Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op april  1, 2013, 17:21:15
En niet te stugge kabels denk ik, bij mij willen ze niet altijd helemaal zitten zoals ik dat graag zou willen. Enne.. wat zou de juiste volgorde zijn dan? :D Ik ga binnenkort eens alles opnieuw aansluiten en er goed de tijd voor nemen.
Niet te stugge kabels helpt zeker ;) Volgorde is eigenlijk alleen te zien als je bezig bent. Probeer "gewoon" zo min mogelijk de kabels te laten kruisen. Ik begin dus met de korte interlinks, zodat de lange kabels daar omheen kunnen. Stroomkabels liefst zo ver mogelijk van de signaalkabels en ls-kabels eigenlijk als laatste.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april  1, 2013, 17:25:00
Wat een veranderingen weer Philip! Die stand is echt een enorme vooruitgang, ik vond de oude altijd wel een minpuntje in je HT door de hoogte, maar dat heb je nu mooi aangepakt.
Dank je, Roy! Is inderdaad best veel veranderd sinds de laatste keer dat je hier was. Er komt op de stand nog wel een plaat van 6,5 cm en daar bovenop de center, dus het komt nog wel hoger uit, maar door de bredere basis ziet het er ook anders uit.

Citeer
Ik ben heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat uitpakken. Ik ben nog wat sceptisch over de plates maar daar ga jij mij vast nog een keer vanaf helpen  ;D
Sceptisch ben ik zeker niet meer, maar wel ook heel erg benieuwd hoe het gaat klinken. Of ik jou kan afhelpen van jouw (en anderen) sceptisme weet ik niet, maar je gaat denk ik sowieso versteld staan van het geluid. Zojuist trouwens te horen gekregen dat zeer waarschijnlijk deze week de platen worden afgerond en we hebben voor de aflevering een voorlopige afspraak gemaakt voor 13 april :pompom:

Wordt weer tijd voor een countdown timer... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik ben benieuwd! Het is overigens ook al weer TE lang geleden dat we elkaar hebben gezien  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april  1, 2013, 18:04:47
Ik ben benieuwd! Het is overigens ook al weer TE lang geleden dat we elkaar hebben gezien  ;)
Zeker lang geleden! Nog nooit heeft er zo lang tussen gezeten :D
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op april  1, 2013, 17:51:02
Niet te stugge kabels helpt zeker ;) Volgorde is eigenlijk alleen te zien als je bezig bent. Probeer "gewoon" zo min mogelijk de kabels te laten kruisen. Ik begin dus met de korte interlinks, zodat de lange kabels daar omheen kunnen. Stroomkabels liefst zo ver mogelijk van de signaalkabels en ls-kabels eigenlijk als laatste.
Duidelijk :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Mooi hoor Philip :) Zoals Roy ook al zegt, ik vind deze stand ook wat beter staan :) Al met al weer een hoop upgrades zo achter elkaar, dat brengt een hoop verandering! Ik wordt wel heeel benieuwd naar het eindresultaat nu ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: SV..S op april  1, 2013, 21:36:34
Was ik niet vergeten, ik heb er zin in ;)
Voor de 1e M&G na de platen zal ik je de uitnodiging sturen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op april  2, 2013, 10:09:43
Mooi hoor Philip :) Zoals Roy ook al zegt, ik vind deze stand ook wat beter staan :) Al met al weer een hoop upgrades zo achter elkaar, dat brengt een hoop verandering! Ik wordt wel heeel benieuwd naar het eindresultaat nu ;)
Dank je Etienne! Oogt inderdaad beter. Komt denk ik ook door het podium. Je staat op de lijst voor dit jaar, dus dat komt goed. Nog even en dan weet ik hoe het eindresultaat gaat zijn... :unsure:
Showcase - Topic

Skyfox

Wauw Philip, wat een aankopen weer! En 10 stuks Diamond platen... Weer een stapje dichterbij Audio Nirvana ;-) Gefeliciteerd met de aankoop!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  2, 2013, 18:30:56
Aftellen is begonnen voordat je de CA binnen hebt.
Het komt nu snel naderbij :music: Vond het wel een geschikt moment om de countdown timer weer van stal te halen :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op april  2, 2013, 18:53:47
Wauw Philip, wat een aankopen weer! En 10 stuks Diamond platen... Weer een stapje dichterbij Audio Nirvana ;-) Gefeliciteerd met de aankoop!!
Ja Richard, ik kan het bijna niet geloven. En het stapje is eerder een flinke stap, tenminste gebaseerd op de test. Thanks!
Showcase - Topic

RonG

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  2, 2013, 17:55:28
Dank je Etienne! Oogt inderdaad beter. Komt denk ik ook door het podium. Je staat op de lijst voor dit jaar, dus dat komt goed. Nog even en dan weet ik hoe het eindresultaat gaat zijn... :unsure:
komt denk ik inderdaad door het podium. Leuk! Heb er nu al zin in!

Wat ik me nog afvroeg, de plates onder je speakers en center, zijn die echt nauwkeurig afgemeten of steken ze uit of? Weet me er nog niet echt een voorstelling van te maken...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RonG

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

:clapping: Chamber of Diamonds klinkt leuk, maar het blijft toch Chamber of Dreams, maar wel met de toevoeging "goes Diamond" :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op april  2, 2013, 21:16:28
komt denk ik inderdaad door het podium. Leuk! Heb er nu al zin in!
Ik ga het druk krijgen. Ik heb gegadigden voor 5 M&G's dit jaar :o Maar of dat allemaal dit jaar te plannen is weet ik nog niet...

Citeer
Wat ik me nog afvroeg, de plates onder je speakers en center, zijn die echt nauwkeurig afgemeten of steken ze uit of? Weet me er nog niet echt een voorstelling van te maken...
Het is belangrijk dat de plaat groter is dan de component die erop komt te staan. Dat maakt eigenlijk niet uit of dat een speaker of een versterker of iets dergelijks is. Straling van buitenaf wordt dan ook goed opgevangen. Alle platen op de center en sub na worden 40x50cm. De plaat voor de center wordt kleiner om te voorkomen dat de stand het niet zou kunnen houden. De plaat onder de sub wordt exact als de afmetingen van de DD18. Deze word extra dik om enerzijds de grote krachten van de conus de baas te kunnen zijn en anderzijds voor de RFI/EMI die de grote magneet veroorzaakt. Daarnaast om de plaat optisch een onderdeel te laten zijn van de sub.

Als alles is geïnstalleerd wordt het vanzelf duidelijk...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  2, 2013, 21:36:14
Ik ga het druk krijgen. Ik heb gegadigden voor 5 M&G's dit jaar :o Maar of dat allemaal dit jaar te plannen is weet ik nog niet...
Het is belangrijk dat de plaat groter is dan de component die erop komt te staan. Dat maakt eigenlijk niet uit of dat een speaker of een versterker of iets dergelijks is. Straling van buitenaf wordt dan ook goed opgevangen. Alle platen op de center en sub na worden 40x50cm. De plaat voor de center wordt kleiner om te voorkomen dat de stand het niet zou kunnen houden. De plaat onder de sub wordt exact als de afmetingen van de DD18. Deze word extra dik om enerzijds de grote krachten van de conus de baas te kunnen zijn en anderzijds voor de RFI/EMI die de grote magneet veroorzaakt. Daarnaast om de plaat optisch een onderdeel te laten zijn van de sub.

Als alles is geïnstalleerd wordt het vanzelf duidelijk...
Klinkt goed! Wat ik me dan wel afvraag.. 40x50, de SR9600 heeft een afmeting van 43 breed x 46 diep dacht ik.. Dan steekt die toch weer uit of heeft die afmeting weer met je rack te maken?

Ik ben ook wel benieuwd hoe groot de impact van de diamond op de sub zal zijn.. verdwijnt de auralex gramma dan ook of ligt hij tussen de gramma en sub?

Die diamonds zijn wel weer een interessant onderwerp aan het worden ;) :)

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: Etiennevh op april  3, 2013, 08:54:47
Klinkt goed! Wat ik me dan wel afvraag.. 40x50, de SR9600 heeft een afmeting van 43 breed x 46 diep dacht ik.. Dan steekt die toch weer uit of heeft die afmeting weer met je rack te maken?
Goeie vraag weer en goed opgelet ook :thumbs-up: De SR9600 past inderdaad niet helemaal, maar dat is minder problematisch door enerzijds dat de voedingstrafo en condensatoren zich ruim van de rand bevinden en anderzijds dat het chassis van koper is wat ook een positief effect heeft op het schoon zijn van het geluid. Wat ook helpt is het afdekken van alle niet-gebruikte cinchbussen met RCA-caps. Dat geeft weer minder antennewerking.

Citeer
Ik ben ook wel benieuwd hoe groot de impact van de diamond op de sub zal zijn.. verdwijnt de auralex gramma dan ook of ligt hij tussen de gramma en sub?
Ik met jou. Het is namelijk de eerste plaat die onder een sub wordt geplaatst. De theorie is dat de de kast geen mm beweegt en dus nog strakker gaat spelen. Daarnaast ook sneller gaat reageren. Maar wat dat precies gaat betekenen voor het geluid? Geen idee...

En ja, de Great Gramma gaat weg, want de Diamond komt direct op de vloer onder de sub.

Citeer
Die diamonds zijn wel weer een interessant onderwerp aan het worden ;) :)
Worden? :D Inderdaad, maar dat maakt het ook weer leuk... En van vragen, zoals die van jou, leer ik weer. Want wat ik niet weet probeer ik uit te zoeken ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: treky22 op april  3, 2013, 09:42:29
Wow Philip, ziet er een stuk strakker uit nu  :headbanging:

Dit is en blijft echt een top HT !!
Bedankt Huib! :wub: Ik ben benieuwd hoe het oogt met de Diamond onder de center...
Showcase - Topic