Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 29, 2011, 16:09:35
Ik heb een standaard Oppo BDP-83. Wat zou dat tape voor mijn Oppo kunnen doen?
Een standaard Oppo heeft geen dempend materiaal en kan daardoor last hebben van vibraties. Het ERS-materiaal voorkomt dit, maar maakt (volgens Dave Schulte) het geluid ook weer meer doods. De aluminiumtape heeft dus dezelfde dempende functie en kan dus ook voor een standaard Oppo verbeterende werking hebben.

Citaat van: Etiennevh op juli 29, 2011, 16:34:05
Is die demping voor Philip niet wat te veel? Hij merkt nu toch al dat hij wat mist in stereo? Dempt het dan niet nog meer? Of haal ik 2 dingen door elkaar?
Je haalt inderdaad 2 dingen door elkaar. De demping die ik teveel heb is de akoestische demping door beperking van de nagalmtijd door absorptie. De demping in de Oppo heeft te maken met de stabiliteit van de kast. En dat kan nooit kwaad. Alleen door het ERS klinkt het geluid dus meer doods.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 16:41:06
Helaas wel. Maximaal 100x50x50 cm. Ik had een TV-doos, waar de Oppo in past, maar die is te breed. Bovendien wordt het gewicht daardoor weer hoger en dus duurder.
Lol.... ja, lijkt me een behoorlijke overkilldoos voor een oppo, ik denk dat ze een rolberoerte krijgen als ze zo'n doos in ontvangst moeten nemen. Heb je geen dozen van je andere apparaten meer?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: Midcall op juli 29, 2011, 17:06:05
Lol.... ja, lijkt me een behoorlijke overkilldoos voor een oppo, ik denk dat ze een rolberoerte krijgen als ze zo'n doos in ontvangst moeten nemen. Heb je geen dozen van je andere apparaten meer?
Heb ze allemaal nog, maar geen die een klein beetje groter is dan de Oppo. Wel natuurlijk de dozen van de SR9600, HD950, DD18, maar dat is nog meer overkill.

De TV doos is trouwens van een 26" LCD, dus valt wel mee. Maar nog altijd niet binnen de maximum maten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Heb je de doos van de Oppo zelf niet? :)

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 16:49:08

Je haalt inderdaad 2 dingen door elkaar. De demping die ik teveel heb is de akoestische demping door beperking van de nagalmtijd door absorptie. De demping in de Oppo heeft te maken met de stabiliteit van de kast. En dat kan nooit kwaad. Alleen door het ERS klinkt het geluid dus meer doods.

Oke duidelijk! No more questions :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op juli 29, 2011, 21:49:48
Heb je de doos van de Oppo zelf niet? :)
Dat wel, maar Dave stelde voor dat ik nog een doos eromheen deed. En dat is een beetje moeilijker.

Citeer
Oke duidelijk! No more questions :D
:D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb de eerste kilometers met de wheelstand en het stuur achter de rug. Is wel erg gaaf racen zo. Nog niet in de HT geprobeerd, maar dat is natuurlijk het ultieme gevoel.

Wheelstand is een hele stevige constructie. Enige waar ik nog iets op moet vinden is de kabels en de aansluiting op het lichtnet. Stroomkabel is net iets te kort. Ik heb ook een USB-verlengkabel moeten aanschaffen, omdat de PS3 achter mij staat.

Nu nog een mooi plaatsje voor de PS3 op het rack...
Showcase - Topic

denoontje

Citaat van: HTip op augustus  1, 2011, 22:04:24
Ik heb de eerste kilometers met de wheelstand en het stuur achter de rug. Is wel erg gaaf racen zo. Nog niet in de HT geprobeerd, maar dat is natuurlijk het ultieme gevoel.

Wheelstand is een hele stevige constructie. Enige waar ik nog iets op moet vinden is de kabels en de aansluiting op het lichtnet. Stroomkabel is net iets te kort. Ik heb ook een USB-verlengkabel moeten aanschaffen, omdat de PS3 achter mij staat.

Nu nog een mooi plaatsje voor de PS3 op het rack...

wij willen natuurlijk wel een foto in actie zien ;-)

HTip

Citaat van: denoontje op augustus  1, 2011, 22:55:11
wij willen natuurlijk wel een foto in actie zien ;-)
Gaat komen. Ik moet nog een paar dingetjes regelen, zodat het niet uitziet als een zooitje. Daarna zal ik Annet vragen of zij genegen is een foto te maken.

Nog even geduld dus...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Voordat je van de 1e..............................pagina afvalt  ;) nog een leuk nieuwtje te melden. Dat nieuwtje is misschien wel iets voor een upgrade  :tongue2:.
Nee niets nieuws over ALR en de legendarische.................................... Note  8) :D maar iets anders.
Black&White oftewel voor de users die niet weten dat Black&\White de referenz serie is van Inakustik, bij deze, Inakustik kabels.
Ze hebben het programma vernieuwd. De 03 serie is uit  :pompom: Op dit moment nog maar 4 modellen
De 1602 heeft eindelijk de opvolger en ook de 1202.
De nieuwe Referenz Linien:
603, 803, 1203, 1603.

Prijzen zijn ook Referenz  :D, alhoewel ik eigenlijk wel vind meevallen vooral de 1603. De 1602 was duurder.
De 1603 SW 2 x 3 meter circa 1380 Euro
De 1203 SW 2 x 3 meter circa 1010 Euro
De 803 SW 2 x 3 meter circa 610 Euro
De 603 SW 2 x 3 meter circa 390 Euro
BFA bananen, spades of WBT is meerprijs.
SW = Single Wire, Bi-wire is meerprijs.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus  8, 2011, 21:07:49
603, 803, 1203, 1603.

Was 2 maanden geleden al bekend, op mijn bruiloft vertelde ik het aan Philip  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op augustus  8, 2011, 21:17:12
Was 2 maanden geleden al bekend, op mijn bruiloft vertelde ik het aan Philip  :D
Klopt dat het al eerder bekend was maar toen waren ze nog niet officieel te koop met officiele prijzen, nu wel. ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Valkyrie

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus  8, 2011, 21:07:49
Voordat je van de 1e..............................pagina afvalt  ;) nog een leuk nieuwtje te melden. Dat nieuwtje is misschien wel iets voor een upgrade  :tongue2:.
Nee niets nieuws over ALR en de legendarische.................................... Note  8) :D maar iets anders.
Black&White oftewel voor de users die niet weten dat Black&\White de referenz serie is van Inakustik, bij deze, Inakustik kabels.
Ze hebben het programma vernieuwd. De 03 serie is uit  :pompom: Op dit moment nog maar 4 modellen
De 1602 heeft eindelijk de opvolger en ook de 1202.
De nieuwe Referenz Linien:
603, 803, 1203, 1603.

Prijzen zijn ook Referenz  :D, alhoewel ik eigenlijk wel vind meevallen vooral de 1603. De 1602 was duurder.
De 1603 SW 2 x 3 meter circa 1380 Euro
De 1203 SW 2 x 3 meter circa 1010 Euro
De 803 SW 2 x 3 meter circa 610 Euro
De 603 SW 2 x 3 meter circa 390 Euro
BFA bananen, spades of WBT is meerprijs.
SW = Single Wire, Bi-wire is meerprijs.

Dat zijn flinke prijzen :o 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Maximus_Aurelius

Citaat van: Valkyrie op augustus  8, 2011, 21:21:00
Dat zijn flinke prijzen :o 8)

Valt wel mee  ;)

P.S.
Het zijn de Duitse prijzen. Nederlandse prijs weet ik niet. :blush:

HTip

Roy en ik hadden het er tijdens zijn bruiloft idd over. Je moet het toch ergens over hebben :D

Prijzen zijn voor inakustikbegrippen redelijk normaal. Mooie van het nieuws is eigenlijk dat de 02-serie dus veel goedkoper gaat worden. Dus misschien dan toch nog ergens in de toekomst een upgrade...

@MA: Bedankt dat mijn topic niet van de 1e pagina is afgevallen :D
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op augustus  2, 2011, 18:28:13
Gaat komen. Ik moet nog een paar dingetjes regelen, zodat het niet uitziet als een zooitje. Daarna zal ik Annet vragen of zij genegen is een foto te maken.

Nog even geduld dus...

Ben benieuwd :)

Valkyrie

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus  8, 2011, 21:25:09
Valt wel mee  ;)

P.S.
Het zijn de Duitse prijzen. Nederlandse prijs weet ik niet. :blush:

De 803 wordt dus 100 euro/meter, nu is de ls1002 28 euro/meter oid
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

CoSo

Citaat van: Valkyrie op augustus  9, 2011, 08:58:26
De 803 wordt dus 100 euro/meter, nu is de ls1002 28 euro/meter oid
De 1102 en 1002 zitten zelfs nog onder nieuwe 603 en daartussen zit de 1108.

Maximus_Aurelius

Men gaat de nieuwe 03 series vergelijken met de huidige series. Dat kan niet omdat de 03 serie compleet anders opgebouwd zijn dan de huidige serie. Enige 03 serie die te verglijken is met de vorige 02 serie is de 1602.
De constructie van de 03 zijn volledig anders dan de huidige 02 series en de 08 serie. De nieuwe 03 serie is qua opbouw plus constructie afgeleid van de 1600 serie en de enige kabel die in de huidige serie zit en die wel afgeleid is van de 1602 is de 1302. Alle andere kabels in de 02 en de 08 series zijn niet herleid of afgeleid van de 1600 serie, maar van de 1200 serie(1202).
De 1302 kabel is gemaakt om in een betaalbaare prijsklasse dezefde constructie en opbouw van de 1602 te maken.

Prijsvergelijken heeft dan ook geen enkele zin omdat het appels met peren vergelijken is.

HTip

Citaat van: RonG op augustus  9, 2011, 08:50:32
Ben benieuwd :)
Jij weet hoe het uitziet, want kwa constructie is het denk ik wel gelijk met die van jou. Enige verschil is dat ik achter het stuur zit en niet jij :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus  9, 2011, 12:27:56
Men gaat de nieuwe 03 series vergelijken met de huidige series. Dat kan niet omdat de 03 serie compleet anders opgebouwd zijn dan de huidige serie. Enige 03 serie die te verglijken is met de vorige 02 serie is de 1602.
De constructie van de 03 zijn volledig anders dan de huidige 02 series en de 08 serie. De nieuwe 03 serie is qua opbouw plus constructie afgeleid van de 1600 serie en de enige kabel die in de huidige serie zit en die wel afgeleid is van de 1602 is de 1302. Alle andere kabels in de 02 en de 08 series zijn niet herleid of afgeleid van de 1600 serie, maar van de 1200 serie(1202).
De 1302 kabel is gemaakt om in een betaalbaare prijsklasse dezefde constructie en opbouw van de 1602 te maken.

Prijsvergelijken heeft dan ook geen enkele zin omdat het appels met peren vergelijken is.

Duidelijk verhaal! De 03-serie komt dus ook dicht in de buurt van de 1302. En die zal ik kwa prijs goed in de gaten gaan houden. Maar ja, dan zit ik met 36m :o van de 1202 die ik dan zou moeten verkopen. Overigens een prachtkabel, misschien ietwat stug, maar een erg mooie prijs-/kwaliteitsverhouding.

Keuzes, keuzes, keuzes, ...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 11, 2011, 20:26:05
Duidelijk verhaal! De 03-serie komt dus ook dicht in de buurt van de 1302. En die zal ik kwa prijs goed in de gaten gaan houden. Maar ja, dan zit ik met 36m :o van de 1202 die ik dan zou moeten verkopen. Overigens een prachtkabel, misschien ietwat stug, maar een erg mooie prijs-/kwaliteitsverhouding.

Keuzes, keuzes, keuzes, ...

Die keuze is snel gemaakt. De 1202 houden.  :). Je zegt het zelf al prachtkabel en hij bevalt je (ontzettend) goed. Ik kan het weten dat het een prachtkabel is  ;D.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 11, 2011, 20:47:18
Die keuze is snel gemaakt. De 1202 houden.  :). Je zegt het zelf al prachtkabel en hij bevalt je (ontzettend) goed. Ik kan het weten dat het een prachtkabel is  ;D.

1202 bevalt zeker erg goed. Het verschil met de vorige kabel was een hele grote sprong voorwaarts. Ik vraag me wel eens af of de 1302 niet nóg beter zou matchen.

Maar zoals je zegt denk ik ook dat het het beste is om de 1202 te houden.
Showcase - Topic

HTip

Ik ben weer terug van onze vakantie in het Zillertal in Oostenrijk. Prachtige bergwandelingen gemaakt, maar helaas was het weer niet goed genoeg voor de Hochfeiler (3509m). Wel op grote hoogte geweest, dus we zijn weer helemaal fit. Dit jaar niet zo veel foto's gemaakt, want we hoeven er maar 450 uit te zoeken :D

Dit is ook de reden dat ik nog niet hebben kunnen racen in de HT ;)

Ik heb nog een paar dagen vrij, dus...

De Oppo heb ik niet kunnen versturen, omdat ik het niet meer redde voor mijn vakantie. Ik heb met Dave afgesproken dat ik na de M&G van 9 oktober de Oppo naar hem opstuur. Aanbod blijft hetzelfde. Dan heb ik ieder geval een goede bron tijdens de M&G en andere bijeenkomsten :pompom:
Showcase - Topic

Madhouse

Welkom terug!  :pompom:

Citaat van: HTip op augustus 14, 2011, 21:22:19
Dan heb ik ieder geval een goede bron tijdens de M&G en andere bijeenkomsten :pompom:

Dat is goed om te horen!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Midcall

Citaat van: HTip op augustus 11, 2011, 21:24:41
1202 bevalt zeker erg goed. Het verschil met de vorige kabel was een hele grote sprong voorwaarts. Ik vraag me wel eens af of de 1302 niet nóg beter zou matchen.

Maar zoals je zegt denk ik ook dat het het beste is om de 1202 te houden.
Er is ALTIJD beter te krijgen. Maar een beetje rust in je donder is heel veel meer waard dan dat kleine beetje beter wat altijd haalbaar (b)lijkt te zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.