Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 18, 2013, 21:58:32
hi Philip, bijna goed. Ik ben daarna nog met Nadine langs geweest voor de SVS ;) toen hing de HD950 geloof ik net een paar dagen als ik me niet vergis. Maar verder klopt het wel ja, ik heb dus aardig wat in te halen haha. Het referentiekader wat ik me iig nog kan herinneren zal wel niet meer van toepassing zijn ;)

Het likt idd korter door de verschillende M&G's, maar dat mag wat mij betreft de voorpret voor een volgend treffen niet in de weg zitten ;) ik hoor het wel wanneer je andere m&g's gaat plannen voor later dit jaar.
O ja, dat was na de HD950 en de Oppo maar dat uurtje in de HT mag je geen M&G noemen... En wat referentiekader betreft ligt het eraan wat je daar nog van kan herinneren ;) Hoe dan ook het klinkt sowieso anders. Of dat beter is mag je tzt zelf beoordelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Eddye op april 18, 2013, 20:39:52
Tja, dan moet je toch uit je ultieme man-cave komen op zoek naar een laptop of PC. Ik snap dat dat moeilijk is.... :D :D
Dat is niet zo moeilijk op dit moment. Ik moet nu namelijk eerder van de bank afkomen want ik ben ziek. En dan is de iPad echt ideaal.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: LuPo op april 18, 2013, 20:53:23
Die showcases zijn juist altijd zo leuk om te zien wat al dat speelgoed heeft gekost. :mad: :P
Maar niet bij mij ;) Ik heb bewust alle bedragen op 0 gezet. Vind het namelijk geen meerwaarde hebben. Voor de verzekering heb ik mijn eigen overzicht...
Showcase - Topic

Maro

Mooi om te lezen hoe jij de zaken aanpakt. De puntjes op de i. Ga zelf komende maand een nieuwe beamer kopen, gewoon in de woonkamer. Heb wel kamers voor een dedicated gebeuren maar ook kinderen dus van de nood een deugd dan maar.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 23:03:50
Dat is niet zo moeilijk op dit moment. Ik moet nu namelijk eerder van de bank afkomen want ik ben ziek. En dan is de iPad echt ideaal.
Beterschap!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 23:05:24
Maar niet bij mij ;) Ik heb bewust alle bedragen op 0 gezet. Vind het namelijk geen meerwaarde hebben. Voor de verzekering heb ik mijn eigen overzicht...

Mischien ook beter om dan ook niet te schrikken als je jezelf realiseert dat je eigenlijk op een bepaald punt behoorlijk wat centen hebt uitgegeven om een filmpje of muziekje te luisteren... :-X :-X
Tja, het valt onder de categorie "hobby" natuurlijk, maar toch ...  O0 O0

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Vik

:worship: Ziet er waanzinnig uit.

Citaat van: HTip op april 15, 2013, 21:04:19
De (lang verwachte) foto's...

Alle platen uitgestald op de vloer...

De platen onder de speakers voor

Note Center

Note 7 (FR)

DD18

Het rack en speaker rechts achter

Note 5 (SR), PPP en PM15S2LE

SR9600 en Oppo 83

Note 5 (SL)

De foto's van de meting met de DD18 moet ik nog even analyseren en matchen met mijn documentatie van de verschillende situaties. Die houden jullie dus nog tegoed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Peerless Monster

Voor als je een sterke maag hebt:
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: Maro op april 18, 2013, 23:43:40
Mooi om te lezen hoe jij de zaken aanpakt. De puntjes op de i. Ga zelf komende maand een nieuwe beamer kopen, gewoon in de woonkamer. Heb wel kamers voor een dedicated gebeuren maar ook kinderen dus van de nood een deugd dan maar.  :D
Dank je! Je moet deze laatste upgrade toch meer zien dan als puntjes op de i. Maar ja, dat is iets wat op dit moment alleen wij kunnen ervaren. En natuurlijk ook Rens, maar hij bevooroordeeld ;D

Bij onze zoektocht naar een huis hebben we ook specifiek gekeken naar huizen waar ooit eens een dedicated HT kon komen. En dat hebben we gevonden ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Eddye op april 19, 2013, 07:20:34
Beterschap!
Dank je! Gisteren was de slechtste dag. Ik had niet eens zin om de iPad te pakken. Alleen op de bank liggen en rusten. Vandaag voel ik me weer beter en heb ik ook weer zin in het forum ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op april 19, 2013, 08:19:06
Mischien ook beter om dan ook niet te schrikken als je jezelf realiseert dat je eigenlijk op een bepaald punt behoorlijk wat centen hebt uitgegeven om een filmpje of muziekje te luisteren... :-X :-X
Tja, het valt onder de categorie "hobby" natuurlijk, maar toch ...  O0 O0
:D Is inderdaad maar goed dat we gaan tellen wat onze hobbies kosten. Maar ja, je leeft maar 1 keer en dat kun je beter goed doen en nu i.p.v. later en het dan niet meer kunnen.

Wat ook helpt niet elke keer een andere auto, want als iets een slechte investering is...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: vik op april 19, 2013, 08:34:17
:worship: Ziet er waanzinnig uit.

Dank je Viktor! Het klinkt ook waanzinnig, maar dat mag je een keer zelf komen ervaren. Duurt nog even, maar wat in het vat zit...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Peerless Monster op april 19, 2013, 08:57:09
Voor als je een sterke maag hebt:
Mooi gemaakte video, maar zo gruwelijk vond ik het niet :unsure: :police: De live versie in Abbey Road vind ik trouwens de mooiste versie. Kreeg ik zelfs kippenvel van via de iPad.

De beleving in de HT was echter zoveel echter. Wow, wat kwam dat binnen!
Showcase - Topic

HTip

Gisteren jammer genoeg niets gehoord over het vervangen van het filter. Ben bang dat het even gaat duren, dus ik zit eraan te denken om de komende M&G van 1 juni te verplaatsen. Het klinkt op dit moment gewoon niet optimaal en met de nieuwe tweeter en de plaat die alles weergeeft is het nog erger hoorbaar dan voorheen...
Showcase - Topic

Vik

Citaat van: HTip op april 20, 2013, 10:14:16
Dank je Viktor! Het klinkt ook waanzinnig, maar dat mag je een keer zelf komen ervaren. Duurt nog even, maar wat in het vat zit...

Inderdaad.  :) Ik heb geduld.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Jean Sibelius

Hoi Philip.

Late reactie, maar alsnog gefeliciteerd met de aanschaf van de CA-plates.
Lekker rigoreuze aanpak om meteen 10 stuks te bestellen, maar als het brengt wat jij wilt, dan prima aankoop (en inderdaad waarschijnlijk voor de rest van je leven) :) 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 20, 2013, 14:02:14
Hoi Philip.

Late reactie, maar alsnog gefeliciteerd met de aanschaf van de CA-plates.
Lekker rigoreuze aanpak om meteen 10 stuks te bestellen, maar als het brengt wat jij wilt, dan prima aankoop (en inderdaad waarschijnlijk voor de rest van je leven) :) 8)

Groeten, Jan
Thanks Jan! Het brengt zeker wat ik wil en zoals je zegt is dit voor het leven O0
Showcase - Topic

Skyfox

Ziet er mooi uit, Philip, die platen onder je componenten. Zoveel mensen, zoveel smaken, maar ik vind het niet misstaan. En mooi om te zien hoe je DD18 grafiek wijzigt met het gebruik van de CA plates! Heb je die dip bij 50hz altijd al gehad? Ik vind het een flinke. Verder wel een mooie housecurve  ;)

Geniet van je platen, en ik ben benieuwd naar je verslag!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 20:29:51
[...] Ik heb net even gekeken wanneer jij hier bent geweest voor een M&G, maar dat was 10-10-10. [...]
Als jij consequent bent, vrees ik dat het dit jaar niks gaat worden... :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: skyfox op april 22, 2013, 12:48:46
Ziet er mooi uit, Philip, die platen onder je componenten. Zoveel mensen, zoveel smaken, maar ik vind het niet misstaan. En mooi om te zien hoe je DD18 grafiek wijzigt met het gebruik van de CA plates! Heb je die dip bij 50hz altijd al gehad? Ik vind het een flinke. Verder wel een mooie housecurve  ;)

Geniet van je platen, en ik ben benieuwd naar je verslag!
Bedankt Richard. Wij vinden het indrukwekkend uitzien en sinds gisteren staat de sub ook op zijn originele poten op de plaat. Dit in tegenstelling tot de Gramma, waarbij de sub maximaal contact moet maken. De dip rond 50Hz hebben we altijd gehad, maar het was niet iets wat erg hoorbaar was als je luisterde naar de sweep. Echter misschien kan het daar nog iets vlakker. Als ik tijd heb zal ik dit weekend de sub opnieuw instellen en de nieuwe grafieken natuurlijk hier posten.

De afgelopen 2 dagen hebben we voor het eerst stereo geluisterd. Het klonk al veel beter dan ooit, maar de bas was nogal aanwezig. Maar we weten dat de platen (vraag me niet waarom) wat tijd nodig hebben om optimaal te klinken. En ja hoor, gisteren klonk het al anders en minder zwaar. Nu speelt de set weer 24/7 met muziek vanaf een USB-stick (om het loopwerk te sparen) en zometeen weer luisteren of het opnieuwe veranderd is.

Zoals gezegd is het moeilijk om een verslag te schrijven, maar ik begin nu wel een idee te krijgen hoe ik onze ervaring en beleving kan omschrijven.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2013, 14:11:59
:clapping: De komende jaren zal dat dan nooit iets worden en dat wil ik jou/jullie niet aandoen :D

Trouwens, heb je nog interesse in de Great Gramma? Er is namelijk nog iemand die interesse heeft, maar jij was eerder ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2013, 14:11:59
Dat kan je ons niet aandoen Philip  :nopompom:

Komt vast goed :D ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op april 23, 2013, 19:58:26
:clapping: De komende jaren zal dat dan nooit iets worden en dat wil ik jou/jullie niet aandoen :D

Trouwens, heb je nog interesse in de Great Gramma? Er is namelijk nog iemand die interesse heeft, maar jij was eerder ;)
Ik pas. Op korte termijn zie ik geen sub hier verschijnen, op het moment heb ik het geld niet en ik zal gezien de ruimte eerder voor een kleinere sub en dus Gramma kiezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

@Etienne: komt zeker helemaal goed. Het filter gooit op dit moment wel wat roet in het eten en kan ik daarom ook niet doorgaan met plannen :(

@Bas: no worries. En de SuperSpikes?
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2013, 21:22:28
Ik pas. Op korte termijn zie ik geen sub hier verschijnen, op het moment heb ik het geld niet en ik zal gezien de ruimte eerder voor een kleinere sub en dus Gramma kiezen.
Ik zal wel een konijn zijn, maar jij HEBT toch een sub? Of ben ik nu echt helemaal van de pot gerukt?