Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ik weet niet of ik belazerd ben. Zo stellig zou ik het niet willen zeggen, maar het lijkt er wel op. Mijn Oppo heeft wel de updates gekregen, maar of die hetzelfde effect hebben weet ik niet. Ik heb wel een certificaat van de updates gekregen en dat ga ik even opzoeken net als de rekening.

Net een mail van Dave gekregen met de bevestiging dat niet de Sabre DACs zijn geïnstalleerd. Maar dat dat niets uitmaakt, want hij klinkt toch spectaculair. Geen woord van excuus over de verkoop van de NuForce Edition of andere vragen die ik heb gesteld. Geen woorden voor...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: vik op juli  1, 2012, 22:29:20
Wat balen dit zeg.

Ik heb niet alles gevolgd van jou maar ben het even kwijt: heb je op dit forum een 83 se gekocht wat achteraf een normale 83 was?
Dat was inderdaad altijd wat ik heb gedacht. Maar ik ga de rekening en het certificaat zoeken, voordat ik misschien te harde conclusies trek.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Zou er dan toch nog even een mail achteraan sturen dat je een excuus wel op zijn plaats vind. En nogmaals vragen om antwoord te geven op je vragen. Spreek je ongenoegen maar uit. Jou kennende kun je dat wel netjes maar toch duidelijk overbrengen.
Echt balen voor je zeg..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: Robbert54 op juli  1, 2012, 22:57:26
Zou er dan toch nog even een mail achteraan sturen dat je een excuus wel op zijn plaats vind. En nogmaals vragen om antwoord te geven op je vragen. Spreek je ongenoegen maar uit. Jou kennende kun je dat wel netjes maar toch duidelijk overbrengen.
Echt balen voor je zeg..
+1

Dit is natuurlijk wel erg raar zo, zeker als het contact daarvoor allemaal goed goed en vriendelijk gaat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: HTip op juli  1, 2012, 22:34:45
Ik weet niet of ik belazerd ben. Zo stellig zou ik het niet willen zeggen, maar het lijkt er wel op. Mijn Oppo heeft wel de updates gekregen, maar of die hetzelfde effect hebben weet ik niet. Ik heb wel een certificaat van de updates gekregen en dat ga ik even opzoeken net als de rekening.

Net een mail van Dave gekregen met de bevestiging dat niet de Sabre DACs zijn geïnstalleerd. Maar dat dat niets uitmaakt, want hij klinkt toch spectaculair. Geen woord van excuus over de verkoop van de NuForce Edition of andere vragen die ik heb gesteld. Geen woorden voor...
Ik denk dat je eerder beter vriendelijk kunt blijven omdat hij jou apparaat in huis heeft en je niet wilt dat je upgrade wordt afgeraffeld..ik vind het aan de andere kant enorm on- klantvriendelijk..

Ben inderdaad benieuwd of je je certificaat kunt terugvinden.. Zou wel zuur zijn als je bent belazerd.. Maar je komt er gauw genoeg achter.

Is Dave een Nederlander?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Ik heb al een antwoord gestuurd en natuurlijk netjes gebleven. Ik wil mijn Oppo natuurlijk wel in goede staat terug zien ;) Hij is trouwens al geupdate en heeft een nieuwe regiomod gekregen omdat deze na de update niet meer werkte. Maar ik vind het inderdaad raar dat het al die tijd goed is gegaan en nu opeens een andere wending krijgt.

BTW: Dave is David Schulte, CEO van The Upgrade Company. Een Amerikaan dus.
Showcase - Topic

HTip

Dit hele proces laat me natuurlijk niet los dus ik bedacht me dat ik de rekening had ingescand. Op de rekening staat dat ik een Oppo 83 SE Signature Edition zou moeten hebben. Ik zal eens contact opnemen met de verkoper. Hij is vandaag nog online geweest, dus een PM zal hij wel lezen.

Nu nog het certificaat, maar dat heb ik volgens mij alleen op papier...
Showcase - Topic

riwi

vreemd verhaal Philip. Ik hoop dat je er goed uitkomt met Dave.
Aan de andere kant was je tot nog toe erg tevreden met de speler dus dat zou ik gewoon blijven (tevreden)

Had jij 'm niet van Jack gekocht? Die had toen toch zo'n 83 se si te koop staan. Of toch iemand anders. Ik verwacht niet dat er opzet in het spel was, maar meer dat de verkoper ook niet wist dat het geen SE was.

Maro

Raar verhaal. Als het niet op het frontje van de speler stond zou ik zowiezo al mijn bedenkingen hebben. Alsof je een Golf GTi koopt maar het type aanduiding staat nergens op de auto....ik zou dan mijn bedenkingen hebben en even onder kap gaan kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RonG

fugazi_2009

Citaat van: riwi op juli  1, 2012, 23:40:27
Had jij 'm niet van Jack gekocht? Die had toen toch zo'n 83 se si te koop staan. Of toch iemand anders. Ik verwacht niet dat er opzet in het spel was, maar meer dat de verkoper ook niet wist dat het geen SE was.

Nope hij heeft hem niet van mij gekocht, ik had een SE NuForce SI.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: riwi op juli  1, 2012, 23:40:27
vreemd verhaal Philip. Ik hoop dat je er goed uitkomt met Dave.
Aan de andere kant was je tot nog toe erg tevreden met de speler dus dat zou ik gewoon blijven (tevreden)

Jack heeft nog nooit een (standaard) 83 TUC Signature edition gehad.  In de periode van mijn 83 SE Nuforce Signature edition had Jack dezelfde.

Voor zover ik weet was ik de enige (op het forum) met een standaard Oppo 83 Signature edition, die was ook meegenomen in de shoot out. Die is ingeruild bij W&W Audio te Enschede op een Nuforce bij Karel.

Wat ik mij kan herinneren had Dave van TUC in het verleden ook aanbiedingen van het upgraden van een standaard 83 Signature naar een SE of SE Nuforce Signature.

Een logo verlies je niet zomaar van een 83 SE lijkt me.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op juli  2, 2012, 00:04:18
Nope hij heeft hem niet van mij gekocht, ik had een SE NuForce SI.
Sorry foutje van mij. Ik vond het toen ook al lastig worden met al die se si en nuforce betitelingen. Ook van tuc zou je kunnen zeggen dat de betiteling signature edition se op een standaard 83 het er niet duidelijler op maakte.

Jean Sibelius

Hoi Philip. Ik weet niet wat ik lees :-\. Heel erg vervelend allemaal!
Hopelijk komt de US met een goede verklaring (als dat uberhaupt al mogelijk is) en heb je snel antwoord op de vraag waarom de SE geen echte is.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Bedankt allemaal voor de steun en het medeleven! Dat doet, zoals gewoonlijk, weer erg goed :worship:

Ik probeer er natuurlijk goed uit te komen met Dave. Omdat ik foto's vroeg is hij ervan uitgegaan dat ik hem niet geloofde, wat ik natuurlijk erg jammer vind. Ik ga daar ook niet verder op door, want dat maakt de situatie er niet beter op.

De Oppo heb ik overgenomen van een forumgenoot, die hem had gekocht bij W&W Audio. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er geen opzet in het spel is. Maar ik wil het natuurlijk wel graag weten of het gewoon allemaal een misverstand is. Ik ben misschien iets te goedgelovig geweest, maar was op dat moment minder op de hoogte van alle verschillende versies dan nu ;)

Ik heb Dave overigens gevraagd of het toch nog mogelijk is dat de Oppo een SE model wordt. En zo niet dan is dat ook jammer, maar zoals riwi zegt, ik was al tevreden met mijn Oppo, dus zal ik dat ook wel blijven.
Showcase - Topic

Pinohelmond

Pfff... Lullig zeg!

Je zou zoals al geopperd werd de upgrade alsnog uit kunnen laten voeren. Geen idee wat dat zou gaan kosten. Aan de andere kant was je al meer dan tevreden over je Oppo en is het vertrouwen in die Dave er niet groter op geworden..
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

fugazi_2009

Citaat van: riwi op juli  2, 2012, 01:06:53
Sorry foutje van mij. Ik vond het toen ook al lastig worden met al die se si en nuforce betitelingen. Ook van tuc zou je kunnen zeggen dat de betiteling signature edition se op een standaard 83 het er niet duidelijler op maakte.

Klopt ja, het feit dat TUC het Signature Edition, maakt het vooral verwarrend in combinatie met de Oppo. Maar het is een term die TUC gebruikt bij al hun upgrades, dus ook als je een of andere versterker oid hebt laten modificeren e.d.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Zo te lezen kom je er wel aan uit Philip. Mensen doen vaak dingen niet bewust. Ik ga gewoon uit van het goede van deze mensen. Een Dave zal zijn naam echt niet grabbel gaan gooien bijvoorbeeld. Wij zijn zijn klanten.
Als je verschillen wil horen met gewoon de standaard 83, dan stel ik de mijne ter beschikking hoor.
Dan weet je wat je erop vooruit bent gegaan in geluid en dat lijkt me het belangrijker dan zo'n labeltje.
Ik vind dat overigens een heel groot nadeel van die oppo's. Er zijn zoveel mods en ik heb ze destijds bij WenW ook allemaal gehoord, maar de verschillen zijn zo klein...
Ze zijn er wel, maar zo minder significant. 1 van de redenen dat ik mijn standaard Oppo niet geupgrade heb.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Vik

Citaat van: HTip op juli  2, 2012, 07:09:32
Bedankt allemaal voor de steun en het medeleven! Dat doet, zoals gewoonlijk, weer erg goed :worship:

Ik probeer er natuurlijk goed uit te komen met Dave. Omdat ik foto's vroeg is hij ervan uitgegaan dat ik hem niet geloofde, wat ik natuurlijk erg jammer vind. Ik ga daar ook niet verder op door, want dat maakt de situatie er niet beter op.

De Oppo heb ik overgenomen van een forumgenoot, die hem had gekocht bij W&W Audio. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er geen opzet in het spel is. Maar ik wil het natuurlijk wel graag weten of het gewoon allemaal een misverstand is. Ik ben misschien iets te goedgelovig geweest, maar was op dat moment minder op de hoogte van alle verschillende versies dan nu ;)

Ik heb Dave overigens gevraagd of het toch nog mogelijk is dat de Oppo een SE model wordt. En zo niet dan is dat ook jammer, maar zoals riwi zegt, ik was al tevreden met mijn Oppo, dus zal ik dat ook wel blijven.

Als deze bij Karel vandaan komt is de kans heel groot dat die van mij is geweest. Dan heb je wel een model waar ik heel netjes mee om ben gegaan, plus hij heeft ook Bybees erin plus een Furutech inlet en is voorzien van de laatste updates die er op het moment waren.

Ik heb nog even wat mailtjes opgezocht van Dave betreft de upgrade opties:

Your OPPO83 can be upgraded to NuForce via a kit we order from NuForce as an Authorized NuForce Dealer.  Same exact player as a new one.  With our Signature Edition upgrade, sending over your 83 to upgrade to the NuForce Edition would be cheaper at just $1299+$99 return shipping.

With the NuForce upgrade you have to buy their buy their serial number, circuit board, and NuForce nameplate. They do not sell just the parts.

p.s. nog even gekeken naar een kopie van de originele faktuur van de 83 TUC maar er staat geen serie nummer op. Dan had je dat kunnen checken.

Robbert54

Ik heb er ook altijd maar 1 zien staan bij Karel die idd weg was rond de tijd dat Philip m had. Dus kans is groot.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Wat een verhaal weer zeg. Maar zoals velen al zeggen, je was tevreden en dat zal niet veranderen. Geloof ook niet dat er zomaar opzet in het spel is, maar de eerste vraag die bij mij boven komt is, heb je niet teveel betaald voor je speler?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Vik

Citaat van: HTip op juli  2, 2012, 07:09:32

Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen maar lees dit even:

Dit is een post van jouw topic :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.10275

Daar staat een quote in van Dave :

These upgrades will dramatically improve the performance of the player all over again on audio and video, far better then it is now not just slightly.  Your player will be just a tick below the upgraded 95's

Your 12-12-09 upgraded player needs our new shielding and other parts applied in addition to the ERS removed off the top cover and silver foil tape applied to cover up the carbon fibers and provide constrained layer dampening to reduce vibration induced distortions. 

The 83SE sabre dacs are fine not hardly any audible change there.

Hij heeft het over een 12-12-09 upgraded player. Dat is precies de periode dat ik mijn Oppo 83 kocht van hem en volgens mij deed W &W Audio nog helemaal geen zaken met de Upgrade Company en was er uberhaupt helemaal niemand met een Oppo van The Upgrade Company in Nederland. (Kan het mis hebben)

Dan denk ik dat er een kans is dat er verwarring is ontstaan met SE van Signature Edition en de SE (Special Edition) die Oppo zelf op de markt bracht. Dan het verhaal met geen logo denk ik dat alles een beetje op zijn plek valt.

Wat ik al eerder zei: deze speler heeft al de laatste updates gehad in 2010, vlak voordat ik hem in heb geruild bij Karel. Dat was rond Sept-Okt 2010. (Bybees, WBT stereo uitgangen en regio vrij)

Er zijn dus helemaal geen upgrades (enkel keuze ombouw naar Nuforce of misschien intussen na 2010 weer andere upgrades) meer die je nodig hebt behalve het folie verhaal van de binnenkap. Als dat zo is staat hij momenteel voor noppes bij Dave.

Ik kan het natuurlijk fout hebben maar ik denk het eigenlijk niet, het is jammer dat ik het serie nummer niet kan achterhalen maar je kan dit ook gewoon checken bij Karel, ik neem aan dat er een faktuur bij zit van W&W Audio?

Vik

Handig, hij staat nog in mijnalbum.nl incl. serienummer :

Check het serienummer even met die van jou.

De laatste updates zijn uitgevoerd in Aug. 2010 en samen met die van Jack naar Dave verstuurd :

From: [email protected]
Date: Fri, 6 Aug 2010 12:02:46 -0400
Subject: Re: Jack & Viktor updates
To:

Will do right now!

Hi Dave,

For me can you change the list into:

$25 Furutech IEC inlet rhodium
$50 parts
$199 1pr copper Bybees to main power supply
$39.99 Isoclean fuse
$70 return shipping
------------------
$383,99

I did remove the balanced XLR and added the Isoclean fuse

A couple of months ago i bought an expensive Furutech Revolution RCA cable, so i will be using the RCA only, no XLR.

So if you can correct the total amount on Paypal.

About the Krell, i will buy it next month and we´ll get back to that .

first i will have to solve some things with Krell, they had problems with this unit

http://audioaficionado.org/krell/1673-krell-issues-recall-four-amps.html They have fuse problems with it.

Thanks Dave!

Guys, both players are dramatically improved and boxed back up together in their respective boxes in a larger outer OPPO box, headed out tomorrow USPS Prioority Mail marked "USed stereo returning from repairs" with your customs form in there to prove it.  Looking forward to your responses! Thx, David

PS Viktors player now has WBT jacks, no charge, $150pr silver versions Jacks came with and all OPPO's since have come with from our SE upgrade.
=

Vik

Incl. grote foto i.v.m. slecht lezen van het serienummer: