Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: Xander32 op februari 21, 2012, 19:40:22

Best `n redelijke ruimte ja ;D.

Prachtige foto, doe mij maar zwart-wit!
Dan worden de films zo saai :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Christiaan is weer op weg naar huis... Christiaan, hartstikke leuk je te leren kennen. Ik vond het erg gezellig en leuk om je aan het werk te zien. Je hebt echt eer van je werk en je bent ook niet gauw tevreden met het resultaat, terwijl ik allang liep te kwijlen :wub:

Ik heb natuurlijk naast de foto's die je al hebt gepost, de andere ook al mogen aanschouwen. Dat houden de anderen nog tegoed. Maar met de foto's die er nu al staan heb je onze ruimte al veel eer aan gedaan. Bedankt! :worship:

Jammer dat de tijd voorbij is gevlogen, maar ik heb ervan genoten en veel geleerd op fotografiegebied!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :wub: Het is natuurlijk de kunst om een zo donkere ruimte mooi op de foto te krijgen. En die kunst beheerst Christiaan erg goed zoals jullie hebben gezien en nog gaan zien.

Citaat van: clockwork op februari 21, 2012, 08:44:56
Mooie opzet van de AB schermen. Wat gebeurt er bij de keuze voor 2 of meer personen?
Martijn zat in de goede richting. Het is de keuze van een preset die in de Velodyne is ingesteld. Met 2 personen is het volume van de sub hoger en is de karakteristiek iets anders. Doordat de achterste rij dichtbij de achterwand is geplaatst krijg je, ondanks de basstrap,  reflectie van de achterwand. Door het volume lager te zetten en de contourfrequentie te veranderen heb je daar minder last van.

Volgens Garmt is dit de invloed hiervan:
Citaat van: garmtz op december 23, 2008, 08:18:48
De contour levels en frequency zijn niets anders dan een boost of cut op een bepaalde frequentie. Dat kun je ook met een schuif doen... ;)

Ik heb foto's van de settings gemaakt. Zal ik eens opzoeken en posten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: skyfox op februari 21, 2012, 11:00:26
Gaaf hoe je die remote geprogrammeerd hebt! Er zijn wel heel veel uren in dat programmeren gaan zitten, of niet? Nou ja, in ieder geval is het resultaat er wel naar.  :pompom:
Thanks! Het aantal uren heb ik niet bijgehouden, maar het zullen er veel zijn. De meeste uren zitten in de ochtend en avond als Annet toch al/nog sliep. De laatste slecht weerdagen heb ik wat meer aandacht eraan besteed om tijdens de M&G's de config af te hebben. Maar ja, wat is af? Vandaag gemerkt dat ik eigenlijk naar de verschillende schermen moet kunnen springen zonder dat de macro's worden afgevuurd.

Ik ga van xynyx een voorbeeld krijgen van een pop-upscherm wat je ook weer kan verbergen. Beetje vergelijkbaar met het pop-upmenu van een BD.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 21, 2012, 12:16:13
Ik dacht dat dat te maken had met de instellingen van de subwoofer, bij 2 of 5 personen staat de sub iets harder (weet niet meer welke :D). Maar dat kan Philip allemaal duidelijker uitleggen ;D
Goed onthouden :thumbs-up:

Citeer
Mooie AB zo Philip! Maar eh... die spel controller moet natuurlijk wel een Playstation controller zijn hé, nu lijkt het een Xbox controller :D :P
Bedankt Martijn! Ik heb met de knopjes gebruik gemaakt van de templates en daar staat alleen deze controller. Je hebt gelijk dat deze niet op de PS3 lijkt, dus ik met op zoek naar een plaatje van een PS3-controller ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Wauw prachtige foto's van een mooie foto verdienende ruimte :)

@ Christiaan: ik ben net begonnen met fotograferen (Canon D500), kun je iets vertellen over de instellingen van die zwart-wit foto?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VlisChris

Ik ben weer goed thuis gekomen.
Philip, enorm bedankt voor de gastvrijheid van jou en Annet.
Vond het erg gezellig, informatief, en zeer indrukwekkend. De foto's kunnen de ruimte eigenlijk geen eer aan doen.
Niveau van afwerking ligt op hoog niveau, niveau van audio en video ligt gewoon op evenredig niveau.

En man o man, die DD18 is monsterlijk 8)
U571 + The Attack = heeeeeeel gaaf.

Ga nu eens kijken wat er aan foto's op mijn geheugenkaartje is achtergebleven ;) Dan zal ik daarna proberen een iets uitgebreidere reactie te geven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Citaat van: Etiennevh op februari 21, 2012, 21:36:46

@ Christiaan: ik ben net begonnen met fotograferen (Canon D500), kun je iets vertellen over de instellingen van die zwart-wit foto?

In de tussentijd even heel kort:
De zwart wit foto is een HDR uit 3 foto's.
Camera in zijn neutrale belichting 1 stop laten onderbelichten, en daarna 2 foto's aanvullend maken: 2 stops onderbelicht, en 2 stops overbelicht. In Photomatix samengevoegd, en omgezet naar zwart wit. Vrij weinig aan gedaan voor de rest eigenlijk.
Wat wel belangrijk is bij het fotograferen in zulke donkere ruimtes is zorgen dat je je camera uit zichzelf onderbelicht. Anders krijg je foto's die overbelicht wordt door de manier waarop een camera lichtmetingen uitvoert.

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 21, 2012, 21:36:46
Bedankt Etienne! De foto's zijn echt een heel stuk beter dan ik ooit zelf heb gemaakt en ook nooit zelf kan maken. Daar heb ik niet de apparatuur en objectieven voor. Ook hier geldt hetzelfde als voor audio/video. Kwaliteit kost geld, maar dan is het resultaat er wel naar.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 21, 2012, 21:59:48
Ik ben weer goed thuis gekomen.
Philip, enorm bedankt voor de gastvrijheid van jou en Annet.
Vond het erg gezellig, informatief, en zeer indrukwekkend. De foto's kunnen de ruimte eigenlijk geen eer aan doen.
Niveau van afwerking ligt op hoog niveau, niveau van audio en video ligt gewoon op evenredig niveau.

En man o man, die DD18 is monsterlijk 8)
U571 + The Attack = heeeeeeel gaaf.

Ga nu eens kijken wat er aan foto's op mijn geheugenkaartje is achtergebleven ;) Dan zal ik daarna proberen een iets uitgebreidere reactie te geven.
Fijn dat je weer goed thuis bent gekomen. Bedankt voor de mooie woorden. Ik krijg het er (weer) warm van :wub:

Ben erg benieuwd naar de overige foto's. Zou ik een paar resultaatfoto's mogen hebben in een hogere resolutie? Hoeft niet origineel, maar minimaal 1920x1080, zodat ik die kan tonen via de PS3. Wil een keer een fotorapportage maken hoe de ruimte transformeert van een kale ruimte langzaam maar zeker in het eindresultaat. Lijkt me leuk om de wachtmomenten tijdens een M&G op te vullen...
Showcase - Topic

VlisChris

CiteerDaar heb ik niet de apparatuur en objectieven voor

Haha, dat is toch een kleine misvatting hoor :) Goed, ik heb natuurlijk het voordeel dat ik fullframe schiet op 16mm, en dat moet je maar net in huis hebben rondslingeren.
Maar de manier van fotograferen is ook met je camera (mits je je accu's oplaad :P) uit te voeren :) Geen extreme dingen gedaan die met betaalbaardere apparatuur niet te doen is.
Je weet zeker dat je niet meer zwart wit foto's wilt? Vind ze persoonlijk erg fijn uitpakken in zwart wit ;) Maar zal zo eerst een wat in kleur online zetten.

Sure. Geen probleem. Zal ze vanavond of morgen wel even in hogere resolutie naar je mailen.
Moet je wel even je mail doorgeven :)

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 21, 2012, 22:26:30
Haha, dat is toch een kleine misvatting hoor :) Goed, ik heb natuurlijk het voordeel dat ik fullframe schiet op 16mm, en dat moet je maar net in huis hebben rondslingeren.
Maar de manier van fotograferen is ook met je camera (mits je je accu's oplaad :P) uit te voeren :) Geen extreme dingen gedaan die met betaalbaardere apparatuur niet te doen is.
Je weet zeker dat je niet meer zwart wit foto's wilt? Vind ze persoonlijk erg fijn uitpakken in zwart wit ;) Maar zal zo eerst een wat in kleur online zetten.
:clapping: Accu's worden op dit moment opgeladen :-X Ik ga het zeker een keer met jouw tips proberen. Ben natuurlijk benieuwd hoe dat uitpakt...

Is het ook mogelijk om ze zowel in kleur als zwart-wit te maken? Vind de Z/W-foto's erg mooi en artistiek :wub:
Showcase - Topic

VlisChris

Ook geen probleem :)
Komt zo eerst wat kleur aan in ieder geval.
Leuk detail over de terugweg overigens: nergens niets geen problemen gehad, behalve ergens tegen antwerpen aan ongeveer. Een of andere malloot komt me met zo'n 150 voorbij, en ik zat halverwege naast de afslag toen meneer bedacht dat die er nog even afpoets. Die ging even vol in de ankers hangend terug van links naar volledig rechts. Je ziet het gelukkig aankomen dus nog mooi tijd om op tijd mijn grootlicht te ontsteken. Mafketels heb je ook ;)

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 21, 2012, 22:32:54
Ook geen probleem :)
Komt zo eerst wat kleur aan in ieder geval.
Thanks!

Citeer
Leuk detail over de terugweg overigens: nergens niets geen problemen gehad, behalve ergens tegen antwerpen aan ongeveer. Een of andere malloot komt me met zo'n 150 voorbij, en ik zat halverwege naast de afslag toen meneer bedacht dat die er nog even afpoets. Die ging even vol in de ankers hangend terug van links naar volledig rechts. Je ziet het gelukkig aankomen dus nog mooi tijd om op tijd mijn grootlicht te ontsteken. Mafketels heb je ook ;)
Mafketels heb je overal, maar in België lijkt het af en toe gewoon wat meer :D Met de gladheid had ik eentje bijna op mijn bumper omdat hij vond dat ik niet hard genoeg ging. Als je de weg ziet verklaar je hem voor gek. Maar als je nog nooit een rijles hebt gehad mis je gewoon het inzicht. Het is ook geen kwade wil, sommige weten gewoon niet wat het gevolg kan zijn van hun actie.
Showcase - Topic

MG76

Echt mooie foto's en n zeer mooie ruimte (maar ik val in herhaling geloof ik  ;), denk niet dat er veel mensen zijn die met zoveel passie en tijd ermee bezig zijn  :inlove:

Anyway, lijkt me ook wel boeiend om een HDR foto in kleur te zien van deze ruimte...

HTip

Citaat van: MG76 op februari 21, 2012, 22:44:16
Echt mooie foto's en n zeer mooie ruimte (maar ik val in herhaling geloof ik  ;), denk niet dat er veel mensen zijn die met zoveel passie en tijd ermee bezig zijn  :inlove:
Bedankt voor het compliment. Ik denk overigens dat jij met evenveel passie bezig bent, alleen misschien minder tijd (voor nu ;)).

Citeer
Anyway, lijkt me ook wel boeiend om een HDR foto in kleur te zien van deze ruimte...
Op de vorige pagina staat al een voorbeeld van een HDR-foto. Die heeft Christiaan even snel bewerkt vlak voor de lunch. Resultaat vinden we nu al erg mooi. Maar ik heb nog mooiere foto's gezien ;)
Showcase - Topic

MG76

Ben benieuwd naar de rest vd foto's! Maar die zien we dan nog wel verschijnen...

Ik denk dat ik niet zo geduldig ben als jij, ik merk aan mezelf dat ik nu zsm m'n ruimte wil afmaken, tuurlijk kost dat gewoon nogal wat tijd maar als ik zie wat jij er allemaal aan hebt gedaan en laten doen, gewoon alles helemaal perfect tot in de puntjes, dat geduld heb ik gewoon niet. Ik denk ook dat relatief gezien een ruimte met behoorlijke inspanning die krijg je dan bv 80-90% goed, maar die laatste procenten kosten zo ontzettend veel tijd en geld en niet iedereen kan/wil dat opbrengen. Maar respect daarvoor en heb wel heel erg veel aan je ideeën en voorbeelden gehad, dus wat dat betreft doe jij je naam wel eer aan hTIP  :clapping:

VlisChris

Zo. Even wat foto's van vandaag.

_MG_3603 by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3567 by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3594 by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3595_6_7_fused by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3610_1_2_fused by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3560_1_2_fused by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3631 by Sauer Fotografie, on Flickr

_MG_3627 by Sauer Fotografie, on Flickr

Zo. Nu even lekker zitten, sigaartje roken, biertje drinken en beetje tv kijken. Nog niet voldoende beeld gezien vandaag ;)

VlisChris

Damn. Ik moet nog een keer terugkomen :P
Ik had nog een panorama foto willen maken ;) En dat ben ik dus gewoon compleet vergeten :-X
Ach, je moet het maar doen met de kiekjes hierboven :P :D

VlisChris

Voor wie fotografie leuk vind: nu op Nederland 2 AVRO Close-Up.
Docu over de veranderingen op de Noordpool de laatste 20 jaar.

Bijzonder mooie fotografie 8)

HTip

Ik ga ze morgen op mijn gemak bekijken. Moet vroeg op om weer te gaan werken :nopompom:

Welterusten allemaal en geniet van de mooie beelden :wub:
Showcase - Topic

R

Cool zeg!! Mooie platen 3594 is het mooist! Complimenten Christiaan

Etiennevh

Hey Philip,

15 maanden geleden was ik voor het laatst bij je geloof ik. Grappig dat de Waterpassen nog precies zo staan en op dezelfde plek..;) Kan dat kloppen?? :P (klein detail, maar ik meen het me te herinneren)

Mooie foto's! Complimenten!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

rayz25

Ik had dat laatste setje rij toch echt weg gehaald en een 7 persoons Jacuzzi geplaatst  :headbanging: :popcorn:

-madison-

:o Erg mooi foto's Christiaan!
En Philip, volgens mij kan het niet vaak genoeg gezegd worden: wat een prachtige ruimte heb je gemaakt!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.