Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  3, 2013, 13:23:04
Goeie vraag weer en goed opgelet ook :thumbs-up: De SR9600 past inderdaad niet helemaal, maar dat is minder problematisch door enerzijds dat de voedingstrafo en condensatoren zich ruim van de rand bevinden en anderzijds dat het chassis van koper is wat ook een positief effect heeft op het schoon zijn van het geluid. Wat ook helpt is het afdekken van alle niet-gebruikte cinchbussen met RCA-caps. Dat geeft weer minder antennewerking.

Dat klinkt logisch :) Betekent dat ook dat de "draagpoten" van de SR9600 er onderuit moeten, zodat er zoveel mogelijk contact met de plaat is?

Citeer
Ik met jou. Het is namelijk de eerste plaat die onder een sub wordt geplaatst. De theorie is dat de de kast geen mm beweegt en dus nog strakker gaat spelen. Daarnaast ook sneller gaat reageren. Maar wat dat precies gaat betekenen voor het geluid? Geen idee...
Mm die theorie is inderdaad wel riskant.. De sub veroorzaakt "redelijk wat"  :pompom: trilling, dus kan me voorstellen dat er iets van anti slip onder moet? ;)

Citeer
En ja, de Great Gramma gaat weg, want de Diamond komt direct op de vloer onder de sub.
Worden? :D Inderdaad, maar dat maakt het ook weer leuk... En van vragen, zoals die van jou, leer ik weer. Want wat ik niet weet probeer ik uit te zoeken ;)
Je maakt me erg nieuwsgierig, leuk dit! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op april  3, 2013, 14:35:52
Dat klinkt logisch :) Betekent dat ook dat de "draagpoten" van de SR9600 er onderuit moeten, zodat er zoveel mogelijk contact met de plaat is?Mm die theorie is inderdaad wel riskant.. De sub veroorzaakt "redelijk wat"  :pompom: trilling, dus kan me voorstellen dat er iets van anti slip onder moet? ;)
Denk het niet, volgens mij zitten die er ook onder zodat hij koeling van onderaf kan krijgen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Etiennevh op april  3, 2013, 14:35:52
Dat klinkt logisch :) Betekent dat ook dat de "draagpoten" van de SR9600 er onderuit moeten, zodat er zoveel mogelijk contact met de plaat is?
In tegenstelling tot de sub en de speakers moeten de componenten, zoals de SR9600, gewoon op hun poten blijven staan. Heeft iets te maken met de afstand tussen het dempend materiaal (keramiek) en de metalen behuizing. Los van de ventilatie, maar die krijgt de SR9600 van boven en de zijkant ;)

Citeer
Mm die theorie is inderdaad wel riskant.. De sub veroorzaakt "redelijk wat"  :pompom: trilling, dus kan me voorstellen dat er iets van anti slip onder moet? ;)
De platen staan op kleine rubbers, dus die schuiven sowieso niet. De sub zal niet aan de wandel gaan door het gewicht. Ik neem overigens aan dat de variabelen allemaal goed zijn doorgerekend ;)

Citeer
Is zeker leuk!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even iets anders...

Vandaag een afspraak gemaakt voor de vervanging van de tweeter van de Note 7. Dat gaat op 15 april gebeuren. Wordt een leuk audioweekend. Ik zal er dan alles aan doen om de tweeter zo snel mogelijk in te spelen, zodat de M&G's kunnen worden gepland. Mijn verwachting is dat ik in mei de eerste groep kan ontvangen. Dus Jos, Martijn, Roy en Zefanja, jullie kunnen dus binnenkort een datumvoorstel verwachten.

@Roy: Volgens mij heb ik jouw e-mailadres niet. Kun je me dat sturen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De afgelopen week heeft de interlink 24/7 gespeeld (met een USB-stick, dus loopwerk wordt ontzien ;)) en het geluid begint op het niveau te komen waar we zo aan gewend zijn. Met rustige passages klinkt het al best lekker, maar met wat drukkere muziek loopt het toch een beetje vol en wordt het wat wollig. Het laag is al beter, maar ook nog niet zo strak.

Ik blijf dit de komende week gewoon volhouden, zodat de interlink er dik 350 uur op heeft zitten als de CA Diamonds komen.
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april  3, 2013, 19:22:22
@Roy: Volgens mij heb ik jouw e-mailadres niet. Kun je me dat sturen?

Ik neem aan dat je mij bedoelt? :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Madhouse op april  4, 2013, 11:45:58
Ik neem aan dat je mij bedoelt? :blush:
:thumbs-up:

Citaat van: Eddye op april  4, 2013, 11:48:25
Niet twijfelen, gewoon je emailadres sturen :D
:clapping:
Showcase - Topic

Madhouse

Zal je zo ff een PM sturen! ik heb er nu al weer super zin in en ook een leuke groep mensen die ik lang niet meer heb gezien of nog een keer wilde ontmoeten  ;D

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op april  4, 2013, 11:52:04
Zal je zo ff een PM sturen! ik heb er nu al weer super zin in en ook een leuke groep mensen die ik lang niet meer heb gezien of nog een keer wilde ontmoeten  ;D
Mag ik me aangesproken voelen? :D Zo ja, is dat wederzijds.. :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op april  4, 2013, 12:43:29
Mag ik me aangesproken voelen? :D Zo ja, is dat wederzijds.. :P

Uiteraard (Maar dat geld ook voor Jos. Zefanja en Philip ken ik al een tijdje)  ;)

WickedGame

ben je even paar weekjes niet zo actief poef weer updates... man nu moet ik weer alles terug lezen :P

HTip

Citaat van: WickedGame op april  4, 2013, 13:29:22
ben je even paar weekjes niet zo actief poef weer updates... man nu moet ik weer alles terug lezen :P
Sorry hé? :D Dan moet je ergens rond pag. 540 beginnen bij de verbouwing van het rack of nog eerder voor het kabelmanagement (p. 534). In ieder geval veel leesplezier :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op april  4, 2013, 11:52:04
Ook leuk om jou en de rest weer een keer te zien. Tijd gaat toch best snel ;)
Showcase - Topic

WickedGame

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 13:37:34
Sorry hé? :D Dan moet je ergens rond pag. 540 beginnen bij de verbouwing van het rack of nog eerder voor het kabelmanagement (p. 534). In ieder geval veel leesplezier :thumbs-up:

On my way! :D

Mooi die nieuwe stand, maar lees ik nu dat je diamond verslaafd bent geworden en er "10"  :o je kant op gaan komen?

HTip

Citaat van: WickedGame op april  4, 2013, 13:39:39
On my way! :D

Mooi die nieuwe stand, maar lees ik nu dat je diamond verslaafd bent geworden en er "10"  :o je kant op gaan komen?
:clapping: Zo heb ik het nog niet eerder gehoord. Verslaafd? Misschien wel, maar anders dan bij jou was het effect bij mij gewoon geweldig. En dat met platen die nog niet klaar waren en slechts met zijn 5'en waren. Het wordt volgende week zaterdag dan ook een bijzondere dag. Ook voor Rogier van Crusade Audio, want ze hebben nog nooit een surroundset op deze manier mogen behandelen. Spannend!
Showcase - Topic

HTip

Vraagje over het inspelen. Ik speel nu met geluid, maar is volgens mij eigenlijk niet nodig. Kan ik de speakers uitschakelen?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 17:21:53
Vraagje over het inspelen. Ik speel nu met geluid, maar is volgens mij eigenlijk niet nodig. Kan ik de speakers uitschakelen?
Ik heb beredeneerd dat er alleen signaal en dus stroom nodig is voor de interlink. De speakers heb ik op de PM dus uitgeschakeld. Moet ik alleen niet vergeten dat die schakelaar uit staat ;)
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 22:09:05
Ik heb beredeneerd dat er alleen signaal en dus stroom nodig is voor de interlink. De speakers heb ik op de PM dus uitgeschakeld. Moet ik alleen niet vergeten dat die schakelaar uit staat ;)
Ah, het korte moment van totale paniek, voordat je je realiseerd dat je iets uit hebt gezet..... :o
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op april  5, 2013, 07:18:57
Ah, het korte moment van totale paniek, voordat je je realiseerd dat je iets uit hebt gezet..... :o
Herkenbaar. Is al een keer gebeurd namelijk. Je gaat van alles denken en dan blijkt dat je knopje speakers per ongeluk hebt aangeraakt. Was zeker schrikken, maar voordeel is wel dat me dat denk ik nooit meer gebeurt... ;)
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 22:09:05

Waarom wil je zonder geluid spelen dan? Dat kost toch geen stroom. :D

HTip

Citaat van: LuPo op april  5, 2013, 09:10:33
Waarom wil je zonder geluid spelen dan? Dat kost toch geen stroom. :D
Dan hebben we er geen last van als we niet in de kelder zijn ;) Is ook prettiger met slapen... :yawnee:
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op april  5, 2013, 12:59:57
Dan hebben we er geen last van als we niet in de kelder zijn ;) Is ook prettiger met slapen... :yawnee:

Dat is waar. Al hoef je natuurlijk niet op reference niveau te draaien. :D

HTip

Citaat van: LuPo op april  5, 2013, 13:23:38
Dat is waar. Al hoef je natuurlijk niet op reference niveau te draaien. :D
Doe ik sowieso niet als ik niet in de ruimte ben. Met de PM trouwens nooit echt harder gespeeld dan -25dB, behalve met de test van de CA Diamonds. Toen kon het allemaal veel harder en de ruimte wilde/kon wel maar mijn oren niet ;)

Met film kijken staat de SR, afhankelijk van de film, ergens tussen de -2 en -8 dB, wat best luid is en ook wel bekend staat als "op oorlogssterkte spelen" :D
Showcase - Topic