Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: vik op maart  4, 2014, 22:24:12
Precies Philip. Gewoon een leuke hobby dag en geen wedstrijd, komt goed. ;D

De DBT-3313 en de UD 7007 zijn gelijk behalve het analoge board bij de UD 7007. Digitaal presteren ze gelijk. Enkel de UD 7007 heeft geen modificatie op de XLR uitgangen, maar profiteert wel mee van de verbeterde voeding.
Leuke dag wordt het zeker! Ik ben ook erg benieuwd naar de ongemodificeerde XLR-uitgang. Die kan ik eventueel ook laten modificeren, toch?

Citaat van: RvD op maart  4, 2014, 22:50:42
Gaat een gevaarlijke test worden Philip de Marantz (stufe 1+ 2) heb ik gehoord en klinkt echt goed. Ben benieuwd naar het eind resultaat van de vergelijkingen in je eigen ruimte.
Ben ik ook bang voor ;) Als het verschil net zo groot is als mijn andere upgrades, dan weet ik de uitkomst al en wordt het sparen ;D De investering is aanzienlijk, maar kan ik deels financieren met de verkoop van de toch al niet slechte Oppo TUC en de 4 paar inakustik NF-1302 RCA GAP interlinks voor de analoge uitgangen.

Citaat van: vik op maart  4, 2014, 23:31:38
We moeten de spelers enkel HDMI PCM uit laten sturen. De SR 9600 van Philip verwerkt geen Dolby True HD + DTS HD bitstream.
Klopt, maar heb ik tot op heden nog niet als een probleem ervaren. Zolang de speler dat goed doet, ook met SACD multichannel, zie ik ook voor de toekomst geen probleem. Stereo wil ik sowieso XLR aansluiten op de PM.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Waar ik ook benieuwd naar ben is het verschil in beeld. Beide spelers hebben 2 HDMI-uitgangen die afzonderlijk beeld en geluid uitsturen. Beeld kan dus in de puurste vorm rechtstreeks naar de JVC HD950, terwijl de audio (zonder beeldinformatie) naar de SR9600 wordt gestuurd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden ;)

De AV Pure Direct kan je instellen in het configuratiemenu en tijdens het spelen in- en uitschakelen.

EDIT: afbeelding vervangen
Showcase - Topic

Vik

Wat is dat voor plaatje Philip? Ik kan hem niet openen  :)

Citaat van: HTip op maart  5, 2014, 11:33:49

De AV Pure Direct kan je instellen in het configuratiemenu en tijdens het spelen in- en uitschakelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op maart  5, 2014, 12:00:34
Wat is dat voor plaatje Philip? Ik kan hem niet openen  :)
Was een internetlink, maar vervangen door een bijlage. Zou nu geen probleem meer moeten zijn.
Showcase - Topic

Vik

Duidelijk Philip.  :)

Een kleine toelichting over de 2 HDMI uitgangen:

De beste uitgang voor naar de pre-pro/receiver is de monitor uitgang omdat deze uitgang een extra filter (CM mod) heeft die de amp uitgang niet heeft.  Klinkt niet logisch maar dat is de correcte manier van aansluiten.

CM heeft alles via 1 hdmi kabel (vanaf de monitor out UD 7007 of DBT-3313) naar de AVP lopen (dus beeld en geluid), en vanaf de monitor out van de AVP naar zijn Sony beamer.  Bij jou wordt het dus : monitor out naar de SR 9600, en de audio out direct op je beamer.

Citaat van: HTip op maart  5, 2014, 11:33:49

EDIT: afbeelding vervangen

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Goed dat je zoveel weet van de CM-mods :thumbs-up: AV Pure Direct kunnen we dus niet gebruiken, want die gaat voor video uit van de monitoruitgang en audio uit voor de amp-uitgang. Maar dat zien we zaterdag wel en misschien kan Cinemike, mocht ik tot aanschaf besluiten, de tuning wel aanpassen voor duaal gebruik van de HDMI-uitgangen.
Showcase - Topic

Vik

Citaat van: HTip op maart  5, 2014, 13:43:09
Goed dat je zoveel weet van de CM-mods :thumbs-up: AV Pure Direct kunnen we dus niet gebruiken, want die gaat voor video uit van de monitoruitgang en audio uit voor de amp-uitgang. Maar dat zien we zaterdag wel en misschien kan Cinemike, mocht ik tot aanschaf besluiten, de tuning wel aanpassen voor duaal gebruik van de HDMI-uitgangen.

Elke HDMI output stuurt beeld en geluid uit.  Enkel de audio is beter via de monitor (video) output.

HTip

Klopt, maar het is volgens de handleiding mogelijk om deze puur voor beeld (monitor) en audio met blacks (amp) in te zetten. Dit kan je enerzijds instellen in de configuratie en anderzijds middels AV Pure Direct tijdens het afspelen.
Showcase - Topic

Vik

We testen het gewoon even bij jou.

Citaat van: HTip op maart  5, 2014, 14:05:23
Klopt, maar het is volgens de handleiding mogelijk om deze puur voor beeld (monitor) en audio met blacks (amp) in te zetten. Dit kan je enerzijds instellen in de configuratie en anderzijds middels AV Pure Direct tijdens het afspelen.

larzie

Top mannen! Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen, maar die zullen we wel binnenkort kunnen teruglezen in Philip zijn topic.
Dat wordt ongetwijfeld een gezellige en informatieve dag.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Vik

Citaat van: larzie op maart  5, 2014, 19:51:51
Top mannen! Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen, maar die zullen we wel binnenkort kunnen teruglezen in Philip zijn topic.

Komt zeker goed en we hebben het rijk alleen. Ik zal dan wel die heerlijke lasagne missen  :)

HTip

Citaat van: vik op maart  5, 2014, 18:33:16
We testen het gewoon even bij jou.
Doen we. Voordat we het uitproberen is het gewoon speculeren ;)

Citaat van: larzie op maart  5, 2014, 19:51:51
Denk ook dat ik hier wel het een en ander zal schrijven ;) En een leuke dag wordt het zeker :pompom:

Citaat van: vik op maart  5, 2014, 19:58:41
Komt zeker goed en we hebben het rijk alleen. Ik zal dan wel die heerlijke lasagne missen  :)
;D Ik zorg wel voor iets anders lekkers... :P
Showcase - Topic

Vik

Citaat van: HTip op maart  5, 2014, 20:25:54
Doen we. Voordat we het uitproberen is het gewoon speculeren ;)
Denk ook dat ik hier wel het een en ander zal schrijven ;) En een leuke dag wordt het zeker :pompom:
;D Ik zorg wel voor iets anders lekkers... :P

Top Philip!  :coffee:

HTip

Citaat van: vik op maart  5, 2014, 21:35:05
Top Philip!  :coffee:
Ook top van jou dat je de moeite neemt zodat ik de referentiespelers van CineMike in mijn eigen ruimte en set en met eigen muziek en beeldmateriaal kan ervaren! :worship:

Tot straks...
Showcase - Topic

Rha007

Veel plezier en luistergenot vandaag.
Ben benieuwd naar de verhalen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Maro

Have fun jongens. Ik lees de bevindingen graag.. :popcorn:   :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

HTip

Thanks guys! Omdat de Denon en de Marantz digitaal identiek zijn en het verschil tussen de 2 juist in het analoge domein ligt heeft het weinig zin om de Denon ook te testen. De speler die vik meeneemt is dus de Marantz UD7007 CM, met Stufe 1 en 2 tuning. De analoge uitgang is origineel maar kan ook nog gemodificeerd worden als ik dat zou willen.

Voor uitleg over de tuning van CineMike zie: http://www.cinemike.de/

Play time :pompom:
Showcase - Topic

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

De dag zal er ook bij jullie bijna opzitten, maar ik lees graag jullie ervaringen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Bedankt mannen! De dag zit er nog lang niet op ;) we zijn eigenlijk pas op de helft ;D
Net klaar met eten en nu gaan we weer verder. Tot later...
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart  8, 2014, 19:22:06
Bedankt mannen! De dag zit er nog lang niet op ;) we zijn eigenlijk pas op de helft ;D
Net klaar met eten en nu gaan we weer verder. Tot later...

Dat zal wel een latertje worden  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  8, 2014, 19:24:17
Dat zal wel een latertje worden  ;)
Heb je goed gezien, want vik is net weg. Veel indrukken opgedaan en veel geluisterd, maar dat is iets voor later... Nu eerst lekker slapen en alles laten bezinken...

@vik: Bedankt voor de superdag! Je hebt ons weer wat gegeven om over na te denken ;)
Showcase - Topic