Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Om veiligheid zou ik me ook niet al te veel zorgen maken. Zolang ze niet je adres of huis aan de buitenkant/buurt herkenbaar in beeld brengen, lijkt me niet dat men het huis kan herleiden. Mensen die jou van gezicht herkennen, zullen hoogstwaarschijnlijk toch wel weten waar je woont.

Als het om verlegenheid gaat, kun je misschien voorstellen dat ze eerst alles filmen en jou als voice-over gebruiken. Als je het dan prettig genoeg vindt, kan je altijd nog in beeld komen.

Gewoon wat overwegingen, maar natuurlijk moet je doen waar jij je prettig bij voelt! Eer is leuk, rustig kunnen slapen is nog veel belangrijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Hele goede overwegingen Bas. Veiligheid zie inderdaad niet meer als een issue. Adres en woonplaats worden niet vermeld en het huis wordt ook niet in beeld gebracht. Verder zal het grootste deel van de rapportage onder de grond plaatsvinden ;D En niet iedereen die me kent weet waar ik woon. Ik heb zelfs een postbus voor internetaankopen ;)

Het is meer de verlegenheid die me tegenhoud. Het is echter wel de bedoeling om niet alleen de ruimte maar ook de persoon erachter prominent in beeld te brengen. Dus of ik zet me eroverheen of ik doe het niet. Het kan ook juist goed voor me zijn.

Annet gaf net eigenlijk het doorslaggevende argument (ze kent me het best zeg maar :D). Ze zei op z'n Peanuts... Wel alleen zoals de 2e keer, dus ik volg haar/zijn advies op  :clapping:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals jullie weten staat HTip voor "Home Theater in progress" en ik zou mijn naam niet eer aan doen als ik niet "in progress" bleef ;D

De niet zo slimme actie die ik een paar dagen geleden had gepost, was dat ik de hoofdzekering van de HT had veranderd. Ik heb van frank2 een zekering van DeGroef Audio mogen testen. Dank daarvoor Frank :thumbs-up:

Deze heb ik nu bijna 2 weken in de Siemens CFC zitten en in het begin vond ik het niet echt een verbetering. Ondanks dat ik een strakkere bas ervaarde, was de emotie en muzikaliteit een (beetje) weg. Dit afhankelijk van de soort muziek, dat wel. Na een paar dagen vond ik het al anders klinken, dus ik dacht, geef het nog een beetje tijd. Maar ik moest wel beslissen of ik hem weer zou wisselen voor de HFT Ultimate 2, die er voorheen in zat. De zogenaamde point-of-no-return naderde en ik had toch besloten de DeGroef vlakdraadzekering te laten zitten.

Zonder te veel te zeggen over de dag met Nico, merkte ik dat vooral de muzikaliteit weer terug was en ik ook weer de emotie kon voelen. Deze week niet meer in de kelder geweest, het was gewoon te lekker buiten. Dit weekend wil ik nog luisteren en dan neem ik de beslissing.

Bovendien nog iets leuks besteld... de UMIK-1 gecalibreerde meetmicrofoon :pompom:

Helaas wordt deze pas na 11-8 geleverd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

na 11/8 geleverd? Zat er net naar te kijken om er 1 te bestellen, maar dat gaat dus even duren....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Deleted member

Hee, die kende ik nog niet (UMIK-1). Interessant want USB zie ik en gecalibreerd. Ben benieuwd naar je ervaringen, met de laatste beta ook directe support binnen REW!  O0

PS: geen idee dat HTip voor "Home Theater in progress" stond trouwens, grappig!!  ;D

HTip

Citaat van: rovinggecko op juli 27, 2013, 16:49:48
na 11/8 geleverd? Zat er net naar te kijken om er 1 te bestellen, maar dat gaat dus even duren....
Wegens vakantie gesloten ;) Zie je niet vaak meer met webshops, maar bij deze blijkbaar wel...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Antoine op juli 27, 2013, 16:56:30
Hee, die kende ik nog niet (UMIK-1). Interessant want USB zie ik en gecalibreerd. Ben benieuwd naar je ervaringen, met de laatste beta ook directe support binnen REW!  O0
Klopt! Microfoon via USB naar je laptop/PC en die via HMDI aan je Devialet. Het is wel handig om een USB-verlengkabel aan te schaffen. Met serienummer van de microfoon kan je op de site van miniDSP het bijbehorende .cal-bestand downloaden wat je bij starten van REW direct kunt instellen.

Citeer
PS: geen idee dat HTip voor "Home Theater in progress" stond trouwens, grappig!!  ;D
;D Iemand dacht een keer dat de H voor mijn voornaam stond en Tip mijn achternaam was. Vond ik ook erg grappig ;D
Showcase - Topic

Valkyrie

Volgende week M&G, ik heb er zin in!!! :pompom:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

SV..S

Citaat van: HTip op juli 27, 2013, 12:00:02
Wat een leuke reacties weer :thumbs-up:

Ik twijfel nu weer een beetje... Het is echt de bedoeling dat ik prominent in beeld kom en ik ben nou niet echt fotogeniek :-X
Even los van het feit dat mijn kop dan bekend is, want zoveel mensen in mijn directe omgeving kijken niet op tweakers en degene die mij kennen weten al dat ik een beetje doorgeslagen ben in mijn hobby ;D
Probeer dan niet herkenbaar in beeld te komen!?

http://inspectorclouseau.com/disguise.html

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

beatbrother

Hey Philip, nice van Tweakers.
Ik heb ook van hun een uitnodiging gehad om de studio en HT te komen filmen, maar heb t nog niet bevestigd.
Want ik zit ook met dubbele gevoelens erbij. Leuk aan de ene kant, maar het brengt toch een aantal
risicos's met zich mee. Dus ik weet nog niet wat ik ermee moet doen.  :blink:

RonG

Ik denk niet dat jullie je daar echt zorgen over moeten maken, zolang enkel de ruimte zelf gefilmd wordt en niet het huis cq straat dan lijkt me niets aan de hand.
We plaatsen ja zelf ook legio foto's van onze ruimte online :).

Wanneer je niet zelf in beeld wil moet je misschien een voice over inspreken :D

Maximus_Aurelius

Zo weer terug van vakantie, het was ontzettend goed weer in Praag en rest van Tsjechië. Ook erg warm tot heet ;). laatste twee dagen was het gewoon 40 graden  ;D

Citaat van: Jean Sibelius op juli 23, 2013, 18:10:56
Niet doen... Dan ben je alles vergeten ;D :P

Nee hoor zo'n vaart loopt het niet. Heb zelfs in het vliegtuig aantekeningen gemaakt  ;).

Citaat van: HTip op juli 25, 2013, 20:05:41
Was inderdaad een zeer geslaagde dag en een primeur voor de Chamber of Dreams!! De receiver, sub, center en surroundspeakers hebben werkloos staan toekijken ;D De hele dag was de dedicated stereoset in de hoofdrol en kreeg alle aandacht :music: Nico had ook veel moeite gedaan om mijn set aan de tand te voelen. Van veel verschillende genres demo-cd's gemaakt :worship: Ik ga nog niets verklappen, want dan maai ik het gras voor de voeten van Nico weg...

Nico, bedankt voor de gezellige dag en niet te vergeten je kado :pompom:

Hele fijne vakantie en tot gauw!

Leuk dat ik een primeur heb te pakken in de Chamber.  :pompom: Wanneer ik ga luisteren ook toen ik zelf op zoek was naar mijn apparatuur + LS + kabels neem ik altijd verschillende soorten muziek genres mee, uiteraard wel waar ik zelf van hou. Ik vind dat een set all-round moet zijn, dus alles heel goed kan spelen/weergeven. Dat vind ik dan een mooi uitgebalanceerde set die dit kunnen. Ook al zit het niet in je muziekgenre resp. smaak maar een goede set kan dit toch weergeven.

Citaat van: HTip op juli 25, 2013, 20:06:58
;D Nee hoor, Nico heeft een heel goed (audio)geheugen en we hebben een playlist gemaakt. De indrukken staan mij ook (nu) nog helder voor de geest ;)

Ben net een olifant qua geheugen, ik vergeet niets  :tongue2:. De playlist was lekker variërend.
Philip Soundhound is er ook voor Android ;), heb hem al geïnstalleerd.

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2013, 20:14:04
Hmmmm ik ben benieuwd wat er geschreven gaat worden maar ik denk dat ik het al weet ;)

Dan zul je nog even geduld moeten hebben, ik verwacht op laatst van de week klaar.
Maar als je denkt te weten wat er geschreven wordt gooi het er maar uit  :D. Misschien hoef ik niets meer te schrijven  :tongue2: :D

Citaat van: HTip op juli 25, 2013, 20:19:00
;D Ik ook ;)

Is voor mij ook de nodige voorbereiding in gaan zitten, want ik had ook nog iets veranderd. Niet slim, zo vlak voor een "keuring". :-X

O.a daarom heb je mijn verslag van mijn ervaringen bij jou nog steeds niet kunnen lezen... :blush:

De inspecteur die de keuring verricht was al streng toen hij eenmaal de chamber binnen liep  ;)

Hop Philip aan het werk om het verslag van jouw ervaring bij Roy te schrijven. Wat moet Roy er niet van denken  :D

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2013, 20:23:28
Ik heb Nico vrij hoog op Stereo gebied zitten dus de verwachtingen zijn hoog hier. Leuk dat hij is komen luisteren, jouw set verdienen zijn oortjes wel ;)

Ik dacht, ik zeg maar niets. Maar je moet nog maar wel even mijn topic bekijken :angel:

:blush: :blush: Ik ben een pure stereo liefhebber en ik kan urenlang genieten van een stereoset en het is altijd leuk om bij andere dit ook te ervaren. Ik vond het ook tof dat Philip me uitnodigde om te komen luisteren.  :headbanging:

Citaat van: HTip op juli 25, 2013, 23:30:18
Ik ook, dus ik vond het juist erg leuk dat hij alleen stereo wilde luisteren. Ook niet eens de neiging geweest om iets anders nog te doen. En als je de playlist ziet, dan kan het niet diverser zijn wat we allemaal geluisterd hebben :music:

Jij had volgens mij ook niet de neiging om surround te gaan draaien ;). Ik heb niet heel snel de neiging, alhoewel ik zeker kan genieten van een mooie film of concert, laatste wat minder omdat de kwaliteit soms nalaat in.......... sound ;).
Ik heb trouwens maandagavond toen ik thuis kwam gelijk gekeken naar die K2hd cd die we nog draaide(noem de naam even niet want dan is al iets verraden :D ). Ik zag hem staan. Inderdaad mooi prijsje. Denk dat ik maar eens wat ga bestellen  :D

De playlist komt in de review te staan.
Wel wil ik even kwijt voordat ik aan de review begin dat het puur mijn eigen mening is, hoe andere het ervaren hebben of wanneer ze het niet mee eens zijn is dit hun mening.

De review hoop ik op het laatst van de week online te hebben, dus nog eventjes geduld.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: beatbrother op juli 28, 2013, 17:42:36
Hey Philip, nice van Tweakers.
Ik heb ook van hun een uitnodiging gehad om de studio en HT te komen filmen, maar heb t nog niet bevestigd.
Want ik zit ook met dubbele gevoelens erbij. Leuk aan de ene kant, maar het brengt toch een aantal
risicos's met zich mee. Dus ik weet nog niet wat ik ermee moet doen.  :blink:
Dank je Bart! Welke risico's zie je? Zoals Ron aangeeft, als je niet je huis/omgeving kunt herkennen en je adres niet wordt genoemd dan lijkt me het allemaal meevallen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RonG op juli 29, 2013, 08:41:17
Ik denk niet dat jullie je daar echt zorgen over moeten maken, zolang enkel de ruimte zelf gefilmd wordt en niet het huis cq straat dan lijkt me niets aan de hand.
We plaatsen ja zelf ook legio foto's van onze ruimte online :).

Wanneer je niet zelf in beeld wil moet je misschien een voice over inspreken :D
Klopt helemaal! Tenminste ik ben erg voorzichtig met mijn adresgegevens. Ik heb niet voor niets een postbus in Nederland voor internetaankopen. Voor €175 per jaar koop je een hoop anonimiteit ;)

En de voice-over had ik zelf ook over nagedacht, maar is geen optie. En camera-ervaring heb ik al helemaal niet, maar dat zijn de mensen van tweakers gewend ;)
Showcase - Topic

HTip

Leuk voorproefje Nico! Dat smaakt nu al naar meer. Ik had inderdaad zelf ook niet de neiging naar surround. Het stereogeluid was boeiend genoeg. Als de muziek niet helemaal mijn smaak was, ging ik over op technisch luisteren en dat was ook erg boeiend.

Leuk dat je nu ook de geluidshond hebt. Erg handige app. Heb je de playlist nodig? Die kan ik je wel sturen...
Showcase - Topic

HTip

Nog een paar dagen en dan ga ik wéér een hele dag genieten van mijn set. Ditmaal met Bas, Huib, Vik en Jurian. Zoals jullie heb ik er ook weer zin in. Sowieso is het prettiger vertoeven in de kelder met de tropische temperaturen die zijn voorspeld. Af en toe naar buiten om de HT te luchten zal echter wel noodzakelijk zijn.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden... Alleen Huib kent de ruimte, maar niet het huidige geluid ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 12:18:12
Nog een paar dagen en dan ga ik wéér een hele dag genieten van mijn set. Ditmaal met Bas, Huib, Vik en Jurian. Zoals jullie heb ik er ook weer zin in. Sowieso is het prettiger vertoeven in de kelder met de tropische temperaturen die zijn voorspeld. Af en toe naar buiten om de HT te luchten zal echter wel noodzakelijk zijn.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden... Alleen Huib kent de ruimte, maar niet het huidige geluid ;)

Ik ben echt heel erg benieuwd!!  ;)

Zoals gezegd, ik heb er zin in!! :pompom:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

henkhifi

erg leuk om te lezen dat je een beroemdheid word ;)
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

HTip

Citaat van: henkhifi op juli 31, 2013, 17:33:18
erg leuk om te lezen dat je een beroemdheid word ;)
;D Dank je!

Ik denk het niet. Zoveel mensen zullen de rapportage toch niet zien. Het aantal keer bekeken ligt zo rond de 30.000. We zullen zien hoe vaak mijn rapportage bekeken gaat worden... :unsure:
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 10:39:38
Leuk voorproefje Nico! Dat smaakt nu al naar meer. Ik had inderdaad zelf ook niet de neiging naar surround. Het stereogeluid was boeiend genoeg. Als de muziek niet helemaal mijn smaak was, ging ik over op technisch luisteren en dat was ook erg boeiend.

Leuk dat je nu ook de geluidshond hebt. Erg handige app. Heb je de playlist nodig? Die kan ik je wel sturen...

Qua muziekkeuze is het altijd smaken verschillen. Ik heb je een PM gestuurd i.v.m. de playlist. Ik heb hem zo verder maar even kijken of ik niets vergeten ben en bepaalde nummers weet ik niet helemaal meer, zijn sommige nummers van jouw collectie.
De review vordert.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 12:18:12

Ben ook zeer benieuwd of ik dan ook de verschillen ga horen  :music:
Het is alweer even geleden, maar bij elk bezoek tot nu toe, is er veel veranderd  :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 31, 2013, 20:22:54
Qua muziekkeuze is het altijd smaken verschillen. Ik heb je een PM gestuurd i.v.m. de playlist. Ik heb hem zo verder maar even kijken of ik niets vergeten ben en bepaalde nummers weet ik niet helemaal meer, zijn sommige nummers van jouw collectie.
De review vordert.
Gelukkig wel, anders werd het een saaie boel ;) Je hebt een PM én een mail terug. Alles wat jij niet meer weet kan ik eventueel nog aanvullen. Ik weet denk ik nog wel aardig hoe ik bepaalde nummers heb ervaren.
Showcase - Topic