Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

LuPo

Citaat van: HTip op maart  4, 2013, 08:55:06
Begint? ;D Ik heb al zoveel tweaks geprobeerd, maar eerlijk gezegd staan geen van die tweaks in verhouding met deze. Je moet het zelf ervaren hebben denk ik. Dat herinnert me aan iets... Ik zou je nog een PM sturen :blush:

Het is ook best moeilijk om 534 pagina's allemaal door te lezen.. :D
Ik moet zeggen dat ik wat kritisch hier tegenover sta maar ik laat mij graag overtuigen tijdens een M&G. :thumbs-up:

Ik zal zo even antwoorden op je PM.

LuPo

Philip, ik moet je nu toch echt wijzen op je eigen uitspraken uit het verleden. Dat de CA-plates te veel geld zouden gaan kosten.. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2133403#msg2133403 :D

HTip

Citaat van: LuPo op maart  4, 2013, 14:04:32
Het is ook best moeilijk om 534 pagina's allemaal door te lezen.. :D
Ik moet zeggen dat ik wat kritisch hier tegenover sta maar ik laat mij graag overtuigen tijdens een M&G. :thumbs-up:

Ik zal zo even antwoorden op je PM.
Is ook een beetje uit de hand gelopen topic ;) Sinds het verslag zijn er al 5 pagina's bijgekomen en is het topic meer dan 6000 keer geraadpleegd :o Ik heb geen idee wat een gemiddelde is, maar dat vind ik dus heel veel ;)

Citaat van: LuPo op maart  4, 2013, 15:25:28
Philip, ik moet je nu toch echt wijzen op je eigen uitspraken uit het verleden. Dat de CA-plates te veel geld zouden gaan kosten.. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2133403#msg2133403 :D
;D Ach een mens wordt wel eens wijzer en in een jaar kan veel veranderen ;) Even zonder gekheid, het is een behoorlijke investering, maar die doen forumleden graag voor een nieuwe versterker, speaker, projector of zelfs kabels en andere zaken. Ik denk dat we uit deze investering meer rendement kunnen halen en hij is ook nog eens eenmalig en dat kan je van apparatuur nou niet echt zeggen ;D

Vanavond weer verder gegaan met testen en het was weer genieten. Bij stereo soms zelfs holografisch dat je echt denkt dat er geluid van achter je komt. De bubble heb ik al veel over geschreven, maar die is gewoon heerlijk om mee te maken. Deze week krijg ik een paar concerten binnen en ben erg benieuwd hoe die gaan klinken. Natuurlijk wel eerst even door de Nespa :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Ik denk dat het voor veel mensen interessant leesvoer is. Voor mij iig wel.
Klein vraagje wat is een nespa?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Citaat van: HTip op maart  4, 2013, 22:17:08
Is ook een beetje uit de hand gelopen topic ;) Sinds het verslag zijn er al 5 pagina's bijgekomen en is het topic meer dan 6000 keer geraadpleegd :o Ik heb geen idee wat een gemiddelde is, maar dat vind ik dus heel veel ;)
;D Ach een mens wordt wel eens wijzer en in een jaar kan veel veranderen ;) Even zonder gekheid, het is een behoorlijke investering, maar die doen forumleden graag voor een nieuwe versterker, speaker, projector of zelfs kabels en andere zaken. Ik denk dat we uit deze investering meer rendement kunnen halen en hij is ook nog eens eenmalig en dat kan je van apparatuur nou niet echt zeggen ;D

Vanavond weer verder gegaan met testen en het was weer genieten. Bij stereo soms zelfs holografisch dat je echt denkt dat er geluid van achter je komt. De bubble heb ik al veel over geschreven, maar die is gewoon heerlijk om mee te maken. Deze week krijg ik een paar concerten binnen en ben erg benieuwd hoe die gaan klinken. Natuurlijk wel eerst even door de Nespa :thumbs-up:

Ik was je een beetje aan het plagen hoor. Ik roep zelf ook vaak genoeg dat ik niet meer ga upgraden tegen mijn vriendin en vervolgens is er een paar maanden later vrolijk weer een nieuwe upgrade. :D

RubenV.

Citaat van: LuPo op maart  5, 2013, 08:33:39
Ik was je een beetje aan het plagen hoor. Ik roep zelf ook vaak genoeg dat ik niet meer ga upgraden tegen mijn vriendin en vervolgens is er een paar maanden later vrolijk weer een nieuwe upgrade. :D

Het HT-virus  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  5, 2013, 08:12:09
Ik denk dat het voor veel mensen interessant leesvoer is. Voor mij iig wel.
Klein vraagje wat is een nespa?
Bedankt Ruben! Ik heb alles wat ik gedaan heb ook gedocumenteerd zodat anderen er ook wat aan hebben. En natuurlijk ook voor mezelf om een naslagwerk te hebben.

En wat is een Nespa? Ook weer zo'n wonderlijk apparaatje. Ik kan het wel verder uitleggen, maar dat wordt dan een herhaling van deze post ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1791513#msg1791513

Tijdens een M&G vorig jaar hebben we de Nespa aan een blinde test onderworpen. Was erg vermoeiend en de sfeer was om te snijden. Het verslag hiervan staat hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2133133#msg2133133

Al met al net als de CA platen een tweak met sceptici, maar ook met mensen die het geprobeerd hebben en nu in bezit hebben. Ik hoor verschil en daar gaat het natuurlijk om ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: LuPo op maart  5, 2013, 08:33:39
Mag hoor. Ik kan het wel hebben. Sterker nog, (een beetje) humor heeft de mens nodig :D

Je hebt het HT-virus ook aardig te pakken. Na de BD-speler, de Harmony en nu de zoektocht naar een nieuwe receiver. What's next? ;)
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: RubenV. op maart  5, 2013, 11:24:29
Het HT-virus  :D

Heerlijk virus zolang het niet te heftig wordt  ;).

Het mooie van Philips verbeteringen is dat ze bijna niets kosten, alleen maar inspanning en kluswerk.
Ik vind dat altijd dubbel genieten.
Het wegwerken van RFI/EMI, statische en inductie invloeden behoort ook tot onderdeel "stroom".
Ook het beteugelen van vibraties doet vaak meer dan menigeen verwacht.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op maart  5, 2013, 22:02:57

Het mooie van Philips verbeteringen is dat ze bijna niets kosten, alleen maar inspanning en kluswerk.
Ik vind dat altijd dubbel genieten.
Het wegwerken van RFI/EMI, statische en inductie invloeden behoort ook tot onderdeel "stroom".
Ook het beteugelen van vibraties doet vaak meer dan menigeen verwacht.
Sterker nog, het hout én de lijm hadden we nog over, dus het heeft helemaal niets gekost, anders dan vrije tijd ;) Dat is inderdaad weer iets waar we trots op kunnen zijn. Of het veel verschil maakt is moeilijk te zeggen, in het totaalplaatje helpt het wel.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart  4, 2013, 09:01:28
Volgens mij ligt bij Snowmaster nog een HFT-stroomkabel met mijn naam op. Die zou dan de Siemens CFC verbinden met de HT. En we zouden nog experimenteren met de zekering in de CFC en ook in de SR9600 en eventueel ook nog de IEC-inlet vervangen. Maar ik heb geen haast ;)
@Snowmaster: Klopt wat ik hierboven schrijf nog een beetje?
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op maart  5, 2013, 22:12:26
@Snowmaster: Klopt wat ik hierboven schrijf nog een beetje?

Indertijd had ik inderdaad wat extra meters besteld omdat er meerderen waren die de kabel graag wilden hebben.  Er waren meer liefhebbers dan ik meters had en je wilde de kabel graag eerst horen voor je een beslissing nam. Ik snap dat wel, maar oningespeeld had dat nauwelijks zin en hiervoor even op en neer naar het zuiden lag ook niet voor de hand.
De kabel is vast nog wel ergens te krijgen (ik weet bv. nog een forumgenoot die hem niet gebruikt).
In jouw ruimte is het inderdaad verstandig om eerst te luisteren en te zien wat de invloed van stroomwijzigingen zijn. Je hebt immers gekozen voor een hele bewuste en kwalitatieve goede set up met de PPP. 
Als ik zuidwaarts ga, dan kom ik ook allereerst een kop koffie drinken en jullie HT bewonderen. Natuurlijk gaan wij dan samen ook relaxed luisteren naar wat een paar stroomaanpassingen doen.
Sommige verbeteringen openen vaak een deur naar meer. Denk maar aan je eerste stap met  audiorack, vervolgens Ceraballs en nu CA plates, cableclamps en elevators in aangepaste kabelgoten.
Ik wil het bezoekje wel laten samenvallen met een weekendje Zuid Limburg met mijn gezin.
Gelukkig heb ik een complete "stroomaanvoer" sinds kort "verhuisbaar" doordat wij verbouwen.
Frank kon hierdoor beslissingen nemen en weer een stapje vooruit maken. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

RubenV.

Citaat van: HTip op maart  5, 2013, 21:56:14
Bedankt Ruben! Ik heb alles wat ik gedaan heb ook gedocumenteerd zodat anderen er ook wat aan hebben. En natuurlijk ook voor mezelf om een naslagwerk te hebben.

En wat is een Nespa? Ook weer zo'n wonderlijk apparaatje. Ik kan het wel verder uitleggen, maar dat wordt dan een herhaling van deze post ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1791513#msg1791513

Tijdens een M&G vorig jaar hebben we de Nespa aan een blinde test onderworpen. Was erg vermoeiend en de sfeer was om te snijden. Het verslag hiervan staat hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2133133#msg2133133

Al met al net als de CA platen een tweak met sceptici, maar ook met mensen die het geprobeerd hebben en nu in bezit hebben. Ik hoor verschil en daar gaat het natuurlijk om ;)

Interessante materie. Kan je daar ook blu rays mee "behandelen"?
Citaat van: Snowmaster op maart  5, 2013, 22:02:57
Helemaal mee eens  ;D
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

@Snowmaster: Leuk! Laat maar weten wanneer je een keer in de buurt gaat zijn. Ben benieuwd wat je van mijn geluid vindt en óf en waar je nog verbetering ziet/hoort. Als alles meezit gaat in april de Chamber of Dreams "omgedoopt" worden in de Chamber of Diamonds O0
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  6, 2013, 14:11:59
Interessante materie. Kan je daar ook blu rays mee "behandelen"?
Kan je zeker. En behandelen mag je best zonder trema schrijven, want dat is in feite wat er gebeurt. Het effect is blijvend. Ik heb al mijn concert BD's behandeld met goed resultaat. Film heb ik nog nooit geprobeerd, maar in theorie zouden die er ook profijt van moeten hebben.

Tijdens een M&G laat ik altijd even het verschil horen en mogen mijn gasten ieder een CD die ze goed kennen laten Nespa'en :D en daarna luisteren of er verschil is. Soms is het verschil wat minder duidelijk, maar ik weet waar ik op moet letten en dan hoor ik eigenlijk vantevoren wat het effect gaat zijn.
Showcase - Topic

frank2

Citaat van: HTip op maart  6, 2013, 17:59:53
@Snowmaster: Leuk! Laat maar weten wanneer je een keer in de buurt gaat zijn. Ben benieuwd wat je van mijn geluid vindt en óf en waar je nog verbetering ziet/hoort. Als alles meezit mogen gaat in april de Chamber of Dreams "omgedoopt" worden in de Chamber of Diamonds O0

Philip doe het niet, laat 'm niet komen....  je geluid wordt bijna zeker gegarandeerd aanmerkelijk beter.....
En het is al zo goed....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op maart  6, 2013, 18:22:06
Philip doe het niet, laat 'm niet komen....  je geluid wordt bijna zeker gegarandeerd aanmerkelijk beter.....
En het is al zo goed....
;D Leuk gezegd en bedankt voor het compliment Frank! Ik ben altijd op zoek geweest naar verbetering en misschien houdt het op met CA Diamonds, maar je weet maar nooit hé? Het blijft onze hobby... :music:
Showcase - Topic

HTip

Even mijn forumnaam eer aan doen. Ik ben al tijden aan het kijken naar een oplossing voor het witte vlak op de achtermuur. Probleem daarbij is dat de werking van de basstrap niet mag afnemen. Verven was geen optie, omdat de gaatjes dicht zouden gaan zitten. Enige optie was akoestisch transparante stof. En die heb ik gevonden :thumbs-up:

Het mooie van de stof is dat deze speciaal voor o.a. de Modex platen is ontwikkeld. Het komt dan ook van de zelfde fabrikant, RPG. Het product heet SoundGem (http://www.rpginc.com/product_soundGem.cfm). Ik ben rechtstreeks in contact met RPG en het is alleen in de VS beschikbaar. Maar ik kan het toch krijgen. Ik moet dan wel een rol afnemen van 10m van ca. 140cm breed. Zoveel heb ik niet nodig, maar misschien kunnen we een soort powerbuy houden. De stof is in vele kleuren verkrijgbaar. Mijn voorkeur gaat uit naar zwart, ik denk dat het moeilijk wordt om rood te laten matchen.

Even vergeten te vermelden... De stof is natuurlijk niet alleen voor RPG producten geschikt. Als je de akoestische eigenschappen bekijkt dan is het bijna volledig akoestisch transparant over het hele spectrum.
Showcase - Topic

RubenV.

Dat zal wellicht ook interessant zijn voor mensen die bezig zijn met het vervaardigen van DIY-absorbers en deze willen afwerken. Leuk initiatief  :thumbs-up:
Mijn topic
Bluray collectie

AbZ

Dacht dat Eric Desart al eens had uitgelegd dat iedere stof waar je doorheen kunt blazen geschikt is
als akoestisch transparant doek, dus misschien maak je het nodeloos moeilijk? (of is dat part of the fun?)
Ik gok dat het voor basstraps nog makkelijker ligt.

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  7, 2013, 22:22:52
Dat zal wellicht ook interessant zijn voor mensen die bezig zijn met het vervaardigen van DIY-absorbers en deze willen afwerken. Leuk initiatief  :thumbs-up:
Ik zal eens de animo checken in een powerbuy topic. Iets voor het weekend ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: AbZ op maart  7, 2013, 22:23:16
Dacht dat Eric Desart al eens had uitgelegd dat iedere stof waar je doorheen kunt blazen geschikt is
als akoestisch transparant doek, dus misschien maak je het nodeloos moeilijk? (of is dat part of the fun?)
Ik gok dat het voor basstraps nog makkelijker ligt.
Heb ik ook een keer gelezen. Ik heb alleen nog geen stof gevonden waarbij het wit van de plaat niet doorschijnt.  En mijn Modex Broadband werkt van 35 tot 5000Hz en daar ligt voor mij een extra uitdaging.

Als het eenvoudiger kan, dan ben ik de laatste die daar nee tegen zegt ;)
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart  7, 2013, 23:06:25
Heb ik ook een keer gelezen. Ik heb alleen nog geen stof gevonden waarbij het wit van de plaat niet doorschijnt.  En mijn Modex Broadband werkt van 35 tot 5000Hz en daar ligt voor mij een extra uitdaging.

Als het eenvoudiger kan, dan ben ik de laatste die daar nee tegen zegt ;)

Bovendien beschikt deze RPG stof ook over een brandvertragende werking als ik de specs goed heb begrepen, dat lijkt me ook wel een pluspuntje.
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Haha, is de woonkamer uitgefikt maar blijven je panelen wel heel.  :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Citaat van: Jumping Jack op maart  8, 2013, 15:34:19
Haha, is de woonkamer uitgefikt maar blijven je panelen wel heel.  :P

Volgens mij moet het in deze situatie dan in de kelder beginnen, maar toch  :P Evengoed blijft een HT vaak wel een ruimte met een hoop elektrische apparatuur en kabels...
Mijn topic
Bluray collectie