Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

HTip

Citaat van: fastlex op oktober 24, 2013, 14:15:47
Leuk interview op Tweakers!
Dank je! Leuk dat mijn interview nog steeds bekeken wordt :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op oktober 27, 2013, 08:30:32
Philip heb je deze review al gelezen?

http://www.audioholics.com/amplifier-reviews/marantz-pm-11s3

Bedankt voor de link, vik! Interessante review met al die meetresultaten. En de eindconclusie is gewoon op alle gebieden uitmuntend!! En met het aanbod van Marcel is mijn geval de value ook uitmuntend :worship:

Ik geniet er bijna dagelijks van en ben bezig met mijn eigen review. Die komt eerdaags hier in mijn topic...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Afgelopen week weer een primeur gehad. Dit keer was het BD-Audio en wel van 1 van mijn favoriete albums, Supertramp - Breakfast in America. Heerlijk om een opname van 1979 in een nieuw jasje te horen. Even nog kort de vergelijking met de CD gedaan, maar dat was gauw gebeurd. Gauw weer terug naar de BD-A ;D
Showcase - Topic

LuPo

BD Audio is alleen muziek zonder beeld? Lijkt me wel gaaf!
Kan ik ergens een lijstje vinden met titels?

HTip

Citaat van: LuPo op november  2, 2013, 08:35:29
BD Audio is alleen muziek zonder beeld? Lijkt me wel gaaf!
Kan ik ergens een lijstje vinden met titels?
Klopt! Het is, na SACD en DVD-A, waarschijnlijk een laatste poging om hoge resolutie audio op schijf aan te bieden. Voordeel van deze vorm is dat er geen aparte speler voor nodig is. Elke BD-speler kan de schijfjes afspelen.

Voor meer info en een lijst met titels:
http://www.hifi.nl/artikel/21162/Universal-brengt-24-bit-albums-uit-op-Blu-ray.html
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op november  2, 2013, 08:47:27
Klopt! Het is, na SACD en DVD-A, waarschijnlijk een laatste poging om hoge resolutie audio op schijf aan te bieden. Voordeel van deze vorm is dat er geen aparte speler voor nodig is. Elke BD-speler kan de schijfjes afspelen.

http://www.hifi.nl/artikel/21162/Universal-brengt-24-bit-albums-uit-op-Blu-ray.html

Interessant! :)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

StefaanD

Zeker interessant, o.a. Marvin Gaye's What's Going On  :inlove:

Philip, heb jij deze rechtstreeks van de Universal store besteld ?

HTip

Citaat van: Valkyrie op november  2, 2013, 11:00:04
Interessant! :)
Absoluut. Ik vind het een mooie ontwikkeling, omdat ik nog steeds niet stream. En je kunt dus ook een 5.1 spoor in de hoogste kwaliteit erop kwijt, want er is ruimte genoeg.

Citaat van: StefaanD op november  2, 2013, 12:52:13
Zeker interessant, o.a. Marvin Gaye's What's Going On  :inlove:

Philip, heb jij deze rechtstreeks van de Universal store besteld ?
Ik heb Supertramp via Amazon besteld, want zo ben ik erachter gekomen ;) Wist niet dat Universal een eigen store had.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

BD-Audio is al wat langer op de markt. Het label 2L heeft al langer BD-Audio's op de markt. ;).
2L noemt het gewoon BD-Audio terwijl Universal Music ze nu Pure Audio noemt. Beestje hoeft maar een naam te hebben  :D

Ik heb Bob Marley & the Legends en Nirvana Nevermind, maar laatst genoemde ga ik terug naar Hi-res(hdtracks) via Stereo  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

StefaanD

Citaat van: HTip op november  2, 2013, 13:23:02Ik heb Supertramp via Amazon besteld, want zo ben ik erachter gekomen ;) Wist niet dat Universal een eigen store had.

Stond onderaan een link van het hifi.nl artikel  >:D :D

Nou ze zijn wel een stukje duurder dan amazon.co.uk

Vik

Citaat van: HTip op november  2, 2013, 08:47:27

Ziet er goed uit Philip  :)

BTW ook een aanrader :  The Corrs- Unplugged. Het is een oudje uit 1999 maar een hele goede DD 5.0 track. Ik denk dat jij deze wel kan waarderen.

http://www.amazon.com/The-Corrs-Unplugged-CORRS/dp/B00004RJEG

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  2, 2013, 18:46:11
BD-Audio is al wat langer op de markt. Het label 2L heeft al langer BD-Audio's op de markt. ;).
2L noemt het gewoon BD-Audio terwijl Universal Music ze nu Pure Audio noemt. Beestje hoeft maar een naam te hebben  :D

Ik heb Bob Marley & the Legends en Nirvana Nevermind, maar laatst genoemde ga ik terug naar Hi-res(hdtracks) via Stereo  :D
Nu weet ik weer dat jij me op het idee gebracht. Was ik even vergeten. Universal noemt het inderdaad niet BD-A, maar het is wel hetzelfde. Ik zal eens naar 2L zoeken.

Citaat van: StefaanD op november  2, 2013, 18:54:43
Stond onderaan een link van het hifi.nl artikel  >:D :D

Nou ze zijn wel een stukje duurder dan amazon.co.uk
Link naar hifi.nl heb ik gevonden zodat ik geen commerciële link naar een niet-sponsor zou plaatsen. Als admin moet je natuurlijk het goede voorbeeld geven :D

Citaat van: vik op november  3, 2013, 15:00:45
Ziet er goed uit Philip  :)

BTW ook een aanrader :  The Corrs- Unplugged. Het is een oudje uit 1999 maar een hele goede DD 5.0 track. Ik denk dat jij deze wel kan waarderen.

http://www.amazon.com/The-Corrs-Unplugged-CORRS/dp/B00004RJEG
Dank je voor de tip vik! Ik heb die DVD al in mijn collectie. Klinkt inderdaad erg mooi. Moet ik weer eens gaan luisteren.
Showcase - Topic

HTip

Zojuist Terminator Salvation gekeken. Wat een heerlijk vette soundtrack is dat toch. Annet had deze nog niet gezien, maar ik kon me ook weinig van het verhaal herinneren. En de surroundbubble is echt... :wub:
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op november  3, 2013, 22:30:58
Zojuist Terminator Salvation gekeken. Wat een heerlijk vette soundtrack is dat toch. Annet had deze nog niet gezien, maar ik kon me ook weinig van het verhaal herinneren. En de surroundbubble is echt... :wub:

Die heb ik vrijdag gekeken dacht ik. Geluid is subliem inderdaad. Verhaal laat wel te wensen over (vandaar dat je het vergeten was). :P

HTip

Citaat van: LuPo op november  3, 2013, 22:44:07
Die heb ik vrijdag gekeken dacht ik. Geluid is subliem inderdaad. Verhaal laat wel te wensen over (vandaar dat je het vergeten was). :P
Haha, zou best kunnen dat het daardoor kwam ;D Er zitten inderdaad de nodige gaten in het script, maar dat mag de pret niet drukken ;)
Showcase - Topic

HTip

Voor degenen die zich afvragen waarom het hier zo stil is... Naast dat het huis en tuin de nodige aandacht vragen, geniet ik geniet bijna elke avond van muziek en dan bedoel ik écht genieten! Samen met Annet ben ik een groot deel van onze CD-collectie opnieuw aan het luisteren. En luisteren is eigenlijk niet het juiste woord, beleven beschrijft beter wat we meemaken.

Ben ook (opnieuw) met de review van de PM11S3 begonnen. Mijn reviews beschrijven vaak hoe iets klinkt, maar niet wat de muziek met me doet. Dat ga ik deze keer proberen. De inleiding en conclusie heb ik min of meer al, maar daar ben je natuurlijk niet mee ;)

Ik verwacht ook binnen niet al te lange tijd mijn nieuwe CA platen. Ben erg benieuwd wat die gaan brengen!

En aansluitend komen dan forumlid vik en zijn vriend langs met de referentiespelers van CineMike, resp. de Denon DBT-3313CM en de Marantz UD-7007CM.

Worden leuke en spannende weken! :music:

En tot slot: mijn filmpje wordt op tweakers en youtube nog steeds bekeken :headbanging: Aantal hits overstijgt ook nog steeds mijn verwachtingen. Voor degenen die het gemist hebben, hierbij nog een keer de link: http://tweakers.net/video/8061/gathering-of-the-tweakers-de-thuisbioscoop-van-htip.html
Showcase - Topic

Vik

Gewoon lekker de tijd nemen Philip en genieten moet ook gebeuren.  :thumbs-up:  :D

Citaat van: HTip op november 14, 2013, 15:01:57
Voor degenen die zich afvragen waarom het hier zo stil is... Naast dat het huis en tuin de nodige aandacht vragen, geniet ik geniet bijna elke avond van muziek en dan bedoel ik écht genieten! Samen met Annet ben ik een groot deel van onze CD-collectie opnieuw aan het luisteren. En luisteren is eigenlijk niet het juiste woord, beleven beschrijft beter wat we meemaken.

Ben ook (opnieuw) met de review van de PM11S3 begonnen. Mijn reviews beschrijven vaak hoe iets klinkt, maar niet wat de muziek met me doet. Dat ga ik deze keer proberen. De inleiding en conclusie heb ik min of meer al, maar daar ben je natuurlijk niet mee ;)

Ik verwacht ook binnen niet al te lange tijd mijn nieuwe CA platen. Ben erg benieuwd wat die gaan brengen!

En aansluitend komen dan forumlid vik en zijn vriend langs met de referentiespelers van CineMike, resp. de Denon DBT-3313CM en de Marantz UD-7007CM.

Worden leuke en spannende weken! :music:

En tot slot: mijn filmpje wordt op tweakers en youtube nog steeds bekeken :headbanging: Aantal hits overstijgt ook nog steeds mijn verwachtingen. Voor degenen die het gemist hebben, hierbij nog een keer de link: http://tweakers.net/video/8061/gathering-of-the-tweakers-de-thuisbioscoop-van-htip.html

quattronl

Zie je de rest van je huis nog wel eens of ben je alleen maar in je HT te vinden? :)
Na het werk snel eten klaar maken, bord mee naar de HT en tot 23u genieten, daarna naar bed. Zoiets?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: vik op november 14, 2013, 15:32:01
Gewoon lekker de tijd nemen Philip en genieten moet ook gebeuren.  :thumbs-up:  :D

Doe ik zeker, want daar doen we het allemaal voor :D

Citaat van: quattronl op november 14, 2013, 15:50:57
Zie je de rest van je huis nog wel eens of ben je alleen maar in je HT te vinden? :)
Na het werk snel eten klaar maken, bord mee naar de HT en tot 23u genieten, daarna naar bed. Zoiets?
:clapping:

Iets minder extreem, maar het gaat wel vaak zo de laatste tijd inderdaad. Leuke is dat Annet het nu vaak voorstelt :thumbs-up: Eten doen we altijd in de keuken, maar de thee nuttigen we meestal in de HT. Annet gaat om 22.00 slapen en dan ga ik nog een uurtje luisteren. Moet ook wel, anders kom ik nooit door mijn CD's ;D

Het is op dit moment echt de ideale ontspanning in de avond. Je kan je ogen dicht doen (vallen soms zelfs in slaap ;)) en je heerlijk laten overspoelen door de klanken van lekkere muziek. :music:

Gisteren zei ze nog hoe blij ze was met de nieuwe versterker. Wat een vrouw :wub: :wub: :wub:
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Leuk om te lezen Philip (zeker dat Annet eveneens zo enthousiast is) :)
Ook bijzonder dat je weer je hele CD-collectie opnieuw weer wilt gaan beluisteren, klinkt als een hele mooie en goede aankoop! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op november 14, 2013, 20:01:24
Leuk om te lezen Philip (zeker dat Annet eveneens zo enthousiast is) :)
Ook bijzonder dat je weer je hele CD-collectie opnieuw weer wilt gaan beluisteren, klinkt als een hele mooie en goede aankoop! 8)
Blijft bijzonder hoe enthousiast Annet elke keer is. En de PM11S3 is zonder twijfel een hele mooie (ook kwa looks) en goede aankoop!

Gisteravond ook weer geluisterd en het vermoeid en verveeld geen moment :music:
Showcase - Topic

larzie

CD's is zoooo ouderwetsch alweer. Gewoon lekker streamen!  :laugh:
Wim en ik hebben het gister ook nog even over jou gehad Philip. Dat we het allebei zo jammer vinden dat je zover weg woont!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: larzie op november 16, 2013, 15:47:24
CD's is zoooo ouderwetsch alweer. Gewoon lekker streamen!  :laugh:
Wim en ik hebben het gister ook nog even over jou gehad Philip. Dat we het allebei zo jammer vinden dat je zover weg woont!  :D

Klopt, misschien als we eens kunnen komen we mooi samen naar het zuiden kunnen rijden....ooit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -