Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 25, 2013, 10:31:36
Klopt. Vaak is de eerste menu-optie "Play Concert". Het begint meestal in stereo en moet dan nog omgezet worden in surround. Het fijne van de Oppo is dat het makkelijk om te zetten is zonder beeld ;)
Precies!
In jouw geval zou een heel klein schermpje natuurlijk wel helemaal af zijn in zo'n ruimte. Gewoon met een beugel die je naar de muur toe kunt vouwen zodat hij ook niet in de weg zit als de beamer eenmaal aan staat ;) HDMI splittertje van 1 naar 2 signalen tussen bron en beamer / scherm en je bent klaar ;) Ben je daar niet al eens mee bezig geweest?

Zoiets?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 25, 2013, 10:55:55
Precies!
In jouw geval zou een heel klein schermpje natuurlijk wel helemaal af zijn in zo'n ruimte. Gewoon met een beugel die je naar de muur toe kunt vouwen zodat hij ook niet in de weg zit als de beamer eenmaal aan staat ;) HDMI splittertje van 1 naar 2 signalen tussen bron en beamer / scherm en je bent klaar ;) Ben je daar niet al eens mee bezig geweest?

Zoiets?

Klopt. In het verleden heb ik daar wel eens naar gekeken, maar dat niet doorgezet. Het was eigenlijk alleen voor concerten en DVD-A's, maar het is toch handig.

Wat heb ik dan nodig?
- HDMI splitter (moet wel van goede kwaliteit zijn, want het signaal voor de beamer mag niet worden beïnvloed
- Klein LCD-scherm
- Muurbeugel
- HDMI-kabel (heb ik nog)

Of ben ik nog iets vergeten? Wordt dan toch wel weer een dure oplossing...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Heeft je versterker geen dual HDMI out welke simultaan kan uitsturen?

Ik ben ook naar zo'n oplossing aan het zoeken zodat ik idd de beamer niet voor even hoef aan te zetten.

Martijnst1990

Citaat van: RonG op maart 25, 2013, 12:13:07
Heeft je versterker geen dual HDMI out welke simultaan kan uitsturen?

Ik ben ook naar zo'n oplossing aan het zoeken zodat ik idd de beamer niet voor even hoef aan te zetten.
Heeft zijn Marantz inderdaad niet. Nadeel aan een wat ouder model.

Wel een handig idee inderdaad, maar toch best kostbaar weer voor iets wat nu eigenlijk ook werkt alleen dan iets omslachtiger.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Nog een reden om mijn Onkyo te kopen dus. Oh nee, ik heb hem al gereserveerd. :D

Etiennevh

Citeer(moet wel van goede kwaliteit zijn, want het signaal voor de beamer mag niet worden beïnvloed

Of ben ik nog iets vergeten? Wordt dan toch wel weer een dure oplossing...

Zou toch voldoende moeten zijn? Digitaal signaal, je zou zeggen dat er niet zo veel te beïnvloeden valt..

Of deze: 71 euries bij Redcoon.
http://www.in-akustik.com/en/KuZ/produkte/artikel.asp?ref_no=003247012_KuZ&mobil=
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Heeft de Oppo geen dubbele HDMI out? Of hebben ze dat pas bij de latere 3D modellen toegepast?

VlisChris

Vind het wel grappig zoals iedereen druk aan het zoeken is naar zulke oplossingen haha.
Persoonlijk (maar dat is slechts mijn mening) is het een stuk netter om gewoon even een fotootje op de iPad te zetten en die te gebruiken, dan dat er een extra beugel moet komen die opvalt, met een extra monitor die opvalt, met een HDMI splitter die potentieel invloed heeft op het beeld.
Daarnaast krijg je dan weer veel werk om de kabels naar het scherm (stroom & HDMI) weer netjes weg te werken. Of Philip moet van zijn geloof vallen en die kabels lukraak door de ruimte laten zwerven :P

Just my 2ct's ;)

Etiennevh

Daarom mijn opmerking van een "beugel" die je kunt wegschuiven desnoods tot achter het meubel, zodat hij niet te veel opvalt.. Maargoed je hebt wel een punt vind ik :)

evilniek

Ja, het word er idd niet makkelijker op, overigens zou ik altijd kiezen voor een actieve switch als je zoiets zou willen doen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jvanhambelgium

Citaat van: LuPo op maart 25, 2013, 12:53:54
Nog een reden om mijn Onkyo te kopen dus. Oh nee, ik heb hem al gereserveerd. :D

Als je dat maar weet !!! :coffee:  :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LuPo

Midcall

Hij kan hem toch gewoon component aansluiten via zn receiver? Geluid heeft ie toch niet nodig op dat monitortje.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Etiennevh

Citaat van: Midcall op maart 25, 2013, 18:20:53
Hij kan hem toch gewoon component aansluiten via zn receiver? Geluid heeft ie toch niet nodig op dat monitortje.
Goed idee :)

LuPo

Hij heeft gewoon helemaal geen monitor nodig want hij heeft een iPad met camera. Punt. :D

HTip

Bedankt allemaal voor het meedenken. Krijg een beetje een deja vu ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1678802#msg1678802

Component zou een idee kunnen zijn, maar dan kan ik het menu van de SR9600 niet zien.

Wellicht is het gewoon beter de screenshots op de iPad te gebruiken... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even weer terug naar mijn huidig project...

Ik ga de inakustik NF1302 GAP RCA 60 cm inruilen. Erik (Jouw Hifi) stuurt de 120cm versie vandaag nog op :worship: Als PostNL een beetje meewerkt heb ik dus voor het weekend de nieuwe interlink tussen de Oppo en de PM hangen. En dan voor zo veel mogelijk luisteruren zorgen, zodat die zo snel mogelijk klinkt zoals de huidige.

O ja, de CA Diamonds zijn in de laatste fase van afwerking, dus zal het niet al te lang meer duren voordat... :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Nog een nieuwtje...

Ik krijg zojuist een mail dat mijn center stand onderweg is. Lijkt erop dat alles in orde gaat zijn voordat de platen komen :pompom:
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op maart 27, 2013, 12:42:44
Nog een nieuwtje...

Ik krijg zojuist een mail dat mijn center stand onderweg is. Lijkt erop dat alles in orde gaat zijn voordat de platen komen :pompom:

Het loont zich voor mij om weer een M&G, zoveel nieuws :) :D

HTip

Citaat van: RonG op maart 27, 2013, 12:56:16
Het loont zich voor mij om weer een M&G, zoveel nieuws :) :D
:D Er kan veel veranderen in een jaar. Zo heb je niets gepland, zo ga je iets doen met platen met allerlei gevolgen ;D

Veranderingen op een rijtje:
- aanpassing van het audiorack
- nieuwe stereo interlinks
- nieuwe center stand

Valt allemaal best mee eigenlijk. Het resultaat van dit alles is een compleet ander geluid dan jij vorig jaar hebt mogen ervaren. Jij hebt trouwens al kennis kunnen maken met de plaat van Rens. Ik weet niet of je daar nog iets van kan herinneren, maar dat is slechts het begin...

Het lijstje van genodigden is best lang weer ;)
Showcase - Topic

LuPo

Je hebt het er maar druk mee Philip. Maar wel leuk om te doen als je zo'n ruimte hebt. Dan wil je hem ook wel 'delen' met anderen aangezien zoiets best uniek is.
Wat vind je directe familie ervan? :D

HTip

Leuk druk, zeg maar. Ik vind het erg leuk om mijn HT te delen met degenen die zo hebben meegeleefd/meeleven met mijn reis door HT-land.

Het is niet zo dat familie, vrienden en buren die op bezoek komen altijd een film komen kijken. Er is meer in het leven ;) Maar áls er een film gekeken wordt dan is het altijd een klein feestje :pompom: Mijn schoonouders houden erg van de animatiefilms van o.a. Pixar en dat is dan ook vaak de film die wordt gekeken. Laatste keer was het Intouchables en dat was ook een succes. Het hoeft niet een actiefilm te zijn om in de film te worden gezogen. Heerlijk is dat.
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 10:16:34
Leuk druk, zeg maar. Ik vind het erg leuk om mijn HT te delen met degenen die zo hebben meegeleefd/meeleven met mijn reis door HT-land.

Het is niet zo dat familie, vrienden en buren die op bezoek komen altijd een film komen kijken. Er is meer in het leven ;) Maar áls er een film gekeken wordt dan is het altijd een klein feestje :pompom: Mijn schoonouders houden erg van de animatiefilms van o.a. Pixar en dat is dan ook vaak de film die wordt gekeken. Laatste keer was het Intouchables en dat was ook een succes. Het hoeft niet een actiefilm te zijn om in de film te worden gezogen. Heerlijk is dat.

Toch lijkt het soms van niet. Hahaha! :D

Maar je hebt gelijk hoor. Hier op het forum praten we er met z'n allen veel over maar buiten het forum heb ik het er niet vaak over eerlijk gezegd. Dat zijn dan namelijk ook geen mensen waarmee je die hobby deelt. Die snappen er toch niet al te veel van. Dus dan gaat het over andere dingen. ;)

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 10:16:34

Hoeveel +1-tjes was je nog van plan van mij te krijgen Philip? :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 11:05:50
Toch lijkt het soms van niet. Hahaha! :D

Maar je hebt gelijk hoor. Hier op het forum praten we er met z'n allen veel over maar buiten het forum heb ik het er niet vaak over eerlijk gezegd. Dat zijn dan namelijk ook geen mensen waarmee je die hobby deelt. Die snappen er toch niet al te veel van. Dus dan gaat het over andere dingen. ;)
Hier op het forum lijkt het zo dat HT het enige is wat er in het leven is. Tenminste als je sommige discussies volgt ;) Ik ben al zover dat niemand in mijn omgeving opkijkt als ik weer iets wil/ga veranderen omwille van de kwaliteit van het geluid en daarmee dus de beleving. Ik heb al collega's over de vloer gehad en hoewel ze me waarschijnlijk voor gek verklaren :D hebben ze ontzettend genoten van een film...
Showcase - Topic