Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 64 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: vik op augustus 10, 2013, 07:26:56
Het laatste stukje voordat je het dorp inrijdt is sneaky:

Dat is een weg van 70 km/h en ineens een bord voor je neus met 50 km/h en meteen een flits paal die je amper ziet die van voren flitst. Let op!

Ik ben een paar x geflitst in een korte tijd binnen de bebouwde kom met als resultaat dat ik 3 maanden niet meer in Duitsland mocht rijden.
Dank je! Ik rijd zelden te hard, maar ik zal extra oppassen. Boetes in Duitsland zijn niet hoog, maar je kunt er zoveel andere leuke dingen mee doen ;)

Ik heb mijn keuzes voor het programma gemaakt, alleen om 11.00 en 16.30 uur weet ik het nog niet. Zijn ze namelijk beiden interessant. Zometeen even over hebben...

Tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Parkeerboetes zijn overigens best leuk om te krijgen in Duitsland. Meestal rond de 2,50 tot 7,50. Toen ik in Duitsland woonde deden we het er soms om, dat was namelijk goedkoper dan in de garage staan!

Veel plezier vandaag!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Was het zeker! Heb nu met zelf kunnen ervaren wat CineMike doet en kan. Wist al dat tuning een verbetering kon opleveren, maar wat hij doet is echt ongelooflijk. Weer iets wat je niet kunt uitleggen, maar zelf moet ervaren. Kort komt het er voor mij op neer dat de muziek tot leven komt en de emotie voelbaar is. Prachtige prestatie!

De set van CineMike is ook waanzinnig. Die center is inderdaad echt groot met een groots geluid. De nieuwe sub met 2 18" woofers was ook wel aardig :o :o :o Vraag me af of die man die er vlak voor zat nog veel kan horen vandaag ;D

Vik, bedankt voor de leuke dag. Ik heb ervan genoten!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nu zullen je je wel afvragen, wanneer komt er een CineMike getuned apparaat in de Chamber of Dreams? Nog geen idee, maar als vik zijn Denon DBT-3313CM heeft en zijn vriend de Marantz UD-7007CM dan mag ik die zelf hier ervaren :pompom:

Dan gaan we ook nog een paar tests doen, want als het goed is kan de Marantz alles, incl. DSD 5.1,  omzetten in PCM over HDMI. Dan zou ik dus geen 5.1 analoog meer nodig hebben, wat deze topspelers ook niet meer aan boord hebben.

Spannend vooruitzicht dus!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Alvorens je een cinemike denon gaat beluisteren, zou ik ook eens de 1713 van denon beluisteren, voor muziek minder, maar voor film is hij nog mooier (standaard) als jouw Oppo.

Ik heb hier thuis ooit ervaren wat een cinemike Oppo 95 van vic hier thuis doet, erg goed dat zeker maar de upgrades vind ik in verhouding misschien terecht, maar ik vind ze te duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Citaat van: HTip op augustus 11, 2013, 10:40:25
Nu zullen je je wel afvragen, wanneer komt er een CineMike getuned apparaat in de Chamber of Dreams? Nog geen idee, maar als vik zijn Denon DBT-3313CM heeft en zijn vriend de Marantz UD-7007CM dan mag ik die zelf hier ervaren :pompom:

Dan gaan we ook nog een paar tests doen, want als het goed is kan de Marantz alles, incl. DSD 5.1,  omzetten in PCM over HDMI. Dan zou ik dus geen 5.1 analoog meer nodig hebben, wat deze topspelers ook niet meer aan boord hebben.

Spannend vooruitzicht dus!

:) Ik had ook al een post in het CM topic gezet. Leuk dat je erbij was Philip.

De speler is ongeveer in September klaar en komen we met de Marantz en Denon jouw kant op. Kan hij ook jouw ruimte eens bewonderen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2013, 11:02:27
Alvorens je een cinemike denon gaat beluisteren, zou ik ook eens de 1713 van denon beluisteren, voor muziek minder, maar voor film is hij nog mooier (standaard) als jouw Oppo.

Ik heb hier thuis ooit ervaren wat een cinemike Oppo 95 van vic hier thuis doet, erg goed dat zeker maar de upgrades vind ik in verhouding misschien terecht, maar ik vind ze te duur.

Frank je schrijft : maar de upgrades vind ik in verhouding misschien terecht, maar ik vind ze te duur. Hier ben je mij even kwijt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Citaat van: vik op augustus 11, 2013, 11:47:52
Frank je schrijft : maar de upgrades vind ik in verhouding misschien terecht, maar ik vind ze te duur. Hier ben je mij even kwijt.

als voorbeeld op een app. van 1500 euro 3000 euro aan upgrades....  kun je beter een app. van 4000 euro standaard kopen.... maw. het gaat soms over de kop, ja ze zijn beter zelf gehoord destijds maar als je 2 jaar wacht kunnen standaard app. voor de helft van het geld dat ook.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2013, 12:55:30
als voorbeeld op een app. van 1500 euro 3000 euro aan upgrades....  kun je beter een app. van 4000 euro standaard kopen.... maw. het gaat soms over de kop, ja ze zijn beter zelf gehoord destijds maar als je 2 jaar wacht kunnen standaard app. voor de helft van het geld dat ook.

Misschien een idee om dit punt voort te zetten in mijn eigen topic ipv HTip zijn topic.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rovinggecko

Heb ik de video al gemist tussen alle tuning discussies?  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2013, 11:02:27
Alvorens je een cinemike denon gaat beluisteren, zou ik ook eens de 1713 van denon beluisteren, voor muziek minder, maar voor film is hij nog mooier (standaard) als jouw Oppo.
Kan ik me goed voorstellen, maar ik heb een speler die niet alleen film, maar ook muziek (heel) goed moet doen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: vik op augustus 11, 2013, 11:33:20
:) Ik had ook al een post in het CM topic gezet. Leuk dat je erbij was Philip.

De speler is ongeveer in September klaar en komen we met de Marantz en Denon jouw kant op. Kan hij ook jouw ruimte eens bewonderen.  :)
Vond het ook leuk om mee te maken!

O0 Ben zo benieuwd hoe die prachtige speler in mijn set gaat klinken. En dan ook nog kijken wat dan nog een CA Diamond eronder doet! En kijken hoe de slotscene van Burlesque klinkt met alle speakers op large met een aparte instelling voor de sub. En wat ons nog meer te binnen schiet...

Denk dat hij wel snel door heeft wat akoestiek kan doen, zeker na gisteren ;)

Zal je post in het CM-topic snel gaan lezen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: rovinggecko op augustus 11, 2013, 13:26:34
Heb ik de video al gemist tussen alle tuning discussies?  :angel:
Welke discussie? ;D Nee hoor, komt pas ergens in september. Dus nog "even" geduld...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: HTip op augustus 11, 2013, 14:01:46
Kan ik me goed voorstellen, maar ik heb een speler die niet alleen film, maar ook muziek (heel) goed moet doen ;)

dat bedacht ik mij later ook, maar misschien een keer de standaard 3313 beluisteren?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2013, 15:59:23
dat bedacht ik mij later ook, maar misschien een keer de standaard 3313 beluisteren?
Heb ik gisteren gedaan ;) Ergens volgende maand dus de CM-versie met Stufe 2 :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

danielo

Citaat van: vik op augustus 10, 2013, 07:26:56
Het laatste stukje voordat je het dorp inrijdt is sneaky:

Dat is een weg van 70 km/h en ineens een bord voor je neus met 50 km/h en meteen een flits paal die je amper ziet die van voren flitst. Let op!

Ik ben een paar x geflitst in een korte tijd binnen de bebouwde kom met als resultaat dat ik 3 maanden niet meer in Duitsland mocht rijden.

Moet zeggen dat ik erg trots ben dat we laatste bezoek daar hebben volbracht zonder 1 boete echt een presentatie. Misschien waren de lokale bewoners niet blij met ons maar we wilde toch minimaal 1 keer zonder die maffe mini boetes van 10 of 15 euro achtervolgt worden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Citaat van: HTip op augustus 11, 2013, 16:43:25
Heb ik gisteren gedaan ;) Ergens volgende maand dus de CM-versie met Stufe 2 :pompom:

Als het goed is heb ik hem de 2e week September.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op augustus 12, 2013, 13:22:45
Als het goed is heb ik hem de 2e week September.  :)
:pompom: Ik heb dan als het goed is ook de nieuwe CA Diamond 2 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 12, 2013, 14:43:33
:pompom: Ik heb dan als het goed is ook de nieuwe CA Diamond 2 8)

Ik hoop hem eerder te hebben! Ik begreep dat het nu nog een week of 2 duurt voordat hij klaar is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 12, 2013, 14:57:10
Ik hoop hem eerder te hebben! Ik begreep dat het nu nog een week of 2 duurt voordat hij klaar is.
Klopt! Dat heb ik ook begrepen, maar houd altijd een slag om de arm. Dan valt het niet tegen als het wat later wordt ;)

Ik zou ze ook graag hebben voor de M&G op 31 augustus, want deze zouden nóg beter zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 12, 2013, 15:06:10
Klopt! Dat heb ik ook begrepen, maar houd altijd een slag om de arm. Dan valt het niet tegen als het wat later wordt ;)

Ik zou ze ook graag hebben voor de M&G op 31 augustus, want deze zouden nóg beter zijn...

Ik ben zo benieuwd! Muziek luisteren is nu leuk maar ik weet nu dat het veel beter kan (en word) en daardoor luister ik toch iets anders dan normaal.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 12, 2013, 15:19:41
Ik ben zo benieuwd! Muziek luisteren is nu leuk maar ik weet nu dat het veel beter kan (en word) en daardoor luister ik toch iets anders dan normaal.
Ik heb datzelfde proces doorgemaakt. Nog even en dan heb je minimaal hetzelfde geluid van tijdens de M&G en als ik Rogier mag geloven (en dat doe ik graag ;)) dan wordt het zelfs nog beter.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Spannende tijden Philip.  :)



Citaat van: HTip op augustus 12, 2013, 14:43:33
:pompom: Ik heb dan als het goed is ook de nieuwe CA Diamond 2 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op augustus 12, 2013, 17:59:28
Spannende tijden Philip.  :)



Absoluut! Want wie weet waar dit toe kan leiden... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Citaat van: HTip op augustus 13, 2013, 22:05:57
Absoluut! Want wie weet waar dit toe kan leiden... :unsure:

Haha, ik heb een vermoeden als ik 't zo allemaal lees: de mogelijke wens naar upgrades!  ;)