Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 13:54:55

Daar ben ik nou zo razend benieuwd naar, de invloed van de akoestiek. Want daarmee maak je van een goede set een hele mooie set. Ook in het licht van mijn eigen situatie ben ik benieuwd naar de effecten op de weergave en Philips handelswijze en keuzes.

Nou, weer genoeg over mezelf gel*ld. :blush:
Dan ga je de dag van je leven beleven haha! De akoestiek bij Philip is buitengewoon goed, lekker hard praten en dan de ruimte inlopen, dan is het geluid ineens "dood". Zeker in zijn kelder merk je dat heel erg goed.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Citaat van: Etiennevh op mei 23, 2013, 14:01:32
Dan ga je de dag van je leven beleven haha! De akoestiek bij Philip is buitengewoon goed, lekker hard praten en dan de ruimte inlopen, dan is het geluid ineens "dood". Zeker in zijn kelder merk je dat heel erg goed.
En dat is ook meteen mijn "zorg". Bij mij thuis merk ik in de HT ook een lagere nagalmtijd. Voor film vind ik dat erg fijn, voor muziek kan het de levendigheid en de flow weghalen, het gemakkelijke. Kwaliteiten die ik zeer waardeer in muziekweergave, dus ik ben erg nieuwsgierig hoe dat bij Philip is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

treky22

Ik ben even gaan zoeken naar de nummers vd playlist, en kan er 3 niet vinden.
Joe McBride, Pamela Williams en Tony Gable.

Is er iemand die ze wel heeft ?  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Citaat van: treky22 op mei 23, 2013, 15:17:27

Mmm, ik ben helemaal niet van het verspreiden van muziek. Maar is het mogelijk voor jou om de flacs naar ons te versturen? Middels Internetdiensten als Dropbox of SkyDrive?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 15:26:07
Mmm, ik ben helemaal niet van het verspreiden van muziek. Maar is het mogelijk voor jou om de flacs naar ons te versturen? Middels Internetdiensten als Dropbox of SkyDrive?
Dank je Treky, ik doelde echter ook op Philip. ::)

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Citaat van: treky22 op mei 23, 2013, 16:32:07
Haha oeps foutje  :blush:
Nee, super man! Ik had van jouw lijstje er twee niet, dus daar ben ik erg blij mee. De andere ga ik zo even in WAV rippen en een playlistje van maken. Ja, Philip, de pen wordt geslepen... :laugh:

Skyfox

Citaat van: HTip op mei 23, 2013, 12:35:39
Da's wel heel veel op 1 dag ;) Jouw vorige bezoek is inderdaad niet lang geleden, maar daardoor zou je wel eens heel goed in staat kunnen zijn om te beoordelen hoe anders het nu klinkt.

Maar ja, komt dat gewoon een andere keer...

Haha, zeker best veel. Schoonpraten en moeders zijn naar de zondag resp. vrijdag verplaatst. Dance Valley duurt tenslotte bijna de hele dag. En daar heb ik afgelopen december al kaartjes voor gekocht.

Ander keertje, daar hou ik me zeker voor aanbevolen! Ben erg benieuwd naar het effect van de Diamond platen! En ik wil Seal nog een keer horen, hahaha!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

BJF

Niks. Oh nee? Nee. Oh.

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei 23, 2013, 13:37:53
Die heb ik sinds kort ook. Moet wel zeggen dat ik hem minder vind klinken dan dat ik hem bij jou al een aantal keren heb gehoord. Hotel California blijft overigens wel een heerlijk nummertje, maar klinkt niet zo sprankelend als bij jou. Zou dat de invloed van de Nespa kunnen zijn of gewoon een kwestie van goede akoestiek ;)
Beiden ;) Gisteravond en klinkt heerlijk. We hebben nog nooit zoveel stereomuziek geluisterd :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei 24, 2013, 13:53:36
Beiden ;) Gisteravond en klinkt heerlijk. We hebben nog nooit zoveel stereomuziek geluisterd :music:
Akoestiek kan ik niet zo snel wijzigen haha, maar die Nespa behandeling zou toch wel een keer prettig zijn voor de oortjes dus ;) :hehe:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 13:54:55
:thumbs-up:Ik vind juist dat alle muziek wél goed moet klinken op een set. Hoogstens is dan de opnamekwaliteit hetgeen achterblijft. Het liefst heb ik master of all en anders jack of all trades.
Mijn ervaring is anders. Mijn set/ruimte is bijvoorbeeld minder geschikt voor klassieke muziek. Is een heel stuk beter geworden, maar dat kan overigens ook aan de kwaliteit van de opname liggen.

Citeer
Ik heb ook niks tegen Marantz hoor! Elk merk heeft zijn sterke en minder sterke punten, simpel.
Had ik ook niet zo opgevat hoor ;) En over dat laatste kan ik niet anders dan mee eens zijn.

Citeer
Daar ben ik nou zo razend benieuwd naar, de invloed van de akoestiek. Want daarmee maak je van een goede set een hele mooie set. Ook in het licht van mijn eigen situatie ben ik benieuwd naar de effecten op de weergave en Philips handelswijze en keuzes.

Nou, weer genoeg over mezelf gel*ld. :blush:
Die invloed is (zeer) groot. Mijn, in zekere zin, bescheiden set zal beter klinken dan menig kostbare set in een galmbak ;) Ik ga ook niet meer naar beurzen, want de akoestiek is daar vaak niet al te best en dan is vergelijken met je set thuis niet echt zinvol.

Misschien kan ik je "zorg" wegnemen dat een korte nagalmtijd niet perse nadelig voor de muziekweergave hoeft te zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: treky22 op mei 23, 2013, 15:17:27

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 15:26:07
Ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen. Het is een CD, dus met EAC zou doet moeten kunnen. Even dit weekend mee stoeien.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 16:33:50
Nee, super man! Ik had van jouw lijstje er twee niet, dus daar ben ik erg blij mee. De andere ga ik zo even in WAV rippen en een playlistje van maken. Ja, Philip, de pen wordt geslepen... :laugh:
:clapping:

Mijn Oppo slikt geen FLAC of WAV en omzetten naar MP3 haalt het niet bij het origineel. Vraag maar jvanhambelgium ;) Dus branden op een CD is dan de beste optie.
Showcase - Topic

Raymond187

....

Meneer heeft een droom kamer in huis, maar brand nog audio CDs  :headbanging:

hehehe :P

Oppo 105 niet iets voor u?

HTip

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 14:34:35
....

Meneer heeft een droom kamer in huis, maar brand nog audio CDs  :headbanging:

hehehe :P

Oppo 105 niet iets voor u?
:D Misschien ooit eens ;)

Ik brand eerlijk gezegd helemaal niets, want ik alles liever origineel. Zeker als het om SACD's en DVD-A's gaat.

En zeg maar "je" :D
Showcase - Topic

Raymond187

Ik zeg liever u, want dan voel ik me jonger B)

Ik heb ook liever originele CDs. Heb wel een NAS en de Oppo die FLAC begrijpt, maar weet niet originele CDs is een beetje hetzelfde als een echt boek of een boek op een tablet :)

Soms voor ik naar me werk ga en de kleine man klaar maak om 06:15 CD erin  :thumbs-up:

BTW haalt u altijd de CD uit de speler na het beluisteren?

HTip

Ik dacht ik jonger was dan jouw 187 :D

Goede vergelijking! Het gevoel van een CD opzetten is toch lekkerder dan door een playlist scrollen en dan een nummer uitkiezen en spelen.

En ja, ik haal keurig netjes elke keer na het luisteren de schijf uit de lade en stop die netjes ook weer terug in het juiste doosje. Ik weet het, heel ouderwets, maar zo ben ik blijkbaar :D
Showcase - Topic

Etiennevh

haha ik doe dat bewust NIET omdat ik daarmee denk dat de lade zelf langer mee gaat.. waar het op slaat geen idee, maar hij hoeft minder vaak open en dicht.

Raymond187

Is me IQ :P of in mm  :-X
:D ghegheghe :D

Playlist met 1000en NRs dan weet ik soms niet welk nummer ik wil luisteren of dan luister ik een nummer en luister ik hem niet af, omdat ik door scroll en een ander nummer zie. CD/SACD luister ik lekker rustig af.
btw na het opnieuw inmeten met ARC en de nieuwe speaker stands SACD dark side of the moon geluistert  :wub: 2 x achter elkaar  :wub: :wub:

UIt de lade halen is wel netjes. Ik ben dan net als Etienne alleen is het bij mij luiigheid :D

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op mei 24, 2013, 14:32:44
:clapping:

Mijn Oppo slikt geen FLAC of WAV en omzetten naar MP3 haalt het niet bij het origineel. Vraag maar jvanhambelgium ;) Dus branden op een CD is dan de beste optie.

Ja, dat was een avontuur om je OPPO FLAC of WAV te laten spelen ;-)
Ach, MP3 klonk niet slecht hé, maar we konden toch verschil horen tov een origineel schijfje ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei 24, 2013, 15:00:42
haha ik doe dat bewust NIET omdat ik daarmee denk dat de lade zelf langer mee gaat.. waar het op slaat geen idee, maar hij hoeft minder vaak open en dicht.
Haha, ook een goede reden, maar de CD die ik er het laatst uithaal is toch niet degene die ik weer als eerste beluister.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 15:27:06
Is me IQ :P of in mm  :-X
:D ghegheghe :D
:D Laten we het maar bij je huisnummer houden of zoiets ;)

Citeer
Playlist met 1000en NRs dan weet ik soms niet welk nummer ik wil luisteren of dan luister ik een nummer en luister ik hem niet af, omdat ik door scroll en een ander nummer zie. CD/SACD luister ik lekker rustig af.
btw na het opnieuw inmeten met ARC en de nieuwe speaker stands SACD dark side of the moon geluistert  :wub: 2 x achter elkaar  :wub: :wub:
Precies dat bedoel ik. Met een CD luister je bewuster, want continu wisselen is ook niet altijd fijn. Mooie SACD hé? Is ook 1 van mijn favorieten.

Citeer
UIt de lade halen is wel netjes. Ik ben dan net als Etienne alleen is het bij mij luiigheid :D
;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op mei 24, 2013, 18:11:17
Ja, dat was een avontuur om je OPPO FLAC of WAV te laten spelen ;-)
Ach, MP3 klonk niet slecht hé, maar we konden toch verschil horen tov een origineel schijfje ;-)
Het duurde even voor we de playlist die jij speciaal had samengesteld konden beluisteren. Staan overigens mooie testnummers op.

Vond het ook wel leuk dat we echt verschil hoorden met de CD. Ik miste direct details die ik normaal wel hoor. Gelukkig ook maar, anders hebben we voor niets zo een set ;)
Showcase - Topic

Raymond187

Als ik zo op het forum lees is die SACD wel bij meerdere de favorite, MAAR met met vorige versterker, LS kabel, Interconnects en opstelling vond ik de SACD wel mooi, maae kon er lang niet zo van genieten als nu. Veel meer rust en balans. Ik hou namelijk niet als er een bepaalde freq. eruit schiet  :crazy:
Vorige set was het hoog voor mij te aanwezig en laag te afwezig.

Vanavond filmpie kieken DTS-HD tracks zijn binnen dus weer genieten oleeeeeeeeeee  :pompom:

fijn weekend