Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Luc84

Veel plezier morgen Philip!

Mooi om te lezen dat de PM-15S2 een definitieve plaats krijgt in de chamber.
Ben benieuwd of je uiteindelijk nog een verschil gaat horen tussen de 'gewone' en de LE, ook al heb je de mijne toen maar eventjes kunnen horen.

Succes met aftellen...  8)

HTip

Citaat van: Luc84 op oktober 28, 2011, 00:03:09
Veel plezier morgen Philip!

Mooi om te lezen dat de PM-15S2 een definitieve plaats krijgt in de chamber.
Ben benieuwd of je uiteindelijk nog een verschil gaat horen tussen de 'gewone' en de LE, ook al heb je de mijne toen maar eventjes kunnen horen.

Succes met aftellen...  8)
Bedankt Luc! Keuze was niet moeilijk na de test met jouw PM. Of ik het verschil kan horen na zo'n tijd betwijfel ik, maar de Limited kan in ieder geval niet slechter zijn ;) Zit niets anders op om een keer een shoot-out te doen :D

Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Citaat van: Pinohelmond op oktober 28, 2011, 08:05:26
Al wakker zie ik?  :D

Veel plezier vandaag!
Thanks! Ik was veel vroeger wakker dan gepland vanwege een mobiele telefoon die dringend aandacht vroeg vanwege een bijna lege accu :devil: Maar dat mag de pret van vandaag niet drukken. Over een half uur vertrek ik.

Tot later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

edwinvh

Skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

mtissink

« Antwoord #11051 Gepost op: Vandaag om 05:38:22 »

Volgens mij kon Philip niet meer slapen van de zenuwen! :O
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Ben net terug. Al met al toch 3 uur in de auto gezeten, maar het was het helemaal waard. De eerste klanken heb ik al mogen ervaren. Het was meteen duidelijk dat ik bij een echte liefhebber binnen was. Marcel (H&C Hifi) heeft mij de PM laten horen op diverse speakers, Tannoy, Boston Acoustic en Snell. En ondanks de bron (Sonos mediaplayer :-X) was het duidelijk dat er een kwaliteitsapparaat stond te spelen. De eerste indruk is in ieder geval goed. Dat de PM moet inspelen is ook duidelijk, maar inspelen zonder mij in de ruimte zal waarschijnlijk niet gebeuren...

Tot slot de PM gehoord op een set Tannoy Prestige :o :o :o Als iemand had gezegd dat zijn onze buffetkasten had ik het ook geloofd. Prachtig geluid kwam daaruit en ook die moesten nog inspelen.

Ook nog even een budget HT-setje gehoord en dat klonk niet verkeerd. Gelukkig klinkt het surround bij mij beter, anders heb ik veel te veel geld uitgegeven :D

Marcel, leuk dat ik je heb ontmoet. Ik vond het erg gezellig. Bedankt voor de leuke demo en veel succes met de verhuizing...

Net even snel wat gegeten en nu gauw naar de kelder. En ja, ik vergeet het fototoestel niet :D
Showcase - Topic

larzie

Dus nu sparen voor een Tannoy Prestige :P Welke uit de Prestige serie had hij erop aangesloten?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 28, 2011, 14:42:30
Ben net terug. Al met al toch 3 uur in de auto gezeten, maar het was het helemaal waard. De eerste klanken heb ik al mogen ervaren. Het was meteen duidelijk dat ik bij een echte liefhebber binnen was. Marcel (H&C Hifi) heeft mij de PM laten horen op diverse speakers, Tannoy, Boston Acoustic en Snell. En ondanks de bron (Sonos mediaplayer :-X) was het duidelijk dat er een kwaliteitsapparaat stond te spelen. De eerste indruk is in ieder geval goed. Dat de PM moet inspelen is ook duidelijk, maar inspelen zonder mij in de ruimte zal waarschijnlijk niet gebeuren...

Tot slot de PM gehoord op een set Tannoy Prestige :o :o :o Als iemand had gezegd dat zijn onze buffetkasten had ik het ook geloofd. Prachtig geluid kwam daaruit en ook die moesten nog inspelen.

Ook nog even een budget HT-setje gehoord en dat klonk niet verkeerd. Gelukkig klinkt het surround bij mij beter, anders heb ik veel te veel geld uitgegeven :D

Marcel, leuk dat ik je heb ontmoet. Ik vond het erg gezellig. Bedankt voor de leuke demo en veel succes met de verhuizing...

Net even snel wat gegeten en nu gauw naar de kelder. En ja, ik vergeet het fototoestel niet :D

Gaaf hoor!!!!
Heel veel luister plezier!!!!  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Eddye

gefeliciteerd hoor, ik wacht met spanning op de foto's van je nieuwe aanwinst. :popcorn:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

H&C Hifi

Citaat van: larzie op oktober 28, 2011, 14:46:21
Dus nu sparen voor een Tannoy Prestige :P Welke uit de Prestige serie had hij erop aangesloten?

Westminster Royal SE 's ::)

Grt,

Marcel
Home&Car Hifi

high-q

Citaat van: HcHifi.nl op oktober 28, 2011, 16:01:55

... En dan gelijk vijf van die kasten zeker om zijn geluid zo homogeen mogelijk te blijven houden  :D

Heel veel plezier met de Marantz!!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: HcHifi.nl op oktober 28, 2011, 16:01:55

Grt,

Marcel
Home&Car Hifi

:clapping: Dat wordt nog even doorsparen Philip hahaha

@Marcel: Je moet die jongen niet steeds zo gek maken :D Ben ook wel benieuwd hoe ze klinken. Helaas woont Marcel zo ver van Friesland vandaan  :unhappy:

@high-q: Denk dat Marcel ze in 11.2 setup had staan :P 11 Westminsters en 2 dikke subwoofers :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

H&C Hifi

Citaat van: larzie op oktober 28, 2011, 16:40:02
:clapping: Dat wordt nog even doorsparen Philip hahaha

@Marcel: Je moet die jongen niet steeds zo gek maken :D Ben ook wel benieuwd hoe ze klinken. Helaas woont Marcel zo ver van Friesland vandaan  :unhappy:

We zitten over een maandje al dichterbij Friesland !! wel 100 hele meters  ;D
En ik krijg wel vaker klanten uit Friesland hoor, ik heb ook meerdere (vaste) klanten uit Urk en omstreken.
Anders gewoon een kleine meet&greet bij ons op de zaak  :smile:

@Philip : leuk om eens persoonlijk kennis gemaakt te hebben met je, ik ben wel benieuwd naar je eerste indrukken.
Ook ben ik wel benieuwd naar de stroomvoorziening, ben benieuwd of je dan de PPP echt de deur uit kan doen tzt.

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

larzie

Citaat van: HcHifi.nl op oktober 28, 2011, 19:53:05
We zitten over een maandje al dichterbij Friesland !! wel 100 hele meters  ;D
En ik krijg wel vaker klanten uit Friesland hoor, ik heb ook meerdere (vaste) klanten uit Urk en omstreken.
Anders gewoon een kleine meet&greet bij ons op de zaak  :smile:

Ach ja... het is maar 2,5 uur rijden als je je netjes aan de snelheid houdt :D en daarna weer 2,5 uur terug :P Misschien wel een keer als ik op familiebezoek ga  :D

Larzie HT

HTip

Ik ben weer boven de grond :D

De PM staat mooi in het rack. Was handig dat ik dit al een keer had gedaan, dus dat ging nu in 1 keer goed. De speakerkabels heb ik tijdelijk uit de kabelgoten gehaald, want dat paste niet (wist ik nog van de test), interlinks aangesloten en de surround bubble helemaal opnieuw ingesteld. Dat laatste was nog het meeste werk.

De bekende testplaten zijn al in de Oppo geweest en dat klonk niet verkeerd. Echter dat gaat nog veel beter worden. Inspelen is echt nodig, want het hoog is aan de scherpe kant en het laag wat wollig. Dat was met de PM van Luc zeker niet het geval. Wel heb ik weer details gehoord die voor mij onbekend waren. Dat belooft nog wat.

Foto's heb ik gemaakt, maar ik ga nu eerst even op de bank ploffen. Dus die houden jullie tegoed...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op oktober 28, 2011, 20:54:33

Foto's heb ik gemaakt, maar ik ga nu eerst even op de bank ploffen. Dus die houden jullie tegoed...

Die zien we morgen dan wel verschijnen. Ik ben benieuwd. In ieder geval van harte met weer een hele mooie aanwinst.
Heel veel luisterplezier, Philip.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Bedankt (weer) voor de leuke reacties. Jullie zijn net zo blij als ik lijkt het wel. Ik de Oppo en PM afgekoppeld van de PPP en de hele nacht de prachtige tonen van de DeMagic CD laten klinken door de Notes. Ik heb er toch voor gekozen om geluid te laten produceren, want ik weet niet wat of de speakeruitgangen worden aangestuurd als ik de speakers op OFF zet.

En om jullie honger naar foto's te stillen...

Klaar voor uitpakken. Dat proces is niet heel erg interessant dus heb ik niet vastgelegd ;)

Na het verwijderen van de staafjes uit de speakeraansluitingen redelijk eenvoudig in het rack kunnen plaatsen. Het staat best goed bij elkaar vind ik. De overzichtsfoto van het rack ga ik weer gebruiken in de config van AB.

Hoe meer zwarte apparaten in het rack verschijnen hoe moeilijker het fotograferen wordt. Die laatste had bijv. een belichtingstijd van 3,2sec :o Maar ik doe graag de moeite voor jullie om een mooi plaatje te schieten.

Van luisteren zal vandaag niet veel komen. Vanmorgen kwalificatie F1, dan naar Home Cinema Event en vanavond komen de buren een film kijken. Drukke dag dus...

EDIT: 2x dezelfde foto is niet zo interessant :D
Showcase - Topic

edwinvh

Skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

treky22

Wow  :headbanging: Ziet er weer super uit zo.

Heel veel luisterplezier  :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Maro

Ziet er zekers heel mooi uit. Mooie versterkers maakt Marantz toch... :headbanging:  Geniet er lekker van.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki