Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Citaat van: Christiaan S op april 24, 2013, 02:07:22
Ik zal wel een konijn zijn, maar jij HEBT toch een sub? Of ben ik nu echt helemaal van de pot gerukt?
ja
ja
jazeker  :D

btw ; Bas heeft wel een subje bij de Harbeths voor stereo, maar (nog) niet in z'n HT ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2013, 21:22:28
Ik pas. Op korte termijn zie ik geen sub hier verschijnen, op het moment heb ik het geld niet en ik zal gezien de ruimte eerder voor een kleinere sub en dus Gramma kiezen.

Ik zeg een DD10  ;) Klein en o zo fijn!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: HTip op april 20, 2013, 10:26:19
Gisteren jammer genoeg niets gehoord over het vervangen van het filter. Ben bang dat het even gaat duren, dus ik zit eraan te denken om de komende M&G van 1 juni te verplaatsen. Het klinkt op dit moment gewoon niet optimaal en met de nieuwe tweeter en de plaat die alles weergeeft is het nog erger hoorbaar dan voorheen...

Redelijk (zeg maar erg) onverwacht is vandaag mijn frontspeaker opgehaald voor de montage van het nieuwe filter. Mijn geluid is dus serieus minder dan gisteren ;D

De verwachting is dat ik 'm snel weer terug krijg (morgen wordt filter gemonteerd en getest). En als ze hem niet snel kunnen brengen ga ik hem wel halen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Gelukkig wel op tijd voor 1 juni. ;)

Maar in zulke periodes merk je pas hoe je gehecht raakt aan goed geluid.... :butbut:

Wel lekker dat het zo voortvarend wordt opgepakt.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Madhouse

Goede zaak, kunnen we over een maandje weer mooi genieten  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: clockwork op april 24, 2013, 22:00:02
Gelukkig wel op tijd voor 1 juni. ;)
Dat wel ja. Maar dat was ook eigenlijk een voorwaarde. Hier was niet prettig naar te luisteren. Het filter zal wel de nodige tijd nodig hebben om gelijk te klinken aan de andere frontspeaker, maar ook daar heb ik dan nog tijd genoeg voor...

Citeer
Maar in zulke periodes merk je pas hoe je gehecht raakt aan goed geluid.... :butbut:
Absoluut! Zeker nu we elke dag aan het testen zijn of en hoe het geluid verandert. Maar het is eigenlijk een luxe probleem :unsure:

Citeer
Wel lekker dat het zo voortvarend wordt opgepakt.  :pompom:
Zeker! Misschien zelfs iets te voortvarend, want ik kreeg om 15.30 uur een telefoontje of er iemand thuis was. De monteurs waren in de buurt en konden de speaker komen ophalen. Viel een beetje koud op mijn dak omdat de oorspronkelijke afspraak was dat het filter hier vervangen kon worden. Afijn, na wat overleg kon het ook een uurtje later...

Alleen was ik natuurlijk niet voorbereid dus de doos moest ik nog van zolder halen. Bleek alleen het piepschuim in de doos te zitten. Alle plastic had ik ergens anders, maar kon ik zo snel even niet vinden. Al met al een enerverende middag, maar wel met het vooruitzicht dat ik de speaker weer snel terug heb.

Nu nog even echt zien gebeuren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april 24, 2013, 22:01:46
Goede zaak, kunnen we over een maandje weer mooi genieten  :D
Ik hoop het. Het moet natuurlijk wel de CoD-test nog doorstaan voor het HTip-keurmerk wordt uitgegeven :D
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op april 24, 2013, 06:43:19
ja
ja

btw ; Bas heeft wel een subje bij de Harbeths voor stereo, maar (nog) niet in z'n HT ;)
Hahaha. Helemaal correct!

Citaat van: skyfox op april 24, 2013, 10:47:34
Ik zeg een DD10  ;) Klein en o zo fijn!
Ah, komt er een DD10 vrij skyfox? ;D

Philip, goed om te horen dat het filter wordt vervangen. Hopelijk verloopt de reparatie voorspoedig en heb je de luidsprekers snel weer terug.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Citaat van: Dynky op april 24, 2013, 06:43:19
ja
ja

ROFLOL.
Hoe kan ik zitten te suffen; heb zijn HT nog eens 2 tellen van binnen gezien :-X
Duidelijk verhaal.

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op april 24, 2013, 23:42:18
Philip, goed om te horen dat het filter wordt vervangen. Hopelijk verloopt de reparatie voorspoedig en heb je de luidsprekers snel weer terug.
Vandaag contact gehad met de zaak en het filter is ingebouwd. Alleen willen ze de komende dagen flink testen om te weten of het nu verholpen is. Begrijpelijk natuurlijk, maar ik weet het binnen 10 seconden ;)

Wordt vervolgd...

Trouwens, blijft leuk dat jij hetzelfde subje voor stereo hebt dan ik in de HT ;)
Showcase - Topic

HTip

Goed nieuws! Zojuist bericht gekregen dat de Note 7 is gerepareerd en goed bevonden. Dus ik ga 'm nu ophalen :pompom:
Showcase - Topic

Madhouse

Mooi zo, ik ben benieuwd of hij ook jouw test doorkomt  :D

HTip

Citaat van: Madhouse op april 27, 2013, 14:14:24
Mooi zo, ik ben benieuwd of hij ook jouw test doorkomt  :D
Met vlag en wimpel geslaagd :pompom: We waren pas laat thuis, maar natuurlijk meteen de speaker op zijn plaats gezet en gezorgd dat alles weer symmetrisch stond. Daarna de eerste snelle test voor het eten. Eerste indruk... Dat klinkt een stuk beter (understatement) Zo fijn als je geen resonantie meer hoort.

Na het eten de moeilijke nummers en geen enkel probleem meer. Daarna een film en aansluitend weer verder met luisteren. En toen was het ineens ver na 12 uur. We konden gewoon niet stoppen :music:

Nu weten we dat het nog gaat veranderen de komende tijd, maar de eerste hernieuwde kennismaking was zeer aangenaam!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: StefaanD op april 27, 2013, 14:37:40
Rij voorzichtig Philip ... en pas op voor het plasje  ;)  :D
Altijd! Maar dat plasje snap ik niet helemaal... :unsure:
Showcase - Topic

Delesh

Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Madhouse

Citaat van: Delesh op april 28, 2013, 17:56:49
Zeer mooi zaaldje

Edit: laat maar...

HTip

Citaat van: Delesh op april 28, 2013, 17:56:49
Zeer mooi zaaldje
Dank je. Voor een installateur van HT's had ik wel een reactie met iets meer diepgang verwacht ;)
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op april 29, 2013, 11:07:52
Dank je. Voor een installateur van HT's had ik wel een reactie met iets meer diepgang verwacht ;)
LOL, hij is gewoon sprakeloos...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

clockwork

Ik las eerst wat anders.  ;)

Maar gefeliciteerd met deze gratis 'upgrade'. :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

StefaanD

Citaat van: HTip op april 28, 2013, 10:27:47
Altijd! Maar dat plasje snap ik niet helemaal... :unsure:

Ging over die ontwenningsverschijnselen van een speaker op dvd.nl maar die site ligt er uit sinds dit weekend  :nopompom:

HTip

Citaat van: Eddye op april 29, 2013, 11:14:28
LOL, hij is gewoon sprakeloos...
:D

Citaat van: clockwork op april 29, 2013, 11:26:12
Ik las eerst wat anders.  ;)
Je bedoelt de post van Madhouse? Ik heb de oorspronkelijke ook gelezen ;)

Citeer
Maar gefeliciteerd met deze gratis 'upgrade'. :D
Dank je! Het was gelukkig nog garantie, maar anders had ik het natuurlijk ook laten doen. Zeker nu we weer horen hoe het zou moeten klinken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: StefaanD op april 29, 2013, 11:27:46
Ging over die ontwenningsverschijnselen van een speaker op dvd.nl maar die site ligt er uit sinds dit weekend  :nopompom:
Ok, nou snap ik hem weer ;) Inderdaad jammer dat de site eruit ligt. Maar ja, we hebben gelukkig nog meer mogelijkheden...
Showcase - Topic

HTip

De set maakt op dit moment overuren om het filter en de tweeter gelijk te laten klinken met de rechter front. Bij het luisteren van muziek, waarbij instrumenten verdeeld zijn over links en rechts horen we verschil. Het was zaterdag voor ons gevoel ook iets sprankelender dan gisteravond, maar dat weerhield ons er niet van om te genieten van elke klank die onze oren bereikte.

Als alles goed blijft gaan kan de 1e geplande M&G van dit jaar gewoon doorgaan...
Showcase - Topic

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op april 29, 2013, 13:02:25
De set maakt op dit moment overuren om het filter en de tweeter gelijk te laten klinken met de rechter front. Bij het luisteren van muziek, waarbij instrumenten verdeeld zijn over links en rechts horen we verschil. Het was zaterdag voor ons gevoel ook iets sprankelender dan gisteravond, maar dat weerhield ons er niet van om te genieten van elke klank die onze oren bereikte.

Als alles goed blijft gaan kan de 1e geplande M&G van dit jaar gewoon doorgaan...

Hmm, dan had de winkel eigenlijk beide filters moeten vervangen van de 2 fronts. Nu zit je met weet ik hoeveel uurtjes "verschil" ....
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)