Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ik heb het interview met KI gelezen n.a.v. een demonstratie in Londen. Hij legt daarin uit wat hij met de PM15S2 geeft gedaan en waarom. Ik neig (steeds meer) naar de Limited, maar die is nog niet leverbaar. Dat komt goed uit, want dan kan ik nog even sparen... :D

http://www.whathifi.com/news/live-from-the-denonmarantz-showcase-in-london
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Haha nou dat heeft Nadine ook wel :) Daarom krijg ik het zo snel voor elkaar.. :) Succes met de zoektocht, is weer veelbelovend!! :) Gaat weer aardig wat uurtjes pronto programmeren worden ook denk ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maro

Ja, PR/Marketing kun je wel aan Kennie overlaten. ;)

Grootste verschil is volgens mij de kleur (en de prijs).  :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midcall

Citaat van: Maro op september  4, 2011, 10:40:01
Ja, PR/Marketing kun je wel aan Kennie overlaten. ;)

Met afstand zijn grootste kwaliteit (en in audioland de moeilijkste).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Jean Sibelius

Weer mooie plannen/vooruitzichten Philip :headbanging:.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij daadwerkelijk binnen staat, maar jou kennende kan dat nooit lang duren :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Etiennevh op september  4, 2011, 10:25:54
Haha nou dat heeft Nadine ook wel :) Daarom krijg ik het zo snel voor elkaar.. :) Succes met de zoektocht, is weer veelbelovend!! :) Gaat weer aardig wat uurtjes pronto programmeren worden ook denk ik..
Ik moet nog helemaal beginnen met de nieuwe AB. Maar achteraf is dat dus eigenlijk niet zo erg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maro op september  4, 2011, 10:40:01
Grootste verschil is volgens mij de kleur (en de prijs).  :omg:
Niet alleen de kleur ;) De interne stroomvoorziening is ook beter. Met name de zwaardere condensatoren zorgen voor een stabielere stroom. En dat is altijd goed...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2011, 18:47:56
Weer mooie plannen/vooruitzichten Philip :headbanging:.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij daadwerkelijk binnen staat, maar jou kennende kan dat nooit lang duren :D

Bedankt Jan! Op stereogebied voor mij een grote stap en je hebt zelf kunnen ervaren dat daar nog het een en ander kon worden verbeterd ;)

Hoe lang het gaat duren? Geen idee, maar het kan bij mij inderdaad ineens snel gaan :D
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: HTip op september  5, 2011, 10:11:52
Niet alleen de kleur ;) De interne stroomvoorziening is ook beter. Met name de zwaardere condensatoren zorgen voor een stabielere stroom. En dat is altijd goed...

Knappe jongen als je dat gaat horen.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Showcase - Topic

Maro

Etiennevh

Citaat van: HTip op september  5, 2011, 10:07:25
Ik moet nog helemaal beginnen met de nieuwe AB. Maar achteraf is dat dus eigenlijk niet zo erg ;)
Hehe Goedzo! :D Keep up the good work!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Softpower

Als je toch nog moet sparen weet ik een fantastische pre amp met ht passthrough. En het beste usb/digitale geluid wat je ooit gehoord hebt.. De classe cp-800. Maar goed ik weet dat je verknocht bent aan marantz... En dat je misschien anders een andere klank krijgt.. Maar als je ooit nog wat aan je versterking gaat doen.. Kijk daar maar eens naar..

De cp-800 is puur stereo maar met 5! Gebalanceerde uitgangen.. Je kan bv 3 subs toevoegen aan je stereo geluid...volledig configureerbaar...

Hoorde m 2 weken terug weer en ben enthousiast.. Ik ga ooit mijn rotel stereo voorversterker voor deze vervangen.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Maximus_Aurelius

Citaat van: Softpower op september  5, 2011, 22:22:37
Als je toch nog moet sparen weet ik een fantastische pre amp met ht passthrough. En het beste usb/digitale geluid wat je ooit gehoord hebt.. De classe cp-800.

Dat zijn gevaarlijke uitspraken ;)  :D.

Is het niet zo dat je beter had kunnen typen. "En het beste usb/digitale geluid wat je ik ooit gehoord hebt. ;).
Sowieso blijft het altijd smaken verschillen wat betreft klank.

P.S. Iets wat het beste is geeft het niet want er zijn altijd betere  :D, egaal wat de prijs is, duurder of goedkoper.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Softpower

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  5, 2011, 22:57:24
Dat zijn gevaarlijke uitspraken ;)  :D.

Is het niet zo dat je beter had kunnen typen. "En het beste usb/digitale geluid wat je ik ooit gehoord hebt. ;).
Sowieso blijft het altijd smaken verschillen wat betreft klank.

P.S. Iets wat het beste is geeft het niet want er zijn altijd betere  :D, egaal wat de prijs is, duurder of goedkoper.

Ik hou van gevaarlijke uitspraken :pompom:

Ik zal het nuanceren.. Het beste usb/digitale geluid wat vele mensen ooit gehoord hebben

Klanksmaken verschillen maar iedereen herkent muzikaliteit en flow wat je bij veel andere apparaten mist...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Ik ben inderdaad verknocht aan Marantz, of in ieder geval hoe mijn geluid nu klinkt. Ik heb het idee dat ik de match tussen versterking, kabels en speaker heb gevonden. Dat is een lastige weg geweest, dus ik ben eigenlijk een beetje bang om het karakter aan te passen. De bubble is, zoals ik al eerder heb aangegeven, echt fantastisch en die wil ik echt niet kwijt.

Mijn vrouw is hierin meegegaan en vind het ook heerlijk, maar het moet een keer genoeg zijn. Ben ik overigens helemaal mee eens, dus na de stereoupgrade geen grote veranderingen meer. Tweaken is onderdeel van de hobby, dus dat is prima. Tenminste als daar niet onze volledige spaargeld aan opgaat :D
Showcase - Topic

denoontje

Citaat van: HTip op september  7, 2011, 09:31:00
. Ben ik overigens helemaal mee eens, dus na de stereoupgrade geen grote veranderingen meer.

:angel: :angel:

eeh
playstation 4
flight sim stoel en dash
toch 3d
bewegende stoelen
etc etc

nog genoeg lekkers...
;) :tongue2:

Skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

En toen ging de wekker.... Tring :D

Nee hoor, dat soort upgrades gaan er niet snel komen. En DBox zeker niet ;)

We hebben een prachtige ruimte met fantastisch beeld en geluid. Alleen op stereogebied was ik nog niet helemaal tevreden. En daar ben ik nu mee bezig.

Dus afgezien van DIY-masking, de Oppo updates en stroomaanpassingen staat er niets meer op het programma. Anders dan de kosmetische aanpassingen in de HT eindelijk een keer afronden...
Showcase - Topic

HTip

Nog een vraagje. Ik heb nu Furutech G-320 netkabels. In diezelfde prijsklasse zit ook de inakustik AC-2502. Iemand enig idee welke ik beter zou nemen? Het snoer komt op de nieuwe stereoversterker of de Oppo...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Je bent toch graag bezig met vergelijken, Philip? Waarom de Inakustik niet lenen van een forum sponsor om zo te kunnen kijken welke jij het beste vind.
Voor je het weet heb je weer allerlei meningen en ben je nog niks wijzer geworden.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op september  8, 2011, 06:05:46
Je bent toch graag bezig met vergelijken, Philip? Waarom de Inakustik niet lenen van een forum sponsor om zo te kunnen kijken welke jij het beste vind.
Voor je het weet heb je weer allerlei meningen en ben je nog niks wijzer geworden.
Heb je ook weer gelijk in. Hoeft ook niet op korte termijn. Ik wil alleen graag mijn versterking op dezelfde manier van stroom laten voorzien. Kan zelfs nog DIY worden ;)
Showcase - Topic

Snowmaster

Zal ik een 2502 of 1502 opsturen  ;). Contrastekker op Inakustik zijn matig. Kabels hebben ander karakter, beiden goed oplossend, Furutech verfijnder, meer controle en iets slanker in het midden denk ik, maar kan je binnenkort wel meer vertellen. Nog even meer speeluren maken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op september  8, 2011, 21:46:12
Zal ik een 2502 of 1502 opsturen  ;). Contrastekker op Inakustik zijn matig. Kabels hebben ander karakter, beiden goed oplossend, Furutech verfijnder, meer controle en iets slanker in het midden denk ik, maar kan je binnenkort wel meer vertellen. Nog even meer speeluren maken.
Graag! Ik kan dan een direct vergelijk doen op het effect op de versterker (SR9600) en de bron (Oppo). Heb je beide kabels in je set (gehad)?
Showcase - Topic

Snowmaster

Met Inakustik draai ik al jaren. Ze zijn iets beter dan bv. Supra's iets luchtiger, muzikaler.
Inakustik verliest deels zijn eigen karakter in een set waarin allerlei kabels en blokken zitten. Eigenlijk moeten kabels zo veel mogelijk hetzelfde zijn voor de homogeniteit, maar dit lukt niet altijd. Dit zou pleiten voor Furutech, maar ik zou eerst proberen.
Ik kan Inakustik helaas niet missen omdat ik bezig ben met testwerk en mijn uitgangspositie voorlopig wil houden als referentie.
Heb je niet nog een stuk Belden liggen? Paar stekkers eraan en voorlopig klaar.
Het is maar goed dat jij geen W&W Audio in de buurt hebt. Ze lenen probleemloos alles uit en hebben een arsenaal aan kabels ;D.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)