Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 19:39:33
Ik heb zojuist bericht gehad dat Marcel contact heeft gehad met Marantz. Het is nu allemaal duidelijk en de 15LE wordt gewoon eind oktober uitgeleverd. Ik heb de timer aangepast ;)

:clapping: :pompom: :clapping: :pompom: :clapping: :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :pompom:

Citaat van: Softpower op oktober 10, 2011, 23:47:58
Ik neem aan dat je ons dan elk uur bijpraat over het klankmatige verschil met de vorige periode totdat je dat niet meer hoort ;) dus vanaf uitpakken en aansluiten weten we na 508 posts of je tevreden bent :D

Het kan ook zijn dat hij 1 post schrijft om te mededelen dat hij gearriveerd is. De kans bestaat dat Philip de eerste weken helemaal niet meer zijn kelder uit komt omdat hij aan het genieten is. ;)  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 12, 2011, 17:15:01
De kans bestaat dat Philip de eerste weken helemaal niet meer zijn kelder uit komt omdat hij aan het genieten is. ;)  :D

Wat overigens ook helemaal terecht is!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Lex Groningen

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

squeek

Citaat van: HTip op oktober 11, 2011, 23:28:09
:D Het is 1 van de weinige concerten die ik ken die opgenomen zijn in 1080p. En het geluid is ook erg goed. Zeker na de behandeling in de Nespa, want daar hebben BD's ook profijt van ;)
Ik kan de poll weer resetten en iedereen weer de kans geven de juiste keuze (dus zonder doek ;)) te laten maken :D

En werkt dit echt of is het een fabel?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

SV..S

Hoi Philip, Ff beetje off topic vraagje, maar ik heb vandaag de sacd van dire straits Brothers in arms binnen .
Bij, ride across the river meen ik me te herinneren op een bepaald moment een drum solo van rechts naar links te horen lopen. Nu kan ik hem niet zo snel hier ontdekken, weet jij op welk moment in het nummer dat is?
Volgens mij is de sacd 5.0 staan bij jou de fronts altijd op smal of hangt dat bij jou van de bron af?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Citaat van: SV..S op oktober 12, 2011, 19:29:20
Hoi Philip, Ff beetje off topic vraagje, maar ik heb vandaag de sacd van dire straits Brothers in arms binnen .
Bij, ride across the river meen ik me te herinneren op een bepaald moment een drum solo van rechts naar links te horen lopen. Nu kan ik hem niet zo snel hier ontdekken, weet jij op welk moment in het nummer dat is?
Volgens mij is de sacd 5.0 staan bij jou de fronts altijd op smal of hangt dat bij jou van de bron af?

Die is kapot. Stuur maar op naar mij :D :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

fastlex

Ik heb hier even gekeken maar in het hele nummer kan ik niet niet echt een drumsolo ontdekken.
Je hoort wel continu de drums heen en weer vliegen maar dit is door het hele nummer zo.
Na 5 minuten hoor je dat denk ik...

Bij money for nothing hoor je het overigens wel goed!

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

HTip

Citaat van: larzie op oktober 12, 2011, 07:28:10
Alleen maar fan van racespellen? Andere actiegames dan? Batman Arkham City schijnt ook goed geluid te hebben. Bioshock is meer een shooter/rpg volgens mij...
Klopt. Ik ben ook niet goed in RPG en FPS. Simulatie is altijd mijn favoriet geweest. Niet alleen auto's, maar ook (gevechts)vliegtuigen, etc.

Citaat van: Martijn90 op oktober 12, 2011, 15:41:41
Bij deze ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101823.25

Leuk! Zal eens komen buurten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 12, 2011, 17:15:01
:clapping: :pompom: :clapping: :pompom: :clapping: :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :pompom:
Lijkt wel alsof je blij voor me bent :D Als je de M-pucks hebt kan je de primeur hebben. Zie PM ;)

Citeer
Het kan ook zijn dat hij 1 post schrijft om te mededelen dat hij gearriveerd is. De kans bestaat dat Philip de eerste weken helemaal niet meer zijn kelder uit komt omdat hij aan het genieten is. ;)  :D
:D Ik hoef niet zo nodig het inspelen meemaken. Dat mag ook als ik weg ben. En met de Densen DeMagic hoop ik dat ik dan snel kan luisteren :music:

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2011, 18:50:40
Wat overigens ook helemaal terecht is!  :pompom:
Het kan inderdaad zijn dat ik na het inspelen veel muziek ga luisteren :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: squeek op oktober 12, 2011, 19:05:47
En werkt dit echt of is het een fabel?
De Nespa werkt echt. Het is echt een wonderlijk apparaatje. Met M&G's hebben veel gasten het verschil gehoord. En het was vaak niet eens een subtiel verschil. Ook Sonic Circle was overtuigd van het effect. Toine behandelt ook al jaren zijn CD's. En nu blijkt het ook te werken met (concert-)BD's :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Hoi Philip, Ff beetje off topic vraagje, maar ik heb vandaag de sacd van dire straits Brothers in arms binnen . Bij, ride across the river meen ik me te herinneren op een bepaald moment een drum solo van rechts naar links te horen lopen. Nu kan ik hem niet zo snel hier ontdekken, weet jij op welk moment in het nummer dat is?

Ik heb volgens mij maar 1 nummer gespeeld en dat was inderdaad "Ride across the river", vanwege de veelheid aan instrumenten en surroundeffecten. Ik kan me even geen drumsolo herinneren, maar ik zal even luisteren. De SACD is zeker 5.1, want toen ik nog de DV9600 had gaf de SR9600 dit aan. Ik speel in surround altijd met fronts op small, zodat het bassmanagement het beste resultaat geeft.

Hoe heb jij de speakers staan?

Citaat van: fastlex op oktober 12, 2011, 20:29:14
Ik heb hier even gekeken maar in het hele nummer kan ik niet niet echt een drumsolo ontdekken.
Je hoort wel continu de drums heen en weer vliegen maar dit is door het hele nummer zo.
Na 5 minuten hoor je dat denk ik...

Bij money for nothing hoor je het overigens wel goed!

Dat dacht ik dus ook, maar volgens mij heeft Jos "Money for nothing" niet bij mij gehoord.

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 12, 2011, 19:38:18
Die is kapot. Stuur maar op naar mij :D :D
:D
Showcase - Topic

squeek

en gewoon film op bd? Doet het ook wat voor het beeld of is het enkel het geluid?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Citaat van: squeek op oktober 12, 2011, 20:51:03
en gewoon film op bd? Doet het ook wat voor het beeld of is het enkel het geluid?
Dat heb ik nog nooit getest. Ik heb me altijd gefocust op het geluid. Beeld zou theoretisch ook moeten verbeteren, maar dat heb ik dus zelf niet ervaren. De verbetering van het geluid bij Pink was duidelijk merkbaar.
Showcase - Topic

SV..S

Solo is misschien een verkeerde naam het was meer een roffel die ik duidelijk van rechts naar links hoorde gaan want ik kan me herinneren dat ik dacht het klinkt wel apart maar niet echt realistich want zulke brede drumstellen speelden ze niet mee :D het was als ik met goed herinner in het begin?

Ik ben nog wat aan het zoeken met de instellingen er is ook niet zoveel mogelijk met de ssp-75 ik kan alleen een hoofdinstelling maken wel of geen sub met een vaste kantelfreq van 80 db maar de laatste tijd staan de fronts op smal en de svs loopt via de velodyne sms-1.
Ik zie nu trouwens dat ik mijn instellingen kwijt ben van level calibratie en delay setup ???

Jl Audio F113      

HTip

Citaat van: SV..S op oktober 12, 2011, 21:25:39
Solo is misschien een verkeerde naam het was meer een roffel die ik duidelijk van rechts naar links hoorde gaan want ik kan me herinneren dat ik dacht het klinkt wel apart maar niet echt realistich want zulke brede drumstellen speelden ze niet mee :D het was als ik met goed herinner in het begin?

Ik ben nog wat aan het zoeken met de instellingen er is ook niet zoveel mogelijk met de ssp-75 ik kan alleen een hoofdinstelling maken wel of geen sub met een vaste kantelfreq van 80 db maar de laatste tijd staan de fronts op smal en de svs loopt via de velodyne sms-1.
Ik zie nu trouwens dat ik mijn instellingen kwijt ben van level calibratie en delay setup ???

Ik zal eens luisteren of ik hoor wat jij beschrijft. Heb je de x-over in de SMS-1 uit staan? Als je level en delay niet goed staan dan is je bubble niet lekker, maar dat doet niet met het bassmanagement.

BTW: je bedoelt waarschijnlijk Hz? :D
Showcase - Topic

SV..S

Hertz inderdaad  :)
Dat typen op een iPad is nog niet zo eenvoudig ;)
Wat betreft die 5.1 blijkbaar is er iets niet in orde want ook een concert dvd geeft geen lfe door op analoog wel digitaal, morgen de kabel maar eens controleren :unsure:

Jl Audio F113      

fastlex

Hier wel 5.1 en een roffel die alle kanten opgaat, links en rechts.
Klinkt erg goed vind ik zelf.
Veel meer volume tov de gewone cd.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

HTip

Citaat van: SV..S op oktober 12, 2011, 21:25:39
Net even geluisterd en het klopt wat je zegt. De begeleidende drums gaan van rechts naar links. Het is niet echt een roffel maar de toms die in volgorde rechts en links spelen. Geeft een breed stereobeeld.

En ook de bevestiging dat het een 5.1 track is, want de Oppo geeft PCM over HDMI en dan geeft de SR9600 aan dat het LFE-kanaal aangesproken wordt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fastlex op oktober 12, 2011, 22:33:24
Hier wel 5.1 en een roffel die alle kanten opgaat, links en rechts.
Klinkt erg goed vind ik zelf.
Veel meer volume tov de gewone cd.
Ik vind het ook erg goed klinken. Maar zoals ik in mijn vorige post meldde, hoor ik de toms die resp. links en rechts zijn gemixed. 2x rechts en 1x links na de diepe bassen.
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: SV..S op oktober 12, 2011, 21:59:39
Hertz inderdaad  :)
Dat typen op een iPad is nog niet zo eenvoudig ;)
Wat betreft die 5.1 blijkbaar is er iets niet in orde want ook een concert dvd geeft geen lfe door op analoog wel digitaal, morgen de kabel maar eens controleren :unsure:
en inderdaad de connector van het lfe signaal zat niet ''lekker'', ik maakte me al zorgen ::)
dus dat werkt weer.
verder diverse instellingen nagezien time alligment enz, in de speler stond in 1e instantie de center op large terwijl ik geen center heb :-X dan mis je toch wat info hoor ;D

het klinkt nu een stuk homogener, je hoort de toms nu inderdaad links en rechts :)

Jl Audio F113      

Lex Groningen

Beetje stilletjes hier, ben ik niet gewend.
Of is het een stilte voor de storm op wat komen gaat? ;)
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober 17, 2011, 08:16:48
Beetje stilletjes hier, ben ik niet gewend.
:D Ik heb op dit moment ook weinig anders te melden dan dat ik heerlijk geniet. Maar dat wordt zo saai... ;)

Citaat van: Alex Groningen op oktober 17, 2011, 08:16:48
Of is het een stilte voor de storm op wat komen gaat? ;)
Zou best kunnen, want als de PM hier staat verwacht ik wel weer het nodige te kunnen melden ;)
Showcase - Topic

Zefanja

Zo na 6 maanden geen HT-Forum heb je flink wat bij te lezen in je topic Philip.
Hoop gebeurd de afgelopen tijd. Minder leuke dingen, maar gelukkig ook heel veel leuke dingen.
Goed om te zien dat alles goed gaat en dat er nog heel hard word gesleuteld aan de HT.
Leuk om te lezen dat je aan het gamen bent geslagen, want dat is iets wat niet kan missen in een dergelijke ruimte  ;D
En er is weer een hele mooie upgrade op komst, gefeliciteerd!!!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Lex Groningen

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 13:02:23
:D Ik heb op dit moment ook weinig anders te melden dan dat ik heerlijk geniet. Maar dat wordt zo saai... ;)

Als je zal vertellen dat je in jouw ruimte niet zal genieten, dan zal ik je ook zeker niet geloven. ;D

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 13:02:23
Zou best kunnen, want als de PM hier staat verwacht ik wel weer het nodige te kunnen melden ;)

Ik ben benieuwd.

HTip

Citaat van: Zefanja op oktober 17, 2011, 15:57:41
Zo na 6 maanden geen HT-Forum heb je flink wat bij te lezen in je topic Philip.
Hoop gebeurd de afgelopen tijd. Minder leuke dingen, maar gelukkig ook heel veel leuke dingen.
Goed om te zien dat alles goed gaat en dat er nog heel hard word gesleuteld aan de HT.
Leuk om te lezen dat je aan het gamen bent geslagen, want dat is iets wat niet kan missen in een dergelijke ruimte  ;D
En er is weer een hele mooie upgrade op komst, gefeliciteerd!!!
Bedankt Zefanja! Leuk dat je weer hebt bijgelezen in mijn topic. Dat is een flinke klus geweest.

Het gamen heb ik lang buiten de deur kunnen houden, maar het is nu eindelijk toch van gekomen. En het is erg gaaf op het grote scherm. Heb zelfs een stuur met alles erop en eraan aangeschaft, want ik kon niets met de controllers. Voel me 20 jaar jonger als ik daar achter zit, op de reflexen na dan :D

De minder leuke dingen horen bij het leven, maar daar tegenover staan weer leuke dingen. Bijvoorbeeld dat we nu contact hebben met de schoonfamilie van mijn tante. Eigenlijk geen familie, maar het voelt wel zo. Raar dat iets tragisch leidt tot iets moois...

De upgrade komt als het goed is deze maand. De SR9600 krijgt gezelschap van een mooie stereoversterker. Kijk er erg naar uit. Niet dat ik niet kon genieten, maar dit wordt denk ik een serieuze stap om mijn stereobeleving te verbeteren.
Showcase - Topic