Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2013, 11:14:11
Hoeveel +1-tjes was je nog van plan van mij te krijgen Philip? :laugh:
:clapping:

Volgens mij zitten wij gewoon aardig op 1 lijn :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even een statusupdate...

- interlink is al binnen! Superservice van Erik :worship: Straks gauw aansluiten en inspelen maar...
- center stand is nu echt onderweg en ETA staat op morgen :o Ik ga daar nog niet van uit, maar dat zou helemaal super zijn!

Morgen vrij dus ik zal me niet vervelen :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Net thuis en wat heb ik als eerste gedaan? Juist! Interlinks uitpakken en aansluiten. Ziet er nu weer mooi homogeen uit ;)

Zit nu een CD in die we heel goed kennen. Het is de demo CD die bij de speaker is geleverd waarbij inakustik een rol heeft gespeeld. Het is in ieder geval duidelijk dat die nog moet inspelen. Bas is wollig en hoog heeft wat scherpe randjes. Midden is zo out-of-the-box al best goed.

En don't worry guys, ik ga niet het inspeelproces beschrijven... ;D
Showcase - Topic

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 21:48:39
Zijn dit dezelfde interlinks, alleen dan langer?
Klopt. Het rack is in totaal 15 cm hoger geworden, dus 60cm was net te kort. Deze is de inakustik NF-1302 RCA GAP 120 cm (hele mond vol ;)). De opvolger is 75 of 150cm. Dan is 75cm waarschijnlijk wel genoeg. Misschien dat ik nog eens upgrade naar de NF-1203 of zelfs NF-1603. Dan kan mijn stereosetup niet veel beter meer...
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 22:26:39
Klopt. Het rack is in totaal 15 cm hoger geworden, dus 60cm was net te kort. Deze is de inakustik NF-1302 RCA GAP 120 cm (hele mond vol ;)). De opvolger is 75 of 150cm. Dan is 75cm waarschijnlijk wel genoeg. Misschien dat ik nog eens upgrade naar de NF-1203 of zelfs NF-1603. Dan kan mijn stereosetup niet veel beter meer...

Er is altijd ruimte voor weer een upgrade  :devil:
Komt er ook een CA plate onder de center speaker stand?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 22:33:32
Er is altijd ruimte voor weer een upgrade  :devil:
Komt er ook een CA plate onder de center speaker stand?
Klopt alweer! Dat is ook de reden voor de lagere center stand. De center komt op dit moment nét niet in beeld. Maar een CA Diamond van ca. 7cm gaat dan niet meer. Met de 10cm lagere stand komt de center zelfs nog lager uit dan nu. En dat is naast de verbetering in geluid nóg een winstpunt.
Showcase - Topic

RubenV.

Heb je voor onder de luidsprekers eigenlijk andere CA plates dan voor in het rack? Of zijn dat allemaal Diamonds?
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 22:42:47
Heb je voor onder de luidsprekers eigenlijk andere CA plates dan voor in het rack? Of zijn dat allemaal Diamonds?
Ik krijg overal de CA Diamond onder. Echter zijn ze niet allemaal gelijk. Ze zijn afgestemd op het doel. Onder de speakers zijn ze bijv. iets dikker dan onder de versterker. En onder de PPP komt ook een dikkere. De dikste komt onder de sub. Heeft allemaal met de hoeveelheid benodigde demping (vibraties of RFI) te maken.
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 22:48:59
Ik krijg overal de CA Diamond onder. Echter zijn ze niet allemaal gelijk. Ze zijn afgestemd op het doel. Onder de speakers zijn ze bijv. iets dikker dan onder de versterker. En onder de PPP komt ook een dikkere. De dikste komt onder de sub. Heeft allemaal met de hoeveelheid benodigde demping (vibraties of RFI) te maken.

Dat is ergens ook wel logisch want niet ieder apparaat geeft natuurlijk dezelfde vibraties of RFI af. Wel uber cool dat die platen dan echt zo op maat gemaakt worden  O0 En natuurlijk mooi dat je alles zo in een keer kan aanpakken  :D
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 22:59:27
Dat is ergens ook wel logisch want niet ieder apparaat geeft natuurlijk dezelfde vibraties of RFI af. Wel uber cool dat die platen dan echt zo op maat gemaakt worden  O0 En natuurlijk mooi dat je alles zo in een keer kan aanpakken  :D
Ik kan het ook nog steeds niet echt geloven. Natuurlijk had ik het ook gefaseerd kunnen doen ;) Je kan het namelijk rustig opbouwen, maar ik heb dat geduld (blijkbaar) niet :D
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 23:21:19
Ik kan het ook nog steeds niet echt geloven. Natuurlijk had ik het ook gefaseerd kunnen doen ;) Je kan het namelijk rustig opbouwen, maar ik heb dat geduld (blijkbaar) niet :D

Herkenbaar  :D En ach, zo alles in een keer geeft natuurlijk wel een heftig effect  O0
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 23:23:03
Herkenbaar  :D En ach, zo alles in een keer geeft natuurlijk wel een heftig effect  O0
:D Zeker! Hoe heftig weten we eigenlijk niet, want tijdens de test hebben we dit nooit in deze vorm ervaren. Ik heb toen platen in het rack (muv de receiver, want dat paste niet) en onder de fronts gehad. Op het eind ook nog even onder de center, maar dat was niet stabiel genoeg. Bovendien waren de platen pas in de 1e fase van de bouw. Maar wat we gehoord hebben was ongelooflijk. Geen enkele upgrade (zelfs niet de PM) had dit effect, dus de verwachtingen zijn best hoog gespannen :music:
Showcase - Topic

HTip

Zag net dat mijn center stand gisteravond in Best is aangekomen. Dus het zou best kunnen dat die vandaag wordt bezorgd :pompom:
Showcase - Topic

RalphH

Issie al binnen? ;D

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 15:25:06
Hier op het forum lijkt het zo dat HT het enige is wat er in het leven is.

Bijna wel, enkel wordt de tuinkamer morgen voor heel andere doeleinden gebruikt ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 29, 2013, 07:00:54
Zag net dat mijn center stand gisteravond in Best is aangekomen. Dus het zou best kunnen dat die vandaag wordt bezorgd :pompom:
Netjes, aardig snel gegaan dan :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: RalphH op maart 29, 2013, 12:25:33
Issie al binnen? ;)
Nog niet. Ik heb wel gezien dat het in de wagen zit op weg naar mij zit. Hoe laat het wordt staat er helaas niet bij. Nog even geduld...

Citaat van: Martijn90 op maart 29, 2013, 12:30:37
Netjes, aardig snel gegaan dan :)
Zeker, iets meer dan week en dat vanuit Engeland.
Showcase - Topic

HTip

Correctie ;)

Zojuist 2 pakjes ontvangen met een gezamenlijk gewicht van 18kg :o Dat komt natuurlijk door de Atabites ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 29, 2013, 13:09:45
Correctie ;)

Zojuist 2 pakjes ontvangen met een gezamenlijk gewicht van 18kg :o Dat komt natuurlijk door de Atabites ;)
Das een best gewicht ja! Veel plezier met in elkaar zetten :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: HTip op maart 29, 2013, 13:09:45
Correctie ;)

W00t!!!!   :pompom: :pompom:

Neerzetten en foto's! ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bas Akkerman

Dus je hebt zo'n 10 CA-diamonds aangeschaft? Damn, dat is meer dan mijn oorspronkelijke budget. Ik bedoel het niet onaardig, maar ik schrik er gewoon even van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 29, 2013, 13:16:39
Das een best gewicht ja! Veel plezier met in elkaar zetten :D
Het was inderdaad een plezier om in elkaar te zetten. Was erg eenvoudig en alles paste helemaal. Het vullen met Atabites was met een trechter ook goed te doen. Het staat best wel gaaf moet ik zeggen.

Citaat van: RalphH op maart 29, 2013, 13:35:04
W00t!!!!   :pompom: :pompom:

Neerzetten en foto's! ;)
Heb ik, zoals jullie van mij gewend zijn, natuurlijk gemaakt, maar die moet ik nog uploaden en hier posten. Maar ze volgen zeker...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2013, 20:28:07
Dus je hebt zo'n 10 CA-diamonds aangeschaft? Damn, dat is meer dan mijn oorspronkelijke budget. Ik bedoel het niet onaardig, maar ik schrik er gewoon even van.
Klopt. Het is ook een flinke investering, maar met 10 krijg je natuurlijk kwantumkorting ;D Deze investering is wel voor het leven en dat kan je van apparatuur niet zeggen. Er zijn mensen die geven dit uit aan een apparaat of zelfs kabels, maar ik denk dat deze investering effectiever is ;)
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op maart 29, 2013, 22:35:57
Klopt. Het is ook een flinke investering, maar met 10 krijg je natuurlijk kwantumkorting ;D Deze investering is wel voor het leven en dat kan je van apparatuur niet zeggen. Er zijn mensen die geven dit uit aan een apparaat of zelfs kabels, maar ik denk dat deze investering effectiever is ;)
Als de platen specifiek op/voor één apparaat gefabriceerd worden zou dat wel eens wat korter kunnen zijn.
Niet dat je zo vaak wisselt als sommigen, maar toch. :)

Overigens heb ik dezelfde gedachte bij de kabels die ik gebruik. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 29, 2013, 22:35:57
Ik begrijp je hoor. Bij alles dat je koopt heb je de afweging gemaakt of iets het waard is. Het is meer het besef dat ik een dusdanig bedrag wel "vreemd" vind voor platen en dat minder vreemd zou vinden voor bijvoorbeeld luidsprekers. Laat duidelijk zijn dat ik nu een vooroordeel van mijzelf opmerk en ik geen discussie wil starten.

De plaat zie ik denk ik als een upgrade van het betreffende apparaat waar het voor gebruikt is. Zoals een ander wisselfilter van een luidspreker, extra voeding bij een versterker of een ander loopwerk van een cd-speler.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten