Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Gefeliciteerd Philip, met de nieuwe aanwinst! 10 plates, wow...!  :o Dat maakt me wel heel nieuwsgierig!  :)

Ze zijn op maat gemaakt dus als ik het goed begrijp zou iemand 't beste contact op kunnen nemen met Rogier en de specificaties doornemen i.p.v. een standaard plaat te bestellen/uit te proberen?

HTip

Citaat van: Hipster op maart 30, 2013, 09:33:40
Als de platen specifiek op/voor één apparaat gefabriceerd worden zou dat wel eens wat korter kunnen zijn.
Niet dat je zo vaak wisselt als sommigen, maar toch. :)

Overigens heb ik dezelfde gedachte bij de kabels die ik gebruik. ;)
;) Het specifiek maken valt wel mee. Op de plaat voor de center en de sub na zijn alle platen even groot. De variatie zit 'm in de dikte. Onder de SR, PM en Oppo komen standaardplaten. De dikte voor alle speakers is gelijk. Misschien is het wel zo dat er een aantal typen gaan worden gemaakt net zoals kabels, die beter geschikt zijn voor bronnen, speakers of versterkers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 09:49:56
Ik begrijp je hoor. Bij alles dat je koopt heb je de afweging gemaakt of iets het waard is. Het is meer het besef dat ik een dusdanig bedrag wel "vreemd" vind voor platen en dat minder vreemd zou vinden voor bijvoorbeeld luidsprekers. Laat duidelijk zijn dat ik nu een vooroordeel van mijzelf opmerk en ik geen discussie wil starten.

De plaat zie ik denk ik als een upgrade van het betreffende apparaat waar het voor gebruikt is. Zoals een ander wisselfilter van een luidspreker, extra voeding bij een versterker of een ander loopwerk van een cd-speler.
Eerlijk gezegd had ik precies hetzelfde. Het is namelijk (bijna) niet te geloven wat het effect van een plaat is. Je zou het inderdaad kunnen zien als een upgrade van een component. Maar wel een die ongeacht de component het beste uit die component haalt. En dat zonder snoer ;)

Heb geen idee wat ik binnenkort precies ga meemaken. Ben natuurlijk heel erg benieuwd, maar de voortekenen tijdens de test waren veelbelovend. Ik ben ook erg benieuwd wat iedereen die hier al eens is geweest er van gaan vinden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Antoine op maart 30, 2013, 13:06:14
Gefeliciteerd Philip, met de nieuwe aanwinst! 10 plates, wow...!  :o Dat maakt me wel heel nieuwsgierig!  :)
Bedankt Antoine! Anders wij, Annet en ik, wel ;) Nu ik dit weer type raak ik weer erg opgewonden, omdat ik weer terugdenk aan de test en hoe het geluid groeide. Nog even geduld... en dat is niet mijn beste eigenschap :D Mocht je het een keer willen ervaren, ben je welkom.

Citeer
Ze zijn op maat gemaakt dus als ik het goed begrijp zou iemand 't beste contact op kunnen nemen met Rogier en de specificaties doornemen i.p.v. een standaard plaat te bestellen/uit te proberen?
Je kan prima beginnen met een standaard plaat. Het is niet meteen nodig om te kijken naar de component die erop komt. In principe zou de plaat een uniforme toepassing moeten zijn. Voor mijn speakers worden ze iets dikker, omdat het filter onderin de speaker zit. Dat is op een gewapend betonnen vloer niet ideaal. Dus iets meer demping was daar op zijn plaats. De sub heeft een waanzinnig grote magneet en produceert natuurlijk veel trilling, dus ook dat vereist een andere benadering. Maar onder de versterkers en bron komen standaard platen. Het zijn dan wel Diamonds, maar ik had ook Plates of zelfs Basics kunnen nemen. Ik heb voor Diamonds gekozen, omdat ik denk dat ik daarmee upgrades van de platen niet meer nodig heb.

Ik heb hetzelfde pad gevolgd met de sub, de projector en het scherm. Upgraden kost geld en als je uiteindelijk toch voor de top gaat, kun je beter (iets) langer sparen en dan direct daarvoor gaan.
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op maart 31, 2013, 09:45:57
;) Het specifiek maken valt wel mee. Op de plaat voor de center en de sub na zijn alle platen even groot. De variatie zit 'm in de dikte. Onder de SR, PM en Oppo komen standaardplaten. De dikte voor alle speakers is gelijk. Misschien is het wel zo dat er een aantal typen gaan worden gemaakt net zoals kabels, die beter geschikt zijn voor bronnen, speakers of versterkers.
Helder. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 31, 2013, 10:09:03
Bedankt Antoine! Anders wij, Annet en ik, wel ;) Nu ik dit weer type raak ik weer erg opgewonden, omdat ik weer terugdenk aan de test en hoe het geluid groeide. Nog even geduld... en dat is niet mijn beste eigenschap :D
[...] Upgraden kost geld en als je uiteindelijk toch voor de top gaat, kun je beter (iets) langer sparen en dan direct daarvoor gaan.
Best knap dus dat je het zo doet!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Bedankt Bas!

Jullie hadden overigens nog wat foto's tegoed ;)

De nieuwe interlink

Het ziet zwart/wit van de kabels ;)

Inmiddels sinds donderdagavond non-stop de interlink aan het inspelen geweest. Gisteren klonk het al een beetje zoals ik gewend was van de kabel, maar hij was er nog niet. Schijnt ergens tussen de 100 en 150 uur nodig te hebben. Ben dus bijna op de helft...
Showcase - Topic

HTip

Ik heb zoals jullie van mij gewend zijn van het monteren van de stand ook weer de nodige foto's gemaakt.

Het monteren van de stand

Atabites zijn erg klein

Vullen met Atabites

En klaar!

Ter vergelijking...

En met de CA Diamond van ca. 6,5cm komt de speaker dus ca. 3,5cm lager uit, waardoor de speaker nu helemaal niet meer in beeld gaat komen. Dus ook nog een upgrade van andere orde voor het beeld ;)

Ik zal ook nog even een foto van het eindresultaat maken. Ben ik eerlijk gezegd vergeten ;)
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Peerless Monster

PMmetje terug Philip! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: RalphH op maart 31, 2013, 18:50:48
Netjes Philip, misstaat zeker niet.
Dank je Ralph. Dat vond ik bij jou ook al. Nog bedankt voor de tip. Heeft me veel gezoek gescheeld.

Ik ga overigens een deel van de Atabites eruit halen. Het dempt iets te veel op dit moment. Het fixeert de speaker wel fantastisch, dus misschien nog wat navullen met zand.
Showcase - Topic

RonG

LuPo

Mooi Philip! Weer een upgrade voor je set, het blijft maar doorgaan met die upgrades van jouw kant. :D

HTip

Bedankt Ron en LuPo. De stand is trouwens niet de upgrade, maar wat erop komt te liggen wel :D De stand was een noodzakelijk kwaad :unsure: ;)
Showcase - Topic

SV..S

Leest seer lekker weg Philip  :) mooi die fotos
Citaat van: HTip op maart 31, 2013, 23:55:02

Ik ga overigens een deel van de Atabites eruit halen. Het dempt iets te veel op dit moment. Het fixeert de speaker wel fantastisch, dus misschien nog wat navullen met zand.
hoe bedoel je dempen, bepaalde freq neem ik aan?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op april  1, 2013, 10:24:06
Leest seer lekker weg Philip  :) mooi die fotos
hoe bedoel je dempen, bepaalde freq neem ik aan?
Bedankt Jos. Niet echt een bepaalde frequentie, maar het klinkt wat droog, dof en minder luchtig. Ga straks de stands aanpassen en luisteren of het anders klinkt.

Je hebt trouwens nog een bezoek tegoed ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Zie er mooi uit die stand zo :) En ook nog een mooie duidelijke foto van mijn toekomstige stand :D

Sta er altijd van te kijken hoe mooi opgeruimd jou kabels ogen achter je rack, terwijl het er toch heel wat zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Citaat van: Martijn90 op april  1, 2013, 14:33:38[...]
Sta er altijd van te kijken hoe mooi opgeruimd jou kabels ogen achter je rack, terwijl het er toch heel wat zijn.
Grappig, bij mij thuis is het precies andersom! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

HTip

Citaat van: Martijn90 op april  1, 2013, 14:33:38
Zie er mooi uit die stand zo :) En ook nog een mooie duidelijke foto van mijn toekomstige stand :D
:D Bedankt Martijn! Jouw toekomstige stand heeft altijd goed zijn werk gedaan, dus daar ga je ook veel plezier aan beleven.

Citeer
Het geheim is niet te lange kabels en de juiste volgorde van aansluiten. En natuurlijk de nodige tijd ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: frankp op april  1, 2013, 16:07:26
Wat blijf je toch een geweldige ruimte hebben... :wub:
Bedankt voor het compliment Frank :wub: Jij bent nu ook begonnen en niets staat je in de weg om hetzelfde resultaat te bereiken. Ik heb gewoon een voorsprong ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op april  1, 2013, 17:17:41
:D Bedankt Martijn! Jouw toekomstige stand heeft altijd goed zijn werk gedaan, dus daar ga je ook veel plezier aan beleven.
Ben ik ook van overtuigd :)
Citaat van: HTip op april  1, 2013, 17:17:41
Het geheim is niet te lange kabels en de juiste volgorde van aansluiten. En natuurlijk de nodige tijd ;)
En niet te stugge kabels denk ik, bij mij willen ze niet altijd helemaal zitten zoals ik dat graag zou willen. Enne.. wat zou de juiste volgorde zijn dan? :D Ik ga binnenkort eens alles opnieuw aansluiten en er goed de tijd voor nemen.

Dedicated HT

Madhouse

Wat een veranderingen weer Philip! Die stand is echt een enorme vooruitgang, ik vond de oude altijd wel een minpuntje in je HT door de hoogte, maar dat heb je nu mooi aangepakt.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat uitpakken. Ik ben nog wat sceptisch over de plates maar daar ga jij mij vast nog een keer vanaf helpen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub