Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Die brandvertragende werking kan zeker geen kwaad. Mijn tapijt heeft dat ook, maar ik hoop natuurlijk dat ik dat nooit nodig heb. De PPP zorgt ervoor dat spanningspieken worden opgevangen. Dus het risico op brand door electriciteit is hoop ik klein. Nog een mooie bijwerking van de platen is dat ik straks totaal geen statische electriciteit meer heb :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag navraag gedaan over de tweeter. Die was niet op voorraad bij de leverancier en ook niet bij de leverancier van de leverancier. Verwachting levertijd is 2-3 weken. Dat zou betekenen dat de CA Diamonds eerder hier zijn dan de tweeter. Misschien maar goed ook, want die moet natuurlijk nog inspelen en dat zal wel even duren voordat die gelijkwaardig klinkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Probleem met een tweeter? Misschien heb je het ergens geplaatst maar kan het zo even niet vinden.
M_A is ook een beetje lui vandaag :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

RubenV.

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  8, 2013, 19:30:14
Probleem met een tweeter? Misschien heb je het ergens geplaatst maar kan het zo even niet vinden.
M_A is ook een beetje lui vandaag :D

Dat is mij ook ontgaan.

Citaat van: HTip op maart  8, 2013, 17:22:02
Die brandvertragende werking kan zeker geen kwaad. Mijn tapijt heeft dat ook, maar ik hoop natuurlijk dat ik dat nooit nodig heb. De PPP zorgt ervoor dat spanningspieken worden opgevangen. Dus het risico op brand door electriciteit is hoop ik klein. Nog een mooie bijwerking van de platen is dat ik straks totaal geen statische electriciteit meer heb :thumbs-up:

Nog meer voordelen van de tweaks  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Ben niet de beroerdste, dus ik heb het even voor jullie opgezocht... ;)

Citaat van: HTip op februari 20, 2013, 12:55:36

De tweeter die in 2009 is vervangen is helaas weer kapot. Toen was dit een exemplaar uit een demospeaker. Dit keer krijg ik een nieuwe en wordt deze ter plaatse ingebouwd. Wanneer dit is gebeurd weten we niet, maar door de platen is dit waarschijnlijk beter hoorbaar geworden. In ieder geval ben ik blij dat de speaker straks weer goed is...

Als je die link volgt dan kun je er nog iets meer over te weten komen ;)
Showcase - Topic

AbZ

Citaat van: HTip op maart  8, 2013, 17:22:02Nog een mooie bijwerking van de platen is dat ik straks totaal geen statische electriciteit meer heb :thumbs-up:
Dan zou ik er ook eentje op het dak leggen tegen blikseminslagen.

HTip

Citaat van: AbZ op maart  8, 2013, 22:49:18
Dan zou ik er ook eentje op het dak leggen tegen blikseminslagen.
:D Ik weet niet hoe jij dat doet, maar daar hebben we een bliksemafleider voor ;)
Showcase - Topic

HTip

De woonkamer en de TV voelen zich een beetje verwaarloosd :D De afgelopen week bijna elke dag de hele avond in de kelder gezeten. We komen niet uitgeluisterd. Het is zo ontzettend genieten op het moment. Of het nu stereo of surround is. Het klinkt allemaal even heerlijk!

Het bouwproces van de platen is nu op de helft en worden op dit moment uitgebreid getest. Helaas (nog) niet door mij ;) Als de platen deze kant op komen dan zijn ze natuurlijk helemaal klaar. Mooi afgewerkt en gespoten in... heel verrassend... zwart! :D

Het moment van uitleveren komt steeds dichterbij!
Showcase - Topic

Martijnst1990

Spannend :)

Heerlijk om zo te kunnen genieten 8) Maar dat is in zo'n ruimte natuurlijk heel makkelijk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 10, 2013, 11:43:15
Spannend :)

Heerlijk om zo te kunnen genieten 8) Maar dat is in zo'n ruimte natuurlijk heel makkelijk :D
Is inderdaad spannend, want we hebben nu slechts 3 platen liggen en degene die we gaan krijgen zijn nog (veel) beter. Heb wel eens een voorstelling proberen te maken van hoe het geluid gaat worden, maar dat lukt gewoonweg niet. Ik wil ook niet mijn verwachtingen te hoog leggen.

En ondanks dat we ook aan het testen zijn, is het gewoon echt genieten. Annet stelt nu zelfs voor dat we lekker muziek gaan luisteren. Erg leuk vind ik dat. We prijzen ons erg gelukkig met onze ruimte en dat we de mogelijkheid hebben dit soort upgrades kunnen doen!
Showcase - Topic

frank2

Het kan nog veel beter....  luister maar eens bij jouw thuis naar een anthem....  wordt het nog veel beter....
Qua beeld: een goedkope denon, ik weet nu het verschil, je staat versteld, het verschil tussen een Oppo die jij hebt en een goedkope denon van 291 euro is behoorlijk groot..... ik was stomverbaasd... het beeld gaat echt met sprongen vooruit.... (is nog een goedkope upgrade ook tov de plates :D)
En snowmaster heeft ook nog wat in petto....  je zit nu op 60% tov. alle verbeteringen die je nog zou kunnen doen...  grootspraak? nee ik heb het mogen ervaren.... en heb het hier thuis ook al gedeeltelijk....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 10, 2013, 12:27:31
Is inderdaad spannend, want we hebben nu slechts 3 platen liggen en degene die we gaan krijgen zijn nog (veel) beter. Heb wel eens een voorstelling proberen te maken van hoe het geluid gaat worden, maar dat lukt gewoonweg niet. Ik wil ook niet mijn verwachtingen te hoog leggen.

En ondanks dat we ook aan het testen zijn, is het gewoon echt genieten. Annet stelt nu zelfs voor dat we lekker muziek gaan luisteren. Erg leuk vind ik dat. We prijzen ons erg gelukkig met onze ruimte en dat we de mogelijkheid hebben dit soort upgrades kunnen doen!
Zeer herkenbaar weer van je voorstelling en de daarbij horende (te?) hoge verwachtingen.

Die mogelijkheid, dat is toch wel fijn. Gelukkig besef je dat ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Citaat van: frank2 op maart 10, 2013, 12:59:50
Het kan nog veel beter....  luister maar eens bij jouw thuis naar een anthem....  wordt het nog veel beter....
Qua beeld: een goedkope denon, ik weet nu het verschil, je staat versteld, het verschil tussen een Oppo die jij hebt en een goedkope denon van 291 euro is behoorlijk groot..... ik was stomverbaasd... het beeld gaat echt met sprongen vooruit.... (is nog een goedkope upgrade ook tov de plates :D)
En snowmaster heeft ook nog wat in petto....  je zit nu op 60% tov. alle verbeteringen die je nog zou kunnen doen...  grootspraak? nee ik heb het mogen ervaren.... en heb het hier thuis ook al gedeeltelijk....
Die Anthem komt de laatste tijd wel echt heel veel voorbij. Ik kan me persoonlijk heel moeilijk voorstellen dat de surround bubble nog zoveel beter zou kunnen dan hoe het nu is bij Philip, heb wel eens het idee dat de Anthem wel heel positief neer word gezet. Maar dat is voor mij makkelijk praten, want ik heb hem zelf niet gehoord.

En wat die Denon betreft, bedoel je dan dat die beter beeld geeft of de Oppo? Zoals ik het lees zou de Denon een stuk beter zijn qua beeld, maar waar ligt dat precies aan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Geen idee waar het aan ligt dat de Denon beter beeld geeft, maar hoewel ik het al wist, heb ik gisteren een dvd die ik bijna elke week keek (U2) gisteren weer opnieuw gekeken, het verschil is echt behoorlijk, betere kleuren, meer openheid, en diepte, en bij mij is de tv nog steeds dezelfde alleen de BR speler is veranderd, de hdmi kabel is ook hetzelfde.

De bubble bij Philip kan vlgs mij haast niet beter, maar net zoals met de CA platen kan het geluid wel beter, ik denk dat een anthem bij Philip meer druk geeft, openheid, kracht, maw. hij hoeft niet meer zo hard te staan, maar zelfs op normaal luisternivo zal het dan krachtig klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

JCL

Citaat van: frank2 op maart 10, 2013, 14:02:45
Geen idee waar het aan ligt dat de Denon beter beeld geeft, maar hoewel ik het al wist, heb ik gisteren een dvd die ik bijna elke week keek (U2) gisteren weer opnieuw gekeken, het verschil is echt behoorlijk, betere kleuren, meer openheid, en diepte, en bij mij is de tv nog steeds dezelfde alleen de BR speler is veranderd, de hdmi kabel is ook hetzelfde.

De bubble bij Philip kan vlgs mij haast niet beter, maar net zoals met de CA platen kan het geluid wel beter, ik denk dat een anthem bij Philip meer druk geeft, openheid, kracht, maw. hij hoeft niet meer zo hard te staan, maar zelfs op normaal luisternivo zal het dan krachtig klinken.

Dan zal er waarschijnlijk een betere scaler in liggen die er op een mooiere manier 1080P van maakt? Of is het verschil met Blu-rays ook zo groot? Over dat laatste ben ik altijd erg sceptisch, het eerste is wel een logisch gevolg van het feit dat het beeld wordt bewerkt.

frank2

Het verschil is er zeker, mooier beeld, strakker met BR's maar met dvd's is het groter.

Maro

Alles wat frank2 heeft staan is veeeel beter dan wat iedereen heeft staan. Sta elke keer wee stom verbaasd over de uitspraken van die man.....zijn er echt mensen die hem nog serieus nemen... Nu heeft ie weer een cheap ass Denon die de Oppo weg speelt...   :popcorn:   Hij heeft ook kabouters in zijn tuin wonen...echt waar... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op maart 10, 2013, 20:04:39
[...] Hij heeft ook kabouters in zijn tuin wonen...echt waar... :D
Klopt! Ik had er laatst nog een onder mijn wielen. :unhappy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Alles wat frank2 heeft staan is veeeel beter dan wat iedereen heeft staan. Sta elke keer wee stom verbaasd over de uitspraken van die man.....zijn er echt mensen die hem nog serieus nemen... Nu heeft ie weer een cheap ass Denon die de Oppo weg speelt...   :popcorn:   Hij heeft ook kabouters in zijn tuin wonen...echt waar... :D

Hoe wist je dat ik kabouters thuis had, ik heb er 2, ze zijn wit en wandelen door het huis, worden ook wel wandelende basstrapps genoemd, en zijn zeer gevaarlijk. Bas kent ze. :D

LuPo

Zo cheap-ass is die denon anders niet. Mijn Panasonic DMP-BDT220 is pas cheap-ass. :D

Maro

Mijn LG 370 is pas cheap ass...€40,- van MP. Geeft ook een prima plaatje en geluid over HDMI. Maar het is geen Oppo... :D

LuPo

Citaat van: Maro op maart 11, 2013, 15:46:37
Mijn LG 370 is pas cheap ass...€40,- van MP. Geeft ook een prima plaatje en geluid over HDMI. Maar het is geen Oppo... :D

Ik weet niet hoe dat met die LG zit, maar die Panasonic komt bij alle tests er zeer goed uit. Dus daarom heb ik die gekocht.. Houd ik weer wat centjes in m'n zak voor software. :D

Maro

Gelijk heb je.... Heb geen tests gelezen over de LG. Mijn eigen waarneming was dat hij het erg goed doet. Slechte BR spelers zijn er ook niet volgens mij.

JCL

Het grootste verschil maak je volgens mij ook met het analoge deel. Als je dat niet gebruikt dan is het onzin om een hele dure speler te kopen. Met dat geld kun je meer winst halen in andere componenten.