Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

LuPo

Leuk om te lezen dat het item van Tweakers ook daadwerkelijk gemaakt is Philip! :worship:

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Vik

Leuk verslag .  :) ik lees hem nu pas.

Citaat van: Valkyrie op augustus  5, 2013, 09:17:53
M&G Chamber Of Dreams 3 augustus 2013

Zaterdagochtend ging de wekker vroeg. Het was de dag dat ik eindelijk kennis mocht gaan maken met de Chamber Of Dreams. Jammer genoeg moest ik een eerdere keer afzeggen, maar dit keer stond er niks in de weg. Op vrijdagavond alvast de auto volgetankt, zodat ik zaterdag meteen kon vertrekken. Ik had met Bas op Den Haag Centraal afgesproken. Uiteindelijk kwam Bas ietsje later aan, maar dat kan je soms hebben met de RandstadRail.
Om 8:30 konden we de reis vervolgen richting Philip. Na een gezellige autorit van ongeveer 2,5 uur kwamen wij aan bij Philip. Inmiddels as het dus al 11:00! Daar stonden ook Viktor en Huib al voor de deur. Al gauw kwam Philip en Annet naar buiten om kennis te maken. Wat een leuk en enthousiast gezelschap! Dit beloofde een leuke en vooral leerzame dag te gaan worden.

We begonnen eerst even met een bakje koffie en een lekker stukje vlaai. Dat ging er goed in na een lange autorit. :) Na heerlijk in de tuin te hebben gezeten en wat geklets te hebben over van-alles-en-nog-wat over HT & hifi was het tijd om af te dalen naar de HT-ruimte. Wat een gave ruimte! Alles erg mooi ingericht en perfect afgewerkt! Tijdens het praten kon je al horen dat de ruimte akoestisch was aangepast. Tijdens het praten hoorde ik ook dat er minder galm aanwezig was. Zeker in vergelijking met mijn eigen huiskamer. Een ruimte om van te dromen!! :inlove:

Philip had ons wat huiswerk meegegeven in de zin van enkele muzieknummers. Deze had ik thuis al behoorlijk intensief geluisterd. Toen de set van Philip begon te spelen dacht ik echt van WOWW!! De instrumenten klonken nog losser van elkaar. Na de "huiswerknummers" werd het tijd om eigen muziek af te spelen. Heerlijk om nummers (die je nog vaker op je eigen set gehoord hebt) in deze ruimte te horen. Ik had o.a. de Very Best Of van Dire Straits en Mark Knopfler meegenomen. Op dit album staat ook het theme van Local Hero op. Ik vind dat een erg mooi nummer. Leuk is dat Philip daarbij heeft laten horen wat de Nespa doet. Halverwege het nummer deed Philip de CD in de Nespa en na 2 min ging de CD weer de Oppo in. Wat een verschil! De instrumenten kon ik beter los van elkaar horen. Ook waren details beter waarneembaar. Leuk dat zo'n apparaatje zo'n verbetering kan geven.
Daarnaast heeft Philip laten horen wat het verschil is tussen met en zonder de CA Diamond Plate onder de versterker en Oppo. Philip had al veel verteld over de platen. Bij de versterker dacht ik wel een verschil te horen, maar bij de Oppo hoorde ik het niet. Of het bij mij tussen de oren zit of dat ik het daadwerkelijk hoorde laat ik in het midden...

Al gauw was het etenstijd, dus tijd voor lasagne! Annet had zich flink uitslooft in de keuken, want er kwamen maar liefst 3(!) schalen lasagne op tafel. Na heerlijk in de tuin te hebben gegeten werd het alweer tijd voor het laatste stuk van de M&G. De JVC ging aan en we begonnen met wat bluray-muziek. Viktor had aardig wat bluray's bij zich en zelf had ik Sting - Live in Berlin meegenomen. Wederom natuurlijk een geweldige ervaring qua geluid, maar nu ook met beeld. Viktor had ook nog wat mooie nummers van de bluray David Foster and friends - Hit Man Returns. Daar stond een nummer op wat echt zo onwijs goed klonk, dat iedereen wel kippenvel kreeg:

Een echte aanrader voor de muziekcollectie dus!

Als afsluiting hadden we nog wat filmscenes als demo. Hierbij gebruikte Philip een bluray van het HTforum, met allerlei testscenes. Ook hebben we een stukje van Inception gekeken. Wat een geweld qua beeld en geluid. Oprecht een eigen thuisbioscoop!!

Rond een uurtje of 22:00 werd het toch wel tijd om weer naar huis te rijden. Het idee dat je dan nog 3 uur terug moet rijden (ditmaal Bas thuis afgezet) betekent dat je niet al te laat moet vertrekken. Uiteindelijk was ik dan ook om 1:00 thuis, maar een hele mooie ervaring rijker!!! :)

Philip en Annet, heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid! Ik heb echt enorm genoten van alles!! Als jullie een keer hier in de buurt zijn, zijn jullie van harte uitgenodigd!
Bas, Viktor en Huib, heel erg leuk om kennis met jullie gemaakt te hebben. Jullie hebben er ook voor gezorgd dat het een onvergetelijke dag werd. Dank je wel!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maro

Die muziek van dat zangeresje vind ik echte tenenkrommende rommel zeg. Daar luisteren jullie vrijwillig naar?  :nopompom:    :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 16:46:09
Die muziek van dat zangeresje vind ik echte tenenkrommende rommel zeg. Daar luisteren jullie vrijwillig naar?  :nopompom:    :D

Het nummer zuigt haha maar zij heeft een mooie stem.  :D

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maro

Citaat van: vik op augustus  6, 2013, 17:06:29
Het nummer zuigt haha maar zij heeft een mooie stem.  :D

Vind het niks, Kitsch met de hoofdletter K. Maar dat is het mooie van muziek, zoveel zinnen, zoveel smaken.   :coffee:
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

StefaanD

Die K kan natuurlijk ook voor iets anders staan ... Knap bijvoorbeeld, ja we weten dat je aan iets anders dacht  :D

Maro

Ze is misschien ook knap maar dat heeft dan weer niks met haar zangkwaliteiten te maken..  :P

Vik

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 17:09:50
Vind het niks, Kitsch met de hoofdletter K. Maar dat is het mooie van muziek, zoveel zinnen, zoveel smaken.   :coffee:

Smaken verschillen idd  ;D

Maar daarbij komt de boodschap emotie niet echt over van een Youtube filmpje.

StefaanD

Tja en als er drie in een kelder beginnen te janken van ontroering dan moet de vierde wel héél sterk zijn  :P  :D

HTip

Citaat van: vik op augustus  6, 2013, 17:54:22
Smaken verschillen idd  ;D

Maar daarbij komt de boodschap emotie niet echt over van een Youtube filmpje.

Understatement of the year ;D Ik heb het Youtubefilmpje ook afgespeeld op mijn laptop. Komt nét iets anders over. Je mist slechts het live-gevoel, het gevoel dat Charice het écht beleefd heeft, de ambiance, de ruimtelijkheid, de dynamiek, etc. ;D

En gelukkig verschillen de smaken van een ieder, anders werd elke M&G dezelfde muziek gespeeld ;)

Maar genoeg over Charice :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus  6, 2013, 07:36:11
Warmte/Koel unit oid.?
Citaat van: Eddye op augustus  6, 2013, 07:39:03
Ik vermoed isolatie
Goed vermoed Eddy. Het gaat om de rechtermuur die eigenlijk een buitenmuur is omdat deze uitkomt onder het buitenterras. We gaan die muur van de buitenkant te behandelen zodat deze geen vocht meer doorlaat en dan een flinke laag (we denken aan 20cm) buitenisolatie.

We moeten alleen dit plan nog even toetsen bij de lokale DHZ-zaak.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: vik op augustus  6, 2013, 08:27:01
Leuk om te lezen dat het een geslaagde dag was Philip.  :)
Was zeker en geslaagde dag. Niet makkelijk, maar dat kwam volgens hen de natuurlijkheid ten goede. Het hoeft niet perfect te gaan. Ik vond het wel moeilijker voor de camera dan hetzelfde vertellen 2 dagen aan jullie ;)

Citaat van: LuPo op augustus  6, 2013, 08:31:03
Leuk om te lezen dat het item van Tweakers ook daadwerkelijk gemaakt is Philip! :worship:
Daar heb jij een groot aandeel in gehad. Zonder jouw "aandringen" had ik het waarschijnlijk niet gedaan en was dit niet gebeurd. Bedankt dus voor deze kans! :worship:

De video zal denk ik een aardig beeld geven van wat wij elke keer meemaken, maar niet gaat natuurlijk boven de live experience! ;D Dus mocht je een keer de lange reis willen maken, dan ben je welkom...

Citaat van: henkhifi op augustus  6, 2013, 12:00:47
Top Philip :clapping:
Dank je Henk! Het was ook een topdag en een unieke ervaring. Misschien willen ze nog een keer terugkomen als de bar klaar is. Maar dat duurt nog "even"...
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: HTip op augustus  6, 2013, 18:22:52
Understatement of the year ;D Ik heb het Youtubefilmpje ook afgespeeld op mijn laptop. Komt nét iets anders over. Je mist slechts het live-gevoel, het gevoel dat Charice het écht beleefd heeft, de ambiance, de ruimtelijkheid, de dynamiek, etc. ;D

En gelukkig verschillen de smaken van een ieder, anders werd elke M&G dezelfde muziek gespeeld ;)

Maar genoeg over Charice :-X

Wil het ook meemaken in DTS MA dus 'as we speak' slurp ik ff de BR binnen. Sta open voor alles.  :D

larzie

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 17:09:50

Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens. Die emotie vind ik een beetje gemaakte emotie.
Als ze wat kracht bij haar stem toevoegd is het niet echt uit emotie meer om te laten zien dat ze krachtig kan zingen.
Wat ik emotioneel wel een goed nummer blijf vinden is James Blunt - Goodbye my lover:

Maar goed er zullen ook mensen zijn die dat een zeiknummer vinden.  :tongue2:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 18:36:28
Wil het ook meemaken in DTS MA dus 'as we speak' slurp ik ff de BR binnen. Sta open voor alles.  :D
Dat siert je! :thumbs-up: En dat is ook weer het makkelijke van downloaden. Op die BD staan nog veel meer nummers, die je misschien wel de moeite waard vindt ;)
Showcase - Topic

HTip

Mooi en emotioneel nummer Larzie, zelfs op mijn laptop :music:
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: HTip op augustus  6, 2013, 19:31:58
Dat siert je! :thumbs-up: En dat is ook weer het makkelijke van downloaden. Op die BD staan nog veel meer nummers, die je misschien wel de moeite waard vindt ;)

Ben benieuwd. Big bands en pop met klassieke orkesten kan ik op zijn tijd best hebben...maar dan het liefst met oude rotten op zang.

larzie

Citaat van: HTip op augustus  6, 2013, 19:37:48
Mooi en emotioneel nummer Larzie, zelfs op mijn laptop :music:

Ook om even bij te komen van al die emotionele nummers :P Muse - Invincible:

Met het beste gitaarstukje aller tijden vanaf ongeveer tijdstip 4.25! Blijft insane!
Over uit je tenen zingen overigens Matt kan daar ook wel wat van :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Spreekt me idd veel meer aan maar om dat nou " het beste gitaarstukje aller tijden"  te vinden.. :nopompom:  dan heb je nog een boel te ontdekken...(zei hij in al zijn arogantie)..

larzie

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 19:59:17
Spreekt me idd veel meer aan maar om dat nou " het beste gitaarstukje aller tijden"  te vinden.. :nopompom:  dan heb je nog een boel te ontdekken...(zei hij in al zijn arogantie)..

Blijft altijd een oneindige discussie wat nou het beste gitaarstukje is allertijden, daarom zei ik het ook om jullie allemaal wat uit te dagen. :D
Nu komen vast grote namen bij zoals Hendrix, Knopfler, BB King, Slash, etc...  :D

Of wat minder bekende namen zoals Rodrigo e Gabriele, John Butler, Tommy Emmanuel, etc.. ;)

Larzie HT

Maro

Je zou van mij misschien een metal gitarist verwachten  :angel: maar als het er echt op aan komt kan ik Jan Akkerman altijd erg waarderen.

larzie

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 20:07:30
Je zou van mij misschien een metal gitarist verwachten  :angel: maar als het er echt op aan komt kan ik Jan Akkerman altijd erg waarderen.

Ok check deze dan van Tommy Emmanuel:

Overigens had ik inderdaad meer zoiets van jou verwacht:

Maar geloof me. Ik ken wel heel wat gitaarstukjes hahaha

Larzie HT

Maro

Haha ook mooi hoor. Is weer eens wat anders dan die conservatorium jongens. Zappa had ook veel van die grensverleggende muzikanten om zich heen. Prachtig op zijn tijd.  :headbanging:

larzie

Citaat van: Maro op augustus  6, 2013, 20:17:40
Haha ook mooi hoor. Is weer eens wat anders dan die conservatorium jongens. Zappa had ook veel van die grensverleggende muzikanten om zich heen. Prachtig op zijn tijd.  :headbanging:

Helemaal mee eens :) Zat net wat te youtuben, maar op straat leeft ook veel onbekend talent zeg damn! Sommigen spelen de grote namen volgens mij ook zo weg :)

Even een voorbeeldje dan maar:

Laatste topic vervuiling by the way :) Sorry Philip!

Larzie HT