Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

SV..S

Citaat van: Zefanja op april 20, 2012, 00:40:50
Misschien moeten we toch maar eens een kook topic gaan starten als die er nog niet is  :D
Nee nu weet ik het geen topic maar een kooksessie bij annet thuis.
Sturen we philip gewoon eens een ochtend weg :D

En als de lasagne dan in de oven staat doen wij een filmpje in de ht en kan philip de keuken opruimen. ;D

Lijkt me reuze gezellig, want toe ik poste dat niet de lasagne maar Annet vet is bedoelde ik natuurlijk vet cool!

Een ht- chick dat is heel wat anders dan bij de meeste thuis die steevast een glazige blik of meewarig antwoord krijgen bij gesprekken over ht  :clapping:

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op april 20, 2012, 09:04:54
Een ht- chick dat is heel wat anders dan bij de meeste thuis die steevast een glazige blik of meewarig antwoord krijgen bij gesprekken over ht  :clapping:

hahaha geweldig!!
Ik zal dit eens voorleggen bij mijn vrouw.
Ze is ook een ht-chick (evenals Annet)!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

SV..S

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2012, 09:01:29
Hmmm Jos, dan heb je toch wel peop in je ogen hoor ;).
Tenzij je het bedoelt als COOL oid ;).

Dat bedoelde ik natuurlijk, alhoewel ik nu plotseling bedacht dat het al een jaar terug is dat ik haar gezien heb.
Stel je voor dat ze in de tussentijd......, dan zou ik toch een modderfiguur slaan met mijn reactie en erger nog waarschijnlijk nooit die fameuze lasagne gaan proeven :D

Ik heb in afgelopen half uur vaker lasagne getypt dan normaal in een half jaar ;D
Ik denk dat ik het vanavond maar eens op tafel ga zetten, kan ik de lieve, schone ( vet coole) Annet misschien verleiden om een van haar recepten met ons te delen :wub:

Jl Audio F113      

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op april 20, 2012, 09:12:26
Dat bedoelde ik natuurlijk, alhoewel ik nu plotseling bedacht dat het al een jaar terug is dat ik haar gezien heb.
Stel je voor dat ze in de tussentijd......, dan zou ik toch een modderfiguur slaan met mijn reactie en erger nog waarschijnlijk nooit die fameuze lasagne gaan proeven :D

Ik heb in afgelopen half uur vaker lasagne getypt dan normaal in een half jaar ;D
Ik denk dat ik het vanavond maar eens op tafel ga zetten, kan ik de lieve, schone ( vet coole) Annet misschien verleiden om een van haar recepten met ons te delen :wub:

Ik denk dat dat laatste niet heel erg de prioriteit aan wordt gegeven na jouw laatste vette woorden ;).
Jammer genoeg ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Zefanja

Blijf het zeggen, wat lasagne allemaal al niet te weeg kan brengen.
Maar misschien moeten we idd maar eens een kook afspraak bij Annet plannen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

morca

Citaat van: Bas Akkerman op april 20, 2012, 07:55:04
'Wat eet je vandaag' bestaat al. Ook wel losse topics, maar een algemene nog niet volgens mij.
Hoort vast bij de strategie. Die HT is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Maar na het eten van die goddelijke lasagne, klinkt het allemaal hemels! :)
Denk dat beide er aan bij dragen,en de gastheer en vrouw  ;)

frankp

Citaat van: Zefanja op april 20, 2012, 09:53:47
Maar misschien moeten we idd maar eens een kook afspraak bij Annet plannen.

Een "Meet&Eat"  :D :D :D

Zefanja

Hahaha roflmao
Is wel een leuk idee overigens.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Bas Akkerman

Zeker een leuk idee. In het verleden werd dat nog wel eens afgesproken heb ik begrepen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2012, 09:37:04
Ik denk dat dat laatste niet heel erg de prioriteit aan wordt gegeven na jouw laatste vette woorden ;).
Jammer genoeg ;)
jammer hoor, maar het had natuurlijk ook helemaal niet gemogen vandaag, vrijdag is frietdag, de kids zouden me.........

morgen ga ik dit proberen;
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/lamsschouder-met-puree

nog niet eerder gemaakt, en dan direct met gasten, listig :-X

Jl Audio F113      

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op april 20, 2012, 22:49:48
jammer hoor, maar het had natuurlijk ook helemaal niet gemogen vandaag, vrijdag is frietdag, de kids zouden me.........

morgen ga ik dit proberen;
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/lamsschouder-met-puree

nog niet eerder gemaakt, en dan direct met gasten, listig :-X

Lamsvlees is sowieso erg lastig. De juiste kruiden maakt erg lekker ;)

HTip

Gisteravond (net voor het slapen gaan) hebben Annet en ik nog alles gelezen en we hebben in een deuk gelegen ;D ;D ;D Wanneer we naast de HT en de toekomstige bar ook nog een restaurant gaan bouwen dan is jullie idee van een M&E heel goed realiseerbaar :tongue2:

@Jos: jouw opmerking was op het randje, maar je hebt je dankzij Rens er nog nét op tijd uitgel@ld :police:

Ik weet dat het moeilijk is, maar ik ga het toch weer over onze HT hebben :unsure:

Op een buitenlands forum liep een draadje over de uitgangsspanning van voorversterkers. Het zou mogelijk zijn om die te verhogen door in de speakerinstellingen het volume te verhogen. Ik heb dat geprobeerd vanwege het verschil in vermogen tussen de SR en PM. Resultaat is dat ik dus het volume van de center als referentie heb genomen en de fronts dus heb versterkt. Echter lijkt het dat het geluid daardoor uit balans is dan wanneer ik de fronts als referentie neem en dus de surroundkanalen demp. Vanavond komen vrienden een film kijken dus dan wil natuurlijk dat alles perfect is dus ga ik weer terug naar mijn vorige instellingen.

Snapt iemand waar ik het over heb?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: HTip op april 21, 2012, 06:55:14
Gisteravond (net voor het slapen gaan) hebben Annet en ik nog alles gelezen en we hebben in een deuk gelegen ;D ;D ;D Wanneer we naast de HT en de toekomstige bar ook nog een restaurant gaan bouwen dan is jullie idee van een M&E heel goed realiseerbaar :tongue2:

@Jos: jouw opmerking was op het randje, maar je hebt je dankzij Rens er nog nét op tijd uitgel@ld :police:

Ik weet dat het moeilijk is, maar ik ga het toch weer over onze HT hebben :unsure:

Op een buitenlands forum liep een draadje over de uitgangsspanning van voorversterkers. Het zou mogelijk zijn om die te verhogen door in de speakerinstellingen het volume te verhogen. Ik heb dat geprobeerd vanwege het verschil in vermogen tussen de SR en PM. Resultaat is dat ik dus het volume van de center als referentie heb genomen en de fronts dus heb versterkt. Echter lijkt het dat het geluid daardoor uit balans is dan wanneer ik de fronts als referentie neem en dus de surroundkanalen demp. Vanavond komen vrienden een film kijken dus dan wil natuurlijk dat alles perfect is dus ga ik weer terug naar mijn vorige instellingen.

ik zou idd aan de rest gaan stellen,maar heb ook de optie niet de front,s te stellen.Die zou ik op 0 houden .
Ik neem de fronts als ref,dan pak ik de rears erbij,tot ik 4g netjes in evenwicht hoor,pas op het laatst regel ik de center erbij in.

Je bedoelt dat niet alle uitgangen evenveel vermogen geven ,en dat probeer je met de gain iets te levelen?
Het lijkt me als je boven normaal speelt dat je gain dan lichtelijk overstuurd en anders kan klinken.

Ik ken je amp niet zo goed,je kan de gain harderzetten? Maar je kan los daarvan ook de speakerlevels instellen?
Beetje dubbel,hogere gain je eindtrap geeft meer vermogen,maar als het overstuuring is....... lijkt het me geen goed plan.

SV..S

Dat meen je toch niet serieus, ik dacht dat de smiley wel duidelijk genoeg was.  :o
En mocht ik me Annet herrineren als iemand die worstelde met overgewicht had ik het natuurlijk nooit zo gepost. ;)

Jl Audio F113      

SV..S

Als ik je goed begrijp zit je met een zelfde vraag als mij maar in mijn geval over de sub.

Om alles goed in te kunnen regelen zet ik de sub op een vast uitgangsnivo, ongeveer 40%
vervolgens regel ik met een db meter mijn verschillende speakers in via de processor.
En als laatste stel ik de sms-1 in. Het volume van de sms-1 staat nu op 10, wat me dan weer laag lijkt.
Ik vraag me af of de volgorde juist is en of ik de instellingen juist doe.
Het lijkt me beter dat de sms op bv 40 staat maar dan moet ik in de pro de sub behoorlijk in de min zetten en de sub zelf ook een stuk lager.
Daarnaast moet de direct out voor sacd ook goed staan :unsure:

Jl Audio F113      

RalphH

Beetje wel denk ik.
Uit eigen keuken ;D, heb ik de ervaring dat sinds de rotel tussen de Marantz en de fronts is gezet, de laagverdeling daar niet helemaal goed gaat.
Ik dacht het al een paar keer te horen en gisteren toch ff kort wat dingetjes getest. Het verschil werd overduidelijk bij de aftitelingsmuziek. Met fronts op small klonk die wat vlakjes, maar wel heel diep in het laag. Met fronts op large kwam het basis laag veel beter door waardoor het geheel veel voller klonk, het hele diepe laag (dankje SVS ;D) viel daar wel weer weg.

Er lijkt wat te weinig laag via de crossover van de fronts naar de sub(s) te gaan als ik het zo beoordeel.. De sub(s) kunnen echt niet harder, want het geluid uit de andere kanalen is naar mijn mening wel in balans.

Zal ongetwijfeld iets met afstellen te maken hebben, maar hoe of wat ben ik nog niet helemaal uit.

Is dit waar jij ook een beetje tegenaan loopt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: SV..S op april 22, 2012, 17:53:47
Dat meen je toch niet serieus, ik dacht dat de smiley wel duidelijk genoeg was.  :o
Natuurlijk meende ik dat niet. Het was voor mij ook als geintje bedoeld en die politieman heeft ook een lach op zijn gezicht :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op april 21, 2012, 10:28:06
ik zou idd aan de rest gaan stellen,maar heb ook de optie niet de front,s te stellen.Die zou ik op 0 houden .
Ik neem de fronts als ref,dan pak ik de rears erbij,tot ik 4g netjes in evenwicht hoor,pas op het laatst regel ik de center erbij in.
Dat heb ik nu inderdaad weer gedaan en het klinkt echt beter. Ik regel de frontstage eerst in (FL-C/FL-FR/C-FR) en daarna de rears (FL-SL/FR-SR/SL-SR)

Citeer
Je bedoelt dat niet alle uitgangen evenveel vermogen geven ,en dat probeer je met de gain iets te levelen?
Het lijkt me als je boven normaal speelt dat je gain dan lichtelijk overstuurd en anders kan klinken.

Ik ken je amp niet zo goed,je kan de gain harderzetten? Maar je kan los daarvan ook de speakerlevels instellen?
Beetje dubbel,hogere gain je eindtrap geeft meer vermogen,maar als het overstuuring is....... lijkt het me geen goed plan.

De uitgangsspanning van de pre-outs zou je volgens een Amerikaan kunnen regelen met de levels van de betreffende kanalen. Maar precies wat jij zegt, daardoor kunnen ze dus overstuurd gaan klinken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: SV..S op april 22, 2012, 18:04:29
Als ik je goed begrijp zit je met een zelfde vraag als mij maar in mijn geval over de sub.

Om alles goed in te kunnen regelen zet ik de sub op een vast uitgangsnivo, ongeveer 40%
vervolgens regel ik met een db meter mijn verschillende speakers in via de processor.
En als laatste stel ik de sms-1 in. Het volume van de sms-1 staat nu op 10, wat me dan weer laag lijkt.
Ik vraag me af of de volgorde juist is en of ik de instellingen juist doe.
Het lijkt me beter dat de sms op bv 40 staat maar dan moet ik in de pro de sub behoorlijk in de min zetten en de sub zelf ook een stuk lager.
Daarnaast moet de direct out voor sacd ook goed staan :unsure:
Dat is een goede vraag. Waarmee moet je het eerst beginnen, met de sub óf met de receiver? Voor de Velodyne DD/SMS gaat het als volgt:
1. Sluit receiver via analoge stereo uitgang aan de DD/SMS
2. Stel het volume van de receiver zó in dat de fronts ca. 75dB uitsturen (met sub uit)
3. Stel volume van DD/SMS in zodat output van sub ook ca. 75dB is
4. Stel fase, DSP/EQ op DD/SMS in
5. Stel volume LFE-pre out op receiver zó in dat sub homogeen geïntegreerd wordt in de surround bubble (gebruik hiervoor een calibratie DVD/BD met een LFE-test)

Met een SMS zal je natuurlijk ook het volume van de sub moeten instellen en dan lijkt me 40% een goede waarde. Maar ik zou de stappen dus in een andere volgorde doen.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op april 23, 2012, 13:09:22
Dat heb ik nu inderdaad weer gedaan en het klinkt echt beter. Ik regel de frontstage eerst in (FL-C/FL-FR/C-FR) en daarna de rears (FL-SL/FR-SR/SL-SR)

De uitgangsspanning van de pre-outs zou je volgens een Amerikaan kunnen regelen met de levels van de betreffende kanalen. Maar precies wat jij zegt, daardoor kunnen ze dus overstuurd gaan klinken.
Ik opper ook alleen maar hoe ik werk/denk,of dat de manier is weet ik niet.Ik had geen internet in begin 90 dus leer je jezelf afstellen.
Er zijn ook zoveel verschillende manieren meerdere sub,s in te regelen.Maar die doe ik altijd als laatste.
Goed te horen dat het een verbetering is.

Ik ken die amps niet,maar wat beschreven werd klinkt als teveel gain insturen,sommige amp,s geven hier niet veel om.
Maar sommige geef je iets overgain en hoorbaar vervorming daarbij.

Maar dat had jij zelf ook al gevonden/gelezen  ;)

HTip

Ik speel nu een weekje met de nieuwe setup en ik ben nog altijd erg blij dat ik dit heb gedaan. De bubble is heerlijk en mooi homogeen en daar was het allemaal om te doen. Nog iets minder dan 3 weekjes voor de grote test met de HSDD :pompom:
Showcase - Topic

Skyfox

Je hebt dus echt de verleiding kunnen weerstaan om dr HSDD af te spelen? Pulse is zooooo gaaf!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: skyfox op april 30, 2012, 22:34:56
Je hebt dus echt de verleiding kunnen weerstaan om dr HSDD af te spelen? Pulse is zooooo gaaf!!
Frank neemt de HSDD mee dus ik wacht tot de M&G. Kost me natuurlijk wel wat moeite :D
Mijn verwachtingen zijn (na alle verhalen) wel erg hoog!! Zeker naar Pulse met die hele lage bassen...
Showcase - Topic

VlisChris

Philip,

Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand van een filmsite met vragen over de foto's die ik van je thuisbioscoop heb gemaakt.
Of die van mij was, en zoja, of ik interesse had om mee te werken aan een artikel over de ruimte.
Heb maar eerlijk gemeld dat de ruimte niet van mij was :P en heb gevraagd of het goed is dat ik de mail naar jou doorzet.

Dacht, misschien wel aardig om zo iets te lezen. Toch weer een compliment voor je ruimte en inzet 8) ;) Hoop het morgen wel te horen, dus wellicht da ik je morgen even een pm stuur.