Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Nosferatu

Citaat van: HTip op juni  7, 2012, 10:36:47
Je hebt je inderdaad prima herpakt na de oefenrondjes. Achteraf was je natuurlijk bezig de grenzen van de auto te onderzoeken en toen je die wist pas het échte rondje te rijden :worship:
Jou verbaasde gezicht zal me nog lang bijblijven en dan Alex; langzaam veranderde zijn gezicht van kleur, eerst rood, toen geel en daarna groen. Hij was als de deaud voor de terugreis.  De hele dag het hoogste woord en daarna ...... heeeeel erg rustig. :D Denk dat ik er nog wel een paar seconden af kan krijgen. Haal de PS3 dit weekend op zodat ik kan gaan oefenen.  :devil:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Luxman L-509Z versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler, Philips CD-101, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Lex Groningen

Een mooi gescheven verslag, Philip. Als ik het zo terug lees dan denk hoe jammer ik het vond dat we zo laat aankwamen.
Heb me erg vermaakt en was graag langer gebleven om van jullie prachtige ruimte te genieten.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op juni  7, 2012, 11:09:22
Jou verbaasde gezicht zal me nog lang bijblijven en dan Alex; langzaam veranderde zijn gezicht van kleur, eerst rood, toen geel en daarna groen. Hij was als de deaud voor de terugreis.  De hele dag het hoogste woord en daarna ...... heeeeel erg rustig. :D Denk dat ik er nog wel een paar seconden af kan krijgen. Haal de PS3 dit weekend op zodat ik kan gaan oefenen.  :devil:

Vind je het vreemd dat ik alle kleuren van de regenboog kreeg. Ik was stom verbaasd dat iemand die in 1903 het eerste vliegtuig van de Gebroeders Wright zag opstijgen dat die ons compleet wegspeelde op zijn leeftijd.
Maar petje af Jaap. Ondanks dat je enorm trilt een bijziend bent op je respectabele leeftijd heb je een enorm mooie tijd neergezet.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

RonG

Lex Groningen

Zit net even het nieuws te kijken, maar hoop niet dat jullie van het hevige weer last hebben gehad.

frankp

*Newsflash*

Chamber of Dreams overleeft tornado

:D :D :D

larzie

Citaat van: frankp op juni  8, 2012, 08:21:16
*Newsflash*

Het zal eerder zijn: "Chamber of Dreams creëert tornado!"  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: Nosferatu op juni  7, 2012, 11:09:22
Vind je het gek? Eerst een paar ronden er niets van bakken en dan ineens die tijd :D Laat dat oefenen a.u.b. achterwege, want jouw huidige tijd is nu al niet haalbaar voor ons. Martijn heeft een 1:35 met stuur neergezet, dus nog altijd 4 seconden langzamer :o

Citaat van: Alex Groningen op juni  7, 2012, 20:58:59
Vind je het vreemd dat ik alle kleuren van de regenboog kreeg. Ik was stom verbaasd dat iemand die in 1903 het eerste vliegtuig van de Gebroeders Wright zag opstijgen dat die ons compleet wegspeelde op zijn leeftijd.
Maar petje af Jaap. Ondanks dat je enorm trilt een bijziend bent op je respectabele leeftijd heb je een enorm mooie tijd neergezet.
:clapping:

Citaat van: RonG op juni  7, 2012, 21:02:20
Leuk verslag,

Wist niet dat ik 3de stond 8)
Bedankt Ron. Mooie prestatie hoor als je die kan vasthouden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  7, 2012, 20:48:32
Een mooi gescheven verslag, Philip. Als ik het zo terug lees dan denk hoe jammer ik het vond dat we zo laat aankwamen.
Heb me erg vermaakt en was graag langer gebleven om van jullie prachtige ruimte te genieten.
Bedankt Alex. Het was ook wel erg ambitieus om met 3 tussenstops in 4 uur bij mij te zijn ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  8, 2012, 00:04:08
Zit net even het nieuws te kijken, maar hoop niet dat jullie van het hevige weer last hebben gehad.
Citaat van: frankp op juni  8, 2012, 08:21:16
*Newsflash*

We hebben wel flinke regenbuien gehad met veel wind, maar de windhoos is gelukkig niet in de buurt gekomen.

Citaat van: larzie op juni  8, 2012, 11:18:39
Het zal eerder zijn: "Chamber of Dreams creëert tornado!"  :D
:clapping: Ik was het niet. Echt waar! :D
Showcase - Topic

frankp

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juni  6, 2012, 19:42:50
Mijn verslag ontbrak nog...

Het was zaterdag 19 mei en deze begon als iedere andere zaterdag, vroeg uit de veren en lekker voor het ontbijt zorgen. Echter was er toch iets anders... De dagen ervoor de tuin op orde gemaakt, want die zag eerlijk gezegd niet toonbaar uit :-X en de kelder opgeruimd en ontdaan van de vele spinnewebben (het grote nadeel van een kelder :unsure:). Die ochtend nog de HT gepoetst en alvast een muziekje opgezet. Kortom alles was klaar voor alweer de 10e M&G in de Chamber of Dreams!

Forumleden Alex Groningen, frankp, Janbo en Nosferatu hadden de moeite genomen om de lange reis (voor Alex en Jaap héél lange reis) naar het verre zuiden te maken. Om 12.00 uur stond Frank voor de deur met heerlijk gebak en niet te vergeten de HSDD, die ik voor het eerst zou gaan beleven. Een uurtje later was Jan gearriveerd en nog een uurtje later Alex en Jaap. In de tussentijd had ik Frank en Jan reeds het nodige verteld over de akoestiek en de werking ervan. Toen de groep compleet was werden Annet en ik verwend met allerlei lekkers uit de streken van de forumleden. Daar genieten we overigens nog steeds van!

Daarna werd het toch snel tijd om ondergronds te gaan. Het leuke was dat we pratende de kelder doorliepen en bij binnenkomst in de HT was het iedereen direct duidelijk wat akoestiek doet. De galm werd verruild door rust in het geluid. Ik ben daar natuurlijk allang aan gewend, maar het blijft leuk om dit van anderen te horen. Voordat Alex en Jaap gearriveerd waren hadden we Money for Nothing in stereo geluisterd. Het was nu de bedoeling om dit in surround te doen. De beleving was wisselend, maar muziek in surround vind niet iedereen even mooi. Echter de DVD-A van Jean Michel Jarre is specifiek voor dit doel opgezet en dat was erg gaaf. Het kwam me bekend voor uit het concert in China, wat ook al zo gaaf is.

Wat ik erg leuk vond om te horen van echte stereoliefhebbers dat dit toch best goed klonk. Waarschijnlijk heeft de akoestiek daar een groot aandeel in, maar ik was bang dat het juist teleurstellend was. Niets was minder waar. Ook de subkiller van James Blake was ik van onder de indruk.

Na het muziekgedeelte nog even kort boven de grond voor een hapje en een drankje en daarna snel weer terug voor een echte premiere in de Chamber of Dreams... de HSDD! De opening was al om te smullen, maar dat werd eigenlijk alleen maar beter. Wat mooi gemaakt zeg!! Het is duidelijk dat daar heel veel uren met liefde aan is gewerkt. Veel scenes ken ik wel, maar het is echt een verademing om niet constant van schijf te moeten wisselen met de wachttijd die daarmee gepaard gaat. Van beeld, via surround naar LFE was de genomen route. Elk fragment is referentiemateriaal, maar toch sprongen er een aantal uit. De nieuwe DTS-HD trailer, die in het menu verstopt was, maar ik toch vrij snel had gevonden. Prachtig gewoon :wub: Hoe indrukwekkend de trailer ook was, het meest is me het fragment uit een film die ik niet kende bijgebleven... Pulse. In die scene hoor en voel je een soort hartslag. Het is bijna niet te beschrijven wat er precies gebeurt, maar zeker is dat de DD18 nog niet vaak zo laag is moeten gaan :o

Na het eten (is wel genoeg over gezegd denk ik :D) was het tijd voor de inmiddels beruchte Top Gear Challenge. Het begint een traditie tijdens een M&G te worden. In een paar minuten is de HT omgebouwd tot gaming heaven en rijd ik snel een rondje om te laten zien wat de bedoeling is en dat mijn tijd echt door mij is neergezet ;D Was nog wel een seconde verwijderd van mijn toptijd, maar toch. Daarna is het tijd voor Jaap die een voertuigbeheersing laat zien die ik nog niet eerder heb gezien. Net zoals de F1-coureurs die absurd snel met de Suzuki Liana over het circuit scheuren, laat Jaap dingen met de Honda CR-Z zien die ik voor onmogelijk had gehouden. De tijd is zelfs bijna 4 seconden sneller dan de tijd van Martijn90 en die tijd vond ik al helemaal te gek! Jaap zal het scorebord wel lange tijd gaan aanvoeren met zijn 1:31.245 :o. Toen was het de beurt aan Jan en Frank die ook snel over het circuit gingen, alleen elk rondje door een klein foutje kostbare seconden verloren. Hun snelste ronden waren resp. 1:45.556 en 1:41.724. Tot slot Alex nog die liever met de controller en automatisch schakelen het rondje reed. Ook geen foutloos rondje maar met 1:40.109 toch aardig in de buurt gebleven. De andere tijden zijn wel met stuur en handmatig schakelen gereden, maar toch erg goed met een controller. Ik kan het niet ;)

Kort daarop vertrokken Alex en Jaap voor hun wereldreis en Jan voor een iets minder lange wereldreis ;) Frank bleef nog even na en we hebben samen nog een aantal LFE-momenten beleefd. En daarmee kwam een einde aan een heerlijke en gezellige M&G. Alex, Frank, Jaap en Jan, ik vond het erg leuk om de gezichten achter de forumnamen te zien en jullie beter te leren kennen. Tot weer eens bij jullie of zo ;)

Tot slot...

Top Gear Challenge - Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel

Een rondje over het Top Gear Circuit met een Logitech G27, handgeschakeld met pook

Nosferatu-1:31.245
HTip-1:36.939
RonG-1:39.439
Alex Groningen-1:40.109 (met controller en automatisch schakelen)
frankp-1:41.724
WickedGame-1:42.929
Janbo-1:45.556

Op naar de volgende M&G... :pompom:

Kan je mij toevoegen Philip? Dit was dus een handicap van hen... Weet je hoeveel ik weeg?
Ik zat er naast namelijk toen Ron en Marc deze prachtige tijden neerzetten ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Peerless Monster op juni  8, 2012, 12:47:01
Kan je mij toevoegen Philip? Dit was dus een handicap van hen... Weet je hoeveel ik weeg?
Ik zat er naast namelijk toen Ron en Marc deze prachtige tijden neerzetten ;D

:clapping: Bij mijn 1:36,9 had ik jou ook als bijrijder ;)

Hoe wil je toegevoegd worden?
Showcase - Topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juni  8, 2012, 22:52:53

Hahaha nee joh! Ik was lekker passagier. ;D
Had je jouw record toen ook gevestigd? Nee toch?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Madhouse

Rij ook liever tijden met een F1 wagen in F1 2011, die heeft Philip ook gelukkig dus hoop daar een keer een wereld tijd mee neer te zetten in de Chamber of Dreams  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eddy135

Citaat van: Madhouse op juni  9, 2012, 13:40:34
Rij ook liever tijden met een F1 wagen in F1 2011, die heeft Philip ook gelukkig dus hoop daar een keer een wereld tijd mee neer te zetten in de Chamber of Dreams  :D
Ja, F1 vind ik dan weer niet zoveel aan...
Maar met een M5 oid. over de Nürburgring... :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: Peerless Monster op juni  9, 2012, 10:04:09
Hahaha nee joh! Ik was lekker passagier. ;D
Had je jouw record toen ook gevestigd? Nee toch?
:D Mijn tijd op de lijst is die van tijdens de M&G. Mijn record is van 2 dagen ervoor ;) Maar toen had ik jou niet als passagier :D
Showcase - Topic

HTip

Ik vind GT5 en F1 allebei erg gaaf, elk op hun eigen manier. Geen idee hoe ik dat trouwens zonder stuur had moeten doen :D

@Roy: Wie weet komt nog een keer dat moment ;)
Showcase - Topic

WickedGame

Citaat van: HTip op juni  8, 2012, 22:52:53

Als handicap voor de berijder  ;D  :tongue2:

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op juni 11, 2012, 15:46:21
Als handicap voor de berijder  ;D  :tongue2:

Whahaha inderdaad. Een flinke handicap ;D ;D
Bij jou had ik nog extra bagage meegenomen. Een niet zichtbaar stuk lasagne...;D

HTip

Ik heb weer smakelijk gelachen :clapping: Alleen daarom is het al leuk om M&G's te organiseren :pompom:

Was helemaal vergeten te melden dat ik aan de M&G ook nog iets moois heb overgehouden. Naast de leuke herinneringen heb ik 4 RVS BD-rekken van Alex overgenomen. Misschien ga ik ze nog in de HT ophangen of anders in de toekomstige bar.
Showcase - Topic