Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

painore

Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2011, 22:45:44
Welkom terug!  :pompom:
Thanks! Beetje raar gevoel. Enerzijds fijn om weer thuis te zijn en straks weer te genieten van de HT. Anderzijds minder fijn omdat we het zo naar onze zin hebben gehad in de bergen.

Citeer
Dat is goed om te horen!  :D
Kan het natuurlijk niet maken dat het beeld en geluid niet optimaal is, hé? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Midcall op augustus 14, 2011, 23:23:27
Er is ALTIJD beter te krijgen. Maar een beetje rust in je donder is heel veel meer waard dan dat kleine beetje beter wat altijd haalbaar (b)lijkt te zijn.
Heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook niet dat ik snel mijn bekabeling zal veranderen. Ik ga de verbetering in stereo (die vind ik zeker nodig) zoeken in andere zaken, zoals stroom en misschien wel akoestiek. Met de volgende M&G wordt en REW-meting uitgevoerd en dan wordt denk ik veel duidelijk. Misschien voor die tijd nog een verbetering in de stroom...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 15, 2011, 11:56:15
Met de volgende M&G wordt en REW-meting uitgevoerd en dan wordt denk ik veel duidelijk.
Die komt ook langzamerhand steeds dichter bij!  :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Showcase - Topic

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Showcase - Topic

Martijnst1990

Schiet inderdaad al op, heb er (nog steeds) zin in  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 15, 2011, 11:53:11
Thanks! Beetje raar gevoel. Enerzijds fijn om weer thuis te zijn en straks weer te genieten van de HT. Anderzijds minder fijn omdat we het zo naar onze zin hebben gehad in de bergen.
Kan het natuurlijk niet maken dat het beeld en geluid niet optimaal is, hé? :D

Welkom terug. Hoe lang ben je in de bergen geweest?
Is meestal zo wanneer je lekker naar je zin hebt dat je dan het liefst langer wilt blijven.
Zelf vind ik het rot wanneer je eenmaal begonnen bent aan de vakantie dat het altijd heel snel voorbij gaat. Of je nu paar dagen gaat of een week of langer het vliegt voorbij  :omg: :crazy:.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Deleted member

Citaat van: HTip op augustus 15, 2011, 11:56:15
Heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook niet dat ik snel mijn bekabeling zal veranderen. Ik ga de verbetering in stereo (die vind ik zeker nodig) zoeken in andere zaken, zoals stroom en misschien wel akoestiek. Met de volgende M&G wordt en REW-meting uitgevoerd en dan wordt denk ik veel duidelijk. Misschien voor die tijd nog een verbetering in de stroom...

Allereerst welkom terug van vakantie! :thumbs-up:

Ik ken de Belden niet maar de kabel die naar je toe komt is hier icm met de andere wijzigingen in de stroomvoorziening in elk geval een behoorlijke upgrade gebleken! De veranderingen zijn enerzijds subtiel te noemen bijvoorbeeld in vergelijk met de akoestiekverbeteringen maar anderzijds is 't kwaliteitstechnisch weer niet te evenaren door middel van andere zaken. Heel aparte ervaring en ik hoop dat 't bij jou ook goed uitpakt! :)

HTip

Citaat van: Martijn90 op augustus 15, 2011, 16:08:57
Schiet inderdaad al op, heb er (nog steeds) zin in  8)
Ik heb er ook (weer) zin in. Lijkt alweer erg lang geleden, maar de vorige was op 3 juli ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 15, 2011, 16:30:30
Welkom terug. Hoe lang ben je in de bergen geweest?
Is meestal zo wanneer je lekker naar je zin hebt dat je dan het liefst langer wilt blijven.
Zelf vind ik het rot wanneer je eenmaal begonnen bent aan de vakantie dat het altijd heel snel voorbij gaat. Of je nu paar dagen gaat of een week of langer het vliegt voorbij  :omg: :crazy:.
Bedankt Nico. Dit jaar zijn we 2 weken geweest. Dat was langer dan vorig jaar, maar bleek toch weer te kort. We hebben bijna iedere dag gewandeld. De ene dag wat meer dan de ander, maar we hebben behoorlijk uitdagende wandelingen gedaan. Door het weer was ons doel (3509m) niet bereikbaar, maar dat komt een andere keer wel.

Hoe was het op de Zugspitze?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Antoine op augustus 15, 2011, 18:28:59
Allereerst welkom terug van vakantie! :thumbs-up:

Ik ken de Belden niet maar de kabel die naar je toe komt is hier icm met de andere wijzigingen in de stroomvoorziening in elk geval een behoorlijke upgrade gebleken! De veranderingen zijn enerzijds subtiel te noemen bijvoorbeeld in vergelijk met de akoestiekverbeteringen maar anderzijds is 't kwaliteitstechnisch weer niet te evenaren door middel van andere zaken. Heel aparte ervaring en ik hoop dat 't bij jou ook goed uitpakt! :)
Bedankt Antoine! Ik hoop ook dat de kabel een verbetering gaat brengen. Als ik jouw ervaringen lees, dan word ik steeds nieuwsgieriger naar het effect in mijn set. Ik zou ook graag willen weten wat de PPP dan nog toevoegt.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 15, 2011, 23:35:42

Hoe was het op de Zugspitze?

Ik zou het op dit moment niet weten ;).
Ik ga woensdag met de ICE richting Munchen. :pompom:
De weersvoorspellingen zijn (redelijk) goed te noemen op de Zugspitze, vooral donderdag en zaterdag.
Natuurlijk voor wat het waard is de weersvoorspellingen ;)
Donderdag heb ik al andere dingen gepland, dus denk ik dat het zaterdag wordt.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 16, 2011, 00:31:49
Ik zou het op dit moment niet weten ;).
Ik ga woensdag met de ICE richting Munchen. :pompom:
De weersvoorspellingen zijn (redelijk) goed te noemen op de Zugspitze, vooral donderdag en zaterdag.
Natuurlijk voor wat het waard is de weersvoorspellingen ;)
Donderdag heb ik al andere dingen gepland, dus denk ik dat het zaterdag wordt.
Dacht dat je al geweest was. Veel plezier en doe voorzichtig!
Showcase - Topic

HTip

Weer back ontopic ;)

In de marksectie staan bijna nieuwe eindversterkers van Marantz te koop. Zowel een 5-kanaals (MM7055) als een 2-kanaals (MM7025). Ik heb in korte tijd veel gelezen en ik vraag me af of een aparte EV een verbetering zou zijn t.o.v. De EV van de SR9600.

De condensatoren in de SR9600 zijn nl. groter (2x50000 uF) dan in de MM7055 (2x33000 uF). Maar die van mijn SR9600 zijn waarschijnlijk ook voor het VV-gedeelte. Iemand enig idee?
Showcase - Topic

VlisChris

Kun je het niet uitproberen?
Kijken of de verkoper ze een dag op proef wil meenemen naar je? Kan die meteen naar je HT kijken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 17, 2011, 07:55:10
Kun je het niet uitproberen?
Kijken of de verkoper ze een dag op proef wil meenemen naar je? Kan die meteen naar je HT kijken ;)
Zou inderdaad een idee zijn :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Moet je wel je Rack weer upgraden, anders passen ze er niet in!

Wel erg mooie eindbakken!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2011, 08:24:54
Moet je wel je Rack weer upgraden, anders passen ze er niet in!

Wel erg mooie eindbakken!  :pompom:
Ik zou ze in ieder geval niet allemaal nemen :D, maar misschien de MM7055 of alleen de MM7025 voor stereo. De Oppo zou overigens nog een etage naar boven kunnen opschuiven...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 17, 2011, 08:28:51
Ik zou ze in ieder geval niet allemaal nemen :D, maar misschien de MM7055 of alleen de MM7025 voor stereo. De Oppo zou overigens nog een etage naar boven kunnen opschuiven...

Dan zou ik persoonlijk de voorkeur genieten voor de MM7055, ben je gelijk klaar  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

clockwork

Ik had zelf niet echt de indruk dat je qua eindversterking veel tekort komt. Is een dedicated stereo pre (zoals al eerder werd opgemerkt) niet een betere oplossing?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2011, 08:33:37
Dan zou ik persoonlijk de voorkeur genieten voor de MM7055, ben je gelijk klaar  :D
Denk ik ook. Mooie van een aparte EV is dat je dan alleen de preprocessor hoeft te upgraden. Maar de vraag die ik heb is of deze EV beter is dan de EV van de SR9600.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: clockwork op augustus 17, 2011, 08:47:28
Ik had zelf niet echt de indruk dat je qua eindversterking veel tekort komt. Is een dedicated stereo pre (zoals al eerder werd opgemerkt) niet een betere oplossing?
In surround heb je zeker gelijk. In stereo weet ik het niet. De dempingsfactor schijnt hierbij een rol te spelen. Alleen geen idee welke... :unsure:

De stereo pre zou dan een HT-pass thru moeten hebben? Geen idee hoe ik dat trouwens zou moeten aansluiten...
Showcase - Topic