Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Bjorn, ik geloof je meteen als je zegt dat ik beter het hele pad kan aanpakken. Alleen wil ik dat op dit moment niet. In surround ben ik echt heel tevreden, dus de Marantz voldoet prima! Alleen heb ik gemerkt dat in stereo de situatie niet helemaal optimaal is. Daar probeer ik met relatief "kleine" stappen dit te verbeteren.

Forumgenoot Luc84, die mijn HD1 heeft overgenomen, heeft aangeboden om naar mij te komen met zijn PM15S2. Dan weet ik wat het effect is... Thanks Luc! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Dubbele post...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Citaat van: JCL op augustus 24, 2011, 13:41:22
Welke richting zou jij dan op denken? Als ik het goed begrijp wil HTtip graag bij Marantz blijven, maar gezien zijn receiver is hij daar bijna klaar mee? De nieuwe voor/eind combi van Marantz zal denk ik niet zo'n grote verbetering kunnen brengen. Ik denk dat in dat licht deze keuze wel te begrijpen is. Een andere oplossing zal ook snel een stuk duurder zijn (b.v. een hele mooie Arcam, evt. voor eind combi).

2de hands is misschien ook een idee, of moet het hagel nieuw zijn?

edit: @HTip, genoeg keus zo te lezen, ben benieuwd wat t wordt.  :clapping:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: evilniek op augustus 24, 2011, 20:03:14
2de hands is misschien ook een idee, of moet het hagel nieuw zijn?
Is zeker een idee. Sterker nog, weinig van mijn spullen zijn nieuw ;)
Showcase - Topic

denoontje

anders een dedicated stereo versterker en dan de speakers ompluggen/switchen?

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 24, 2011, 21:18:47
anders een dedicated stereo versterker en dan de speakers ompluggen/switchen?
Zie ik mezelf niet elke keer doen. Versterker moet een mogelijkheid hebben om alleen als eindversterker te fungeren.

Zaterdag weet ik wat de PM15S2 in mijn set doet :pompom: En als die voldoet, dan heb ik al een aanbieding...
Showcase - Topic

Luc84

Citaat van: HTip op augustus 24, 2011, 20:02:20
Forumgenoot Luc84, die mijn HD1 heeft overgenomen, heeft aangeboden om naar mij te komen met zijn PM15S2. Dan weet ik wat het effect is... Thanks Luc! :worship:

Alvast graag gedaan, Philip!

Hoop voor je dat hiermee een gewenste verbetering bereikt kan worden, zonder je surround negatief te beïnvloeden.

Voordeel van de PM15 is dat ie zowel als dedicated stereoversterker en als tweekanaals eindtrap gebruikt kan worden. Volgens mij heeft je Oppo een aparte stereo uitgang? Deze zou je dan rechtstreeks op de PM15 kunnen aansluiten, terwijl je voor surround de processing van de SR9600 gebruikt.

We 'horen' het zaterdag...

HTip

Citaat van: Luc84 op augustus 24, 2011, 22:30:48
Alvast graag gedaan, Philip!

Hoop voor je dat hiermee een gewenste verbetering bereikt kan worden, zonder je surround negatief te beïnvloeden.
Ik hoop het ook. Meerdere forumgenoten (drees62, Minguel, jij) hebben deze versterker gekoppeld aan hun Marantz receiver (diverse modellen) gekoppeld met goede resultaten.

Citeer
Voordeel van de PM15 is dat ie zowel als dedicated stereoversterker en als tweekanaals eindtrap gebruikt kan worden. Volgens mij heeft je Oppo een aparte stereo uitgang? Deze zou je dan rechtstreeks op de PM15 kunnen aansluiten, terwijl je voor surround de processing van de SR9600 gebruikt.

We 'horen' het zaterdag...
Klopt! Precies zo wil ik het aansluiten. De stereouitgang van de Oppo op de PM15S2, de 5.1-uitgang en HDMI op de SR9600.

Ben erg benieuwd en kan niet wachten tot zaterdag...
Showcase - Topic

JCL

Citaat van: Midcall op augustus 24, 2011, 14:07:59
Het is een misverstand dat (bijvoorbeeld) een Marantz versterker beter moet passen dan andere versterker als hij reeds een Marantz receiver in bezit heeft. De versterker is door een ander team ontworpen, voorzien van compleet andere onderdelen en komt uit een andere fabriek / land rollen dan zijn receiver. Vaak is naast het merk enkel de kleur hetzelfde en heeft het verder niets met elkaar van doen. In dat opzicht begrijp ik de opmerking van bmateijsen wel, je brengt een onevenwichtigheid in je HT-set die zeker niet altijd leidt tot een meerwaarde.

Is het dan niet zo dat alle producten van een merk hetzelfde "sausje" over het geluid heen schenken? Natuurlijk hoort het "neutraal" te zijn (wat dat ook moge zijn) maar in de praktijk kun je toch wel zeggen dat de producten van merk X een bepaald karakter hebben net als de producten van merk Y? Of is dit onderdeel van het misverstand ;)

DD2

Even offtopic tussendoor..   8)

Game of Thrones, echt geweldige beeldkwaliteit!!  Ik kijk momenteel een mkv rip in 1080p van een tv uitzending, werkelijk schitterende beeldkwaliteit. Zal met de camera te maken hebben waarmee deze serie geschoten is oid?  geen idee...  contrast, scherpte, detail alles is prachtig. Deze moet je zeker even checken op jouw beamer ook! 

HTip

Citaat van: JCL op augustus 24, 2011, 23:28:55
Is het dan niet zo dat alle producten van een merk hetzelfde "sausje" over het geluid heen schenken? Natuurlijk hoort het "neutraal" te zijn (wat dat ook moge zijn) maar in de praktijk kun je toch wel zeggen dat de producten van merk X een bepaald karakter hebben net als de producten van merk Y? Of is dit onderdeel van het misverstand ;)
Dat denk ik dus ook (zie mijn post onderaan vorige pagina). Dat is naar mijn mening ook de enige manier om klanten te houden. Dat nieuwe apparatuur kwa karakter aansluit bij de bestaande.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op augustus 24, 2011, 23:36:12

Game of Thrones, echt geweldige beeldkwaliteit!!  Ik kijk momenteel een mkv rip in 1080p van een tv uitzending, werkelijk schitterende beeldkwaliteit. Zal met de camera te maken hebben waarmee deze serie geschoten is oid?  geen idee...  contrast, scherpte, detail alles is prachtig. Deze moet je zeker even checken op jouw beamer ook! 
Mag hoor ;) Tips voor demo's zijn altijd welkom :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 24, 2011, 11:41:24
Zag het ook al in een ander topic staan, ben wel benieuwd!
Het kan snel gaan in mijn topic ;) Misschien heb jij wel weer de primeur :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 24, 2011, 12:17:40
Philip dat zal een leuke aanwinst zijn zo'n stereo versterker erbij.
Even ruimte maken in het rack en voilla  :pompom:. Ruimte bij Creaktiv racks is geen probleem want je kunt altijd een verdieping erbij nemen.
Ik hoef waarschijnlijk geen verdieping erbij te kopen. De PM kan op de plek van de Oppo en de Oppo kan bovenop. Voor de Nespa en de AB maak ik wel een plankje aan de muur of zoiets...

Alleen nog wel een netkabel, maar dat is alweer tweaken ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: DD2 op augustus 24, 2011, 23:36:12

Arri ALEXA, een hele goede camera inderdaad, maar vergeet niet de belichting, lenzen, production design en uiteraard color grading!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Morgen is het zover. Dan ga ik meemaken wat een goede stereoversterker kan bijdragen aan de muziekbeleving. Aanvankelijk had ik het idee dat als die bevalt dat een bestelling snel zou kunnen volgen. Echter vandaag bij de garage geweest vanwege dat de lichtweergave van de koplampen niet meer zo goed was. Afijn, lang verhaal kort maken... Beide koplampunits moeten worden vervangen en aangezien ik Xenon heb kost dat meer dan €1600 :o De dealer komt me tegemoet en ik krijg 20% korting, maar dan nog. Ga nog hierover contact hebben met de importeur, omdat het een bekend probleem is bij Toyota.

Gisteren ook nog een vakantie geboekt naar La Palma, dus het budget wat ik had is even niet meer...
Showcase - Topic

Luc84

Oeff.. dat is vervelend... €1600,- is een behoorlijk bedrag!   :o

Dan maar hopen dat de PM15 morgen toch een beetje tegenvalt...  :tongue2:  ;)

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 26, 2011, 17:41:10
Morgen is het zover. Dan ga ik meemaken wat een goede stereoversterker kan bijdragen aan de muziekbeleving. Aanvankelijk had ik het idee dat als die bevalt dat een bestelling snel zou kunnen volgen. Echter vandaag bij de garage geweest vanwege dat de lichtweergave van de koplampen niet meer zo goed was. Afijn, lang verhaal kort maken... Beide koplampunits moeten worden vervangen en aangezien ik Xenon heb kost dat meer dan €1600 :o De dealer komt me tegemoet en ik krijg 20% korting, maar dan nog. Ga nog hierover contact hebben met de importeur, omdat het een bekend probleem is bij Toyota.

Gisteren ook nog een vakantie geboekt naar La Palma, dus het budget wat ik had is even niet meer...

:( en  8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Luc84 op augustus 26, 2011, 18:44:09
Oeff.. dat is vervelend... €1600,- is een behoorlijk bedrag!   :o

Dan maar hopen dat de PM15 morgen toch een beetje tegenvalt...  :tongue2:  ;)
Zeker vervelend, maar ik hoop toch dat jouw PM15 precies is waar ik naar op zoek ben ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 26, 2011, 18:50:11
:( en  8)
Zo kan je het inderdaad prima samenvatten ;)

Het is jammer en het komt helemaal op het verkeerde moment, maar ik kom er wel overheen en over een paar maanden ben ik het waarschijnlijk weer vergeten...
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 26, 2011, 18:56:49

Het is jammer en het komt helemaal op het verkeerde moment, maar ik kom er wel overheen en over een paar maanden ben ik het waarschijnlijk weer vergeten...
Je bent een wandelaar en eenmaal op La Palma is het andere snel vergeten.
Ben er meermaals geweest, al enige tijd terug dat wel, met de ATB en het is zeer fraai. :inlove:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Balen van de auto!! Als de importeur niet thuis geeft misschien eens rondkijken bij een onderdelenservice of je ze voordelig gebruikt kunt krijgen? Alhoewel als 't om een bekend probleem gaat zou 't daar dan ook mee kunnen gebeuren natuurlijk.

Veel luisterplezier morgen!!  :thumbs-up:

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 26, 2011, 18:56:49

Is meestal dat zoiets op het verkeerde moment komt. je bent niet de enige die daar last van heeft ;), hier gebeurd dit ook wel eens. In het begin is het een domper omdat je (misschien) ergens op verheugd en doordat er een onverwachte uitgave plaats vindt moet het even in de koelkast.
Dat is  :nopompom: :nopompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 26, 2011, 19:00:22
Je bent een wandelaar en eenmaal op La Palma is het andere snel vergeten.
Ben er meermaals geweest, al enige tijd terug dat wel, met de ATB en het is zeer fraai. :inlove:
Heerlijk eiland inderdaad. Wordt onze 4e keer in denk ik 10 jaar. Je kan er prima wandelen, fietsen, e.d. Maar een dagje even lekker niksen kan ook heel goed ;) en dan zijn dit soort zaken prima te vergeten :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 26, 2011, 21:13:19
Is meestal dat zoiets op het verkeerde moment komt. je bent niet de enige die daar last van heeft ;), hier gebeurd dit ook wel eens. In het begin is het een domper omdat je (misschien) ergens op verheugd en doordat er een onverwachte uitgave plaats vindt moet het even in de koelkast.
Dat is  :nopompom: :nopompom:
Klopt! Dat geldt voor meerdere zaken die noodzakelijk zijn. Maar uitstel hoeft niet te leiden tot afstel. En misschien kan ik toch de versterker nog kopen doordat ik de betaling kan spreiden en die beter uitkomen met salarisuitbetalingen ;)
Showcase - Topic