keer gelezen
15 april 2013
13.731
533.547
15 april 2014
15.362
759.931
====
=====
Verschil
1.631
226.384
Gem. per maand
136
18.865

Ik vind dit echt ongelooflijk en ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor alle (leuke) reacties en het volgen van mijn reis naar Audio en Video Nirvana, die zoals jullie gemerkt hebben nog (lang) niet ten einde is ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Het blijft natuurlijk een leuk topic om te volgen dus de statistieken begrijp ik wel. Overigens is jouw interactie met de "volgers" van het topic ook geweldig dus dat draagt daar zeker aan bij. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Dank je Roy! Het werkt 2 kanten op. Mijn "volgers" enthousiasme motiveert mij om mijn ervaringen te delen. En als jullie dan soms nog blijer dan ik zijn met een aanwinst, dan is dat erg leuk om te ervaren :wub:
Showcase - Topic

Vik

Netjes Philip  :clapping:

Citaat van: HTip op april 15, 2014, 21:13:36
Even terugkomen op de statistiek... Ik ga er geen poll voor openen, want dan zijn we volgende week nog aan het raden. Dit raad namelijk niemand :o ;D

Aantal berichtenAantal keer gelezen
15 april 2013
13.731
533.547
15 april 2014
15.362
759.931
====
=====
Verschil
1.631
226.384
Gem. per maand
136
18.865

Ik vind dit echt ongelooflijk en ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor alle (leuke) reacties en het volgen van mijn reis naar Audio en Video Nirvana, die zoals jullie gemerkt hebben nog (lang) niet ten einde is ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

denoontje

Citaat van: HTip op april 14, 2014, 22:22:23

eeeh wat schoenen of ander w spul?

HTip

Citaat van: vik op april 15, 2014, 23:46:42
Netjes Philip  :clapping:
Dank je vik! Had ik ook niet kunnen bedenken toen ik hier begon in 2007 met mijn vraag over de ratio van onze kelderruimte ;D

Citaat van: denoontje op april 15, 2014, 23:55:36
eeeh wat schoenen of ander w spul?
Als je het hebt over kabelschoenen hebt en met ander spul kabels (LS, interlinks, stroom), speakers, versterker/receiver, CD/DVD-spelers, cassettedeck (!) en diverse tweaks (Superspikes, Vibrapods, Ceraballs, e.d.), etc. bedoelt zit je helemaal goed ;D
Showcase - Topic