Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

LuPo

RubenV.

Ik ben ook benieuwd  :clapping:

Nog even een beetje offtopic: Ik heb onlangs The art of Flight in een "JBL Scynthesis certified room" mogen aanschouwen met in iedere hoek van de ruimte een 18" sub.
Dat was wel een van mijn gaafste ht-ervaringen, mooie beelden en heftige beats!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Het is inmiddels al gisteren dat ik het genoegen heb mogen hebben om verschillende platen te testen. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen en hoe ik de dag moet beschrijven. Ik heb zoveel gehoord dat ik de indrukken even wil laten bezinken. Ik zit hier met een smile op mijn gezicht en ben nog erg opgewonden van wat ik heb meegemaakt.

Het is niet gelukt om tijdens de test meteen mijn indrukken vast te leggen, maar gelukkig heb ik een goed geheugen ;) Ik heb wel een playlist gemaakt, dus wat ik gehoord heb kan ik makkelijk relateren. En al helemaal niet tussendoor even op het forum komen...

Er is zoveel gebeurd en getest dat gewoon de tijd ontbrak en zoals gewoonlijk met dit soort dingen eigenlijk de dag te kort is. En op een gegeven moment wordt je natuurlijk ook moe, want analytisch luisteren vergt toch meer energie dan je denkt.

Ik ga natuurlijk wel een poging wagen om mijn indrukken en ervaringen te beschrijven. Dat het moeilijk gaat worden weet ik nu al...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Ben wel erg benieuwd dan naar je bevindingen dan met al die indrukken :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op februari 18, 2013, 01:48:57
Ben wel erg benieuwd dan naar je bevindingen dan met al die indrukken :popcorn:
Ook hier welkom terug Robbert! Zoals gedacht was het een spannende dag, want ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten. Maar absoluut niet vermoeiend en het was ook erg gezellig. Ik kon wel erg moeilijk de slaap vatten, want ik was gewoon te opgewonden en enthousiast. En waarom dat zo was ga ik proberen te beschrijven...

Dit jaar ga ik een aantal M&G's organiseren als een soort reünie. Ik zou het erg leuk vinden als je de lange reis nog een keer wil maken. Dan kan je zelf ervaren wat er allemaal is veranderd, zowel in beeld als geluid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even iets anders, het is een beetje sluipend gegaan, maar mijn topic heeft weer een mijlpaal bereikt. Het is inmiddels meer dan 500.000 keer gelezen :o

Erg leuk om te zien dat jullie het nog steeds leuk vinden om mijn reis door audio- en videoland te volgen :wub:
Showcase - Topic

RubenV.

Dat is wel een mijlpaal te noemen ja, 500.000  8) Gefeliciteerd!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Peerless Monster

Citaat van: HTip op februari 18, 2013, 07:57:46
Even iets anders, het is een beetje sluipend gegaan, maar mijn topic heeft weer een mijlpaal bereikt. Het is inmiddels meer dan 500.000 keer gelezen :o

Erg leuk om te zien dat jullie het nog steeds leuk vinden om mijn reis door audio- en videoland te volgen :wub:

Hoe vaak heb jij jezelf al teruggelezen Philip ;)?
Gefeliciteerd! Ik ben ook erg benieuwd wat Crusade Audio voor jouw in petto had!!
En natuurlijk dat het positief uitpakt.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

frank2

Ik verwacht dat de bevindingen zeer positief zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 18, 2013, 07:54:41
Ook hier welkom terug Robbert! Zoals gedacht was het een spannende dag, want ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten. Maar absoluut niet vermoeiend en het was ook erg gezellig. Ik kon wel erg moeilijk de slaap vatten, want ik was gewoon te opgewonden en enthousiast. En waarom dat zo was ga ik proberen te beschrijven...

Dit jaar ga ik een aantal M&G's organiseren als een soort reünie. Ik zou het erg leuk vinden als je de lange reis nog een keer wil maken. Dan kan je zelf ervaren wat er allemaal is veranderd, zowel in beeld als geluid.
natuurlijk wil ik dat! Ben wel erg nieuwsgierig naar alle veranderingen. En het is natuurlijk ook leuk om elkaar weer te zien!

Ik ben benieuwd naar je verslag!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: RubenV. op februari 18, 2013, 13:52:09
Dat is wel een mijlpaal te noemen ja, 500.000  8) Gefeliciteerd!
Bedankt Ruben. Ik zag net in de forumstatistiek dat ik in de top 10 van alle topics sta :o

Citaat van: Peerless Monster op februari 18, 2013, 14:02:32
Hoe vaak heb jij jezelf al teruggelezen Philip ;)?
Gefeliciteerd!
:clapping: Dankje Rens! Ik gebruik mijn topic ook als naslagwerk voor mezelf, dus een deel van die 500000 is inderdaad van mij ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Peerless Monster op februari 18, 2013, 14:02:32
Ik ben ook erg benieuwd wat Crusade Audio voor jouw in petto had!!
En natuurlijk dat het positief uitpakt.
CA heeft nogal wat in petto en of het positief uitpakt? Dat lees je in mijn verslag waar ik vandaag mee begonnen ben...

Citaat van: frank2 op februari 18, 2013, 14:15:44
Ik verwacht dat de bevindingen zeer positief zijn.
Jij hebt kennisgemaakt met hetzelfde materiaal, nl. De CA Cones. Ik ken de Cones niet anders dan uit de reviews, maar naar wat ik lees gaan de platen nog een flinke stap verder.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Robbert54 op februari 18, 2013, 14:57:41
natuurlijk wil ik dat! Ben wel erg nieuwsgierig naar alle veranderingen. En het is natuurlijk ook leuk om elkaar weer te zien!
Leuk! Gaan we doen...
Showcase - Topic

Etiennevh

Leuk om te lezen Philip! Ben benieuwd naar je verslag, maar je opmerking over de indrukken zegt mij alweer dat er iets speciaals heeft plaatsgevonden ;) :popcorn:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 19, 2013, 10:26:59
Leuk om te lezen Philip! Ben benieuwd naar je verslag, maar je opmerking over de indrukken zegt mij alweer dat er iets speciaals heeft plaatsgevonden ;) :popcorn:
Dat zou zomaar best eens kunnen :D

Was met het verslag begonnen, maar ben het alweer aan het herschrijven. Ik heb eerst mijn andere verslagen gelezen en ik wil voorkomen in herhaling te vallen. Ook wil ik niet de andere reviews van de platen door o.a. Peerless Monster naschrijven. Het gaat erom hoe ik de dag beleefd heb en wat ik heb gehoord. Ik denk dat ik nu op de goede weg ben... ;)
Showcase - Topic

HTip

De buizen voor het rack zijn onderweg dankzij BB&G! Dus dit weekend zeer waarschijnlijk bezig met het aanpassen van het rack. Dan kunnen de platen er makkelijk onder en is er ook genoeg ruimte voor de apparatuur om te ademen. Rack wordt een flink stuk hoger.

De tweeter die in 2009 is vervangen is helaas weer kapot. Toen was dit een exemplaar uit een demospeaker. Dit keer krijg ik een nieuwe en wordt deze ter plaatse ingebouwd. Wanneer dit is gebeurd weten we niet, maar door de platen is dit waarschijnlijk beter hoorbaar geworden. In ieder geval ben ik blij dat de speaker straks weer goed is...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Das balen van die tweeter  :nopompom: Ik heb niet zo'n goed geheugen, om welke speaker gaat het? Hopelijk niet 1 van de fronts.

Ben zoals de rest ook wel benieuwd naar je verslag. En mooi dat er gewoon langere buizen besteld kunnen worden voor je rack!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 20, 2013, 19:46:14
Das balen van die tweeter  :nopompom: Ik heb niet zo'n goed geheugen, om welke speaker gaat het? Hopelijk niet 1 van de fronts.
Het gaat om de linker front, de Note 7. Ik heb toen foto's gemaakt die je hier kunt vinden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1375301#msg1375301

Citeer
Ben zoals de rest ook wel benieuwd naar je verslag. En mooi dat er gewoon langere buizen besteld kunnen worden voor je rack!
Ik zal kijken of het deze week kan afronden. Het is een beetje druk op het werk en de sfeer is ook niet super en daardoor heb ik 's avonds minder energie. Zelfs niet voor mijn hobby...

Inderdaad dat de buizen op maat konden worden geleverd. Gaat een flink rack worden. Ipv 17-25-17-17 wordt het nu 25-32-25-17. Onder elke component komt een plaat van 6cm dik en 15 kg te liggen. Rack dus ook wel een beetje stabieler gaan zijn ;)

Showcase - Topic

Nicklazzz

Zulke ruimtes zoals de uwe doen een mens toch dromen :wub:
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

HTip

Citaat van: Nicklazzz op februari 20, 2013, 20:35:08
Zulke ruimtes zoals de uwe doen een mens toch dromen :wub:
Thanks! Vandaar de naam "Chamber of Dreams" ;D
Showcase - Topic

StefaanD

Soms moet je het gewoon niet ver zoeken  :D

Ja, ja 'k leef nog  ;) Dacht platen, wat !???, gaat Philip nu echt met vinyl aan de slag gaan  ;D maar dat is het dus niet. Even lezen wat je de laatste tijd allemaal gedaan hebt, je zit bepaald niet stil  :pompom:

HTip

Citaat van: StefaanD op februari 20, 2013, 21:42:47
Soms moet je het gewoon niet ver zoeken  :D

Ja, ja 'k leef nog  ;) Dacht platen, wat !???, gaat Philip nu echt met vinyl aan de slag gaan  ;D maar dat is het dus niet. Even lezen wat je de laatste tijd allemaal gedaan hebt, je zit bepaald niet stil  :pompom:

Welkom terug Stef! Leuk bedacht :D Had inderdaad zomaar gekund, maar dit is toch iets anders ;) En stilzitten is nooit een van sterke eigenschappen geweest. Vandaar mijn naam HTip.. ;D
Showcase - Topic

skank1

Stef zat  vandaag erg veel op een vlaams forum :p

Anyway.. dit is inderdaad een ruimte om te dromen :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Citaat van: skank1 op februari 20, 2013, 22:05:36
Stef zat  vandaag erg veel op een vlaams forum :p

Anyway.. dit is inderdaad een ruimte om te dromen :)
Thanks Stijn! Ik zal ook eens op de nieuwe plek komen kijken. Bedankt weer voor de uitnodiging in de PM :wub:
Showcase - Topic

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii