Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Harry HT

Hi,

Leuk om te zien, heb de clip helemaal uitgekeken.
De afstandsbediening oplossing met het aanklikken op de foto vind ik erg gaaf zo.

Gegroet,

Harald
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

HTip

Citaat van: RonG op december 24, 2013, 16:25:55
Ja,,,,,,,, kwijl :wub:
Zei ik toch ;D

Citaat van: Harry HT op december 24, 2013, 16:37:26
Hi,

Leuk om te zien, heb de clip helemaal uitgekeken.
De afstandsbediening oplossing met het aanklikken op de foto vind ik erg gaaf zo.

Gegroet,

Harald
Dank je Harald voor je leuke reactie!
Het programmeren van de AB heeft wel veel tijd gekost, maar ben er ook best trots op... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Mooi hoor Philip!
De nieuwe platen zijn wat hoekiger zo te zien?
Zijn ze allemaal vervangen?  :headbanging:

Ik kom het geheel graag eens in 2014 bekijken en beluisteren  :P
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: quattronl op december 24, 2013, 17:06:22
Mooi hoor Philip!
De nieuwe platen zijn wat hoekiger zo te zien?
Zijn ze allemaal vervangen?  :headbanging:

Ik kom het geheel graag eens in 2014 bekijken en beluisteren  :P
Dank je Ferry! Het nieuwe design is inderdaad wat hoekiger, maar dat waren mijn platen onder de center en de sub ook al. Alle platen in het rack zijn vervangen, maar het is misschien een tussenstop, want als die experimentele plaat gaat bevallen, dan worden de 3 D-2's omgeruild voor 3 van die andere.

Wordt zeker eens tijd om in 2014 een keer af te spreken!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het is bijna het einde van een leuk en verrassend HT-jaar, welk eigenlijk helemaal in het teken stond van de CA-platen. De kennismaking in het begin van dit jaar was zo aangenaam dat nu dus alles in de Chamber of Dreams op CA-Diamonds staat. Maar dat was niet de enige grote aanwinst, want de aanschaf Marantz PM-11S3 was niet minder spectaculair. Wat volgend jaar gaat brengen weet ik nog niet, maar over niet al te lange tijd ga ik kennis maken met de referentiespelers van CineMike, dus de kans is aanwezig is dat de Oppo gaat worden vervangen. Verder zal ik nog gaan experimenteren met de CA-platen, dus het wordt sowieso weer een lekker jaar.

Ik wens iedereen dan ook...
Showcase - Topic

RobertVanWoerden

Dat ziet er weer mooi uit Philip :)

Jij ook prettige Kerstdagen en een mooi 2014.

HTip

Citaat van: RobertVanWoerden op december 24, 2013, 17:37:22
Dat ziet er weer mooi uit Philip :)

Jij ook prettige Kerstdagen en een mooi 2014.
Dank je Robert!

Ook nog bedankt voor de Cable Clamps! Misschien neem ik de laatste 2 ook nog van je over, maar dat hoor je nog ;)
Showcase - Topic

larzie

En maar blijven perfectioneren!  :thumbs-up:
Ben benieuwd hoeveel verschil zo'n plaat maakt. Ik was ooit sceptisch over kabels, maar daar ben ik op teruggekomen. Dus met zo'n plaat moet er ook wel verbetering zijn.  :satisfied:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op december 24, 2013, 17:41:28
En maar blijven perfectioneren!  :thumbs-up:
Ben benieuwd hoeveel verschil zo'n plaat maakt. Ik was ooit sceptisch over kabels, maar daar ben ik op teruggekomen. Dus met zo'n plaat moet er ook wel verbetering zijn.  :satisfied:
Ik blijf HTip, dus altijd in progress ;D Die platen zijn echt een verbetering, maar dat mag je ergens in 2014 zelf komen ervaren. Dan zijn we toch met genoeg mensen om alle platen eronderuit te halen en dan de vergelijking te doen. Je zal niet weten wat je hoort, maar dat laat ik aan je eigen oortjes over ;) :music:
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op december 24, 2013, 17:46:25
Ik blijf HTip, dus altijd in progress ;D Die platen zijn echt een verbetering, maar dat mag je ergens in 2014 zelf komen ervaren. Dan zijn we toch met genoeg mensen om alle platen eronderuit te halen en dan de vergelijking te doen. Je zal niet weten wat je hoort, maar dat laat ik aan je eigen oortjes over ;) :music:

Denk dat mijn oortjes sowieso niet weten wat ze meemaken als ze bij jou op bezoek zijn.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RobertVanWoerden

Citaat van: HTip op december 24, 2013, 17:40:48
Dank je Robert!

Ook nog bedankt voor de Cable Clamps! Misschien neem ik de laatste 2 ook nog van je over, maar dat hoor je nog ;)

Graag gedaan. Ik hoor het wel voor die andere twee.

HTip

Citaat van: larzie op december 24, 2013, 17:49:01
Denk dat mijn oortjes sowieso niet weten wat ze meemaken als ze bij jou op bezoek zijn.  :thumbs-up:
:wub: Ik dacht dat je al wat gewend was bij high-q ;)

De verwachtingen moet je niet te hoog leggen, kan het alleen maar tegenvallen ;D
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op december 24, 2013, 18:36:43
:wub: Ik dacht dat je al wat gewend was bij high-q ;)

De verwachtingen moet je niet te hoog leggen, kan het alleen maar tegenvallen ;D

Ja wellicht. High-q en ik hebben zelf natuurlijk ook al mooie spulletjes staan. Maar denk niet dat het gaat tegenvallen bij jou!  :pompom:

Larzie HT

Madhouse

Erg mooi die nieuwe plates! Ik vind het wel jammer dat wij nu het oude design hebben want dit design is veel mooier. Daarbij ook best jammer dat de ontwikkelingen in een zo hoog tempo gaan terwijl was gezegd dat onze versie de laatste zou zijn voorlopig. Maar daar kun jij niets aan doen.

Maar het misstaat zeker niet in jouw rack, maar wat staat daar nu niet :D

Hoe bevalt de PM11 tot nu toe? De PM15 bevalt hier nog steeds en heeft nog steeds een goed baasje gevonden. Mocht je weer een keer een gaatje hebben dan wil ik de PM11 toch heel graag eens komen ervaren ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: larzie op december 24, 2013, 18:53:38
Ja wellicht. High-q en ik hebben zelf natuurlijk ook al mooie spulletjes staan. Maar denk niet dat het gaat tegenvallen bij jou!  :pompom:
We zullen het zien. Een groot verschil met de meeste andere sets en ruimtes is mijn geoptimaliseerde akoestiek en natuurlijk de platen ;)

Gisteren Looper gezien en het geluid was supergaaf! Je voelde elk schot... Ook nog even de landingsscene uit Oblivion (vanaf 9 minuten) gespeeld en dat is zo ontzettend gaaf. De pod komt gewoon over je heen en land vlak voor je.

Ook nog concertfragmenten van John Mayer (Daughter en Free Fallin' uit de akoestische sectie) en Eagles in Melbourne (o.a. Dirty Laundry, Heartache Tonight) geluisterd/gekeken. Heb ik natuurlijk vaker gezien, maar deze keer alleen stereo en dat was voorheen echt niet zoals het nu klinkt. Het lijkt erop dat we voor muziek het hele surround niet meer nodig hebben... :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op december 24, 2013, 19:54:52
Erg mooi die nieuwe plates! Ik vind het wel jammer dat wij nu het oude design hebben want dit design is veel mooier. Daarbij ook best jammer dat de ontwikkelingen in een zo hoog tempo gaan terwijl was gezegd dat onze versie de laatste zou zijn voorlopig. Maar daar kun jij niets aan doen.

Maar het misstaat zeker niet in jouw rack, maar wat staat daar nu niet :D
Dank je Roy! Ik had gevraagd of deze platen in hetzelfde design konden worden gemaakt als de custom-platen onder de center en de sub. Ik weet niet of dit het nieuwe design wordt, maar grote kans van wel. Los van dat ik het mooier vind (en jij blijkbaar ook), is dit design makkelijker te maken.

En wat de nieuwe ontwikkelingen betreft, voor een innovatief bedrijf als Crusade Audio is stilstand achteruitgang. En mijn ruimte blijkt gewoon een goede testruimte, die ik dan ook graag ter beschikking stel ;) Voordat deze plaat in productie komt gaat waarschijnlijk nog jaren duren. Het moet dan het absolute topmodel worden (waarschijnlijk genaamd Diamond-3), maar is nog (lang) niet af. En van die ontwikkeling profiteren ook de andere modellen. Er komen misschien ook weer andere innovatieve materialen in, die de werking nog verder verbeteren. Maar zoals je hoort noem ik veel "waarschijnlijk" en "misschien", dus dit is allemaal nog lang niet zeker...

Citeer
Hoe bevalt de PM11 tot nu toe? De PM15 bevalt hier nog steeds en heeft nog steeds een goed baasje gevonden. Mocht je weer een keer een gaatje hebben dan wil ik de PM11 toch heel graag eens komen ervaren ;)
Blij dat mijn PM15 een goed baasje heeft gevonden. Was ik ook eerlijk gezegd niet bang voor. De PM11 bevalt uitstekend. Het verschil met de PM15 is erg groot en ik moet nog steeds mijn review schrijven, maar ons stereogeluid was nog nooit zo goed. Nu met die nieuwe platen is dat weer verder verbeterd, maar ik heb ook een heel goed beeld van wat de PM11 heeft gebracht. Heerlijk gewoon om iedere keer muziek te gaan luisteren.

Volgend jaar wordt een druk jaar met M&G's. Ik heb genoeg belangstelling voor 4 M&G's, maar zoals elk jaar vinden we wel een mogelijkheid om elkaar weer te zien. Ferry wil ook een keer komen, dus wie weet...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RalphH op december 24, 2013, 21:28:19
Fijne feestdagen ook voor jullie Philip!! :)
Dank je Ralph! Jullie natuurlijk ook lekker genieten... 8)
Showcase - Topic

henkhifi

mooie foto s van de nieuwe platen zien er gelikt uit

verder fijne feestdagen
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

HTip

Citaat van: henkhifi op december 25, 2013, 12:44:57
mooie foto s van de nieuwe platen zien er gelikt uit
Dank je Henk! Ik vind de platen zo veel beter staan en ben blij dat ik gevraagd heb of dit mogelijk was.

Citeer
verder fijne feestdagen
Jij natuurlijk ook...
Showcase - Topic

Timh

Mooie upgrades dit jaar, ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan zijn :)

4 M&G is enkel je eigen schuld ;) we leren allemaal graag bij ^^

beste wensen in ieder geval !

Madhouse

Citaat van: HTip op december 25, 2013, 12:01:59
Ferry wil ook een keer komen, dus wie weet...
Komt vast goed dan in 2014! De "mini M&G's" zijn natuurlijk het leukst.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Fijne feestdagen, Philip, Annet en alle gasten in jouw topic!  :coffee:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

kermit

Heel mooi hoor! Fijne feestdagen toegewenst Philip!

HTip

Citaat van: Timh op december 25, 2013, 14:28:25
Mooie upgrades dit jaar, ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan zijn :)

4 M&G is enkel je eigen schuld ;) we leren allemaal graag bij ^^

beste wensen in ieder geval !
Dank je Tim! Geen idee wat volgend jaar gaat brengen, maar er staat eigenlijk niets vast, dus ik zie wel wat er gebeurd. Dit jaar was ook niets gepland en we weten nu wat daarvan is terecht gekomen ;D

M&G's zijn mijn manier om forumgenoten wat terug te geven die met mij hebben meegeleefd of meeleven met mijn reis op weg naar Audio Nirvana. Dat is best een aanzienlijk groepje geworden door de jaren ;) Erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen en te laten ervaren wat akoestiek en ontkoppeling kan doen voor je geluid.

Jij ook de beste wensen voor 2014!
Showcase - Topic