Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

he philip je volgt toch echt je verlanglijstje van begin dit jaar niet hoor ;-)

Madhouse

Citaat van: denoontje op augustus 19, 2011, 16:55:04

Doet ie nooit! Hij gooit alles op: Kwam een leuke aanbieding voorbij die ik niet kon laten gaan  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 19, 2011, 16:55:04
Welk verlanglijstje? :D

Citaat van: Madhouse op augustus 19, 2011, 16:55:57
Doet ie nooit! Hij gooit alles op: Kwam een leuke aanbieding voorbij die ik niet kon laten gaan  :D
Wie? Ik? :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even iets anders tussendoor...

Gisteren een vriend op bezoek gehad en de hele middag gegamed. Hij was benieuwd naar bepaalde spellen op een groot scherm en racen met een stuur en ik was benieuwd naar LA Noire. Hij had zijn PS3 ook meegenomen en hij was al snel onder de indruk van de kwaliteit van het beeld en geluid. De subwoofer heeft ook het nodige werk gehad en hij had bepaalde details nog nooit gezien. Dat er bijv. druppels op een lens zaten of doortekening van monsters.

LA Noire mag ik lenen en helemaal uitspelen en dat gaan we (Annet vond het ook gaaf) zeker doen. Misschien vandaag zelfs al ;) Skyfox, bedankt voor de tip, want die was volgens mij van jou :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nu weer terug naar stereo. Als ik een versterker zou hebben me HT pass through kan ik dan mijn subwoofer nog gebruiken? Of moet ik dan de receiver als VV gebruiken en de stereoversterker puur als EV?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op augustus 19, 2011, 18:10:12
Welk verlanglijstje? :D

Ik heb even teruggekeken wat er nou ook alweer op mijn verlanglijstje voor 2011 stond ;)

- RPG Modex Broadband => dec. 2010
- UD-speler => jan. 2011
- DIY-masking => nog niet gerealiseerd
- interlinks => juli 2011
- HDTV kijken in de HT => nog niet gerealiseerd

Wat stond er niet op?
- PS3 met stuur
- stereoversterker
- upgrade Oppo

Valt dus allemaal wel mee :D
Showcase - Topic

rexp

Citaat van: HTip op augustus 21, 2011, 10:42:23
Nu weer terug naar stereo. Als ik een versterker zou hebben me HT pass through kan ik dan mijn subwoofer nog gebruiken? Of moet ik dan de receiver als VV gebruiken en de stereoversterker puur als EV?

Kan in principe allebei. Door de pass through werkt de versterker puur als EV, en je kan bass management regelen in je receiver voor de bronnen die je op je receiver hebt aangesloten.

Sluit je bijv. een CD speler rechtstreeks op je versterker aan, dan gebruik je de receiver niet. Wil je dan toch je sub erbij, dan kan je deze high level aansluiten - als dat kan bij je sub.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Skyfox

Graag gedaan, de gametip ;) Als je klaar bent met LA Noire dan kan je Heavy Rain eens proberen. Is iets anders, maar valt mogelijk ook in je (jullie ;)) smaak.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Citaat van: HTip op augustus 21, 2011, 10:53:45
Ik heb even teruggekeken wat er nou ook alweer op mijn verlanglijstje voor 2011 stond ;)

- RPG Modex Broadband => dec. 2010
- UD-speler => jan. 2011
- DIY-masking => nog niet gerealiseerd
- interlinks => juli 2011
- HDTV kijken in de HT => nog niet gerealiseerd

Wat stond er niet op?
- PS3 met stuur
- stereoversterker
- upgrade Oppo

Valt dus allemaal wel mee :D

lol, waar het diy gehalte eerst wat hoger was zijn het nu aankopen ;-)
Kom kom met die masking, kan ik een idee wellicht pikken.

HTip

Citaat van: rexp op augustus 21, 2011, 12:48:17
Kan in principe allebei. Door de pass through werkt de versterker puur als EV, en je kan bass management regelen in je receiver voor de bronnen die je op je receiver hebt aangesloten.

Sluit je bijv. een CD speler rechtstreeks op je versterker aan, dan gebruik je de receiver niet. Wil je dan toch je sub erbij, dan kan je deze high level aansluiten - als dat kan bij je sub.
Bedankt! Ik kan mijn sub ook high-level aansluiten, maar dat is nu alleen via line aangesloten. Dus als ik met sub wil luisteren doe ik dat in HT schakeling, dus stereoversterker op Power Amp Direct en processing via de SR9600. Zonder sub kan het alleen met de stereoversterker. Ik snap het helemaal.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op augustus 21, 2011, 16:09:46
Graag gedaan, de gametip ;) Als je klaar bent met LA Noire dan kan je Heavy Rain eens proberen. Is iets anders, maar valt mogelijk ook in je (jullie ;)) smaak.
Zal nog wel even duren voordat ik LA Noire heb uitgespeeld. De lamp heeft gisteren ook een behoorlijk aantal uurtjes erbij gekregen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 21, 2011, 18:42:00
lol, waar het diy gehalte eerst wat hoger was zijn het nu aankopen ;-)
Kom kom met die masking, kan ik een idee wellicht pikken.
DIY-masking heeft door omstandigheden niet mijn aandacht gekregen. Komt deze winter wel (samen met de tegels) ;)
Showcase - Topic

Lex Groningen

Dus binnenkort mogen we hier weer een nieuwe aanwinst bewonderen, Philip?
De Marantz PM15S2 of de PM15S2 Limited? ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op augustus 24, 2011, 11:31:16
Dus binnenkort mogen we hier weer een nieuwe aanwinst bewonderen, Philip?
De Marantz PM15S2 of de PM15S2 Limited? ;)
Je hebt goed opgelet :thumbs-up: Is nog niet helemaal zeker, maar ik krijg vanuit meerdere hoeken dit advies. De reviews zijn erg lovend. Zou zelfs muzikaler zijn dan de grotere broers, PMKI Pearl en PM11S2.

Zou het helemaal te gek vinden als ik deze versterker zou kunnen uitproberen...
Showcase - Topic

Madhouse

Zag het ook al in een ander topic staan, ben wel benieuwd!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Philip dat zal een leuke aanwinst zijn zo'n stereo versterker erbij.
Even ruimte maken in het rack en voilla  :pompom:. Ruimte bij Creaktiv racks is geen probleem want je kunt altijd een verdieping erbij nemen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Midcall

Citaat van: HTip op augustus 24, 2011, 11:37:58
De reviews zijn erg lovend.
Zoals van nagenoeg ieder apparaat waar je evt in geïnteresseerd zou zijn. Niet lovende reviews zijn niet meer te vinden en het verbaast me dat je hier toch nog enige waarde aan hecht. Het is op zich geen slechte versterker hoor, daar niet van, en zal zeker een stap voorwaarts zijn tov je huidige situatie.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

bmateijsen

Ik zou in een dedicated home-theater nooit apart een stereo eindversterker neerzetten... Weet wel dat je daarmee je surround performance ook zal verminderen...::)

Midcall

Citaat van: bmateijsen op augustus 24, 2011, 12:23:51
Ik zou in een dedicated home-theater nooit apart een stereo eindversterker neerzetten... Weet wel dat je daarmee je surround performance ook zal verminderen...::)
Stereo voorversterker heeft een veelvoud meer effect, maar mensen blijven toch maar neigen in het kopen van eindversterking.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

bmateijsen

Citaat van: Midcall op augustus 24, 2011, 12:37:35
Stereo voorversterker heeft een veelvoud meer effect, maar mensen blijven toch maar neigen in het kopen van eindversterking.

Ik zie dat ik er snel nog eind voor heb gezet, maar bedoelde eigenlijk gewoon een versterker... In HTIP's HT zou ik direct het hele pad aanpakken van processor/ versterker, iets extra's erbij zetten zou voor mij een simpele tussenstap zijn, iets beter in stereo, minder in surround, totaal dus wat mij betreft een zeer kleine stap vooruit.

JCL

Citaat van: bmateijsen op augustus 24, 2011, 12:42:54
Ik zie dat ik er snel nog eind voor heb gezet, maar bedoelde eigenlijk gewoon een versterker... In HTIP's HT zou ik direct het hele pad aanpakken van processor/ versterker, iets extra's erbij zetten zou voor mij een simpele tussenstap zijn, iets beter in stereo, minder in surround, totaal dus wat mij betreft een zeer kleine stap vooruit.

Welke richting zou jij dan op denken? Als ik het goed begrijp wil HTtip graag bij Marantz blijven, maar gezien zijn receiver is hij daar bijna klaar mee? De nieuwe voor/eind combi van Marantz zal denk ik niet zo'n grote verbetering kunnen brengen. Ik denk dat in dat licht deze keuze wel te begrijpen is. Een andere oplossing zal ook snel een stuk duurder zijn (b.v. een hele mooie Arcam, evt. voor eind combi).

bmateijsen

Citaat van: JCL op augustus 24, 2011, 13:41:22
Welke richting zou jij dan op denken? Als ik het goed begrijp wil HTtip graag bij Marantz blijven, maar gezien zijn receiver is hij daar bijna klaar mee? De nieuwe voor/eind combi van Marantz zal denk ik niet zo'n grote verbetering kunnen brengen. Ik denk dat in dat licht deze keuze wel te begrijpen is. Een andere oplossing zal ook snel een stuk duurder zijn (b.v. een hele mooie Arcam, evt. voor eind combi).

Of stappen zetten, of gewoon lekker bij het huidige blijven, totdat je de stap echt kan zetten... ;)

Midcall

Het is een misverstand dat (bijvoorbeeld) een Marantz versterker beter moet passen dan andere versterker als hij reeds een Marantz receiver in bezit heeft. De versterker is door een ander team ontworpen, voorzien van compleet andere onderdelen en komt uit een andere fabriek / land rollen dan zijn receiver. Vaak is naast het merk enkel de kleur hetzelfde en heeft het verder niets met elkaar van doen. In dat opzicht begrijp ik de opmerking van bmateijsen wel, je brengt een onevenwichtigheid in je HT-set die zeker niet altijd leidt tot een meerwaarde.

celerontje

Ik ben ook een beetje huiverig, ik dacht dat Philip zo'n ''4G'' aanhanger was...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Wat een reacties allemaal...

Jullie kennen me dacht ik goed genoeg dat ik niet over 1 nacht ijs ga. Reviews zijn inderdaad meestal lovend, maar tussen de reclame doorlezen levert vaak waardevolle informatie op. En als die dan ook nog word bevestigd door particulieren, dan zit het meestal wel goed.

Het kan heel goed zijn dat de nieuwe componenten van Marantz anders zijn opgebouwd, maar het lijkt me niet dat Marantz het toelaat dat de "Marantz-sound" van de laatste jaren door anderen zomaar wordt aangetast. Het woord "matchen" zou dan geen enkele zin meer hebben.

En, celerontje, de timing, level, afstanden en speakers veranderen niet... ;)
Showcase - Topic