Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op april  5, 2013, 14:04:12
Doe ik sowieso niet als ik niet in de ruimte ben. Met de PM trouwens nooit echt harder gespeeld dan -25dB, behalve met de test van de CA Diamonds. Toen kon het allemaal veel harder en de ruimte wilde/kon wel maar mijn oren niet ;)

Met film kijken staat de SR, afhankelijk van de film, ergens tussen de -2 en -8 dB, wat best luid is en ook wel bekend staat als "op oorlogssterkte spelen" :D
Dat is het zeker :D

Mijne staat tussen de -18 en -24 ongeveer (en dat is al écht hard voor hier) en dat terwijl de speakers met 9 dB gedempt zijn in de receiver ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

Dat is zo niet echt te vergelijken.
Dingen als de ruimte, maar ook heel belangrijk de gevoeligheid van de speakers zijn erg belangrijk hoe hard het klinkt.
Niet gezegd dat jij harder of zachter speelt dan Philip, maar wel gezegd dat het niet te vergelijken is aan de hand van de stand van de volumeknop.

Martijnst1990

Citaat van: Christiaan S op april  5, 2013, 16:45:37
Dat is zo niet echt te vergelijken.
Dingen als de ruimte, maar ook heel belangrijk de gevoeligheid van de speakers zijn erg belangrijk hoe hard het klinkt.
Niet gezegd dat jij harder of zachter speelt dan Philip, maar wel gezegd dat het niet te vergelijken is aan de hand van de stand van de volumeknop.
Snap ik, maar gezien het dezelfde receiver is en de gevoeligheid elkaar niet veel ontloopt zegt wel iets. Geef alleen aan dat dat verschil heel groot is en ik snap dat dat grotendeels door de akoestiek bij Philip komt, waardoor het veel prettiger blijft om naar te luisteren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Waarom zijn die van jou 9 dB gedempt Martijn? Ik heb altijd geleerd dat je beter wat zachter kunt spelen dan teveel dempen in de receiver. Het liefste heb je die op 0,0.

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op april  5, 2013, 16:50:41
Waarom zijn die van jou 9 dB gedempt Martijn? Ik heb altijd geleerd dat je beter wat zachter kunt spelen dan teveel dempen in de receiver. Het liefste heb je die op 0,0.
De gain van mijn subwoofer versterker werkt wat anders waardoor de sub heel erg geboost moest worden waardoor die ging clippen. Daarom alle speakers een stuk zachter gezet zodat de sub amp op -3 dB in de receiver kon. Maar mijn receiver heeft verder genoeg reserve, dus kan hij wat harder en de speakers wat meer gedempt worden.

Dedicated HT

HTip

Kan overigens best zijn dat Martijn en ik gelijke geluidsdruk op de luisterplek hebben. Elke reflecterend oppervlak (wand, vloer en plafond) versterkt het geluid met ca. 5dB. Door mijn akoestiek mis ik die 15dB en moet ik die zelf toevoegen d.m.v. vermogen van de versterker. En zoals Christiaan aangeeft heeft dat ook nog te maken met de gevoeligheid van de speaker.

In mijn instelgids heb ik hierover nog een passage toegevoegd. Is wel een beetje technisch...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Overigens door het verschil in vermogen van de PM en de SR heb ik gekozen voor demping van de SR ipv boosten van de PM. Hierdoor heb je, zoals Martijn aangeeft, geen last van clipping wat een speaker kapot kan maken. En toch een homogeen geluidsbeeld met gelijk volume rondom.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zo! De uitnodiging voor de 1e M&G van dit jaar (nr. 14 dacht ik) is verstuurd. Wordt een bijzonder jaar en natuurlijk ben ik heel erg benieuwd of jullie verschil gaan horen ;)
Showcase - Topic

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op april  6, 2013, 11:19:02
Dat wordt weer genieten voor de genodigden  :music:  :popcorn:  :coffee:
Niet alleen voor de genodigden :headbanging:

Jij staat ook de lijst van dit jaar ;) Ik weet niet of ik jouw e-mailadres al heb, maar stuur me dat anders nog even...

Dit geldt overigens ook voor Bas en WickedGame, zodat ik de daarop volgende M&G kan gaan plannen. Ik heb inmiddels voldoende belangstelling voor 7 M&G's dit jaar. Dat wordt een beetje veel, dus een aantal zal ik moeten verschuiven naar 2014!
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op april  6, 2013, 11:17:07
Zo! De uitnodiging voor de 1e M&G van dit jaar (nr. 14 dacht ik) is verstuurd. Wordt een bijzonder jaar en natuurlijk ben ik heel erg benieuwd of jullie verschil gaan horen ;)
ik heb hem binnen, we zullen hem eens naast de kalender leggen. Nu moet ik er toch bij zijn ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

rovinggecko

Citaat van: HTip op april  6, 2013, 14:54:36
Ik heb inmiddels voldoende belangstelling voor 7 M&G's dit jaar.
:blink:  :wacko:  :crazy: :clapping:

Je houdt zo bijna geen weekend over om zelf eens rustig te genieten :).

Misschien eens een 'open dag' overwegen? Met van die ' getimede kaartjes' zoals je die ook bij drukke tentoonstellingen ziet? ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Wel heel strak natuurlijk dat je zo veel interesse kan wekken!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

treky22

Jij staat ook de lijst van dit jaar ;) Ik weet niet of ik jouw e-mailadres al heb, maar stuur me dat anders nog even...

PM gestuurd  :pompom:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: SV..S op april  6, 2013, 15:39:45
ik heb hem binnen, we zullen hem eens naast de kalender leggen. Nu moet ik er toch bij zijn ;D
Zou leuk zijn :) Anders mis je weer de lasagne :P
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Dit geldt overigens ook voor Bas en WickedGame, zodat ik de daarop volgende M&G kan gaan plannen. Ik heb inmiddels voldoende belangstelling voor 7 M&G's dit jaar. Dat wordt een beetje veel, dus een aantal zal ik moeten verschuiven naar 2014!
Philip, mijn e-mailadres staat gewoon onder het e-mailknopje. Maar ik stuur hem ook gerust per pm hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: rovinggecko op april  6, 2013, 16:31:33
:blink:  :wacko:  :crazy: :clapping:

Je houdt zo bijna geen weekend over om zelf eens rustig te genieten :)
Wees gerust, we genieten meerdere malen per week. Doordeweeks is het vaak muziek en in het weekend een film :popcorn:

Citeer
Misschien eens een 'open dag' overwegen? Met van die ' getimede kaartjes' zoals je die ook bij drukke tentoonstellingen ziet? ;)
;D Op zich een leuk idee, maar dat is denk ik minder leuk dan een hele dag. En het is voor de meesten ook een flinke reis om hier te komen...

Citaat van: rovinggecko op april  6, 2013, 16:32:23
Wel heel strak natuurlijk dat je zo veel interesse kan wekken!
Dat vind ik ook heel bijzonder :wub: Kan het eerlijk gezegd ook niet verklaren :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2013, 18:51:58
Philip, mijn e-mailadres staat gewoon onder het e-mailknopje. Maar ik stuur hem ook gerust per pm hoor!
Was me nog niet eerder opgevallen. Hoef je geen PM te sturen, mag wel :D

Edit: vanaf de iPad is het niet zichtbaar. En als ik erop tap, dan stuurt het forum jou een e-mail zonder dat ik het adres zie. Dus graag toch een PM ;)
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op april  6, 2013, 18:48:41
Zou leuk zijn :) Anders mis je weer de lasagne :P
ik moest op mijn tong bijten maar ik dacht ik zeg er niks meer over :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op april  6, 2013, 18:56:55
ik moest op mijn tong bijten maar ik dacht ik zeg er niks meer over :D
Toch niet gelukt dus! :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april  6, 2013, 18:54:47
Kan het eerlijk gezegd ook niet verklaren :unsure:

Ik wel: jullie gastvrijheid, je passie en enthousiasme voor jullie HT en je openheid!

Ik zal er vast nog een hoop vergeten zijn maar de aller belangrijkste is natuurlijk de lasagna  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april  6, 2013, 20:59:07
Ik wel: jullie gastvrijheid, je passie en enthousiasme voor jullie HT en je openheid!
:blush:

:wub: :wub: :wub:

Citeer
Ik zal er vast nog een hoop vergeten zijn maar de aller belangrijkste is natuurlijk de lasagna  :D
:D en :wub: van Annet
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op april  7, 2013, 09:52:21
:D en :wub: van Annet
Oh, de liefde van Annet zit ook bij de M&G inbegrepen? Nu kan ik helemaal niet meer wachten...! :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op april  7, 2013, 14:00:17
Oh, de liefde van Annet zit ook bij de M&G inbegrepen? Nu kan ik helemaal niet meer wachten...! :worship:
Absoluut! Die geeft zij met elk gerecht :D Maar ik bedoelde eigenlijk dat Annet het lief vond dat Roy dat zei ;)
Showcase - Topic

LuPo