Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: quattronl op juli 13, 2013, 20:03:46
O, more goodies! Me like.

Ik zorg dat de koffie klaar staat. Je auto mag op de oprijlaan ;)
Thanks! De doos met platen en andere goodies is een beetje zwaar, maar met 2 is het goed te doen. Ik heb ook een steekwagentje bij me. Vond ik een goed idee van Roy.

Als je het niet erg vind, ik drink liever thee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik ben ook heel benieuwd naar die andere goodies. Loskoppelen van aparatuur wil ik liever ook niet aan beginnen maar als het moet dan moet het.

Ik neem aan dat de 3 platen zijn voor onder de versterker en speakers? Je bent bekend met de standaard spikes van Sonus Faber? Deze zorgen dat mijn speakers onder een bepaalde hoek staan en zonder spikes kan de speaker niet staan, gaat dat dan wel met de platen?

Plaat onder de versterker moet zonder loskoppelen lukken, 1 man optillen en de ander hem eronder schuiven :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Als het goed is kan het allemaal zonder apparatuur los te koppelen. Ben ik ook geen fan van. De platen hebben alleen zin als ze direct onder de speaker liggen, dus is denk ik niet mogelijk. Ik dacht meer aan de PM, UD en je SB+DAC. Maar dat zien we morgen wel. De andere goodies zijn nog eenvoudiger ;)

Tot morgen! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

We kijken morgen wel, ik vertrouw volledig op jouw expertise.

Ik heb er echt super zin in!

Ow en ik zal hier ook even een tipje van de sluier oplichten: lasagna :D

tiptop

Citaat van: HTip op juli 11, 2013, 14:36:00
Dank je Fabian! Hoe is het met je? Kom je nog wel eens in het zuiden van het land?
Gaat wel OK. Eind augustus kan ik een verpleegkunde opleiding gaan doen in Leiden. :)
Ik sta af en toe op festivals. In Breda, Roosendaal, Tilburg en Dordrecht geweest. Maar niet echt in de buurt van jou Philip.

Met jouw gaat het prima lees ik zo..(?!) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: Madhouse op juli 13, 2013, 21:04:06
We kijken morgen wel, ik vertrouw volledig op jouw expertise.

Ik heb er echt super zin in!

Ow en ik zal hier ook even een tipje van de sluier oplichten: lasagna :D

Briljant: lasagne!!! Heb daar nu al zin in! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: tiptop op juli 13, 2013, 21:32:22
Gaat wel OK. Eind augustus kan ik een verpleegkunde opleiding gaan doen in Leiden. :)
Ik sta af en toe op festivals. In Breda, Roosendaal, Tilburg en Dordrecht geweest. Maar niet echt in de buurt van jou Philip.

Met jouw gaat het prima lees ik zo..(?!) ;)
Fijn dat je eindelijk je opleiding gaat krijgen.

Met mij gaat het inderdaad prima! Ik heb nog nooit zo van mijn set kunnen genieten :wub:
Showcase - Topic

HTip

Naar aanleiding van een discussie in het topic van quattronl hierbij even een klein stukje over de CA plaat... Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117912.250

De samenstelling van de plaat is (natuurlijk) geheim, maar wat ik ervan weet/heb gehoord is de werking toe te schrijven aan de combinatie van materiaal en opbouw van de plaat.

Bij materiaal moet je denken aan verschillende soorten hout, ieder met zijn eigen demping, en keramiek met verschillende toevoegingen. In dat laatste gaat de meeste tijd van testen zitten. Welke toevoeging werkt goed en in welke hoeveelheid?

Bij opbouw moet je denken aan het optimaal afstellen van de materialen op elkaar. Het keramiek wordt bij mijn platen bijvoorbeeld in meerdere keren gegoten. Daarbij moeten de lagen tussendoor eerst goed drogen. En voor de RFI-demping zit er een massieve metalen plaat in verwerkt. De positie en dikte van deze materialen bepaalt de mate van demping (mechanisch en RFI) en daarmee ook het geluid. Wat weer het arbeidsintensieve proces verklaart. Het is echt allemaal handwerk.

En overigens, doorzagen heeft geen zin. Je krijgt een hoop rotzooi en poeder (makkelijk te verwarren met een poeder waardoor je in problemen met de politie kan komen ;)) en zelfs met een massaspectograaf (ik heb ook CSI gezien ;D) kom je er niet achter... Dus lekker die platen met rust laten. Ik denk dat de concurrentie ook graag wil weten hoe die plaat werkt :unsure:

Het enige wat je kan doen om de werking te begrijpen is de plaat zelf in je eigen set ervaren. Maar pas wel op! Een plaat ervaren is een plaat willen!

P.S. Ik ben gewoon erg enthousiast over de CA platen en wat deze met mijn geluid hebben gedaan. Ik heb geen commercieel belang dat deze platen worden verkocht. Ik help graag mensen om het optimale uit hun set te halen en hetzelfde ervaren wat ik en inmiddels ook Madhouse en quattronl hebben gedaan.
Showcase - Topic

ruud2

ca platen , even gegoogled ,..... speciaal zand, RFI straling......enz, enz.
:withstupid:
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

HTip

Citaat van: ruud2 op juli 19, 2013, 14:31:54
ca platen , even gegoogled ,..... speciaal zand, RFI straling......enz, enz.
:withstupid:
Heb de productpagina even opgezocht. CA heeft een nieuwe site en daar staat dit... http://www.ca-electronics.com/Products/ca-diamond-1/ ;)
Showcase - Topic

ruud2

ja, had ik al gelezen.
ook de site van cr*** a*di**
en daar na de fysische eigenschappen , structuren en ver- en bewerkbaarheid van keramiek opgezocht(soortelijke massa)

In mijn onderzoeken Keramiek icm. kevlar ook ballistisch onderzocht,  maar das ook geheim..(echt)

Helaas roept dit soort gewiekste vage reklames bij mij altijd meer vragen dan antwoorden op.

maar om je tegemoet te komen , als het werkt dan werkt het..

HTip

Kan me voorstellen dat je zo denkt. Ik had dat in het begin ook, maar na de eerste kennismaking was ik eigenlijk verkocht. Het maakte op dat moment gewoon waar wat werd beweerd.

Jammer dat jouw onderzoek geheim is. Maar dat is de échte samenstelling van het keramiek in de platen ook ;)
Showcase - Topic

ruud2

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 15:05:06

Maar dat is de échte samenstelling van het keramiek in de platen ook ;)

het geheim van de kaas zit hem ook in de gaten...(even de link leggen met structuur van keramiek ! )

HTip

Citaat van: ruud2 op juli 19, 2013, 15:32:27
het geheim van de kaas zit hem ook in de gaten...(even de link leggen met structuur van keramiek ! )

Leuke analogie! Want dat had ik dus ook begrepen.

Even nog iets over het zand. Volgens mij was dat vroeger inderdaad wel het geval, maar in de huidige versies niet meer ;)
Showcase - Topic

ruud2

<--------- :pompom: :headbanging: :clapping:

HTip

Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Maandag 22 juli brengen we een bezoek aan de Chamber of Dreams. Ditmaal in principe niet voor het HT gedeelte maar wel voor stereo gedeelte.  :headbanging:. Ik als puur stereo liefhebber zal de set eens kritisch aan de tand voelen  :D (kuch, kuch)  :tongue2:
Ik ben benieuwd hoe stereo klinkt nu hij een aparte stereo versterker heeft. Ik weet dat hij die toch al enige tijd heeft maar toen ik er was had hij hem nog niet.
Ander mooi pluspunt is dat Philip een van mijn favoriete luidsprekers heeft die op de markt zijn, zwaar ondergewaardeerd hier in Nederland, wat jammer is. Wat de boer niet kent...... ;).
Zelf jaren plezier gehad van de Note 3. Ik ken de luidsprekers van binnen en van buiten en weet wat ze in hun mars hebben.

Ben al demo cd(s) aan het maken. Even wennen heb nauwelijks meer cd's en nu moet ik even demo cd's maken  ;D. Mooie akoestische opnames + klassiek(mooi om te testen), beetje jazz(o.a. drumsolo's), pop + female voices. Eigenlijk van alles en nog wat, zit zelfs te denken aan een beetje progressive rock  :headbanging: :pompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

RubenV.

Mooie plannen  :D Ik ben nu al benieuwd naar het (eventuele) verslag.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 20, 2013, 19:35:53
Maandag 22 juli brengen we een bezoek aan de Chamber of Dreams. Ditmaal in principe niet voor het HT gedeelte maar wel voor stereo gedeelte.  :headbanging:. Ik als puur stereo liefhebber zal de set eens kritisch aan de tand voelen  :D (kuch, kuch)  :tongue2:
Ik ben benieuwd hoe stereo klinkt nu hij een aparte stereo versterker heeft. Ik weet dat hij die toch al enige tijd heeft maar toen ik er was had hij hem nog niet.
Ander mooi pluspunt is dat Philip een van mijn favoriete luidsprekers heeft die op de markt zijn, zwaar ondergewaardeerd hier in Nederland, wat jammer is. Wat de boer niet kent...... ;).
Zelf jaren plezier gehad van de Note 3. Ik ken de luidsprekers van binnen en van buiten en weet wat ze in hun mars hebben.

Ben al demo cd(s) aan het maken. Even wennen heb nauwelijks meer cd's en nu moet ik even demo cd's maken  ;D. Mooie akoestische opnames + klassiek(mooi om te testen), beetje jazz(o.a. drumsolo's), pop + female voices. Eigenlijk van alles en nog wat, zit zelfs te denken aan een beetje progressive rock  :headbanging: :pompom:
Leuke amuse, MA! :thumbs-up: De lat leg je gelukkig niet al te hoog :D

Je hebt trouwens een mail met mijn playlist die ik voor M&G's gebruik. Is wel wat laat, maar misschien kun je toch nog beluisteren op je eigen set voordat je naar mij toe komt.

Tot morgen!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RubenV. op juli 20, 2013, 21:32:00
Mooie plannen  :D Ik ben nu al benieuwd naar het (eventuele) verslag.
Ik ook ;) MA heeft een prachtige stereoset in een goede akoestische setting, dus ik ben extra benieuwd naar zijn "oordeel".
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Gisteren was weer een geslaagde dag, erg gezellig. :pompom:
Philip en Annet bedankt voor de gastvrijheid, het eten was ook voortreffelijk.

De indrukken die de set heeft gemaakt ga ik op papier zetten, alleen even geduld hebben want dat ga ik pas nadat ik terug ben van vakantie doen.  :pompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 23, 2013, 16:09:28
De indrukken die de set heeft gemaakt ga ik op papier zetten, alleen even geduld hebben want dat ga ik pas nadat ik terug ben van vakantie doen.  :pompom:
Niet doen... Dan ben je alles vergeten ;D :P
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 23, 2013, 16:09:28
Gisteren was weer een geslaagde dag, erg gezellig. :pompom:
Philip en Annet bedankt voor de gastvrijheid, het eten was ook voortreffelijk.

Was inderdaad een zeer geslaagde dag en een primeur voor de Chamber of Dreams!! De receiver, sub, center en surroundspeakers hebben werkloos staan toekijken ;D De hele dag was de dedicated stereoset in de hoofdrol en kreeg alle aandacht :music: Nico had ook veel moeite gedaan om mijn set aan de tand te voelen. Van veel verschillende genres demo-cd's gemaakt :worship: Ik ga nog niets verklappen, want dan maai ik het gras voor de voeten van Nico weg...

Nico, bedankt voor de gezellige dag en niet te vergeten je kado :pompom:

Hele fijne vakantie en tot gauw!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juli 23, 2013, 18:10:56
Niet doen... Dan ben je alles vergeten ;D :P
;D Nee hoor, Nico heeft een heel goed (audio)geheugen en we hebben een playlist gemaakt. De indrukken staan mij ook (nu) nog helder voor de geest ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Hmmmm ik ben benieuwd wat er geschreven gaat worden maar ik denk dat ik het al weet ;)