Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op december 25, 2013, 15:21:35
Komt vast goed dan in 2014! De "mini M&G's" zijn natuurlijk het leukst.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar!  ;D
:clapping: Die mini M&G's kan jij over meespreken ;D Komt vast goed... Dus zullen we maar zeggen tot volgend jaar ;)

Citaat van: tiptop op december 25, 2013, 23:32:29
Fijne feestdagen, Philip, Annet en alle gasten in jouw topic!  :coffee:

Dank je Fabian! Leuk dat je weer even langskomt, nu alleen nog keer in het echt. Dus als je een keer in de buurt bent en tijd hebt, laat me maar iets weten :thumbs-up:

Citaat van: kermit op december 26, 2013, 00:14:35
Heel mooi hoor! Fijne feestdagen toegewenst Philip!
Dank je Brian! Jij natuurlijk ook... en 2014 wordt ook het jaar van onze kennismaking :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ook van hieruit en goed en gezond 2014, en voor de rest van het forum natuurlijk.

en nu maar hopen dat ze in de top 2000 ook de versie van r&g strairway to heaven kiezen ip van het origineel...i
k heb deze versie  er in ieder geval in mijn keuzelijst gezet.

Etiennevh

Philip, dat het weer een mooi jaar mag worden vol spetterend audio en video geweld in de CoD!

Maak er wat moois van en uiteraard al het goede gewenst!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: denoontje op december 29, 2013, 20:55:33
ook van hieruit en goed en gezond 2014, en voor de rest van het forum natuurlijk.
Dank je Thuur! Wens ik jou en je vrouw (ben even haar naam kwijt) natuurlijk ook...

Citeer
en nu maar hopen dat ze in de top 2000 ook de versie van r&g strairway to heaven kiezen ip van het origineel...i
k heb deze versie  er in ieder geval in mijn keuzelijst gezet.
Zou een bak zijn ;D Dat nummer klinkt nu echt zo waanzinnig hier, dat ik het nu vaker beluister :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 29, 2013, 22:44:34
Philip, dat het weer een mooi jaar mag worden vol spetterend audio en video geweld in de CoD!

Maak er wat moois van en uiteraard al het goede gewenst!
Dank je Etienne! Jij en Nadine ook alle goeds voor 2014 :thumbs-up:

2013 was voor mij in ieder geval een mooi jaar en 2014 wordt sowieso een jaar van genieten...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 30, 2013, 08:00:01
Dank je Etienne! Jij en Nadine ook alle goeds voor 2014 :thumbs-up:

2013 was voor mij in ieder geval een mooi jaar en 2014 wordt sowieso een jaar van genieten...
Dankjewel! Jij EN Annet uiteraard ook haha.

Genietze en wellicht dat we elkaar komend jaar nog ontmoeten ergens op een M&G :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Het zal wel genieten moeten worden Philip in 2014, kan me voorstellen dat er weinig te wensen over blijft met het gene wat je nu hebt bereikt!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

staat mooi hoor! maar vind het nog steeds merkwaardig dat de meeste van je onderzetters duurder zijn als de componenten waar ze op staan.  :D Maar goed, dat mag de pret niet drukken hoop ik.

JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Madhouse op december 30, 2013, 09:32:50
Het zal wel genieten moeten worden Philip in 2014, kan me voorstellen dat er weinig te wensen over blijft met het gene wat je nu hebt bereikt!
Heb je helemaal gelijk in Roy! Het verbaast me dan ook elke keer als het nog beter wordt...

Citaat van: Raphie op december 30, 2013, 09:47:58
staat mooi hoor! maar vind het nog steeds merkwaardig dat de meeste van je onderzetters duurder zijn als de componenten waar ze op staan.  :D Maar goed, dat mag de pret niet drukken hoop ik.
Dank je Raphie! Het is echt genieten op dit moment :music:

Ik vraag me wel af welke componenten je op doelt, want alleen de Oppo in niet gemodificeerde toestand is in nieuwprijs geen high-end ;) Dat zei Rens trouwens ook nog vorige week, dat het bijna ongelooflijk is dat er "slechts" een Oppo staat te spelen, wat in de basis een BD-speler is...
Showcase - Topic

Etiennevh

Overigens vind ik dat van die Oppo nog wel meevallen. Ik bedoel heel veel mensen kopen een blu ray speler van 50 pleuri. Dan is 700-1200 (price range van Oppo?) toch aardig high end :) Bovendien kan het ding behoorlijk mee in de duurdere spelers range als je de reviews mag geloven..

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 30, 2013, 10:31:35
Overigens vind ik dat van die Oppo nog wel meevallen. Ik bedoel heel veel mensen kopen een blu ray speler van 50 pleuri. Dan is 700-1200 (price range van Oppo?) toch aardig high end :) Bovendien kan het ding behoorlijk mee in de duurdere spelers range als je de reviews mag geloven..
Heb je een punt. Eigenlijk is de vraag... wat is high-end? Wordt dat alleen door de prijs bepaald? Door het merk? Door de specs? Geen idee, maar ik zou het willen omschrijven als de muziek zo natuurgetrouw mogelijk weergeven. En dat heb je natuurlijk weer een referentiekader nodig en dat hebben eerlijk gezegd weinig mensen als het op echte high-end aankomt.

Maar als iemand zoals Rens, die sets heeft gehoord waar de meesten van ons alleen maar kunnen dromen, aangeeft dat hij het echte live-gevoel krijgt, m.a.w. de muziek die hij hoort komt natuurgetrouw over, dan zegt mij dat veel en maakt me ook wel trots! :wub:
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op december 30, 2013, 10:42:35
Heb je een punt. Eigenlijk is de vraag... wat is high-end? Wordt dat alleen door de prijs bepaald? Door het merk? Door de specs? Geen idee, maar ik zou het willen omschrijven als de muziek zo natuurgetrouw mogelijk weergeven. En dat heb je natuurlijk weer een referentiekader nodig en dat hebben eerlijk gezegd weinig mensen als het op echte high-end aankomt.

Maar als iemand zoals Rens, die sets heeft gehoord waar de meesten van ons alleen maar kunnen dromen, aangeeft dat hij het echte live-gevoel krijgt, m.a.w. de muziek die hij hoort komt natuurgetrouw over, dan zegt mij dat veel en maakt me ook wel trots! :wub:

Hee Philip, niet teveel credits geven aan me!! ;).
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu toch wel een tikkeltje jaloers ben.
Ik heb afgelopen weekeinde even een uurtje gewaagd aan het luisteren van muziek over mijn THX Teufels...
Hmmmm dan heb ik nog een verre weg te gaan, als ik dat vergelijk met dat van jou.

Je speelt echt op een hoog niveau.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: Peerless Monster op december 30, 2013, 13:08:15
Hee Philip, niet teveel credits geven aan me!! ;).
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu toch wel een tikkeltje jaloers ben.
Ik heb afgelopen weekeinde even een uurtje gewaagd aan het luisteren van muziek over mijn THX Teufels...
Hmmmm dan heb ik nog een verre weg te gaan, als ik dat vergelijk met dat van jou.

Je speelt echt op een hoog niveau.

Hee Rens, dank je voor het mooie compliment :wub: En die credits heb je allang verdiend ;)
Als ik jou zo heb gehoord dan denk ik dat het live-gevoel bij jou in de woonkamer nog groter is.
Maar dat kom ik graag een keer zelf ervaren...
Showcase - Topic

Madhouse

Zitten we op de bank 'Unstoppable' te kijken is de eerste opmerking die Femke maakt 'Dit is de enige film die me is bijgebleven en zo indrukwekkend als bij HTip is het hier niet', ik moest glimlachen ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Moet ik nu ook ;D Leuk dat Femke zo'n leuke herinnering daaraan heeft overgehouden :wub:

Wat een film over treintjes kan doen, hé? ;D

Afgelopen zaterdag hebben we met een goede vriendin een concertavond gehad. Ze wilde graag een keer Celine Dion in Las Vegas beleven en dat was helemaal gelukt. Heerlijk om iemand zo op te zien gaan in de muziek :music: En aansluitend ook nog het MTV Unplugged concert van Bryan Adams. Ik wist niet dat hij live zo goed was :thumbs-up:

Kortom voor concerten is de Chamber of Dreams ook erg geschikt. Het live-gevoel is heerlijk!
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 10:24:28
En aansluitend ook nog het MTV Unplugged concert van Bryan Adams. Ik wist niet dat hij live zo goed was :thumbs-up:
Goed is die he! Vooral "I'm Ready" vind ik een ontzettend goed nummer bij MTV Unplugged :)

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 10:46:39
Goed is die he! Vooral "I'm Ready" vind ik een ontzettend goed nummer bij MTV Unplugged :)
Absoluut! Zeker een heel goed nummer, maar eigenlijk is het hele concert van begin tot eind gaaf en boeiend... ik vind de unplugged-versies ook mooier dan het origineel :music:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 10:48:40
Absoluut! Zeker een heel goed nummer, maar eigenlijk is het hele concert van begin tot eind gaaf en boeiend...
Haha ja klopt. Voor ons heeft het nog een extra tintje, dit nummer werd bij ons gedraaid tijdens het uitwisselen van de ringen op onze bruiloft, zodoende

Citeerik vind de unplugged-versies ook mooier dan het origineel :music:
+1  :thumbs-up:

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 11:23:24
Haha ja klopt. Voor ons heeft het nog een extra tintje, dit nummer werd bij ons gedraaid tijdens het uitwisselen van de ringen op onze bruiloft, zodoende
Mooie keuze en dan geeft het nummer zeker een andere beleving. Dat heb ik ook met nummers die voor mij sentimentele waarde hebben. Maakt dan niet uit of het een blije of droevige gebeurtenis is. Dat is de kracht van muziek!
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 13:11:26
Mooie keuze en dan geeft het nummer zeker een andere beleving. Dat heb ik ook met nummers die voor mij sentimentele waarde hebben. Maakt dan niet uit of het een blije of droevige gebeurtenis is. Dat is de kracht van muziek!
Zeker, net als jij dat had tijdens de M&G bij Marius met "de Zee" van Trijntje als ik het me goed herinner. Voor mij een van de meest gewaardeerde punten van de hobby.

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 13:17:21
Zeker, net als jij dat had tijdens de M&G bij Marius met "de Zee" van Trijntje als ik het me goed herinner. Voor mij een van de meest gewaardeerde punten van de hobby.
Muziek is emotie en dat kunnen overbrengen en voelen is waar ik het allemaal voor doe. En je hebt dat goed onthouden... dat nummer werd gespeeld bij de begrafenis van mijn tante. Neemt me nog steeds mee naar dat moment.
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 14:09:47
En je hebt dat goed onthouden... dat nummer werd gespeeld bij de begrafenis van mijn tante. Neemt me nog steeds mee naar dat moment.
Ik wilde dat over je tante er niet bij zetten maar dat herinnerde ik me nog inderdaad.

CiteerMuziek is emotie en dat kunnen overbrengen en voelen is waar ik het allemaal voor doe.
Geldt voor mij ook. Kan zo in de openingspost, hoef je het hele verhaal over de hobby niet uit te leggen ;)

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 14:16:01
Ik wilde dat over je tante er niet bij zetten maar dat herinnerde ik me nog inderdaad.
Dat is aardig van je. Toen was het nog verser en hakte het er behoorlijk in, maar ik heb het een plaatsje gegeven en kan er nu beter mee overweg...

Citeer
Geldt voor mij ook. Kan zo in de openingspost, hoef je het hele verhaal over de hobby niet uit te leggen ;)
^^

Dan kunnen we ook meteen stoppen met al die believer/nonbelieverdiscussies die nergens toe leiden. Dat is overigens ook de reden dat ik mijn bevindingen niet meer post. Ik heb gewoon geen zin in het moeten verklaren van mijn eigen ervaringen en beleving. Ik geniet van elke toon die in de Chamber of Dreams wordt geproduceerd en daar gaat het voor mij allemaal om. En als ik dan familie, vrienden, forumleden hier datzelfde zie ervaren, zoals met onze goede vriendin afgelopen weekend, dan is mijn dag weer hele dag weer goed!
Showcase - Topic

r_flagg

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 14:46:23
Dan kunnen we ook meteen stoppen met al die believer/nonbelieverdiscussies die nergens toe leiden.  Ik geniet van elke toon die in de Chamber of Dreams wordt geproduceerd en daar gaat het voor mij allemaal om. En als ik dan familie, vrienden, forumleden hier datzelfde zie ervaren, zoals met onze goede vriendin afgelopen weekend, dan is mijn dag weer hele dag weer goed!

:clapping:
^^
en zo is het !
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 14:46:23
Dat is aardig van je. Toen was het nog verser en hakte het er behoorlijk in, maar ik heb het een plaatsje gegeven en kan er nu beter mee overweg...
Goed om te horen, toch blijft zo'n nummer je dan op de een of andere manier altijd bij en krijgt het een speciale betekenis. Zo blijkt maar weer dat ieder lied een andere emotie en belevenis bij een persoon teweeg kan brengen. Schitterende hobby hebben we toch  :)

Citeer
^^

Dan kunnen we ook meteen stoppen met al die believer/nonbelieverdiscussies die nergens toe leiden. Dat is overigens ook de reden dat ik mijn bevindingen niet meer post. Ik heb gewoon geen zin in het moeten verklaren van mijn eigen ervaringen en beleving. Ik geniet van elke toon die in de Chamber of Dreams wordt geproduceerd en daar gaat het voor mij allemaal om. En als ik dan familie, vrienden, forumleden hier datzelfde zie ervaren, zoals met onze goede vriendin afgelopen weekend, dan is mijn dag weer hele dag weer goed!
Ik stem voor  :thumbs-up:

Zelf probeer ik ze ook te vermijden. Veel mensen om mij heen beginnen er ook over maar ik zwijg gewoon omdat ik geen zin heb in de discussies en de idioterie van redeneren van sommigen.

Het gaat ook om het genot wat je teweeg brengt in je eigen ruimte en als je de bevestiging ook nog eens van anderen krijgt dan kan ik me voorstellen dat je jezelf gelukkig en tevreden prijst ;)